İlkokul Birinci Sınıfı Okutan Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimde 4+4+4 Düzenlemesine İlişkin Görüşleri


Zelyurt H., Özel E.

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.16, sa.3, ss.1-18, 2015 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu araştırmada 2012-2013 Eğitim Öğretim yılında Malatya İl merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokul 1. Sınıfları okutmuş olan sınıf öğretmenlerinin eğitimde 4+4+4 düzenlemesinin ilk uygulama sonuçlarına göre sınıflarında bulunan 72 ay ve altındaki çocukların okula uyumu, fiziksel gelişimi ve uygulanan program ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. 1. sınıfların değerlendirilmesi amacıyla öğretmen görüşlerini saptamaya yönelik bir anket oluşturulmuştur. Ankette yer alan maddeler sınıf öğretmenlerinin kendi algılamaları, çocuğun gelişimi, okulların fiziki imkânları ve program açısından 4+4+4 düzenlemesinin değerlendirmeleri bakımından incelenmiştir. Araştırma sonunda SPSS 17,0 analiz paket programı kullanılmıştır. Anket içinde yer alan veriler bu şekilde analiz edilerek değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda 72 ay altı çocukların tuvalet ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılayamadıkları, kıyafetlerini tek başlarına giyip çıkaramadıkları, birtakım kuralları (sıra bekleme vb.) bilmedikleri, görsel hafızalarının gelişmediği, dikkatlerinin çabuk dağıldığı, iletişim kuramadıkları gibi durumlar tespit edilmiştir.
In this study, It was aimed to analyze the views of the teachers who taught first graders and working at public primary schools during 2012-2013 education year on school adaptation, physical development of the students under 72 months according to the first results of 4+ 4+4 regulation. In the study, descriptive method which is one of the qualitative research methods was used. A questionnaire was created in order to determine the teachers' views. The questionnaire consisted of four headings. These were the new education system in terms of classroom teachers, development of children, physical possibilities of the schools and the curriculum and the program. The data was analyzed by using SPSS 17.0 software package. According to the results in terms of the development of children, children under 72 months couldn't make their toilet on their own, couldn't change their clothes alone, didn't know the rules (wait in line, etc.).