Bu araştırmada, eğitim fakültelerinde uygulanan 2018 lisans programlarının öğretim
elemanları tarafından değerlendirme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Karma
yöntemin kullanıldığı bu araştırmada çalışma grubunu İnönü Üniversitesi, Adıyaman
Üniversitesi, Dicle Üniversitesi ve Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf öğretmenliği,
Fen Bilgisi Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği ve Türkçe Öğretmenliği
programlarında görev yapan 63 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Öğretim elemanlarının
görüşleri için 21 sorudan oluşan anket formu kullanılmıştır. Ayrıca beş adet açık uçlu
yarı yapılandırılmış soru ile görüşleri alınmıştır. Anket soruları 5’li likert tipine göre
hazırlanmış olarak derecelendirilmiştir. Anket sorularına verilen cevapların frekans ve %
değerleri bulunmuş; açık uçlu sorularda ise içerik analizi yaklaşımı benimsenmiştir.
Araştırma sonucunda öğretim elemanlarının 2018 lisans programında yer alan derslerin
dönemlerinin değiştirilmemesinin ve meslek bilgisi ve genel kültür derslerinin ulusal
kredileri birleştirilerek fakülteler arasında standartlık sağlamasının programın olumlu
yönlerinden olduğu görüşündedir. Programda özellikle uygulama ders saatlerinin ve alan
eğitimi derslerinin yetersiz ve programın teori ağırlıklı olması yönünde eleştirilerde
bulunulduğu da görülmüştür. Öğretim elemanları bazı derslerin meslek bilgisi ve alan eğitimi kategorisine alınması gerektiği görüşündedir. Ayrıca öğretim elemanlarının 2018
lisans programının uygulamada kalması yönünde görüş belirttikleri görülmüştür.
In this research, it is aimed to examine the 2018 undergraduate programs implemented in
education faculties based on the views of the instructors. In this research in which mixed
method was used, the study group consists of 63 instructors working in Inonu University,
Adıyaman University, Dicle University and Fırat University Education Faculty
Classroom Teaching, Science Teaching, Mathematics Teaching and Turkish Language
Teaching programs. A questionnaire consisting of 21 questions was used for the opinions
of the lecturers. In addition, their opinions were taken through five open-ended semistructured questions. Questionnaire items were prepared with 5-point Likert scale. The
frequency and percentage values of the answers given to the survey questions were found;
content analysis approach was adopted in open-ended questions. As a result of the
research, the faculty members are of the opinion that the periods of the courses in the
2018 undergraduate program are different from those of the previous program and that
the standardization of national credits of pedagogical and general culture courses and the
harmonization between faculties in the country are among the positive aspects of the
program. It has also been observed that criticism has been made in the program, especially
that the practical course hours and subject matter courses are insufficient and the program
is theory-based. Instructors are of the opinion that some courses should be included in the
category of pedagogical knowledge and subject matter education. In addition, it was
observed that the instructors expressed their views that the 2018 undergraduate program
should remain in practice.