Doç. Dr. HİKMET ZELYURT


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı

Eğitim Bilgileri

1995 - 2011

1995 - 2011

Doktora

Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1991 - 1994

1991 - 1994

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

1984 - 1988

1984 - 1988

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2011

2011

Doktora

İlköğretim okullarında uygulanan proje ve performans görevlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi (Malatya ili örneği)

Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

1994

1994

Yüksek Lisans

Liselerde ders geçme ve kredi sisteminin uygulamasında karşılaşılan sorunlar konusunda danışman öğretmenlerin görüşlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yabancı Diller

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

İngilizce

Akademik Ünvanlar / Görevler

2000 - Devam Ediyor

2000 - Devam Ediyor

Öğretim Görevlisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1991 - 2000

1991 - 2000

REHBER ÖĞRETMEN

MALATYA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, REHBER ÖĞRETMEN

1988 - 1991

1988 - 1991

REHBER ÖĞRETMEN

KARS MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, REHBER ÖĞRETMEN

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Araştırma Projesi II

Öğretmenlik Uygulaması I

Çocuk Ruh Sağlığı

Topluma Hizmet Uygulamaları

Türk Kültüründe Aile ve Çocuk

Eğitim Psikolojisi

Öğretmenlik Uygulaması II

Araştırma Projesi I

Materyal Geliştirme

Türk Kültüründe Aile ve Çocuk

Öğretmenlik Uygulaması I

Topluma Hizmet Uygulamaları

Rehberlik

Öğretmenlik Uygulaması II

Araştırma Projesi II

OKUL DENEYİMİ

REHBERLİK

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ARAŞTIRMA PROJESİ II

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ARAŞTIRMA PROJESİ I

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ARAŞTIRMA PROJESİ I

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

REHBERLİK

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI Sürdürülebilir Kalkınma

ARAŞTIRMA PROJESİ II

OKUL DENEYİMİ

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

REHBERLİK

OKUL DENEYİMİ

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ARAŞTIRMA PROJESİ I

Eğitimde Program Geliştirme

ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

ARAŞTIRMA PROJESİ I

REHBERLİK

OKUL DENEYİMİ

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

EĞİTİM FELSEFESİ

REHBERLİK

Özel Öğretim Yöntemleri 1

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Öğretmenlik Uygulaması II

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

REHBERLİK

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

SINIF YÖNETİMİ

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ

ölçme ve değerlendirme

Öğretim ilke ve yöntemleri

sınıf yönetimi

Rehberlik

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Okul Öncesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Sürdürülebilir Kalkınma

Tez Yönetimi

Anne Baba Eğitimi

Uzmanlık Alan Dersi

Okul Öncesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Sürdürülebilir Kalkınma

Anne Baba Eğitimi

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Yönetimi

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ANNE BABA EĞİTİMİ

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

ANNE BABA EĞİTİMİ

ANNE BABA EĞİTİMİ

UZMANLIK ALAN DERSİ

TEZ YÖNETİMİ

ANNE BABA EĞİTİMİ

ANNE BABA EĞİTİMİ

UZMANLIK ALAN DERSİ

YÜKSEK LİSANS DANIŞMANLIĞI

Okul Öncesinde Ölçme ve Değerlendirme

Okul Öncesinde Ölçme ve Değerlendirme

Anne Baba Eğitimi

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (13)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. AN EXAMINATION OF HAND-TO-HOME PRESCHOOL EDUCATION BOOKS ACCORDING TO TEACHER’S OPINIONS FOR SOME FEATURE

ZELYURT H., Osmanoğlu O.

INTERNATIONAL ANTALYA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATIVE STUDIES CONGRESS, Türkiye, 18 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ÖZEL YETENEKLİ ÇOCUKLARIN TANILANMASI VE EĞİTİMİ

Aşık M., ZELYURT H.

Uluslararası Özel Yetenekliler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

3. Okul Öncesi Eğitim Programında Gardner’ın Zeka Türlerine Yer Verilme Düzeyinin İncelenmesi

ZELYURT H., Osmanoğlu O.

International Congress on Gifted and Talented Education, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

6. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi Hakkındaki Özyeterlik Düzeylerinin Ölçülmesi

ZELYURT H.

6. Uluslararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

8. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ

YILMAZ G. N., DİRİER C., ZELYURT H., NAKIŞ B.

14. ULUSAL OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRENCİ KONGRESİÇOCUĞUN EKOLOJİK DÜNYASI, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Okul Öncesi Çağındaki Çocukların Teknolojik Araçları Kullanma Düzeyleri

ZELYURT H., KURNAZ H.

4.ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. ATTITUDES TOWARDS VIOLENCE TENDENCY AND LEARNING

ZELYURT H., KÖKSALAN B., ÜNİŞEN A.

2nd International Conference on Childhood and Adolescence, 25 - 27 Ocak 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

12. VIOLENCE TENDENCY IN YOUNG PEOPLE AND PERCEIVED TEACHER BEHAVIOURS

KÖKSALAN B., ZELYURT H., ÜNİŞEN A.

2nd International Conference on Childhood and Adolescence, 25 - 27 Ocak 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

13. İLİTAM Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ile Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesi

KÖKSALAN B., ZELYURT H., İZCİ E., KARA A.

11 uluslarası bilgisayar ve öğretim teknolojileri sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. İLİTAM Öğrencilerinin Algılanan Öğretim Elemanı Davranışlarına İlişkin Tutumları

ZELYURT H., KÖKSALAN B., KARA A., İZCİ E.

11. Uluslararası bilgisayar ve öğretim teknlojileri sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.1102, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. Ortaokulda “Algılanan Öğretmen Davranışları” Ölçeğinin Geliştirilmesi

ZELYURT H., KÖKSALAN B.

Uluslararası sosyal bilimler kongresi (asos), Kahramanmaraş, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. İlkokulda “algılanan Öğretmen Davranışları” Ölçeğinin Geliştirilmesi

KÖKSALAN B., ZELYURT H.

uluslararası sosyal bilimler kongresi (asos) Kahramanmaraş, Kahramanmaraş, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. İmam-Hatip Öğrencilerinin Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesi

İZCİ E., KARA A., ZELYURT H., KÖKSALAN B.

Geleceğin inşasında imam hatip okulları, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.2, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

20. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Portfolyo Değerlendirmeye İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

ZELYURT H., KARAKAŞ B. Ç.

26. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. 5İ Derslerini Eş zamanlı Uzaktan Eğitimle Alan Öğrencilerin Akademik Başarılarının İncelenmesi

ZELYURT H., Özel A., ÖZEL E.

III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

22. Okul Öncesi Dönemde Çocuğu Olan Çalışan Annelerin Annelik Algısının İncelenmesi

ÖZEL E., ÖZEL A., ZELYURT H.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi Bağlamında Kelime Hazinesi

ZELYURT H., KÖKSALAN B., Görür G., IRMAK E. S., BÜRKE M. N.

Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, 18 - 20 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Development of the Scale of Perceived Teacher Type University Form

KARA A., İZCİ E., KÖKSALAN B., ZELYURT H.

The Third International Congress on Curriculum and Instruction-Curriculum Studies in Higher Education (ICCI-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.370-371, (Özet Bildiri)

2015

2015

25. ATTITUDES OF PRE SCHOOL TEACHERS TOWARDS USING INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES

KONCA A. S., ZELYURT H., ÖZEL E.

International Conferance on Education In Mathematics Science and Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

26. AN INVESTIGATION ON PROSPECTIVE PRE SCHOOL TEACHERS PERCEPTION OF THEIR ADEQUACY ON TEACHING FOREIGN LANGUAGES TO YOUNG CHILDREN

ZELYURT H., ÖZEL E., KONCA A. S.

İnternational conference on Research in Education and Science, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

27. Okul Öncesi Dönemde Drama ve Oyunun Önemi

KÖKSALAN B., ZELYURT H., ULUTAŞ A.

ERPA International Congresses on Education 2014, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

30. Okul Öncesi Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine İlişkin Algılarının İncelenmesi

ZELYURT H., FERDA G. İ.

International TeacherEducation Conference (ITEC 2014), Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 5 - 07 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

31. A Comparison of Habit Formation of First Graders Swith and Without Preschool Education

ÖZEL E., ZELYURT H.

International TeacherEducation Conference (ITEC 2014), Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 5 - 07 Şubat 2014, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

34. İlköğretim 2. Kademe ve Ortaöğretim Öğrencilerinin Derslerdeki Başarısızlık Nedenleri (Malatya İli Örneği)

ZELYURT H.

INTERNATIONAL CONFERENCE ON NEW TRENDS IN EDUCATION AND THEIR IMPLICATIONS, Türkiye, 11 Kasım 2010, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. EĞİTİM ORTAMLARINDA ÇOCUKLARIN ETKİNLİKLERE KATILIM DÜZEYLERİNİN ÖNEMİ

ZELYURT H., OSMANOĞLU O.

EĞİTİM&BİLİM 2022-IV, , Editör, EFEAKADEMİYAYINLAR, ss.373-398, 2022

2018

2018

2. ALTERNATİF DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN ÖĞRENCİGÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

ZELYURT H., ÖZBEK R.

Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar, Tarkan Yazıcı, Onur Hayırlı, Editör, Gece Akademi, ss.41-50, 2018

2018

2018

3. ALTERNATİF DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİNİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE İNCELENMESİ

ZELYURT H., ÖZBEK R.

EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDA BİLİMSEL ÇALIŞMALAR, YAZICI TARKAN, HAYIRLI ONUR, Editör, GECE KİTAPLIĞI, ss.41-50, 2018

2018

2018

4. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİNE İLİŞKİN ALGILARININ İNCELENMESİ

ZELYURT H., GÖKTÜRK İNCE F.

AKADEMİSYEN KİTABEVİ BİLİMSEL ARAŞTIRMALARI 2018: EĞİTİM BİLİMLERİ, KUTLU OĞUZ, Editör, AKADEMİSYEN KİRABEVİ, ss.123-136, 2018

2018

2018

5. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARI İÇİN GELİŞTİRİLEN BARIŞÇIL YAŞAM BECERİLERİ TEMALI EĞİTİM PROGRAMI’xxNIN TANITIMI

ZELYURT H., GÖKTÜRK İNCE F.

AKADEMİSYEN KİTABEVİ BİLİMSEL ARAŞTIRMALARI 2018: EĞİTİM BİLİMLERİ, KUTLU OĞUZ, Editör, Akademisyen Kitabevi, ss.111-122, 2018

2011

2011

6. Türkiye’de Misyoner Okulları

Arıbaş S., PEPELER E., ZELYURT H.

Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları, Eğitim ve Kültür Yazıları, Öztürk Cemil, Fındıkçı İlhami, Editör, Pegem Akademi, ss.233-241, 2011

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Temmuz 2020

Temmuz 2020

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

Birey ve Toplum Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

ESCI Kapsamındaki Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

THE JOURNAL OF INTERNATIONAL LINGUAL SOCIAL AND EDUCATIONAL SCIENCES

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2020

Temmuz 2020

Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi