Biyografi
İzmir’de 1959 yılında doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İzmir ve Manisa illerinde tamamladıktan sonra, 1980’de Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde yüksek öğrenimine başladı. Haziran-1984’de aynı fakültenin “Eğitim Programları ve Öğretim” anabilim dalından mezun oldu. 1985-1987 yılları arasında Malatya Atatürk Kız Lisesinde Rehber Öğretmen olarak görev yaptı.
Aralık-1987
tarihinde İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim
Programları ve Öğretim Anabilim dalında araştırma görevlisi olarak göreve
başladı. Mart-1988’de Yüksek Lisansını ve Temmuz-1993’te Doktora öğrenimini
İnönü Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü “Eğitim Bilimleri Anabilim dalı
Eğitim Programları ve Öğretim Bilim dalı”nda tamamladı. Kasım-1994'te aynı görev yerinde Yardımcı Doçentliğe atandı. 1998’de Eğitim Fakültelerinin
yeniden yapılanması sonucunda kurulan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri
Eğitimi Bölümüne geçti. Eylül-2014'te Eğitim Programları ve Öğretim alanında Doçent oldu. Ocak-2015 tarihinde Eğitim Bilimleri
Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim dalına geçti. Ekim-2021'de Profesör oldu. Halen bu bölümde görevini sürdürmektedir.
Duyurular & Dokümanlar
Ders Notu
Uygulama ödevi hazırlamaya yönelik açıklamalar ve öğrencilerin ödev sunma tarihleri yer almaktadır.
Uygulama ödevi hazırlamaya yönelik açıklamalar ve öğrencilerin ödev sunma tarihleri yer almaktadır.
Ders anlatımı, sunum yapma, öğretmenlik uygulaması ve stajı, mikro öğretim uygulamalarında karşılaşılabilecek güçlüklere ilişkin çözümler anlatılmaktadır.
İletişim tanımı, özellikleri, sınıfta iletişim, ortak yaşantı alanı, beş duyunun öğrenmedeki yeri ve önemi, öğretmenin yöntem seçimini etkileyen faktörler anlatılmaktadır.
Performans değerlendirme, portfolyo, rubrik, kontrol listeleri, dereceleme ölçekleri öz değerlendirme anlatılmaktadır.
mod, medyan, aritmetik ortalama, yığılmalı aritmetik ortalama, ranj, standart sapma, Z puanı, T puanı anlatılmaktadır.
Google Formlar uygulaması ile anket uygulama sürecinde anket soruları oluşturma, hazırlanan anketi ilgililere gönderme, gelen yanıtların dökümünü alma, yanıtları ilgililerle paylama işlemleri anlatılmaktadır.
Sınıf ortamında Kahoot uygulamasının bir ölçme değerlendirme aracı olarak kullanımı anlatılmaktadır.
Ölçme ve değerlendirme çeşitleri, değişken türleri, ölçme kuralı, ölçmede birim, sıfır kavramı, ölçek türleri anlatılmaktadır.
Bu programda başarı testi geliştirme sürecinde madde analizleri, güvenilirlik hesaplamaları (KR-20) yapılmaktadır.
Hizmet içi eğitim programlarının geliştirilmesi sürecindeki aşamalar, ihtiyaç analizi, program değerlendirme yol ve yöntemleri anlatılmaktadır.
Anket, ölçek ve başarı testi gibi veri toplama araçlarının geliştirilmesi sürecince uzman kanısı alma aşamasında, uzmanlardan gelen dönütlerden hareketle elenecek maddelerin tespit edilerek, aracın kapsam geçerliliğine ilişkin işlemler anlatılmaktadır.
Bu dosyada bilimsel araştırma raporu yazmada kaynakça ve bunlara ilişkin kaynakça bağlaçlarının oluşturulması örneklerle sunulmaktadır. APA 7 formatına uygun güncellemelere yer verilmiştir.
Bu dosyada Eğitim Bilimleri alanında yaygın bir şekilde kullanılan parametrik testler, faktör analizi vb. uygulamalar anlatılmaktadır.
Sunum
Bilimsel araştırmalarda bilim, işlevleri, hipotez, varsayım vb. kavramlar açıklanmaktadır.
Diğer
Eğitimde program değerlendirme yaklaşımları ve veri analizinde kullanılabilecek istatistikler tanıtılmaktadır.
Ders Dökümanları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1988 - 1993
1988 - 1993Doktora
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları ve Öğretim, Türkiye
1985 - 1988
1985 - 1988Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları ve Öğretim, Türkiye
1980 - 1984
1980 - 1984Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Eğitim Programları Ve Öğretim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1993
1993Doktora
Genel Liselerin Matematik ve Fen Bilimleri Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları ve Öğretim
1988
1988Yüksek Lisans
Genel Liselerde Edebiyat ve Fen Kolu Uygulamalarının Öğrenci Başarısı Açısından Değerlendirilmesi
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri/Eğitim Programları ve Öğretim
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorProf. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2014 - 2021
2014 - 2021Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
1998 - 2014
1998 - 2014Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
1994 - 1998
1994 - 1998Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
1991 - 1994
1991 - 1994Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
1987 - 1991
1987 - 1991Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yönetimsel Görevler
2012 - 2013
2012 - 2013Bölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
2001 - 2004
2001 - 2004Bölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi
Akademi Dışı Deneyim
1985 - 1987
1985 - 1987rehber öğretmen
Milli Eğitim Bakanlığı, rehber öğretmen
Verdiği Dersler
Doktora
Uzmanlık Alan Dersi
Öğretmen Yetiştirmede Hizmet içi Eğitim
Tez Yönetimi
Alan Öğretimi ve Sorunları
Yüksek Lisans
Tez Yönetimi
Uzmanlık Alan Dersi
Eğitimde Nicel Araştırma Yöntemleri ve SPSS
Test Geliştirme Teknikleri
Eğitimde Test Geliştirme Teknikleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Lisans
Bilgisayar Destekli Veri Analizi
Öğretim Teknolojileri
Eğitimde Proje Hazırlama
Bilgisayar Destekli Veri Analizi
Öğretim Teknolojileri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitimde Proje Hazırlama
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (Pedagojik Formasyon Programı)
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (Pedagojik Formasyon Programı)
Öğretmenlik Uygulaması (Pedagojik Formasyon Programı)
Eğitimde Proje Hazırlama
Öğretim Teknolojileri
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Bilgisayar Destekli Veri Analizi
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
MB 260 ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Ölçme ve Değerlendirme
MB 458 Öğretmenlik Uygulaması
MB 260 Ölçme ve Değerlendirme
A 452 Proje Geliştirme ve Yönetim Sis. II
GK 154 Bilgisayar-II (NÖ)
GK 154 Bilgisayar-II (II.Ö.)
A 462 Seçmeli IV: Bilgisayar Destekli Veri Analizi
Lisans Çift Anadal
Test Geliştirme Teknikleri
Eğitimde Test Geliştirme Teknikleri (Tezsiz YL)
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Tez Danışma
Eğitimde Nicel Araştırma Yöntemleri ve SPSS (Tezsiz YL)
Uzmanlık Alan Dersi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Eğitimde Nicel Araştırma Yöntemleri ve SPSS (Tezsiz YL)
Test Geliştirme Teknikleri
EB/EPÖ 584 UZMANLIK ALAN DERSİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ
EB/EPÖ 584 TEZ DANIŞMA
Tez Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Uzmanlık Alan Dersi
Seminer
Test Geliştirme Teknikleri
EB/EPÖ 584 Tez Danışma
EB/EPÖ 584 Uzmanlık Alan Dersi
EB/EPÖ 518 Test Geliştirme Teknikleri
Lisans Yandal
Alan Öğretimi ve Sorunları
Öğretmen Eğitiminde Hizmet İçi Eğitim
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Danışma
Tez Danışma
Alan Öğretimi ve Sorunları
Uzmanlık Alan Dersi
EB/EPÖ 684 UZMANLIK ALAN DERSİ
EB/EPÖ 684 TEZ DANIŞMA
ALAN ÖĞRETİMİ VE SORUNLARI
Tez Yönetimi
Uzmanlık Alan Dersi
Alan Öğretimi ve Sorunları
EB/EPÖ 684 Uzmanlık Alan Dersi
EB/EPÖ 684 Tez Danışma
EB/EPÖ 622 Öğretmen Yetiştirmede Hizmet-içi eğitim
Yönetilen Tezler
2024
2024Doktora
ORTAÖĞRETİM 11. SINIF İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ AVRUPA DİLLERİ ÖĞRETİMİ ORTAK ÇERÇEVE PROGRAMI'NA GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ
Akdağ M. (Danışman)
E.ÖZCAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Ortaokul öğretmenlerinin EBA platformuna yönelik tutum ve görüşleri
Akdağ M. (Danışman)
M.CANER(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Ortaokul Bilimsel Araştırma Proje Etkinliklerinin Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Yetkinlikleri Açısından İncelenmesi
Akdağ M. (Danışman)
H.EMRE(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Öğretmenlerin mesleki profesyonellik algılarının mesleki statü, iş memnuniyeti ve öz yeterlik algıları üzerine etkisi
Akdağ M. (Danışman)
C.ŞENOL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin yabancı dil öğrenme stratejilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Akdağ M. (Danışman)
Y.KILAVUZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Matematik dersinde basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarı, problem çözme ve tutumlarına etkisi
Akdağ M. (Danışman)
F.YILMAZ(Öğrenci)
2014
2014Doktora
7. sınıf matematik dersi olasılık ve istatistik öğrenme alanının öğretiminde "Sınav yoluyla öğrenme yöntemi"nin öğrencilerin akademik başarı, tutum ve sınav kaygısına etkisi
AKDAĞ M.
İ.ŞAN(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Üst biliş stratejilerinin öğretmen adaylarının üst bilişsel farkındalıklarına ve öz yeterliklerine etkisi
AKDAĞ M.
H.YILDIZ(Öğrenci)
2012
2012Doktora
İlköğretim birinci kademe öğrencilerinin çevreye yönelik tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi
AKDAĞ M.
C.YAŞAROĞLU(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik dersindeki başarı durumlarına etki eden sosyo-kültürel faktörler
Akdağ M. (Danışman)
H.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Yabancı dil öğretiminde dil bilgisi çeviri yöntemi ve iletişimci yaklaşım uygulamalarının öğrencilerin öğrenme becerileri üzerindeki etkisi
Akdağ M. (Danışman)
H.TEMİZÖZ(Öğrenci)
2007
2007Doktora
İlköğretim okulu hayat bilgisi dersi programının öğretmen görüşlerine göre incelenmesi (Kayseri ili örneği)
Akdağ M. (Danışman)
S.DEMİR(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Okul öncesi eğitimde ana sınıfları ingilizce dersi için bir öğretim programı önerisi
Akdağ M. (Danışman)
C.KARAKOÇ(Öğrenci)
2006
2006Doktora
Avrupa Birliği ülkelerinde ve Türkiye`de uygulanan yabancı dil öğretim programlarının karşılaştırılması
Arıbaş S., Akdağ M. (Eş Danışman)
H.TOK(Öğrenci)
1999
1999Yüksek Lisans
İlköğretim 1. kademe hayat bilgisi dersi öğretim programındaki eğitim durumlarının öğretim ilkelerine uygunluğunun öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
Akdağ M. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
1997
1997Yüksek Lisans
Aday öğretmenleri yetiştirme programının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar
Akdağ M. (Danışman)
M.YILDIRIM(Öğrenci)
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans-Tezsiz
proje henüz başlamadı
Akdağ M. (Danışman)
HAYRULLAH KARAKAYA(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans-Tezsiz
proje henüz başlamadı
Akdağ M. (Danışman)
SEFA TOPAL(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans-Tezsiz
proje henüz başlamadı
Akdağ M. (Danışman)
ŞERİFE KUŞAKCI(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans-Tezsiz
proje henüz başlamadı
Akdağ M. (Danışman)
ALAATİN GÜLLÜ(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans-Tezsiz
proje henüz başlamadı
Akdağ M. (Danışman)
TAYLAN YÜCETÜRK(Öğrenci)
Devam Ediyor
Devam EdiyorYüksek Lisans-Tezsiz
proje henüz başlamadı
Akdağ M. (Danışman)
ÖZNUR UZUNYOL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans-Tezsiz
Müzik Öğretmenlerinin Meslek Hayatında Karşılaştığı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
Akdağ M. (Danışman)
M.Aslıhan(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans-Tezsiz
Değer Öğretim Uygulamasında Okul Öncesi Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemlerin Öğretmen Görüşleri Açısından İncelenmesi
Akdağ M. (Danışman)
R.Demir(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans-Tezsiz
Tarih Dersinin Teknoloji İle Bütünleştirilmesinin Öğrenci Başarısına Katkısı
Akdağ M. (Danışman)
K.Kızılkaya(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans-Tezsiz
Lise Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Akdağ M. (Danışman)
R.Karaburun(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans-Tezsiz
3. Sınıf Türkçe Ders Kitabındaki Metinlerin ve Etkinliklerin Değerler Eğitimi Bağlamında İncelenmesi
Akdağ M. (Danışman)
A.Başak(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Ortaokullarda Sınıf Geçme Uygulamasına Yönelik Öğretmen Görüşleri
Özbaş F., AKDAĞ M.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL LINGUAL SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.10, sa.1, ss.43-56, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
20212. The Effect of Blog-Based Teaching in \u2018Assessment and Evaluation\u2019 Course on Academic Achievement
AKDAĞ M., ŞAN İ., Şahin E.
Participatory Educational Research , cilt.8, sa.3, ss.121-135, 2021 (Scopus)
2020
20203. Öğretmenlerin Serbest Zaman Etkinliklerinin İncelenmesi
Selçuk H. E., AKDAĞ M.
The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences , cilt.6, sa.2, ss.249-265, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
20184. The Relation between Prospective Teachers' Attitudes towards Uncertainty and Motivation in Teaching
Senol C., AKDAĞ M.
EDUCATION SCIENCES
, cilt.8, sa.3, 2018 (ESCI, Scopus)
2018
20185. The Case of Being a Teacher at Science and Art Centers: A Phenomenological Quantitative Research
AKDAĞ M., Senol C.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.14, ss.131-148, 2018 (ESCI, TRDizin)
2017
20176. The Effect of Metacognitive Strategies on Prospective Teachers’Metacognitive Awareness and Self Efficacy Belief
YILDIZ H., AKDAĞ M.
Journal of Education and Training Studies , cilt.5, sa.12, ss.30-40, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Matematik Sınavı Kaygısı Ölçeği: Ortaokul Öğrencileri için Bir Ölçek Geliştirme Çalışması
ŞAN İ., AKDAĞ M.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (elektronik) , cilt.11, sa.1, ss.128-159, 2017 (TRDizin)
2016
20168. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKDAĞ M.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.15, sa.59, ss.1215-1231, 2016 (TRDizin)
2014
20149. Üniversite Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi İnönü Üniversitesi Örneği
Akdağ M., Şahan Yılmaz B., Özhan U., Şan İ.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.73-96, 2014 (TRDizin)
2014
201410. Üniversite öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Akdağ M., Şahan B., Özhan U., Şan İ.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.73-96, 2014 (TRDizin)
2013
201311. İlköğretim Birinci Kademe İçin Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması
YAŞAROĞLU C., AKDAĞ M.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.6, sa.13, ss.253-275, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201312. İLKÖĞRETİM BİRİNCİ KADEME İÇİN ÇEVREYE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Yaşaroğlu C., Akdağ M.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.13, ss.253-275, 2013 (TRDizin)
2013
201313. The Reasons For Information Technologies Pre service Teachers To Prefer Teaching Profession and Their Attitudes Towards The Profession
AKDAĞ M.
Educational Research and Reviews , cilt.8, sa.16, ss.1499-1508, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201314. İlköğretim Birinci Kademe İlkokul Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Değerlendirilmesi
YAŞAROĞLU C., AKDAĞ M.
Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.50-65, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201115. İlköğretim Birinci sınıf öğretmenlerinin öğrencilerde dil becerilerini geliştirme yeterliklerine ilişkin görüşleri
Akdağ M., Yıldız H.
Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.50-70, 2011 (TRDizin)
2010
201016. Homeschooling Evde eǧitim
ŞAD S. N., AKDAĞ M.
Milli Egitim
, sa.188, ss.19-31, 2010 (Scopus, TRDizin)
2010
201017. İngilizce Dersinde Cep Telefonlarıyla Üretilen Sözlü Performans Ödevlerinin Yazılı Performans Ödevleriyle Karşılaştırılması
Şad S. N., Akdağ M.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.3, ss.719-740, 2010 (TRDizin)
2008
200818. The effects of traditional instruction and PowerPoint presentation-supported instruction on student's achievement
AKDAĞ M., Tok H.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.33, sa.147, ss.26-34, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2006
200619. İlköğretim sosyal bilgiler ve fen bilgisi derslerinin öğretiminde öğretmenlerin derse giriş etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşleri
Akdağ M., Bedir G., Demir Başaran S.
Gaziosmanpaşa Üniversitesi Soysal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.1-18, 2006 (TRDizin)
2004
200420. Üniversite öğrencilerinin bilgi okuryazarlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Akdağ M., Karahan M.
Eğitim ve Bilim Dergisi , cilt.29, sa.134, ss.19-27, 2004 (TRDizin)
2003
200321. Öğretmen Rolünün Yaratıcı Bir Sınıf Ortamı Oluşturmadaki Önemi
AKDAĞ M., Güneş H.
Milli Eğitim Dergisi , sa.159, ss.60-73, 2003 (Scopus, TRDizin)
2002
200222. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kopya Çekmeye İlişkin Tutum ve Davranışlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKDAĞ M., Güneş H.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi , cilt.8, sa.31, ss.330-343, 2002 (Scopus, TRDizin)
2002
200223. İlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin sınıf yönetimi etkinliklerine ilişkin öğrenci algıları
Güven S., Akdağ M.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi , sa.29, ss.69-80, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200124. Müfredat Labaratuar Okullarında MLO Görev yapan Öğretmen ve Yöneticilerin Uygulamada Karşılaştıkları Sorunlar
AKPINAR B., AKDAĞ M., İZCİ E.
FIRAT ÜNV. SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.11, sa.2, ss.199-208, 2001 (TRDizin)
2000
200025. Endüstri meslek liselerindeki öğrenci talebinin azalma nedenleri
Akdağ M., Akpunar B.
Çağdaş Eğitim Dergisi , sa.267, ss.39-43, 2000 (Hakemli Dergi)
1995
199526. Türkiye’de genel ortaöğretim kurumlarındaki program geliştirme çalışmaları
Akdağ M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.44-50, 1995 (TRDizin)
1990
199027. Türk eğitim sisteminde yatay ve dikey geçişler
Akdağ M.
Milli Eğitim Dergisi , sa.94, ss.67-72, 1990 (Hakemli Dergi)
1990
199028. Lise üçüncü sınıf fen bölümü öğrencilerinin matematik dersi öğretmenlerinden okulda ders içi ve ders dışı davranışlarına ilişkin beklentileri
Duruhan K., Akdağ M., Güven M.
Eğitim ve Bilim Dergisi , sa.14, ss.37-47, 1990 (Hakemli Dergi)
1989
198929. Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Bazı Çözüm Teklifleri
Ergün M., Akdağ M., Duruhan K.
Dünya gazetesi , sa.4 Ekim 1989, ss.4, 1989 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Ortaokul öğrencilerinin blok temelli Scratch programına ilişkin özyeterliliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Mehmet Caner O., AKDAĞ M.
6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Edirne, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, ss.566-568, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Öğrencileri İçin Senaryo Temelli Öğrenme Yaklaşımı’naDayalı Program Taslağı Önerisi
AKDAĞ M., ŞAHİN E.
6. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Kars, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, ss.716-719, (Özet Bildiri)
2018
20183. Türkiye’de Öğretmen Yetiştirmenin Geleceği
AKDAĞ M., ŞAHİN E.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.628-631, (Özet Bildiri)
2018
20184. BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve YAYIN ETİĞİ DERS PROGRAMININ EISNER’in EĞİTSELELEŞTİRİ MODELİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
AKDAĞ M., ŞAHİN E.
2. Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 4 - 07 Nisan 2018, ss.546-549, (Özet Bildiri)
2017
20175. ÖĞRETMEN ADAYLARININ BELİRSİZLİĞE İLİŞKİN TUTUMLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
ŞENOL C., AKDAĞ M.
II. INTERNATIONAL ACADEMICRESEARCH CONGRESS / II. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.174, (Özet Bildiri)
2017
20176. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETME MOTİVASYONU DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
AKDAĞ M., ŞENOL C.
II. INTERNATIONAL ACADEMICRESEARCH CONGRESS / II. Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 21 Ekim 2017, ss.173, (Özet Bildiri)
2016
20167. Öğretim Elemanlarının Mesleki Yeterliliklerinin Öğrenci Algılarına Göre İncelenmesi
Şahin E., AKDAĞ M.
4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Ekim 2016, ss.158-159, (Özet Bildiri)
2016
20168. Bilim ve Sanat Merkezlerinde Öğretmen Olma Olgusu Nitel Bir Fenomenolojik Araştırma
AKDAĞ M., ŞENOL C.
VIII. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.330, (Özet Bildiri)
2016
20169. Olasılık ve İstatistik Konusu Öğretiminde Sınav Yoluyla Öğrenme Yönteminin Akademik Başarıya Etkisi
ŞAN İ., AKDAĞ M.
XVIII CONGRESS AMSE-AMCE-WAER, Eskişehir, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, ss.224, (Özet Bildiri)
2015
201510. The effects of blog use on academic success at assessment and evaluation course
AKDAĞ M., ŞAHİN E., ŞAN İ.
The 3rd International Congress on Curriculum and Instruction, 22 - 24 Ekim 2015, ss.171-172, (Özet Bildiri)
2015
201511. BÖTE Öğrencilerinin Bilimsel Düşünme Yetenekleri ve Programlama Becerileri Arasındaki İlişki
AKDAĞ M., KOÇ A.
3. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, 9 - 11 Eylül 2015
2014
201412. İlköğretim matematik dersi öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinden beklentileri İnönü Üniversitesi örneği
AKDAĞ M., ŞAN İ.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, ss.161-162, (Özet Bildiri)
2013
201313. 4 4 4 Eğitim Sistemi Kapsamında Birinci Sınıfa Başlayan 60, 72 Aylık ve 72 Ay ve Üstü Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerinin Karşılaştırılması
Akdağ M., Ersöz Y.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201314. Öğretmen adaylarının algılarına göre Türk eğitim tarihi dersi kazanımlarının gereklilik düzeyi İnönü Üniversitesi örneklemi
AKDAĞ M., ŞAN İ., ŞAN S.
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.319, (Özet Bildiri)
2013
201315. Bilişim Teknolojileri Öğretmen Adaylarının Özel Alan Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Akdağ M.
7th Internetional Computer & Instructinal Technologies Symposium, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.99-100, (Özet Bildiri)
2013
201316. İnönü Üniversitesi öğrencilerinin internet bağımlılıklarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
AKDAĞ M., ŞAN İ., ŞAHAN B., ÖZHAN U.
7.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
201317. İnönü Üniversitesi Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKDAĞ M., ŞAN İ., ŞAHAN B., ÖZHAN U.
VII th ICITS, VII. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Erzurum., Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2005
200518. Milli Eğitim Bakanlığı’nın Öğretmenlere Düzenlediği Bilgisayar Kurslarının, Bilgisayar Kullanma Becerisi Kazandırma Düzeyi (Kayseri İli Örneği)
Akdağ M., Bedir G.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)
2004
200419. İlköğretim Sosyal Bilgiler ve Fen Bilgisi Öğretiminde Öğretmenlerin Derse Giriş Etkinliklerine İlişkin Öğrenci Görüşleri
Akdağ M., Bedir G., Demir Başaran S.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2004
200420. Geleneksel Öğretim İle PowerPoint Sunum Destekli Öğretimin Öğrenci Erişisine Etkisi.
Akdağ M., Tok H.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2004
200421. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmeni Adaylarının Demografik Özellikleri ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları
Akdağ M.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2002
200222. Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Akdağ M., Karahan M.
Bilgi Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
2000
200023. İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Sınıf Disiplinini Sağlama Yöntemleri
Güven S., Akdağ M.
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Bilimsel Araştırmalarda İstatistiksel Analizler SPSS Uygulamaları
Akdağ M.
Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2021
2017
20172. Eğitimde Program Değerlendirme-I
KARA A., AKDAĞ M.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Oral Behçet, Yazar Taha, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.469-488, 2017
2016
20163. Sınav Yoluyla Öğrenme Yöntemi ve Örnek Uygulamaları
Şan İ., Akdağ M.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2016
2016
20164. Sınav Yoluyla Sosyal Bilgiler Öğretimi
ŞAN İ., AKDAĞ M., kurt a.
Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi, Ramazan Sever, Mesut Aydın, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.475-496, 2016
2012
20125. Veri Sunumu
BAŞBOĞAOĞLU U., AKDAĞ M.
Bilgisayar I II, Güneş Ali, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.275-313, 2012
2007
20076. Öğretim araç ve gereçleri
Akdağ M.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, A. S. Saracaloğlu,H. H. Bahar, Editör, Lisans yayıncılık, İstanbul, ss.185-208, 2007
2006
20067. Öğretimde iletişim teknolojileri
Akdağ M.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Hazırlama, Mehmet Gürol, Editör, Akis Kitabevi, Ankara, ss.163-180, 2006
2004
20048. Program değerlendirme
Akdağ M.
Öğretimde Planlama Uygulama Değerlendirme, Mehmet Gürol, Editör, Üniversite Kitapevi, Elazığ, ss.197-212, 2004
Diğer Yayınlar
2016
20161. ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ AKADEMİK E-DERS
Şan İ., Akdağ M., Kış A., Özhan U.
Diğer, ss.1-55, 2016
Desteklenen Projeler
2016 - 2016
2016 - 2016Öğretim İlke ve Yöntemleri Akademik E Ders
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Kış A. (Yürütücü), Şan İ., Akdağ M.
2013 - 2013
2013 - 20137 Sınıf Matematik Dersi Olasılık ve İstatistik Öğrenme Alanının Öğretiminde Sunuş Yoluyla Öğrenme
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Akdağ M. (Yürütücü), Şan İ.
2012 - 2012
2012 - 2012İnönü Üniversitesi Öğrencilerinin İnternet Bağımlılıklarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Akdağ M. (Yürütücü), Özhan U., Şahan B., Şan İ.
2011 - 2011
2011 - 2011Üst Biliş Stratejisinin Öğretmen Adaylarının Üst Bilişsel Farkındalıklarına ve Özyeterliklerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
Akdağ M. (Yürütücü), Yıldız H.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyorİnönü Üniversitesi Ölçme ve Değerlendirme Koordinatörlüğü
Yürütme Kurulu Üyesi
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorEğitim Programları ve Öğretim Derneği (EPÖDER)
Üye
1997 - 2000
1997 - 2000Malatya İli Milli Eğitim Danışma Kurulu
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Mart 2021
Mart 2021Tarih Okulu Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020Milli Eğitim Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2019
Ağustos 2019Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2015
Mayıs 2015The Antropologist
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2014
Kasım 2014e-International Journal of Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mayıs 2018
Mayıs 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BAP Araştırma Projesi, Bingöl Üniversitesi, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 9
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Eğiitim Programları ve Öğretim - TİK1 - İnönü Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Eğitim Programları ve Öğretim - TİK1 - İnönü Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Eğitim Programları ve Öğretim - TİK1 - İnönü Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021Tez Savunma (Doktora)
Türkçe Eğitimi bilim dalı - İnönü Üniversitesi
Aralık-2020
Aralık 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Eğitim Programları ve Öğretim - TİK1, TİK2 - İnönü Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Eğitim Programları ve Öğretim - TİK1, TİK2,TİK3 - İnönü Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Eğitim Programları ve Öğretim - TİK1, TİK2,TİK3 - İnönü Üniversitesi
Haziran-2020
Haziran 2020Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Eğitim Yönetimi - TİK1, TİK2, TİK3 - İnönü Üniversitesi
Haziran-2019
Haziran 2019Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Türkçe Eğitimi - TİK1. TİK2, TİK3, TİK4, TİK5 - İnönü Üniversitesi
Aralık-2018
Aralık 2018