Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yabancı Dil Eğitimine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi


Özel E., Konca A. S., Zelyurt H.

Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.17, sa.1, ss.331-342, 2016 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Eğitimin evrenselleşmesi ve bilginin hızlı yayılması ile birlikte öğretmenlerin yabancı dile sahip olması profesyonel gelişimleri açısından daha önemli bir hale gelmiştir. Bu çalışmada okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimine yönelik tutumları incelenmiştir. Bu amaçla okul öncesi öğretmenliğinde okuyan 196 öğrenciye Yabancı Dil Öğretimi Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre okul öncesi öğretmen adayları yabancı dilin öncelikli ve gerekli olduğunu vurgularken aynı zamanda mevcut yabancı dil eğitiminin nitelikli ve yeterli olduğuna dikkat çekmişlerdir. Ayrıca, öğretmen adaylarının cinsiyetleri ve algıladıkları yabancı dil düzeylerinin yabancı dil eğitimine yönelik tutumlarını önemli derecede etkilediği belirlenmiştir. Ancak, öğretmen adaylarının mezun oldukları lise türlerinin yabancı dil eğitimine yönelik tutumları üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı görülmüştür. Bu sonuçlar, yabancı dilin önemi konusunda belirli bir farkındalığı olan okul öncesi öğretmen adaylarının yabancı dil eğitimi hususunda desteklenmesi gerektiğini ortaya koymaktadır
With the universalization of education and the rapid spread of the knowledge, knowing a foreign language has become more important for the teachers in terms of their professional development. In this study, attitudes of preschool teachers towards foreign language education were investigated. For this purpose, "Foreign Language Education Attitudes scale" and "personal information form" were given to the 196 Preschool teacher candidates to fill out. According to the results, pre-school teachers emphasized that foreign language is essential and preffered. At the same time they have drawn attention to the quality and adequacy of existing foreign language education. In addition, gender and language levels of the teaher candidates significantly affect their attitudes towards foreign language education. However, graduation type has been shown to have any effect on teachers' attitudes towards foreign language education. These results suggest that preschool teacher candidates, who have a certain awareness of the importance of foreign language, should be supported on foreign language education