Sosyal Bilgiler Derslerinde Yer Alan Tarih Konularının Aktarımına İlişkin Öğretmen Algıları: Malatya Örneği


Creative Commons License

Tekdal D.

International Conference on Research in EducationScience, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.91-96

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.91-96
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

5., 6. ve 7.sınıf sosyal bilgiler derslerindeki tarih konularının öğrencilere aktarını konusunda Malatya ili örnekliğinde yapılan araştırmanın sonuçlarının sunulacağı bu bildiride, öğrencilere aktarılması hedeflenen tarih konularının aktarımı sürecinde kullanılan yöntemler ve karşılaşılan sorunlar ile çözüm önerileri paylaşılacaktır.  Çalışmada durum çalışması modeli kullanılacak olup nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Çalışmada verilerin elde edilmesinde görüşlerine başvurulan çalışma grubu üyelerini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev yapan 20 Sosyal Bilgiler Öğretmeni oluşturmaktadır. “İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından SBA-2019-1860 numarasıyla desteklenen” bu çalışmada verilerin elde edilmesinde yararlanılan sosyal bilgiler öğretmenlerinin konuya ilişkin görüşlerini almak amacıyla araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formundan elde edilen veriler, içerik ve betimsel analize tabi tutularak alt temalara ayrılıp tablolar halinde verilmiştir. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin görüşlerinden hareketle elde edilen alt temalar gruplandırılarak kodlanıp tablolara yerleştirilmiştir. Tablolardaki alt temalara ilişkin, örneklendirilmiş görüş örneklerine yer verilmiştir. Bu görüş örneklerinden dikkat çekici olanlar araştırmacı tarafından detaylandırılmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler ışığında sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin edinmesi gereken kazanımlar açısından öğretmenlerin ders anlatım yönteminden öğrencilerin beklentisine kadar birçok bilgi işlenerek genel bir yargıya ulaşılmıştır.