Assoc. Prof. KÜBRA AÇIKGÜL


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Research Areas: Social Sciences (Soc)


Avesis Research Areas: Education, Elementary School Education, Teacher Training For Elementary Sch. Edu. in Mathematics, Teacher Training

Metrics

Publication

63

Citation (WoS)

58

H-Index (WoS)

4

H-Index (Scholar)

12

Citiation (TrDizin)

33

H-Index (TrDizin)

4

Thesis Advisory

4

Open Access

1
UN Sustainable Development Goals

Education Information

2012 - 2017

2012 - 2017

Doctorate

Inonu University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey

2010 - 2012

2010 - 2012

Postgraduate

Inonu University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Turkey

2006 - 2010

2006 - 2010

Undergraduate

Inonu University, Eğitim Fakültesi, Turkey

Dissertations

2017

2017

Doctorate

Geogebra destekli mikro öğretim uygulaması ve oyunlaştırılmış teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) etkinliklerinin ilköğretim matematik öğretmen adaylarının TPAB düzeylerine etkisi

Inonu University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2012

2012

Postgraduate

Öğretmen adaylarının dinamik geometri yazılımı kullanarak geometrik yer problemlerini çözüm süreçlerinin ve bu süreçlere ilişkin görüşlerinin incelenmesi

Inonu University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Research Areas

Education

Elementary School Education

Teacher Training For Elementary Sch. Edu. in Mathematics

Teacher Training

Academic Titles / Tasks

2022 - Continues

2022 - Continues

Associate Professor

Inonu University, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2017 - 2022

2017 - 2022

Assistant Professor

Inonu University, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2010 - 2017

2010 - 2017

Research Assistant

Inonu University, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Managerial Experience

2018 - 2021

2018 - 2021

Deputy Head of Department

Inonu University

2019 - 2020

2019 - 2020

Vice Dean

Inonu University

2017 - 2018

2017 - 2018

Head of Department

Inonu University

Courses

Postgraduate

Postgraduate

Her Ortaokul Matematik Öğretmenin Bilmesi Gereken Bazı Matematiksel Kavramlar

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma

Undergraduate

Undergraduate

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Undergraduate

Undergraduate

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Postgraduate

Postgraduate

Matematik Öğretiminde Materyal Geliştirme ve Kullanma

Undergraduate

Undergraduate

Öğretmenlik Uygulaması I

Undergraduate

Undergraduate

Geometri ve Ölçme Öğretimi (A-B şubesi)

Undergraduate Minor

Undergraduate Minor

Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları (A-B şubesi) Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

Geometri ve Ölçme Öğretimi (A-B şubesi)

Undergraduate

Undergraduate

Olasılık ve İstatistik Öğretimi

Undergraduate

Undergraduate

Ögretmenlik Uygulamasi I

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Her Ortaokul Matematik Öğretmenin Bilmesi Gereken Bazı Matematiksel Kavramlar

Undergraduate

Undergraduate

Geometri ve Ölçme Öğretimi

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Undergraduate

Undergraduate

Olasılık ve İstatistik Öğretimi (A-B şubesi)

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Undergraduate

Undergraduate

Öğretmenlik Uygulaması II

Undergraduate

Undergraduate

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Undergraduate

Undergraduate

Olasılık ve İstatistik Öğretimi

Undergraduate

Undergraduate

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Undergraduate

Undergraduate

MB-Ögretmenlik Uygulamasi

Undergraduate

Undergraduate

Topluma Hizmet Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Öğretiminde İlişkilendirme

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar

Postgraduate

Postgraduate

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi

Undergraduate Minor

Undergraduate Minor

Matematik Eğitiminde Güncel Araştırmalar

Undergraduate

Undergraduate

MB-Okul Deneyimi

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Uzmanlık Alan Dersi

Undergraduate

Undergraduate

Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları

Undergraduate Minor

Undergraduate Minor

Doktora Semineri

Undergraduate

Undergraduate

Ortaokul Matematik Öğretim Programları

Undergraduate Minor

Undergraduate Minor

Uzmanlık Alan Dersi

Doctorate

Doctorate

Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Yüksek Lisans Semineri

Undergraduate Minor

Undergraduate Minor

Eğitimde Ölçme Aracı Geliştirme

Undergraduate

Undergraduate

GK-Topluma Hizmet Uygulamalari

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Bilgisayar Destekli Matematik Öğretimi

Undergraduate

Undergraduate

Ortaokul Matematik Öğretim Programları (A-B şubesi) Sustainable Development

Undergraduate

Undergraduate

MB-Okul Deneyimi

Undergraduate

Undergraduate

MB-Öğretmenlik Uygulaması

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları (A-B şubesi)

Undergraduate

Undergraduate

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I (A-B şubesi)

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Uzmanlık Alan Dersi

Undergraduate

Undergraduate

Topluma Hizmet Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Yüksek Lisans Semineri

Undergraduate

Undergraduate

Matematik Öğr. ve Öğretim Yaklaşımları

Undergraduate

Undergraduate

A – Özel Ögretim Yöntemleri II

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Uzmanlık Alan Dersi

Undergraduate Minor

Undergraduate Minor

İleri Eğitim İstatistiği

Undergraduate

Undergraduate

MB-Okul Deneyimi

Undergraduate

Undergraduate

GK-Topluma Hizmet Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

MB- Ögretmenlik Uygulaması

Doctorate

Doctorate

İleri Eğitim İstatistiği

Undergraduate

Undergraduate

MB-Okul Deneyimi

Postgraduate

Postgraduate

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

MB - Ögretim Teknolojileri ve Materyal T

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Yüksek Lisans Semineri

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

MB-Öğretmenlik Uygulaması

Undergraduate

Undergraduate

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I (A-B şubesi)

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-Z

Undergraduate

Undergraduate

GK – Topluma Hizmet Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

A-Özel Öğretim Yöntemleri II

Undergraduate

Undergraduate

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (A-B Şubesi)

Undergraduate

Undergraduate

MB - Ögretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Undergraduate

Undergraduate

İstatistik ve Olasılık I

Undergraduate

Undergraduate

GK - Topluma Hizmet Uygulamaları

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Uzmanlık Alan Dersi

Undergraduate

Undergraduate

MB- Öğretmenlik Uygulaması

Undergraduate

Undergraduate

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I

Postgraduate

Postgraduate

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-Z

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Eğitimde İstatistik Uygulamaları

Undergraduate

Undergraduate

A - Özel Öğretim Yöntemleri II (A-B şubesi)

Undergraduate

Undergraduate

MB-Özel Öğretim Yöntemleri I (A-B şubesi)

Undergraduate

Undergraduate

A-İstatistik ve Olasılık I (A-B şubesi)

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği-Z

Undergraduate

Undergraduate

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Undergraduate

Undergraduate

GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri (A-B şubesi)

Undergraduate Double Major

Undergraduate Double Major

Yüksek Lisans Semineri

Articles Published in Other Journals

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2020

2020

Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Davranışlarını Etkileyen Faktörlerin Yapısal Eşitlik Modellemesiyle İncelenmesi

ŞAHİN K., AÇIKGÜL K.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Turkey, 19 - 22 November 2020

2020

2020

Matematik Öğretmen Adaylarının Yenilikçilik Davranışları ile Girişimcilik Becerileri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi

FIRAT S., AÇIKGÜL K.

2. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Turkey, 19 - 22 November 2020

2020

2020

Uzamsal Yetenek Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları

AÇIKGÜL K., ŞAD S. N., ALTAY B.

VIIth International Eurasian Educational Research Congress, Turkey, 10 - 13 September 2020

2019

2019

7. sınıf oran-orantı konusu için başarı testinin geliştirilmesi: geçerlik ve güvenirlik çalışması

AÇIKGÜL K., AKSUNGUR ALTUN Ş.

1. Uluslararası Beydağı Sosyal ve Beşeri Bilimler Kongresi, Turkey, 20 - 22 December 2019

2019

2019

Ortaöğretim Öğrencileri için Matematik Öğrenmede Mobil Teknoloji Kabul Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

AÇIKGÜL K., ŞAD S. N.

VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 20 June 2019

2018

2018

Matematik Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluk Düzeylerinin İncelenmesi

AÇIKGÜL K.

6. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 12 - 14 September 2018

2018

2018

İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Mobil Öğrenmeyi Benimseme Özelliklerinin İncelenmesi

AÇIKGÜL K., DİRİ E.

International Learning Teaching and Educational Research Congress, Turkey, 6 - 08 September 2018

2017

2017

Matematik Öğretiminde Bilgisayar Kullanarak Anlamlı Öğrenmenin Gerçekleştirilmesi Hiperbol Örneği

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu TÜRKBİLMAT-3, Afyon, Turkey, 17 - 19 May 2017

2016

2016

Discovering relation between Pythagoras relationship and the Grandi s roses with a dynamic geometry software

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

International Conference on Education in Mathematics,Science & Technology (ICEMST 2016), Turkey, 19 - 22 May 2016

2016

2016

Teaching trigonomtric functions of an acute angle through dynamic geometry software Cabri II Plus

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

INTERNATIONAL CONFERENCE ON MATHEMATICS AND MATHEMATICS EDUCATION (ICMME)-2016, Turkey, 12 - 14 May 2016

2016

2016

Developing instructional materials with Geogebra for teaching polygons

AÇIKGÜL K., ASLANER R.

8th World Conference on Educational Sciences, Spain, 4 - 06 February 2016

2015

2015

Matematik öğreniminde bilgisayar kullanımı

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Turkey, 16 - 18 May 2015

2013

2013

Orthic triangle of a triangle and the examination of relation between the elements of these two triangles through Cabri II Plus Geometry Program.

ASLANER R., AÇIKGÜL K.

2.International Eurasian Conference on Mathematical Sciences and Aplications, Bosnia And Herzegovina, 26 - 29 August 2013

Books & Book Chapters

2021

2021

Matematik Eğitiminde Mobil Öğrenme

Açıkgül K., Sevimli E., Poçan S.

in: Matematik Eğitiminde Yenilikçi Teknolojiler, Esra YILDIZ,İbrahim ARPACI, Editor, Nobel Yayınevi, Ankara, pp.143-162, 2021

2021

2021

Artırılmış Gerçeklik Teknolojisi ve Matematik Eğitimi

AÇIKGÜL K., POÇAN S.

in: Eğitim Teknolojileri Okumaları 2021, AKKOYUNLU Buket, İŞMAN Aytekin, ODABAŞI, Hatice Ferhan, Editor, Pegem Akademi, pp.251-274, 2021

Awards

December 2020

December 2020

TÜBİTAK YAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ

Tübitak



Citations

Total Citations (WOS): 34

h-index (WOS): 3