Doç. Dr. MUHAMMED ABDULBAKİ KARACA


Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Zihin Engelliler Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

73

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

8

Atıf (Scholar)

1

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

1

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

13

Proje

5

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2018 - 2021

2018 - 2021

Doktora

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

2015 - 2018

2015 - 2018

Yüksek Lisans

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

2010 - 2014

2010 - 2014

Lisans

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2021

2021

Doktora

Ebeveyn eğitim programının erken çocukluk dönemindeki otizmli çocuğa sahip ebeveynlerin eğitsel yeterliklerine etkisinin incelenmesi

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2018

2018

Yüksek Lisans

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDAKİ MESLEKİ YETERLİLİKLERİNE ETKİSİ

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2022 - 2024

2022 - 2024

Dr. Öğr. Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2016 - 2021

2016 - 2021

Araştırma Görevlisi

Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2015 - 2016

2015 - 2016

Araştırma Görevlisi

Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Otizm Spektrum Bozukluğunda Davranış Yönetimi

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Kavram Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması

Yanlışsız Öğretim Yöntemleri

Uygulamalı Davranış Analizi

Otizm Spektrum Bozukluğunda Alternatif İletişim Yönetimi

Öğretmenlik Uygulaması

Kavram Öğretimi

Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama

Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu

Yanlışsız Öğretim Yöntemleri

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Çocuk Gelişimi

Öğretmenlik Uygulaması

Özel Eğitim ve Kaynaştırma

Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Dil ve İletişim Becerilerinin Öğretimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Özel Gereksinimli Bireylerde Dil ve İletişim Becerilerinin Gelişimi

Özel Eğitim Gruplarında Sosyal Becerilerin Desteklenmesi

Makaleler

Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (13)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

6. Dır/Floortime Araştırmaları Üzerine Sistematik Bir Derleme

TAŞKIRAN Ş., HELALOĞLU B., KARACA M. A.

UDEMKO, Eskişehir, Türkiye, 24 Nisan 2025, ss.160, (Özet Bildiri)

2024

2024

10. Early Childhood Autism Parent Education Programme (OÇEP): Development and Implementation Process

KARACA M. A.

ICENSOS 2024, Konya, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

13. EXAMINATION OF RELIGIOUS COPING LEVELS OF PARENTS WITH SPECIAL NEEDS CHILDREN

KARACA M. A.

VIth INTERNATIONAL CONGRESS OF CREATION IN THE LIGHT OF SCIENCES, 20 - 23 Ekim 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

14. A RESEARCH ON TEACHERS’ PERCEPTIONS OF PROFESSIONAL COMPETENCE RELATED TO INCLUSIVE EDUCATION IN TURKEY

KARACA M. A., TOPRAK H. H.

ELMIS-5 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

16. A RESEARCH ON BURNOUT LEVELS OF SPECIAL EDUCATION TEACHER CANDIDATES

KARACA M. A., TOPRAK H. H.

ELMIS-5 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

17. A RESEARCH ON THE SENTIMENTS, ATTITUDES AND CONCERNS OF PRESCHOOL TEACHERS ABOUT INCLUSIVE EDUCATION

KARACA M. A., TOPRAK H. H.

ELMIS-5 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)

2019

2019

20. Özel eğitim uygulama okulu ile genel eğitim okullarında yer alan Türkçe öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi

KARACA M. A., SARI H.

ELMIS 2019 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi/KIBRIS, Girne, Kıbrıs (Kktc), 25 - 27 Eylül 2019, cilt.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

21. Zihin Engelli Çocuğu Olan Annelerin Normal Gelişim Gösteren Çocuklarıyla İletişimlerinin İncelenmesi

KARACA M. A., EFİLTİ E.

II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2019) Nevşehir, Nevşehir, Türkiye, 30 Ocak - 02 Şubat 2019, ss.1014-1023, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

22. Öğretmenler İçı̇n Kaynaştırma Yeterlı̇k Eğı̇tı̇m Programı: İçerı̇k ve Uygulaması

SARI H., KARACA M. A.

ASOS CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, cilt.1, ss.98, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Occupational Proficiency Scale Related to Inclusion for Teachers: A Scale Development Study

SARI H., KARACA M. A.

World Congress On Special Needs Education, Cambridge, Kanada, 11 - 14 Aralık 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Evaluation of Teachers’ Views on the Achievement of Learning Activities in Inclusion Classes

KARACA M. A.

World Congress On Special Education Needs, Cambridge, Kanada, 11 - 14 Aralık 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Kaynaştırma Öğrencilerine YönelikRehber Öğretmenlerin Etkinliklerinin Değerlendirilmesi

SARI H., ÇIKILI Y., DENİZ S., KARACA M. A., EKER A.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal bilimler sempozyumu RESSCONGRESS, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.723, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Türkiye’de Kaynaştırma Konusunda Yapılan Doktora Tezlerinin Tematik İncelenmesi: Nitel Yaklaşım

SARI H., KARACA M. A., ÇIKILI Y., EKER A., DENİZ S.

Resscongress Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, cilt.1, ss.724, (Özet Bildiri)

2017

2017

28. Kaynaştırma Sınıflarında Görev Yapan Öğretmenlerin Destek Eğitim Hizmetleri İle İlgili Görüş Ve Önerileri

KARACA M. A., SARI H., ÇIKILI Y.

Ordu Eğitim Araştırmaları Kongresi, Konya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.782, (Özet Bildiri)

2017

2017

29. ilkokulda Kaynaştırma sınıflarında çalışan sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarında karşılaştığı güçküklerin belirlenmesi

KARACA M. A., SARI H., EKER A.

İCES-UEBK 2017 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, ss.2833-2835, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. TÜRKIYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞITIMININ YASAL ÇERÇEVESI

KARACA M. A., ÇOBANOĞLU N.

Erken Çocuklukta Özel Eğitim, SARI HAKAN, YALÇIN HATİCE, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.267-284, 2025

2023

2023

2. Eğitimde Bireysel Farklılıklar

SARI H., KARACA M. A., ÇOBANOĞLU N.

Genel ve Özel Eğitimde Farklılaştırılmış Öğretim Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle, Prof. Dr. Hakan SARI- Doç. Dr. Cihat ŞENTÜRK, Editör, VİZE AKADEMİ, ss.1-12, 2023

2023

2023

3. Farklılaştırılmış Öğretimde Okul Yöneticilerin Rolleri ve Sorumlulukları

SARI H., ÇOBANOĞLU N., KARACA M. A.

Genel ve Özel Eğitimde FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM (Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle), SARI, Hakan - ŞENTÜRK, Cihad, Editör, Vize Akademi, Ankara, ss.207-224, 2023

2023

2023

4. Farklılaştırılmış Öğretimde Okul Yöneticilerinin Rolleri ve Sorumlulukları

SARI H., ÇOBANOĞLU N., KARACA M. A.

Genel ve Özel Eğitimde Farklılaştırılmış Öğretim Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle, Prof. Dr. Hakan SARI- Doç. Dr. Cihat ŞENTÜRK, Editör, VİZE AKADEMİ, ss.207-223, 2023

2023

2023

5. Eğitimde Bireysel Farklılıklar

SARI H., KARACA M. A., ÇOBANOĞLU N.

Genel ve Özel Eğitimde FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM (Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle), SARI, Hakan - ŞENTÜRK, Cihad, Editör, Vize Akademi, Ankara, ss.1-12, 2023

2022

2022

6. INCLUSIVE EDUCATION

KARACA M. A.

Recent Trends, Applications, and Suggestions in Education, Bağcı, H., Atar, C. & Bağcı, Ö., Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.89-105, 2022

2022

2022

7. AUTISM SPECTRUM DISORDER AND PARENTAL COMPETENCE

KARACA M. A.

Recent Trends, Applications, and Suggestions in Education, Bağcı, H., Atar, C. & Bağcı, Ö., Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.17-34, 2022

2021

2021

8. ENGELLİLİK VE ENGELLİLİK TURİZMİ KAVRAMSAL AÇIKLAMAYA DOĞRU

SARI H., KARACA M. A.

ERİŞİLEBİLİR TURİZM -Postmodern Bir Sentez, Prof. Dr. Şafak Ünüvar - Dr. Öğr. Üyesi Şeyda Sarı Yıldırım, Editör, NOBEL, ss.1-23, 2021

Desteklenen Projeler

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Turkish Special Education Journal: International (TSPED)

Editörler Kurulu Üyesi



Jüri Üyelikleri

Kasım-2022

Kasım 2022

Doktora Yeterlik Sınavı

Doktora Yeterlik Ersin ATEŞ - Necmettin Erbakan Üniversitesi

Nisan-2022

Nisan 2022

Tez Savunma (Doktora)

Doktora TEZ SAVUNMASI NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ - Necmettin Erbakan Üniversitesi