SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Blok Tabanlı Kodlama Araçlarının Akademik Başarı, Tutum ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisine Etkisi: Meta-Analiz Çalışması
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.11, sa.21, ss.58-79, 2024 (Hakemli Dergi)
Meslek Lisesi Öğrencilerinin “Uzaktan Eğitim ile Matematik Öğrenme” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.18, ss.12-31, 2022 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar (İnönü Üniversitesi Örneği)
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.12, ss.108-122, 2019 (Hakemli Dergi)
Neden Dik Temel Yazı?: Öğretmen Algıları
Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (Anadolu Journal of Educational Sciences International)
, cilt.8, sa.2, ss.199-237, 2018 (Hakemli Dergi)
İlkokulda Serbest Etkinlikler Dersinde Etkinlik Seçimini Etkileyen Faktörlere İlişkin Öğretmen Görüşleri
The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences
, cilt.3, sa.2, ss.177-190, 2017 (Hakemli Dergi)
Özel Öğretim Yöntemleri Dersinin Yürütülmesine İlişkin Öğretim Elemanı ve Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.6, sa.12, ss.57-80, 2016 (Hakemli Dergi)
The Affective Objectives in Early Foreign Language Teaching A Scale Development Study
International Journal of Academic Research in Education
, cilt.1, sa.1, ss.1-11, 2015 (Hakemli Dergi)
Sınıf Öğretmenliği Programı Öğrencilerinin Okul Deneyimi Dersi Kapsamındaki Etkinlikleri Gerçekleştirme Durumları (İnönü ve Erciyes Üniversitesi Örneği)
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.13, sa.3, ss.899-915, 2014 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Programındaki Kazanım ve Etkinliklerin Çoklu Zeka Kuramı Açısından Değerlendirilmesi
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.6, sa.13, ss.99-128, 2013 (Hakemli Dergi)
Türk Eğitim Sistemi İçinde Eğitilmiş Olmanın İlerlemeci ve Geleneksel Anlayışlar ile Uygulamalar Yönünden Değerlendirilmesi Malatya İli Örneği
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.59-78, 2013 (Hakemli Dergi)
Okuduğunu Anlama Becerisinin İlköğretim İkinci Kademe Matematik Dersindeki Akademik Başarıya Etkisi
Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi
, cilt.2, sa.4, ss.52-66, 2012 (Hakemli Dergi)
21.Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi
E-Journal of New World Sciences Academy (Education Sciences)
, cilt.7, sa.1, ss.27-49, 2012 (Hakemli Dergi)
Student Teachers’ Beliefs about Teaching and Their Sense of Self Efficacy: A Descriptive and Comparative Analysis
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.201-226, 2009 (Hakemli Dergi)
Preservice Teachers Previous Formal Education Experiences and Visions about their Future Teaching
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.8, sa.3, ss.923-934, 2009 (Scopus)
Preservice teachers’ previous formal education experiences and their visions about their future teaching
Elementary Education Online
, cilt.8, sa.3, ss.923-934, 2009 (Hakemli Dergi)
Student teachers’ beliefs about teaching and their sense of self-efficacy
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.201-226, 2009 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Sosyal Bilgiler Programındaki Coğrafya Ünitelerinin İçeriğine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
Journal of Qafqaz University
, cilt.1, sa.28, ss.159-169, 2009 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Nasıl Bir Öğretmen Olmak İstediklerine İlişkin Görüşleri
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.11, ss.45-64, 2005 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.7, ss.47-62, 2004 (Hakemli Dergi)
Program Geliştirme Araştırmalarında İzlenen Yöntemler
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.26, sa.1, ss.161-168, 1993 (Hakemsiz Dergi)
Öğretmenlerin Belirli Öğretim Fonksiyonlarını Yerine Getirme Derecelerine Yönelik bir Araştırma
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.495-510, 1991 (Hakemsiz Dergi)
Eğitimde Nitelik Sorunu
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.729-744, 1990 (Hakemsiz Dergi)
Eğitim Programı ve Öğretim Arasındaki İlişki: Kavramsal Bir Açıklama
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.251-259, 1989 (Hakemsiz Dergi)
Öğretmenler Tarafından Kullanılan Program Yapıları (Birkaç Örnek)
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.395-404, 1987 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
8.Sınıf Öğrencilerinin LGS’ ye İlişkin Algıları: Bir Metaforik Çalışma
6.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.582-585
İngilizce Öğretmenlerinin İlköğretim 5.Sınıflarda Yabancı Dil Ağırlıklı Eğitim Uygulamasına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
6.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.151-154
Ortaokul Öğretmenlerinin Eğitim Programı Kavramına İlişkin Metaforları
6.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.655-658
Neden Dik Temel Yazı? : Öğretmen Algıları
5th International Curriculum and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.177-178
Okul öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasında Karşılaştıkları Sorunlar (İnönü Üniversitesi Örneği)
5th International Curriculum and Instruction Congress, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, ss.53-54
Kuantum Öğrenme Modelinde Yazma Tekniğinin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi
4.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.373-375
8.Sınıf Fen ve Teknoloji Programı Hücre Bölünmesi ve Kalıtım Ünitesinin Kazanımlarına Ulaşma Düzeyinin Değerlendirilmesi
15.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.75-76
The Effect of Allosteric Learning Model on the Problem Solving Skills of 7th Grade Students in English Courses
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.419-420
Views of Instructors and Prospective Teachers about Implementation of “Special Teaching Methods” Course in Education Faculties (Example Of Erzincan University)
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.206-208
Hayat Bilgisi Öğretim Programı ile İlgili Yapılan Çalışmaların Değerlendirilmesi
23.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.336
Ortaokul 6. 7. 8. Sınıf Öğretim Programlarında Yer Alan Etkinliklerin Öğrencilerin Duygusal Zekâlarını Kullanmalarına Katkısı (Öğretmen Görüşleri)
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.11-12
İlköğretim I.Kademe Fen ve Teknoloji Dersinde Öğretim Teknolojilerinin Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri
7. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.289-291
Investigation of “Matter and Change” through Spiral Curriculum Model in the 5-8th Grades Science and Technology Programme: Turkey Sample
5th World Conference on Educational Sciences - WCES 2013, ROMA, İtalya, 5 - 08 Şubat 2013
Sınıf Öğretmeni Adaylarının 4+4+4 Eğitim Sistemine Yönelik Görüşleri
2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.115-116
Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programındaki Okul Deneyimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi (İnönü ve Erciyes Üniversitesi Örneği)
2.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.273-275
Öğretmen Adaylarının “Kişisel ve Mesleki Değerler-Mesleki Gelişim” Yeterlik Alanına Sahip Olma Düzeylerinin Değerlendirilmesi
2.Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.246-248
İlköğretim İkinci Kademede Branş Derslik Sisteminin Değerlendirilmesi (Öğretmen ve öğrenci görüşleri)
I.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.372-373
İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Yabancı Dil Derslerinde Uygulanan Öğretim Etkinliklerinin İncelenmesi
I.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.384-385
İlköğretim Öğretmenlerinin Kuantum Öğrenme Modelini Kullanabilme Becerilerinin Değerlendirilmesi
I.Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.374-375
İlköğretim Öğretmenlerinin 5E Modelini Kullanma Becerilerinin Değerlendirilmesi
20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.114-115
Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenci Merkezli ve Öğretmen Merkezli Etkinliklerin İlköğretim 4. ve 5.Sınıf Öğrencilerinin Duyuşsal Özellikleri Üzerine Etkisi
20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.137-139
Lise I Kimya Dersinde Yapılandırmacılığa Dayalı Bir Programın Öğrenci Başarısına Etkisi
IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.46
İlköğretim Matematik Dersi 7.Sınıf Programının Geometri ve Ölçme Öğrenme Alanlarındaki Kazanımlara İlişkin Öğretmen Görüşleri
IX.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.201
İlköğretim Birinci Kademedeki Öğrencilerin Eğitim Süreçlerine Anne-Babalarının Katılım Düzeyleri (Malatya İli Örneği)
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.38-39
21.Yüzyılda Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Becerilerinin Değerlendirilmesi
19.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.69-70
Öğretmenlerin öğretim programlarını izleme, değerlendirme ve geliştirme sürecine etkin katılım düzeylerinin değerlendirilmesi
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.1
Öğretmenlerin Öğretim Programlarını İzleme, Değerlendirme ve Geliştirme Sürecine Etkin Katılım Düzeylerinin Değerlendirilmesi
I. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, AYVALIK, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.471-476
Eğitim Fakülteleri Programında Yer Alan Okul Deneyimi II Çalışmalarının Değerlendirilmesi
XV.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.25-26
İlköğretim 5.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde ”Adım Adım Türkiye” Ünitesinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Etkililiğinin Değerlendirilmesi
XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Muğla, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, ss.8-9
Resmi ve Özel İlköğretim Kurumlarında Yapılan Veli Toplantılarına İlişkin Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.1, ss.241-244
İlköğretimde Bireysel ve Toplu Etkinlik Dersinin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, cilt.2, ss.745-751
Öğretmen Adaylarının Örgün Eğitimde Geçirdikleri Eğitim Yaşantıları ile Nasıl Bir Öğretmen Olmak İstediklerine İlişkin Görüşleri Arasındaki İlişki
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.139-140
Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Görüşleri
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, cilt.1, ss.372-386
İlköğretim Kademesindeki Müfredat Laboratuvar Okuluyla Normal Okulun ”Maddeyi Tanıyalım-Işık” Ünitesi ile İlgili Bilgi ve Becerileri Kazandırma Düzeylerinin Değerlendirilmesi
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, cilt.1, ss.356-364
Eğitim Fakülteleri Programlarında Yer Alan Okul Deneyimi I Çalışmalarının Değerlendirilmesi (Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma)
II.Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2000, ss.168-173
Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Fakülteye İlişkin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki ”Atatürk Üniversitesi örneği”
4.Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Eylül 1997, cilt.1, ss.473-484
Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişki (Atatürk Üniversitesi Örneği)
III. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Adana, Türkiye, 23 - 24 Ekim 1997, ss.1-8
Kitap & Kitap Bölümleri
21. Yüzyıl Becerileri Odağında Üst Düzey Düşünme Becerileri
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2024
Türkçe Dersinde Otantik Öğrenme
Vizetek Yayıncılık, Ankara, 2023
Kuantum Öğrenme (12.Bölüm)
21.Yüzyıl Becerileri Bakış Açısından Eğitim ve Öğretimde Farklı Yaklaşımlar, Gültekin, Mehmet- Yazar, Taha- Oral, Behçet, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.291-321, 2022
Ortaokul Öğretmenlerinin ”Eğitim Programı” Kavramına İlişkin Metaforları
EĞİTİME ADANMIŞ YARIM ASIR- Prof. Dr. Tayip DUMAN’a Armağan, PEKER ÜNAL Dilşat, DEMİR Fatih, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.416-432, 2020
Eğitimde Eşitsizlikler: Eğitimde Fırsat ve İmkan Eşitliği
Eğitim Sosyolojisi, Prof.Dr.Erdoğan Köse, Prof.Dr.Salih Zeki Genç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.209-222, 2018
Basamaklı Öğretim Programı
Yeni Öğrenme-Öğretme Yaklaşımları ve Uygulama Örnekleri, Gülay Ekici, Meral Güven, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.199-234, 2013
Eğitim ve Ekonomi
Eğitim Bilimine Giriş (Yeni Basım), Prof.Dr.Fatma Varış, Editör, Alkım Yayınları, İstanbul, ss.127-143, 1998
Eğitim ve Ekonomi
Eğitim Bilimine Giriş, Prof.Dr. Fatma Varış, Editör, Alkım Kitapçılık Yayıncılık, Ankara, ss.149-168, 1995
Eğitim Bilimine Giriş
Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, 1991