İnternational Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2019, ss.135-140
Osmanlı
Tarihi ile ilgili konuların öğrencilere aktarını konusunda Malatya ili
örnekliğinde yapılan araştırmanın sonuçlarının sunulacağı bu bildiride,
öğrencilere aktarılması hedeflenen Osmanlı Tarihi ile ilgili konuların aktarımı
sürecinde kullanılan yöntemler ve karşılaşılan sorunlar ile çözüm önerileri paylaşılacaktır.
Çalışmada durum çalışması modeli
kullanılacak olup nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Çalışmada verilerin
elde edilmesinde görüşlerine başvurulan çalışma grubu üyeleri milli eğitim
bakanlığına bağlı liselerde görev yapan 30 tarih öğretmeni oluşturmaktadır.
Çalışma grubunu oluşturan tarih öğretmenlerinin konuya ilişkin görüşlerini
almak amacıyla araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu
hazırlanmıştır. Görüşme formunda elde edilen veriler, içerik ve betimsel
analize tabi tutularak alt temalara ayrılıp tablolar halinde verilmiştir. Tarih
öğretmenlerinin görüşlerinden hareketle elde edilen alt temalar
gruplandırılarak kodlanıp tablolara yerleştirilmiştir. Tablolardaki alt
temalara ilişkin, örneklendirilmiş görüş örneklerine yer verilmiştir. Bu görüş
örneklerinden dikkat çekici olanlar araştırmacı tarafından detaylandırılmıştır.
Çalışmada elde edilen veriler ışığında Osmanlı Tarihi derslerinde öğrencilerin
edinmesi gereken kazanımlar açısından öğretmenlerin ders anlatım yönteminden
öğrencilerin beklentisine kadar birçok bilgi işlenerek genel bir yargıya
ulaşılmıştır.