Doç. Dr. MURAT CANPOLAT


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Metrikler

Yayın

70

Yayın (WoS)

4

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

6

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

16

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

41

Proje

5

Fikri Mülkiyet

1

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye

2009 - 2012

2009 - 2012

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Sosyal beceri eğitiminin psikolojik danışman adaylarının sosyal beceri ve psikolojik iyi olma düzeylerine etkisi

Çukurova Üniversitesi, Teknik Programlar, Eğitim Bilimleri

2012

2012

Yüksek Lisans

Grup rehberliği programının zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip annelerin stres düzeylerine etkisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2018 - 2023

2018 - 2023

Öğretim Görevlisi Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2013 - 2018

2013 - 2018

Öğretim Görevlisi

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi

Yönetimsel Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Akademik Kurul Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2024 - 2027

2024 - 2027

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2023 - 2026

2023 - 2026

Fakülte Kurulu Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2013 - 2018

2013 - 2018

Akademik Kurul Üyesi

Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2013

2006 - 2013

REHBER ÖĞRETMEN (PSİKOLOJİK DANIŞMAN)

MILLI EGITIM BAKANLIGI, REHBER ÖĞRETMEN (PSİKOLOJİK DANIŞMAN)

2006 - 2012

2006 - 2012

Diğer Kamu Kurumu, Meb

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

OKULLARDA RPD UYGULAMALARI I

BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI I

MESLEKİ REHBERLİK

OKULLARDA REHBERLİK

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

OKULLARDA RPD UYGULAMALARI II

BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMASI II

TEST DIŞI TEKNİKLER

YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI

BİREYLE PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI

KURUM DENEYİMİ

REHBERLİK

YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI

KURUM DENEYİMİ

REHBERLİK

BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

TEST DIŞI TEKNİKLER

REHBERLİK

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

YAŞAM DÖNEMLERİ VE UYUM SORUNLARI

ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ

KURUM DENEYİMİ

İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

BİREYSEL PSİKOLOJİK DANIŞMA UYGULAMALARI

PDR DE İSTATİSTİK I

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

REHBERLİK

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

PSİKOLOJİYE GİRİŞ I

PSİKOLOJİYE GİRİŞ II

PDRDE İSTATİSTİK II

REHBERLİK

PSİKOLOJİYE GİRİŞ

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

ETKİLİ İLETİŞİM

ÖZEL EĞİTİM

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

BİREYSEL FARKLAR VE PSİKOLOJİ YAKLAŞIMLARI

EĞİTİM PSİKOLOJİSİ

AİLE EĞİTİMİ VE REHBERLİĞİ

ÜSTÜN YETENEKLİLER VE EĞİTİMİ

Makaleler

Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (11)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Mesleğe Yeni Başlayan Okul Psikolojik Danışmanlarının Deneyimleri

Yıldırım K., CANPOLAT M.

ASES II. Uluslararası Bandırma Bilimsel Çalışmalar Kongresi, 15 Mart 2024, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. Phubbing and dijital akrasia: Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu?

CANPOLAT M.

ASES Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

3. Phubbing’e maruz kalan üniversite öğrencileri: Çok sinir bozucu

CANPOLAT M.

ASES Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 26 Mayıs 2022, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. Olgubilim Çalışmalarda Örneklem: “Bilemezsin Sen” Şarkısı ile İnceleme

CANPOLAT M.

Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Kongresi, Erzurum, Türkiye, 04 Mart 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Yalnızlığın İntihar Olasılığı Üzerindeki Etkisinde Umutsuzluğun Düzenleyici Rolü

CANPOLAT M.

Uluslararası Toplumsal Araştırmalar Kongresi, Erzurum, Türkiye, 04 Mart 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

6. Unıversıty Students Drinking Coffee: A Fabulous Fragrance.

Canpolat M.

International Anatolian Congress on Coffee & Cocoa, Malatya, Türkiye, 3 - 05 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

7. Covid 19 Salgını Sonrası Okula Dönüş: Bizi Neler Bekliyor?

Canpolat M.

22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

8. Dijital ebeveynlik eğitim programının geliştirilmesi, pilot uygulaması ve değerlendirilmesi

CANPOLAT M., KARADAŞ C.

22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2021, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2021

2021

9. Koronavirüs (Covid-19) Salgını Döneminde Psikolojik Sağlamlık: İyi ki Varsın Kardeşim

Canpolat M.

VIIIth International Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

10. Üstün Yetenekli Çocukların Dijital Ayak İzi Algıları

Canpolat M., Canpolat S., Karaoğlu S.

International Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

11. Rehber Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Öğrencilere İlişkin Algıları

CANPOLAT M., KOŞAR N.

21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

12. Okul Yöneticileri ve Öğretmenlerin Rehberlik Öğretmenleri ile İlgili Metaforik Algıları

Canpolat M., Erenoğlu P.

21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Antalya, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

13. Psikolojik Danışman Adaylarının Dijital Ayak İzi Algıları

CANPOLAT M., CANPOLAT K.

16. Ulusal PDR Öğrencileri Kongresi, Bolu, Türkiye, 1 - 03 Ağustos 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Fal Baktırma: Bir Olgu bilim Çalışması

CANPOLAT M.

2. Kaşgarlı Mahmut Dil ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Malatya, Türkiye, 3 Nisan - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Üstün Yetenekli Çocuklara Dijital Ebeveyn Olma: Bir Olgu bilim Çalışması

CANPOLAT M.

2. Kaşgarlı Mahmut Dil ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Malatya, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

16. Psikolojik danışmanların öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin görüşleri

Canpolat M., Karadaş C., Canpolat S.

20. Uluslararası PDR Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.513-514, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Psikolojik Danışmanların Öğrencilerin Sosyal Medya Kullanımına İlişkin Görüşleri

Canpolat M., Karadaş C., Canpolat S.

20. Uluslararası PDR Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.513-514, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Sosyal Beceri Eğitiminin Psikolojik Danışman Adaylarının Psikolojik İyi Olma Düzeylerine Etkisi

CANPOLAT M., ATICI M.

20. Uluslararası PDR Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.515-516, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Sosyal Beceri Eğitiminin Psikolojik Danışman Adaylarının Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi

CANPOLAT M., ATICI M.

20. Uluslararası PDR Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.16-17, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. Psikolojik danışman adaylarının sosyal beceri düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

CANPOLAT M.

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Psikolojik danışman adaylarının psikolojik iyi olma düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi

CANPOLAT M.

3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

22. Öfke kontrolü programının ortaokul öğrencilerinin öfke kontrolü becerilerine etkisi

CANPOLAT M., ATICI M.

13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 07 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Üniversite Öğrencilerinin Kendini Sabotaj Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Canpolat M., Kuzu S., Canpolat S.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Yaşantısal Aile Terapisi Kuramı İle Evim Sensin Filminin Analizi

CANPOLAT M.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8 - 10 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

25. Aldatmanın Analizi

CANPOLAT M., AVCIOĞLU F., AKBAŞ T.

2. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 8 - 10 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

26. 5 Sınıf Türkçe Ders Kitabının Eleştirel Düşünme Standartlarına Göre İncelenmesi

CANPOLAT M.

V. International Conference on New Trends in Education and Their Implications 2014, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

27. Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin bazı değişkenler açısından değerlendirilmesi

DEMİR S., KUZU S., CANPOLAT M.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 07 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

28. Akademik yönden başarılı üniversite öğrencilerinin aktif dinleme stratejilerinin değerlendirilmesi

CANPOLAT M., KUZU S., YILDIRIM B., CANPOLAT S.

1. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 24 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

29. Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğrenme stratejilerinin belirlenerek bölümlere göre karşılaştırılması

KUZU S., BALAMAN F., CANPOLAT M.

V. International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 24 Nisan 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

30. Grup Rehberliği Programının Zihinsel Yetersizliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Stres Düzeylerine Etkisi

CANPOLAT M., ÖZOKCU O.

İstanbul 2013 Dünya Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 8 - 11 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

31. ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUĞA SAHİP ANNELERİN STRES DÜZEYLERİNİN BAZI DEĞİŞKENLERİN İNCELENMESİ

CANPOLAT M.

V. Uluslararası Eğitim Arastırmaları Birliği Kongresi, 6 - 09 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Danışmanlık tedbiri uygulayan okul psikolojik danışmanlarının deneyimleri

Kızıltan E., CANPOLAT M.

Eğitim & Bilim 2025-I, ÖZDEMİR BAKİ GÜLŞAH, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.294-309, 2025

2025

2025

2. Travmaya maruz kalan danışanlarla çalışan okul psikolojik danışmanlarının deneyimleri

Özkan A. S., CANPOLAT M.

Eğitim & Bilim 2025-I, ÖZDEMİR BAKİ GÜLŞAH, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.320-340, 2025

2024

2024

3. Kayıp ve Muğlaklık

CANPOLAT M.

Kayıp, Travma ve Dayanıklılık, Kırlangıç Şimşek Bircan, Editör, Bilim ve Sanat, Ankara, ss.35-68, 2024

2022

2022

4. Özel Yetenekli Öğrencilerin Ruh Sağlığını Korumada Paydaş Rolleri

Canpolat M.

Teoriden Uygulamaya Özel Yetenekli Çocuklar, Bozdağ Tulum Arzu, Editör, İksad, Malatya, ss.27-42, 2022

2022

2022

5. Görüşme Tekniği

Canpolat M.

Eğitimin Kavramsal Temelleri 5 Öğretim Teknikleri, Kızılkaya Namlı Aysel, Editör, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, ss.269-275, 2022

2021

2021

6. Resılıence durıng the coronavırus (covıd-19) epıdemıc: Glad to have you bro

Canpolat M.

Education & Science 2021-II, Alanoğlu Müslim, Editör, Efe Academy Publication, İstanbul, ss.57-72, 2021

2015

2015

7. Bir grup rehberliği programının zihinsel yetersizliği olan çocuğa sahip annelerin stres düzeylerine etkisi

Canpolat M., Özokcu O.

Deneysel Olarak Sınanmış Grupla Psikolojik Danışma ve Rehberlik Programları IV Cilt, Alim Kaya,Serdar Erkan, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.373-407, 2015

Desteklenen Projeler

2025 - 2027

2025 - 2027

Güçsüzlükten Güçlenerek Çıkmak

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Canpolat M., Sumbas E., Erdemir N., Ulusoy Doğmuş Y., Atik S. (Yürütücü)

2024 - 2026

2024 - 2026

Yüzyılın Afetini Yaşayan Ergenler ile Psikodrama: Terapötik Spiral Modelin Denenmesi

TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı

Canpolat M., Atik S., Sumbas E., Ulusoy Doğmuş Y. (Yürütücü)

2021 - 2022

2021 - 2022

Üniversiteye Giriş Sınavı Şampiyonları

TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı

Canpolat M., Atli A. (Yürütücü)

2020 - 2022

2020 - 2022

Dijital Ebeveynlik Eğitim Programının Geliştirilmesi, Pilot Uygulaması ve Değerlendirilmesi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

CANPOLAT M. (Yürütücü), KARADAŞ C.

Patent

2024

2024

ANKET SİMÜLASYON MODELİ TEMELLİ KARİYER PLANLAMASI YÖNTEMİ

Patent

Tescil Edildi, Buluşun Tescil No: 2022 020299 , Standart Tescil

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Editör



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2