İnternational Conference on Science and Ecocation, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, ss.192-198
Türkiye
Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve
Atatürkçülük dersi konularının ortaokul öğrencilerine aktarımı konusunda
Malatya ili örnekliğinde yapılan araştırmanın sonuçlarının sunulacağı bu
bildiride, öğrencilere aktarılması hedeflenen tarih konularının aktarımı
sürecinde kullanılan yöntemler ve karşılaşılan sorunlar ile çözüm önerileri
paylaşılacaktır. Çalışmada durum
çalışması modeli kullanılacak olup nitel araştırma yöntemi kullanılacaktır. Verilerin
elde edilmesinde görüşlerine başvurulan çalışma grubu üyelerini Milli Eğitim
Bakanlığı’na bağlı ortaokullarda görev yapan 20 Sosyal Bilgiler Öğretmeni
oluşturmaktadır. “İnönü Üniversitesi
Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi tarafından SBA-2019-1860 numarasıyla desteklenen” bu çalışmada verilerin elde edilmesinde yararlanılan
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin konuya ilişkin görüşlerini almak amacıyla araştırmacı
tarafından yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Görüşme formundan
elde edilen veriler, içerik ve betimsel analize tabi tutularak alt temalara
ayrılıp tablolar halinde verilmiştir. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin
görüşlerinden hareketle elde edilen alt temalar gruplandırılarak kodlanıp
tablolara yerleştirilmiştir. Tablolardaki alt temalara ilişkin,
örneklendirilmiş görüş örneklerine yer verilmiştir. Bu görüş örneklerinden
dikkat çekici olanlar araştırmacı tarafından detaylandırılmıştır. Çalışmadan
elde edilen veriler ışığında sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin edinmesi
gereken kazanımlar açısından öğretmenlerin ders anlatım yönteminden
öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyine kadar birçok bilgi işlenerek genel bir
yargıya ulaşılmıştır.