Makaleler
41
Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (22)
1. Okul Öncesi Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının “Çocuk” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi.
Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.13, sa.63, ss.987-1005, 2021 (Hakemli Dergi)
6. Understanding Training in the Constructivist Apporach the Turkish Education.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.306-323, 2018 (TRDizin)
17. The Awareness of 8th Graders Towards Particular Genres of Faırytale and Story
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.9, sa.42, ss.1258-1264, 2016 (Hakemli Dergi)
22. Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Dört Temel Dil Becerisinin Geliştirilmesi Sürecinde Kullanılabilecek Etkinlik Örnekleri
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.23-48, 2014 (TRDizin)
24. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Öğrencilerin Atasözü ve Deyim Kazanımlarına Etkisi
Ankara University, Journal Of Faculty Of Educational Sciences
, cilt.47, sa.1, ss.125-144, 2014 (TRDizin)
25. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Örneklerinin Çözümleyici Puanlama Yönergesi Bağlamında Değerlendirilmesi
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.5, sa.14, ss.1-16, 2014 (TRDizin)
26. İlköğretim 6., 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öykü Metinlerindeki Değerlerin Eşdizimli Sözcükler Bağlamında İncelenmesi.
İlköğretim On-Line Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.20-35, 2013 (TRDizin)
27. İlköğretim 6., 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öykü Metinlerindeki Değerlerin Eşdizimli Sözcükler Bağlamında İncelenmesi
İlköğretim On-Line Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.25-37, 2013 (TRDizin)
28. Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Sözcüksel Görünümlerine İlişkin Örnek Bir Uygulama
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.17, ss.151-169, 2013 (TRDizin)
29. The Readability of the Texts in the Turkish Textbooks in Turkey.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,
, cilt.9, sa.3, ss.87-98, 2013 (TRDizin)
30. Türkçe Öğretmen Adaylarının Dört Temel Dil Becerisine İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.27, ss.357-372, 2013 (Hakemli Dergi)
31. The effect of activity based lexis teaching on vocabulary development process
Educational Research and Reviews
, cilt.8, sa.2, ss.822-831, 2013 (Hakemli Dergi)
32. Ortaokul Türkçe Çalışma Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerde Kullanılan Dinleme Türlerine İlişkin Bir İnceleme
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.52-73, 2013 (TRDizin)
34. Anadili Eğitimi- Öğretimi Sürecinde Çocuk Yazını Ürünlerinden Yararlanma ve Masal Türüne Yönelik Bazı Belirlemeler
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.31, ss.1-12, 2012 (TRDizin)
35. Temel İşlevi Bilim İnsanı Yetiştirmek Olan Bazı Bölümlerde Kopya
International Turkish Studies
, cilt.7, sa.3, ss.1813-1829, 2012 (Hakemli Dergi)
36. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yabancı Kökenli Sözcük Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme
International Turkish Studies
, cilt.7, sa.4, ss.2357-2369, 2012 (Hakemli Dergi)
38. Türkçenin sözvarlığı açısından Eflatun Cem Güney’in derleyip yazdığı masallar.
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi.
, cilt.28, sa.2, ss.32-52, 2010 (TRDizin)
39. Eflatun Cem Güney’in Masallarında Deyimlerle Kurulu Anlatım Çeşitliliği
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.3, sa.14, ss.307-319, 2010 (Hakemli Dergi)
40. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde Sözvarlığı Belirleme Çalışmalarının Önemi ve Deyim Kazandırmaya Yönelik Etkinlik Önerileri
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.89-99, 2009 (Hakemli Dergi)
41. Yedi Farklı Çocuk Kitabının Çocuk Yazını İlkelerine Uygunluğunun Değerlendirilmesi.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.14, ss.17-30, 2007 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
30
12. Üstbiliş Becerilerin Eğitimi ve Okuduğunu Anlama Sürecindeki Yeri.
Prof. Dr. Sedat SEVER’e Armağan - Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
13. Behiç Ak’ın “Gülümseten Öyküleri”ndeki Değerlerin EşdizimliSözcükler Bağlamında Değerlendirilmesi
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2 - 04 Kasım 2017, ss.130, (Tam Metin Bildiri)
14. Sabahattin Ali'nin "Üç Öykü" Yaşar Kemal'in "Kalemler" Adlı Çocuk Yapıtlarındaki Değerlerin Eşdizimli Sözcükler Bağlamında İncelenmesi
II. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 02 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
15. Çağdaş Çocuk Yazınında Suriye Olgusunun Farklı Açılardan İrdelenmesi.
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 Ekim 2017 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
16. Behiç Ak’ın “Gülümseten Öyküler” Serisinin “Konu-İleti-Karakter” Bağlamında İncelenmesi.
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2 - 04 Kasım 2017, cilt.108, (Özet Bildiri)
17. Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Dersinin Uygulama Aşamasında Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
X. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., İstanbul, Türkiye, 02 Ekim 2017 - 04 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
18. Oğuz Tansel’in Derleyip Yazdığı Masallarda Deyimlerle Kurulu Anlatım Çeşitliliği Ve Şiirsel Söyleyiş Örnekleri.
Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2016, ss.287-311, (Tam Metin Bildiri)
19. OĞUZ TANSEL İN DERLEYİP YAZDIĞI MASALLARDA DEYİMLERLE KURULU ANLATIM ÇEŞİTLİLİĞİ VE ŞİİRSEL SÖYLEYİŞ ÖRNEKLERİ
TÜRK MASAL DÜNYASI VE DOĞUMUNUN 100. YILINDA OĞUZ TANSEL SEMPOZYUMU, 20 - 21 Ekim 2016
20. Türkçe Çalışma Kitaplarında Bilişsel Okuma Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme
VIII. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 02 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)
21. An Assessment on Self-Efficacy of Candidate Turkish and Primary School Teachers for Teaching Profession
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi., 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
22. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği
VI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 4 - 06 Temmuz 2013, (Tam Metin Bildiri)
23. Türkçenin Sözvarlığı Açısından 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Öyküleyici Metinler.
Prof. Dr. Cahit Kavcar Türkçe Öğretimi Çalıştayı., Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
24. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamaya Yönelik Metin Türü Farkındalığı
III. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 1 - 03 Temmuz 2010, (Tam Metin Bildiri)
25. Etkinliklerle Sözcük Öğretimi.
IV. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., 8 - 09 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
26. İlköğretim Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarında Kullanılan Atasözü ve Deyimlere Yönelik Bir Sözvarlığı Çalışması
II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., 2 - 04 Temmuz 2009, (Tam Metin Bildiri)
27. Eflatun Cem Güney’in Masallarında “Kadın”.
BİR BİLİM KATEGORİSİ OLARAK “KADIN” : Edebiyat, Dil ve Kültür Çalışmalarında ‘Kadın’ Uluslararası Sempozyumu., 29 - 30 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
28. Sevim Ak’ın Çocuk Dünyası.
II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Türkiye, 1 Şubat - 03 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)
29. “Öksüz Civciv” ile “Cankurtaran Yılmaz”da Çocuk, Çocuk Gerçekliği ve Çocuk Eğitimi.
Rıfat Ilgaz Sempozyumu, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)
30. “Köroğlu Çalışmaları Üzerine Bir Bibliyografya Denemesi”.
Halk Kültürü ve Köroğlu Bilgi Şöleni., Türkiye, 2 - 04 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
19
1. DİLBİLİMDE TEMEL KAVRAMLAR
SON ÇAĞ, Ankara, 2024
2. Anlatma Eğitimi.
SON ÇAĞ, Ankara, 2023
3. Düzenleme Biçimi Açısından Metinler
KURAM VE UYGULAMADA
ELEŞTİREL OKUMA, Doç. Dr. Hasan Kurnaz - Doç. Dr. Cafer Çarkıt, Editör, NOBEL, Ankara, ss.1-19, 2023
4. Genel Dilbilimi
SON ÇAĞ YAYINLARI, Ankara, 2022
5. Kelime Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Kuramdan Uygulamaya KELİME ÖĞRETİMİ, HASAN KURNAZ; CAFER ÇARKIT, Editör, NOBEL, Ankara, ss.103-125, 2022
6. ANLAMA EĞİTİMİ
SON ÇAĞ YAYINLARI, Ankara, 2021
7. Sözcük Dağarcığı ve Dilbilgisi Eğitiminin Temel Kavramları.
Dil Eğitiminin Temel Kavramları., HÜLYA OKUYAN, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.107-163, 2021
8. Çocuk Hakları Bağlamında “Uç Minik Serçem”.
Doğumunun 100. Yılında Necati Cumalı Anma Kitabı., SONGÜL TAŞ, Editör, SON ÇAĞ YAYINLARI, Ankara, ss.141-169, 2021
9. Uluslararası PISA Okuma Yeterlikleri ile 2019 Türkçe Öğretim Programındaki Okuma Becerisine İlişkin Kazanımların Örtüşme Düzeyleri
PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, İBRAHİM SEÇKİN AYDIN- ÖMER YAHŞİ, Editör, NOBEL, Ankara, ss.257-276, 2021
10. ÇOCUK EDEBİYATI
sonçağ, Ankara, 2020
11. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ÖYKÜLEME
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE TÜRKÇE EĞİTİMİ, CANAN ASLAN, GÜRBÜZ ÇALIŞKAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.168-188, 2020
13. OKUMA GÜÇLÜKLERİ
Türkçe öğretimi, KAVRUK HASAN, KURNAZ HASAN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.201-214, 2019
14. Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersinin uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 10, nadir engin uzun ümit bozkurt, Editör, Okan Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.301-332, 2018
15. Türkçe Çalışma Kitaplarında Bilişsel Okuma Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme.
Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, SELAHATTİN DİLİDÜZGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.252-268, 2016
16. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği.
Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar., kamil işeri, Editör, pegem, Ankara, ss.145-159, 2014
17. Etkinliklerle Sözcük Öğretimi
Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Üzerine Çalışmalar, ENGİN YILMAZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.20-31, 2012
18. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamaya Yönelik Metin Türü Farkındalığı
Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar., DOĞAN GÜNAY, Editör, DOKUZ EYLÜL ÜNV YAYINLARI, İzmir, ss.35-55, 2011
19. İlköğretim Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarında Kullanılan Atasözü ve Deyimlere Yönelik Bir Sözvarlığı Çalışması
Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar., GÜLSÜN LEYLA UZUN, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER Yayınları, AMKARA, ss.113-122, 2010
