Diğer, ss.1-55, 2016
Öğretim İlke ve Yöntemleri dersi tüm öğretmen adaylarına zorunlu olarak gösterilen dersler arasındadır. Tek dönemlik bir ders olması nedeniyle uygulamanın yapılamadığı ancak teorik bilgi vermenin hedeflenen düzeye ulaşmak için yeterli olmadığı dersler arasındadır. Bu nedenle, uygulama eksikliğini gidermek adına yapılmış olan çalışmaların öğrencilere yayılması faydalı olacaktır. Bu çalışma ile, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinin uygulanmasında yaşanılan bu boşluğun doldurulması amaçlanmaktadır.
Ayrıca alandaki öğretmenlerin, yöntem zenginliğini artırma ihtiyacı her geçen gün artmaktadır. Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinin yürütülmesinde öğretim elemanlarının yoğun içerikli bu derste bilgi aktarımına odaklanmak zorunda kalmasının yanı sıra öğretmen adaylarının içeriğin mekanik yapısından öteye gitmekte zorlanıyor olması, dersin verimini düşürmektedir. İlgili problemin çözümü adına, derslerde teknolojiden daha fazla yararlanmak zamanın daha verimli hale getirilmesi için bir basamak olarak kullanılabilir. Bu vesileyle, dersin elektronik ortamda akademik e-ders olarak hazırlanması ve açık erişim halinde oluşturulmuş bir örneğinin öğretim elemanlarının hizmetine sunulması bir ihtiyaç olarak karşımıza çıkmaktadır. Yapılan çeşitli çalışmalarda uygulama boyutu eksikliği nedeniyle dersin hedeflerine ulaşmada zorluk yaşandığı belirtilmektedir. Proje kapsamında androgojide olmaması nedeniyle örneklerini yükseköğretimde göstermekte zorlanılan pedagoji becerilerinin öğretmen adaylarına gösterilebilecek olması da özgün değer unsuru olarak öne çıkmaktadır.