International Conference on Research in EducationScience, İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, ss.91-96
5.,
6. ve 7.sınıf sosyal bilgiler derslerindeki tarih konularının öğrencilere
aktarını konusunda Malatya ili örnekliğinde yapılan araştırmanın sonuçlarının
sunulacağı bu bildiride, öğrencilere aktarılması hedeflenen tarih konularının
aktarımı sürecinde kullanılan yöntemler ve karşılaşılan sorunlar ile çözüm
önerileri paylaşılacaktır. Çalışmada
durum çalışması modeli kullanılacak olup nitel araştırma yöntemi
kullanılacaktır. Çalışmada verilerin elde edilmesinde görüşlerine başvurulan
çalışma grubu üyelerini Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda görev
yapan 20 Sosyal Bilgiler Öğretmeni oluşturmaktadır. “İnönü Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
tarafından SBA-2019-1860 numarasıyla desteklenen” bu çalışmada verilerin elde edilmesinde yararlanılan
sosyal bilgiler öğretmenlerinin konuya ilişkin görüşlerini almak amacıyla
araştırmacı tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır.
Görüşme formundan elde edilen veriler, içerik ve betimsel analize tabi
tutularak alt temalara ayrılıp tablolar halinde verilmiştir. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin
görüşlerinden hareketle elde edilen alt temalar gruplandırılarak kodlanıp
tablolara yerleştirilmiştir. Tablolardaki alt temalara ilişkin,
örneklendirilmiş görüş örneklerine yer verilmiştir. Bu görüş örneklerinden
dikkat çekici olanlar araştırmacı tarafından detaylandırılmıştır. Çalışmadan elde
edilen veriler ışığında sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin edinmesi gereken
kazanımlar açısından öğretmenlerin ders anlatım yönteminden öğrencilerin
beklentisine kadar birçok bilgi işlenerek genel bir yargıya ulaşılmıştır.