Doç. Dr. DANYAL TEKDAL


Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi

Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Kentsel Çalışmalar, Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi

Metrikler

Yayın

52

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

23

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

433

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

104

Proje

2

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

29
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2018

2010 - 2018

Doktora

Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Abd, Türkiye

2007 - 2009

2007 - 2009

Yüksek Lisans

Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi Ve Sanatları, Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi, Tarih Eğitimi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

II.Abdülhamid Dönemi Bitlis Vilayeti (İdari ve Sosyal Yapı)

Pamukkale Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tarih Abd

2009

2009

Yüksek Lisans

208 Nolu Mardin Şer'iyye Sicili (Metin Transkiripsiyonu ve Değerlendirilmesi)

Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi Ve Sanatları

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Osmanlı Müesseseleri ve Medeniyeti Tarihi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi

Akademi Dışı Deneyim

2003 - 2019

2003 - 2019

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen

2001 - 2003

2001 - 2003

Memur

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Memur

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

İnsan Hakları ve Demokrasi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretmenlik Uygulaması II

Ortaçağ Tarihi

Türk Eğitim Tarihi

Türk Tarihi ve Kültürü

Sosyal Bilgilerde Yazılı ve Sözlü Edebiyat

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih

Harita Bilgisi ve Uygulamaları

Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi

İnsan Hakları ve Demokrasi

Günümüz Dünya Sorunları

Öğretmenlik Uygulaması II

Harita Bilgisi ve Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Sosyal Bilgilerde Tarihsel Kanıt, Yerel ve Sözlü Tarih

Ortaçağ Tarihi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Bilim Tarihi ve Felsefesi

Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi

Türk Eğitim Tarihi

Türk Eğitim Tarihi

Türk Eğitim Tarihi

Öğretmenlik Uygulaması I

Bilim Tarihi ve Felsefesi

Eğitim ve Toplumsal Yaşam

Bilim Tarihi ve Felsefesi

Küreselleşme ve Toplum

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması II

Günümüz Dünya Sorunlar

Harita Bilgisi ve Uygulamaları

Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi

Ortaçağ Tarihi

Sosyal Bilgilerde Tarihsel Kanıt, Sözlü ve Yerel Tarih

Çağdaş Dünya Tarihi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt ve Yerel, Sözlü Tarih

Eğitim ve Toplumsal Yaşam

Öğretmenlik Uygulaması II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi

Sosyal Antropoloji ve Medeniyet Tarihi

Ortaçağ Tarihi ve Uygarlığı

Harita Bilgisi ve Uygulamaları

Türklerin Dini Tarihi

Türk Eğitim Tarihi

Öğretmenlik Uygulaması II

Sosyal Antropoloji ve Uygarlık Tarihi

Ortaçağ Tarihi ve Uygarlığı

Osmanlı Paleografyası

Antropoloji

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Bilim Tarihi

İnsan Hakları ve Demokrasi

Mekan ve Yer

Türk Eğitim Sisteminin Güncel Sorunları

İnsan Hakları ve Demokrasi

Bilim Tarihi

İnsan Hakları ve Demokrasi

Bilim Tarihi

Makaleler

Tümü (13)
TRDizin (7)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Taşra Memurluğundan Bitlis Mebusluğuna Uzanan Süreçte Mehmed Arif Efendi’nin Mesleki Gelişimini Özlük Dosyası Üzerinden Okumak (1836-1912)

TEKDAL D.

5. BİLSEL INTERNATIONAL HARPUT SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Elazığ, Türkiye, 22 - 23 Mart 2025, ss.326-333, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. Osmanlı Yenileşme Döneminde Taşra Öğretmenlerinin Hayatını Etkileyen Önemli Bir Mevzu Olarak Şikâyetler

TEKDAL D.

5. BİLSEL INTERNATIONAL HARPUT SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Elazığ, Türkiye, 22 - 23 Mart 2025, ss.318-325, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. OSMANLI SON DÖNEMİNDE MEMURLAR İÇİN KULLANILAN BİR CEZA ÇEŞİDİ OLARAK SÜRGÜN: BİTLİS BELEDİYE BAŞKANI İBRAHİM EDHEM EFENDİ ÖRNEĞİ

TEKDAL D.

2. BİLSEL INTERNATIONAL SUR SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 15 - 16 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. OSMANLI SON DÖNEMİNDE TAŞRADA EĞİTİMİN TEFTİŞİ VE MÜFETTİŞLERİN ÇALIŞMA KOŞULLARINA DAİR BİR ÖRNEK: BİTLİS MAARİF MÜFETTİŞİ ŞEFİK EFENDİ

TEKDAL D.

2. BİLSEL INTERNATIONAL SUR SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Diyarbakır, Türkiye, 15 - 16 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. Perceptions of Social Studies Teacher Candidates on Historical Literacy Skills: The Case of Inonu University

Tekdal D.

International Conference on Research in Education and Social Sciences (ICRESS), İstanbul, Türkiye, 10 Haziran 2021, ss.64-69, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

6. An Example of Villlage School in the Country of the Late Ottoman Period: Eskisehir Boys Rushdyie School (1884-1905)

Tekdal D.

International Conference on Research in Education and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 10 Haziran 2021, ss.101-117, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2020

2020

7. Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının Aktarımına İlişkin Öğretmen Algıları: Malatya Örneği

Tekdal D.

İnternational Conference on Science and Ecocation, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.192-198, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2020

2020

8. Sicill-i Ahvâl Kayıtları Işığında Arapgir Doğumlu Gayrimüslim Memurların Durumuna Dair Bir Örnek Analiz

Tekdal D.

İnternational Conference on Science and Education (ICONSE), Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.199-216, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

9. Sosyal Bilgiler Derslerinde Yer Alan Tarih Konularının Aktarımına İlişkin Öğretmen Algıları: Malatya Örneği

Tekdal D.

International Conference on Research in EducationScience, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.91-96, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2020

2020

10. Suç ve Suçlunun Niteliği ile Ceza Ekseninde Osmanlı Taşrasındaki Mahkûmların Profiline Dair Bir Örnek Analizi

Tekdal D.

International Conference on Research in EducationScience, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.97-118, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

11. Osmanlı Tarihi’nin Öğrencilere Aktarımı Konusunda Tarih Öğretmenlerinin Algıları: Malatya İli Örneği

Tekdal D.

İnternational Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2019, ss.135-140, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

12. Sicill-i Ahvâl Kayıtlarına Göre Osmanlı Taşrasında Görevli Memurların Eğitim Durumu İle İlgili Karşılaştırmalı Analiz

Tekdal D.

İnternational Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2019, ss.141-152, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

Kitaplar

2025

2025

1. Küresel Eğitimde Tarih Öğretimi ve Türkiye

TEKDAL D., AYDIN M.

Küresel eğitim ve Türkiye IV, KOÇOĞLU EROL, TEKDAL DANYAL, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.337-356, 2025

2025

2025

2. Küresel Eğitimde Yükseköğretim ve Türkiye

TEKDAL D., AVCU K. M.

Küresel Eğitim ve Türkiye III, KOÇOĞLU EROL, TEKDAL DANYAL, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.1-17, 2025

2025

2025

3. Kavramsal Çerçeve: Küresel Eğitim ve Temel Terimler

KOÇOĞLU E., TEKDAL D., HAZAR E.

Küresel Eğitim ve Türkiye I, KOÇOĞLU EROL, TEKDAL DANYAL, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.1-11, 2025

2025

2025

4. Küresel Bağlamda İyilik Eğitimi ve Türkiye

TEKDAL D., Biçer R.

Küresel Eğitim ve Türkiye IV, KOÇOĞLU EROL, TEKDAL DANYAL, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.106-118, 2025

2025

2025

5. Küresel Eğitimde Uluslararası Örgütler ve Türkiye

TEKDAL D., Biçer R.

Küresel Eğitim ve Türkiye II, KOÇOĞLU EROL, TEKDAL DANYAL, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.15-52, 2025

2024

2024

6. Dijitalleşme Sürecine İlişkin Problemlerin Sosyal Bilgiler Eğitiminde Değerlendirilmesi

TEKDAL D.

Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (Dijitalleşme Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.129-151, 2024

2024

2024

7. Tarih ve Sosyal Bilgiler Eğitimi

TEKDAL D.

Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (Disiplin Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.167-191, 2024

2024

2024

8. İnsan ve Toplum Bilimlerinin Tarihsel Gelişim Sürecinin Sosyal Bilgiler Temelinde Değerlendirilmesi

TEKDAL D., Biçer R.

Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (İnsan ve Toplum Bilimleri Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.199-216, 2024

2024

2024

9. Dijital Tarih Öğretiminin Sosyal Bilgiler Bağlamında Değerlendirilmesi

TEKDAL D., Biçer R.

Modüler Bağlamda Sosyal Bilgiler (Dijitalleşme Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.367-391, 2024

2023

2023

11. Öğrenci Yetiştirme Sisteminin Palyatif Uygulamalar Açısından Analizi

TEKDAL D.

Eğitimde Palyatif Uygulamalar, Koçoğlu, Erol; EGÜZ, Şule, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.219-236, 2023

2023

2023

12. Diyarbakır Halkevi’nin 1932-1951 Yılları Arasındaki Faaliyetlerinin Toplumsal Değişim Açısından Değerlendirilmesi

TEKDAL D., KOÇOĞLU E.

100. Yılında Cumhuriyet’e ve Atatürk’e Armağan Atatürk ve Cumhuriyet Tarihi Yazıları, Mithat Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-254, 2023

2023

2023

13. Diyarbakır Halkevinin 1932-1951 Yılları Arasındaki Faaliyetlerinin Toplumsal Değişim Açısından Değerlendirilmesi

TEKDAL D., KOÇOĞLU E.

100.Yılında Cumhuriyet’e ve Atatürk’e Armağan; Atatürk ve Cumhuriyet Tarihi Yazıları , Mithat AYDIN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-254, 2023

2023

2023

14. Osmanlı Son Döneminde Gönen'in Yeniden Kaza Olma Süreci ve İdarecileri (1885-1920)

Tekdal D.

Cumhuriyetin 100.Yılında Balıkesir Armağanı, Prof. Dr. Kenan Ziya TAŞ,Dr. Öğr. Üyesi Merve ÜNER,Dr. Öğr. Üyesi Ezgi AYDOĞMUŞ, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.205-238, 2023 Creative Commons License

2023

2023

15. Tanzimat Dönemi Islahat Layihasının Malatya Sancağındaki Yansımaları ve Nahiyelerin Yeniden Teşekkülü (1871-1920)

TEKDAL D.

İnsan Mekan Medeniyet Malatya, Murat Zengin, Mehmet Karagöz, Hasan Batar, Editör, Sonçağ Akademi, Ankara, ss.249-295, 2023

2022

2022

16. Marie Curie ve Eğitim

Tekdal D., Biçer R.

Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.269-279, 2022 Creative Commons License

2022

2022

17. Yunus Emre ve Eğitim

Koçoğlu E., Tekdal D., Biçer R.

Bilim Dünyasında Eğitim I, Erol KOÇOĞLU, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.455-469, 2022 Creative Commons License

2022

2022

18. Osmanlı Son Döneminde Pütürge Kazasının Teşekkülü ve İdarecileri (1894-1920)

Tekdal D.

Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Osmanlı Kazaları, Tekdal,Danyal, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.229-263, 2022 Creative Commons License

2021

2021

19. Eğitimde Tarih Okuryazarlığı

Tekdal D., Aydın M.

Eğitimde Okuryazarlık Becerileri, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-34, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

20. Eğitimde Arşiv ve Kütüphane Okuryazarlığı

Tekdal D.

Eğitimde Okuryazarlık Becerileri III, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.35-62, 2021 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

21. Tanzimat'tan Cumhuriyet'e Modern Eğitim Sisteminin Kuruluşu

Tekdal D.

Türk Eğitim Tarihi, Hasan Aydemir,Remzi Kılıç,Erkan Göksu,Erol Koçoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.179-257, 2021 Creative Commons License

2021

2021

22. Malatya Sancağı Örnekleminde Son Dönem Osmanlı Taşrasında Mutasarrıf Portresi (1870-1923)

Tekdal D.

Tarih ve Toplum Yazıları (Prof. Dr. Mehmet Karagöz Armağanı), Bahattin Çatma, Editör, Sonçağ Akademi, Ankara, ss.393-444, 2021 Creative Commons License

2020

2020

23. Sosyal Bilimler Eğitiminde Uzaktan Eğitimin Ortaya Çıkış Gereksinimi ve Tarihçesi

Tekdal D.

Sosyal Bilimlere Uzaktan Eğitimde Bakış, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.25-69, 2020 Creative Commons License

2020

2020

24. Yakınçağdan Günümüze Diğer İslam Devletlerinde Eğitim

Tekdal D.

Eğitim Tarihi, Mehmet KöçerErol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.209-254, 2020 Creative Commons License

2019

2019

26. II. Abdülhamid Dönemi Bitlis Vilayetinde Islahat Çalışmaları ve Nahiye Teşkilatı

Tekdal D.

Tarihi ve Kültürel Yönleriyle Bitlis I, Mehmet İnbaşı - Mehmet Demirtaş, Editör, Bitlis Eren Üniversitesi Yayınları, Bitlis, ss.495-525, 2019 Creative Commons License

2018

2018

27. Osmanlı Dönemi Bitlis'te Eğitim

Tekdal D.

İdeal Kent Yayınları, Ankara, 2018 Creative Commons License

Desteklenen Projeler

2019 - 2021

2019 - 2021

Sosyal Bilgiler Dersinde Yer Alan Tarih Konularının Aktarımına İlişkin Öğretmen Algıları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

(Proje Özeti) Creative Commons License
TEKDAL D. (Yürütücü)