Doç. Dr. KÜBRA AÇIKGÜL


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, İlköğretim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi

Metrikler

Yayın

67

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

4

Atıf (WoS)

58

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scholar)

499

H-İndeks (Scholar)

12

Atıf (TrDizin)

35

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

169

H-İndeks (Sobiad)

7

Proje

1

Tez Danışmanlığı

4

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

Geogebra destekli mikro öğretim uygulaması ve oyunlaştırılmış teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) etkinliklerinin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının TPAB düzeylerine etkisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2012

2012

Yüksek Lisans

Öğretmen adaylarının dinamik geometri yazılımı kullanarak geometrik yer problemlerini çözüm süreçlerinin ve bu süreçlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Eğitim

İlköğretim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2017 - 2022

2017 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2010 - 2017

2010 - 2017

Araştırma Görevlisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Yönetimsel Görevler

2018 - 2021

2018 - 2021

Bölüm Başkan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi

2019 - 2020

2019 - 2020

Dekan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi

2017 - 2018

2017 - 2018

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İnönü Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme

İleri Eğitim İstatistiği

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Her Ortaokul Matematik Öğretmenin Bilmesi Gereken Bazı Matematiksel Kavramlar

Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-Z

Lisans

Lisans

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Öğretmenlik Uygulaması I

Geometri ve Ölçme Öğretimi (A-B şubesi)

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları (A-B şubesi) Sürdürülebilir Kalkınma

Geometri ve Ölçme Öğretimi (A-B şubesi)

Olasılık ve İstatistik Öğretimi

Ögretmenlik Uygulamasi I

Geometri ve Ölçme Öğretimi

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Olasılık ve İstatistik Öğretimi (A-B şubesi)

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Öğretmenlik Uygulaması II

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Olasılık ve İstatistik Öğretimi

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

MB-Ögretmenlik Uygulamasi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar

MB-Okul Deneyimi

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları

Ortaokul Matematik Öğretim Programları

GK-Topluma Hizmet Uygulamalari

Ortaokul Matematik Öğretim Programları (A-B şubesi) Sürdürülebilir Kalkınma

MB-Okul Deneyimi

MB-Öğretmenlik Uygulaması

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları (A-B şubesi)

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I (A-B şubesi)

Topluma Hizmet Uygulamaları

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları

A – Özel Ögretim Yöntemleri II

MB-Okul Deneyimi

GK-Topluma Hizmet Uygulamaları

MB- Ögretmenlik Uygulaması

MB-Okul Deneyimi

MB - Ögretim Teknolojileri ve Materyal T

MB-Öğretmenlik Uygulaması

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I (A-B şubesi)

GK – Topluma Hizmet Uygulamaları

A-Özel Öğretim Yöntemleri II

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (A-B Şubesi)

MB - Ögretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

İstatistik ve Olasılık I

GK - Topluma Hizmet Uygulamaları

MB- Öğretmenlik Uygulaması

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I

A - Özel Öğretim Yöntemleri II (A-B şubesi)

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I (A-B şubesi)

A-İstatistik ve Olasılık I (A-B şubesi)

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (A-B şubesi)

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Her Ortaokul Matematik Öğretmenin Bilmesi Gereken Bazı Matematiksel Kavramlar

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Uzmanlık Alan Dersi

Yüksek Lisans Semineri

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi

Uzmanlık Alan Dersi

Yüksek Lisans Semineri

Uzmanlık Alan Dersi

Yüksek Lisans Semineri

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-Z

Uzmanlık Alan Dersi

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-Z

Yüksek Lisans Semineri

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme

Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar

Doktora Semineri

Uzmanlık Alan Dersi

Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme

İleri Eğitim İstatistiği

Makaleler

Tümü (31)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (7)
Scopus (4)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (11)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

2. 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Kaygı, Geometriye Yönelik Öz-Yeterlik ve Uzamsal İlişkilere Dair Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

AYTEKİN G., AÇIKGÜL K.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2021), Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

3. Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Yaratıcılığa İlişkin Görüşlerinin ve Yaratıcı Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi

DEMİR M., AÇIKGÜL K.

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK 2021), Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

4. 2010-2019 Yılları Arasında Türkiye’de Matematik Kavramı Üzerine Yapılan Metafor Çalışmalarına Yönelik Bir Meta-Sentez Çalışması

TUHAN N., AÇIKGÜL K.

Selçuk Zirvesi 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 12 - 13 Aralık 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

5. Matematik Öğretmen Adaylarının Yenilikçilik Davranışları ile Girişimcilik Becerileri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

FIRAT S., AÇIKGÜL K.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

6. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modellemesiyle İncelenmesi

ŞAHİN K., AÇIKGÜL K.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 19 - 22 Kasım 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

8. Uzamsal Yetenek Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları

AÇIKGÜL K., ŞAD S. N., ALTAY B.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

9. 7. sınıf oran-orantı konusu için başarı testinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması

AÇIKGÜL K., AKSUNGUR ALTUN Ş.

1. Uluslararası Beydağı Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Ortaöğretim Öğrencileri için Matematik Öğrenmede Mobil Teknoloji Kabul Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

AÇIKGÜL K., ŞAD S. N.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Oyunlaştırılmış Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Etkinliklerinin İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının TPAB Öz-Yeterlilik Algı Düzeylerine Etkisi

AÇIKGÜL K.

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Matematik Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi

AÇIKGÜL K.

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 12 - 14 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeyi Benimseme Özelliklerinin İncelenmesi

AÇIKGÜL K., DİRİ E.

International Learning Teaching and Educational Research Congress, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Matematik Öğretiminde Bilgisayar Kullanarak Anlamlı Öğrenmenin Gerçekleştirilmesi Hiperbol Örneği

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu TÜRKBİLMAT-3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. Discovering relation between Pythagoras relationship and the Grandi s roses with a dynamic geometry software

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

International Conference on Education in Mathematics,Science & Technology (ICEMST 2016), Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

19. Investigation of secondary school students attitudes towards mathematics and use of interactive whiteboard in mathematics course in terms of gender grade level and school type variables

AÇIKGÜL K., NACAR S., ÇAKAN C.

International Conference on Education in Mathematics, Science &Technology (ICEMST 2016), Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

20. TEACHING TRIGONOMETRIC FUNCTIONS OF AN ACUTE ANGLE THROUGH DYNAMİC GEOMETRY SOFTWARE CABRI II PLUS

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

International Conference on Mathematics and Mathematics Education (ICMME-2016), Elazığ, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Teaching trigonomtric functions of an acute angle through dynamic geometry software Cabri II Plus

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

INTERNATIONAL CONFERENCE ON MATHEMATICS AND MATHEMATICS EDUCATION (ICMME)-2016, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Developing instructional materials with Geogebra for teaching polygons

AÇIKGÜL K., ASLANER R.

8th World Conference on Educational Sciences, İspanya, 4 - 06 Şubat 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. Matematik öğreniminde bilgisayar kullanımı

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

24. Matemati Eğitiminde Bİlgisayar Kullanımı

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

2.Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyomu, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

25. Investigation of TPACK Self-confidence of prospective elementary mathematics teachers across gender, grade levels and computer-related variables

AÇIKGÜL K., ASLANER R.

III. European Conference on Social and Behavioral Sciences Conferences, İtalya, 6 - 08 Şubat 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

26. Orthic triangle of a triangle and the examination of relation between the elements of these two triangles through Cabri II Plus Geometry Program.

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

2.International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Aplications, Bosna-Hersek, 26 - 29 Ağustos 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

28. Öğretmen adaylarının geometri öğretimi ve geometri öğretiminde dinamik geometri yazılımı kullanımı ile ilgili görüşleri

AÇIKGÜL K., ASLANER R.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

31. Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Yer Kavramına İlişkin Algıları Ve Sahip Oldukları Kavram Yanılgıları

AÇIKGÜL K., ASLANER R.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

32. Bilgisayar Destekli Öğretim BDÖ ve Matematik Öğretmen Adayları: Bir Literatür İncelemesi

AÇIKGÜL K., ASLANER R.

10. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2011

2011

34. Cabri II Plus Geometri Programıyla Çözülen Bir Geometrik Yer Problemi Örneği

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

Akademik Bilişim 2011, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Matematik Eğitiminde Mobil Öğrenme

Açıkgül K., Sevimli E., Poçan S.

Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler, Esra YILDIZ,İbrahim ARPACI, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.143-162, 2021

2021

2021

2. Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ve Matematik Eğitimi

AÇIKGÜL K., POÇAN S.

Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021, AKKOYUNLU Buket, İŞMAN Aytekin, ODABAŞI, Hatice Ferhan, Editör, Pegem Akademi, ss.251-274, 2021

Ödüller

Aralık 2020

Aralık 2020

TÜBİTAK YAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ

Tübitak



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 34

h-indeksi (WOS): 3