Eğitim Bilgileri
2018 - 2021
2018 - 2021Doktora
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2015 - 2018
2015 - 2018Yüksek Lisans
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
2010 - 2014
2010 - 2014Lisans
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2021
2021Doktora
Ebeveyn eğitim programının erken çocukluk dönemindeki otizmli çocuğa sahip ebeveynlerin eğitsel yeterliklerine etkisinin incelenmesi
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2018
2018Yüksek Lisans
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ PROGRAMININ ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARINDAKİ MESLEKİ YETERLİLİKLERİNE ETKİSİ
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2022 - 2024
2022 - 2024Dr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2016 - 2021
2016 - 2021Araştırma Görevlisi
Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Araştırma Görevlisi
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Otizm Spektrum Bozukluğunda Davranış Yönetimi
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Kavram Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Uygulamalı Davranış Analizi
Otizm Spektrum Bozukluğunda Alternatif İletişim Yönetimi
Öğretmenlik Uygulaması
Kavram Öğretimi
Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama
Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu
Yanlışsız Öğretim Yöntemleri
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Çocuk Gelişimi
Öğretmenlik Uygulaması
Özel Eğitim ve Kaynaştırma
Özel Gereksinimli Öğrencilere Yönelik Dil ve İletişim Becerilerinin Öğretimi
Makaleler
Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (1)
Scopus (8)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (13)
2025
20251. Teachers’ social acceptance levels and their views on students with special needs
Karaca M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION , cilt.2025, ss.1-17, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Difficulties faced by children with autism spectrum disorders after an earthquake: a study from parents’ perspectives
Kay M. A., Karaca M. A., Çelik O. T., Kaçmaz C.
Scientific Reports
, cilt.15, sa.39258, ss.1-13, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20253. Studies on Parents of Children in Inclusive Education in Türkiye: A Systematic Review
Karaca M. A.
SAGE OPEN , cilt.15, ss.1-15, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20254. Teachers’ perceptions of children with autism spectrum disorder: a comparison between special education and preschool teachers
Bağcı Ö. A., Karaca M. A., Çelik O. T.
BMC PSYCHOLOGY
, cilt.13, ss.1-13, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20245. ÖĞRETMENLER İÇİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİYLE İLGİLİ MESLEKİ ÖZ-YETERLİK ÖLÇEĞİ
KARACA M. A., SARI H.
Turkish Special Education Journal: International , cilt.6, sa.1, ss.1-17, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Türkiye’de Öğretmenlerin Kaynaştırma Eğitimiyle İlgili Mesleki Yeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
TOPRAK H. H., ÇOBANOĞLU N., KARACA M. A.
Edutech Research , cilt.2, sa.2, ss.128-140, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20247. Bibliometric Profile of Research on Physical Activities in Special Education
KARACA M. A., ÇELİK O. T.
International Journal of Disabilities Sports and Health Sciences , cilt.7, sa.5, ss.1187-1198, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20248. Investigation of Burnout Levels of Special Education Teacher Candidates
KARACA M. A.
International Journal of Disabilities Sports and Health Sciences
, cilt.7, sa.4, ss.848-858, 2024 (Scopus)
2024
20249. An Investigation of Teachers' Views on School Administrators' Competencies For Special Education
KARACA M. A.
Educational Administration: Theory and Practice , cilt.30, sa.6, ss.626-634, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202410. Identifying the Educational Needs of Parents of Children Diagnosed with Autism Spectrum Disorder in Early Childhood
KARACA M. A., SARI H.
YAŞADIKÇA EĞITIM
, cilt.38, sa.2, ss.258-273, 2024 (TRDizin)
2024
202411. Investigation ofTeachers' Opinions on Special Education Family Education Programmes
KARACA M. A.
Educational Administration: Theory and Practice , cilt.30, sa.5, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
202412. Uyarana İpucu Ekleme ve İpucunu Silikleştirmeyle Öğretimin Otizmli Öğrencinin Sözcük Okuma Öğrenimine Etkisinin İncelenmesi
Kılıç K., BİRKAN B., KARACA M. A.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.90-111, 2024 (TRDizin)
2024
202413. SÖZEL BASMAKALIP DAVRANIŞLARA TEPKİYİ YARIDA KESME VE YENİDEN YÖNLENDİRME YÖNTEMİNİN ETKİSİ
Kılıç K., KARACA M. A., ÇIKILI Y.
İnönü üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.263-287, 2024 (Scopus, TRDizin)
2024
202414. The educational skills self-competence scale for parents of children with autism spectrum disorder: A validity and reliability study
KARACA M. A., SARI H.
Anatolian Journal of Health Research
, cilt.5, sa.1, ss.57-64, 2024 (TRDizin)
2023
202315. Quality in special education from teacher perspectives
Karaca M. A., Çobanoglu N., Çelik O. T.
EUROPEAN JOURNAL OF SPECIAL NEEDS EDUCATION
, cilt.38, sa.6, ss.1-16, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
202316. Examining the opinions of school administrators on inclusive education
KARACA M. A., ASLAN BAĞCI Ö.
REVISTA DE GESTÃO E SECRETARIADO , cilt.14, sa.11, 2023 (ESCI)
2023
202317. Otizmli Bireylerin Kaynaştırma/Bütünleştirme Eğitimine Katılımına İlişkin Öğretmen Adayları Tutum Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KARACA M. A., AYDIN M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.1536-1553, 2023 (TRDizin)
2023
202318. A Bibliometric Analysis of Research Conducted on Sport and Physical Activity in Individuals with Autism Spectrum Disorder
Karaca M. A., Çobanoğlu N., Çelik O. T.
International Journal of Disabilities Sports and Health Sciences
, cilt.6, sa.1, ss.213-226, 2023 (Scopus)
2022
202219. An Investigation of Social Acceptance Levels of Students with Typical Development toward Their Peers with Special Needs in terms of Certain Variables
KARACA M. A., TOPRAK H. H.
International Journal of Modern Education Studies
, cilt.6, sa.2, 2022 (TRDizin)
2022
202220. Genel Eğitim Okulları ile Özel Eğitim Uygulama Okullarındaki Türkçe Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı İncelenmesi
KARACA M. A.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF) , cilt.6, sa.4, ss.383-405, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202221. The evaluation of knowledge competence of teachers working in private special education and rehabilitation centers about individualized education programs
KARACA M. A.
Journal for the Child Development, Exceptionality and Education , cilt.3, sa.1, ss.15-25, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202122. EXAMINING THE DIFFICULTIES ENCOUNTERED BY THE PARENTS HAVING CHILDREN WITH AUTISM IN TERMS OF DAILY LIVING DURATIONS
KARACA M. A., SARI H., Kılıç K.
Turkish Special Education Journal: International , cilt.3, sa.2, ss.1-26, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202023. THE COMMUNICATION BETWEEN PARENTSWITH SPECIAL NEEDS CHILDREN AND THEIRTYPICALLY DEVELOPING CHILDREN IN TURKEY
KARACA M. A., EFİLTİ E.
european joournal of special education research , cilt.6, sa.2, ss.86-109, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202024. Türkiye’de Evde Eğitim Hizmetlerinin Ebeveyn Görüşlerine Göre İncelenmesi
SARI H., KARACA M. A., KIZILKAYA A. E.
Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.1-13, 2020 (TRDizin)
2020
202025. An Investigation of the Turkish Preservice Teacher’ AttitudesTowards Individualized Education Program Development Process
KARACA M. A., TOPRAK H. H., ÇIKILI Y.
Journal of Education and Practice , cilt.11, sa.16, ss.88-98, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201926. SOSYAL GEÇERLİĞİN TÜRKİYE\u2019DE ÖZEL EĞİTİM TEZ ÇALIŞMALARINA YANSIMASI
ATBAŞI Z., KARACA M. A., KARASU N.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.4, ss.1589-1601, 2019 (TRDizin)
2019
201927. EXAMINATION OF TEACHER CANDIDATES’ ATTITUDES, EMOTIONS, AND ANXIETIES REGARDING INCLUSIVE EDUCATION BY DIFFERENT VARIABLES
ÇIKILI Y., KARACA M. A.
European Journal of Special Education Research
, cilt.4, sa.1, ss.115-130, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201828. THE INVESTIGATION OF DIFFICULTIES IN THE READING SKILLSTEACHING FOR STUDENTS WITH MİLD MENTAL DISABILITES INSPECIAL EDUCATION CLASSES
KARACA M. A.
Asosjournal
, cilt.6, sa.80, ss.489-503, 2018 (TRDizin)
2017
201729. Zihinsel Engelli Bireylerin Arkadaş İlişkileri Geliştirmede Grupla Müzik Etkinliklerinin Öneminin Değerlendirilmesi
KARACA M. A., SARI H., Ağca İ.
Gaziantep Üniversitesi Eğitimbilimleri Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.21-33, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201730. Yükseköğretime Devam Eden Otizmli Bireylerin ve Ailelerinin Yaşadığı Problemler ve Beklentilerinin Belirlenmesi
ÇIKILI Y., KARACA M. A.
INESJOURNAL Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.4, sa.12, ss.59-74, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. İşitme Yetersizliği Olan Öğrencilerin Sosyal Uyum Becerilerinin İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler ve Ebeveynlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi
ÖZTÜRK M., KARACA M. A.
ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 31 Ekim - 01 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20252. Disleksi ve Yaratıcılık: Bir Liteatür Taraması Web of Science Verilerine Dayalı Bibliyometrik Bir Analiz
KARACA M. A.
IGATE KONGRE, Malatya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20253. Ebeveyn Katılımlı Floortime Uygulamalarının Çocukların Sosyal İletişim Becerilerine Etkisi Üzerine Bir Eylem Araştırması
HELALOĞLU B., TAŞKIRAN Ş., KARACA M. A.
ULUSAL ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2025, (Özet Bildiri)
2025
20254. Özel Eğitimde Yapay Zekâ Kullanımına Yönelik Öğretmen Görüşleri: Malatya Örneği
ÖZBEY M., KILIÇ E., DEMİRHAN R., YALÇIN Ö., KARACA M. A.
14. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM ÖĞRENCİ KONGRESİ, 02 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20255. Özel Eğitim Öğretmen Adaylarının Atama Sürecindeki Tercihleri: Okul Türü Seçimini Etkileyen Faktörler
Hacer Manbaki, H., ATA E., KARACA M. A.
14. ULUSAL ÖZEL EĞİTİM ÖĞRENCİ KONGRESİ, 02 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2025
20256. Dır/Floortime Araştırmaları Üzerine Sistematik Bir Derleme
TAŞKIRAN Ş., HELALOĞLU B., KARACA M. A.
UDEMKO, Eskişehir, Türkiye, 24 Nisan 2025, ss.160, (Özet Bildiri)
2024
20247. AİLE İÇİ İLETİŞİMDE DEĞERLERİN ETKİSİ: ÇOCUKLARIN KARAKTER GELİŞİMİNE KATKILAR
KARACA M. A., ÇOBANOĞLU N.
BİLSEL CONGRESS, 20 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20248. DEĞERLER EĞİTİMİNİN NESİLLER ARASI AKTARIMINDA AİLE İLİŞKİLERİNİN ÖNEMİ
ÇOBANOĞLU N., KARACA M. A.
BİLSEL CONGRESS, 20 Aralık 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20249. General Education Teachers' Opinions on Individualised Education Programme Preparation
KARACA M. A.
ICENSOS 2024, 16 - 17 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
202410. Early Childhood Autism Parent Education Programme (OÇEP): Development and Implementation Process
KARACA M. A.
ICENSOS 2024, Konya, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
202411. Determination of Professional Trainings Needed by Teachers Regarding the Education of Special Talented Students
KARACA M. A.
ICENSOS 2024, Konya, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
202412. Analysing the Current Situation Regarding the Education of Gifted Individuals in Turkey: A Qualitative Approach
KARACA M. A.
ICENSOS 2024, Konya, Türkiye, 16 - 17 Mayıs 2024, (Tam Metin Bildiri)
2022
202213. EXAMINATION OF RELIGIOUS COPING LEVELS OF PARENTS WITH SPECIAL NEEDS CHILDREN
KARACA M. A.
VIth INTERNATIONAL CONGRESS OF CREATION IN THE LIGHT OF SCIENCES, 20 - 23 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
202214. A RESEARCH ON TEACHERS’ PERCEPTIONS OF PROFESSIONAL COMPETENCE RELATED TO INCLUSIVE EDUCATION IN TURKEY
KARACA M. A., TOPRAK H. H.
ELMIS-5 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2022
202215. ATTITUDES OF TEACHER CANDIDATES TOWARDS THE PARTICIPATION OF INDIVIDUALS WITH AUTISM IN INCLUSIVE EDUCATION SCALE: A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY
KARACA M. A., AYDIN M.
ELMIS-5 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2022
202216. A RESEARCH ON BURNOUT LEVELS OF SPECIAL EDUCATION TEACHER CANDIDATES
KARACA M. A., TOPRAK H. H.
ELMIS-5 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2022
202217. A RESEARCH ON THE SENTIMENTS, ATTITUDES AND CONCERNS OF PRESCHOOL TEACHERS ABOUT INCLUSIVE EDUCATION
KARACA M. A., TOPRAK H. H.
ELMIS-5 ULUSLARARASI ÖZEL EĞİTİM KONGRESİ, Konya, Türkiye, 25 Ağustos 2022, (Özet Bildiri)
2021
202118. Uyarana İpucu Ekleme ve İpucunu Silikleştirmeyle Öğretimin Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bir Öğrencide Okuma Öğretimine Etkisinin İncelenmesi
Kılıç K., BİRKAN B., KARACA M. A.
Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 22 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
201919. Kaynaştırma sınıflarında normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireylere yönelik sosyal kabul düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
TOPRAK H. H., KARACA M. A., YILMAZ E., SARI H.
ELMIS 2019 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi/KIBRIS, 25 - 27 Eylül 2019, cilt.1, (Özet Bildiri)
2019
201920. Özel eğitim uygulama okulu ile genel eğitim okullarında yer alan Türkçe öğretim programlarının karşılaştırmalı olarak incelenmesi
KARACA M. A., SARI H.
ELMIS 2019 Uluslararası Özel Eğitim Kongresi/KIBRIS, Girne, Kıbrıs (Kktc), 25 - 27 Eylül 2019, cilt.1, (Özet Bildiri)
2019
201921. Zihin Engelli Çocuğu Olan Annelerin Normal Gelişim Gösteren Çocuklarıyla İletişimlerinin İncelenmesi
KARACA M. A., EFİLTİ E.
II. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USBIK 2019) Nevşehir, Nevşehir, Türkiye, 30 Ocak - 02 Şubat 2019, ss.1014-1023, (Tam Metin Bildiri)
2018
201822. Öğretmenler İçı̇n Kaynaştırma Yeterlı̇k Eğı̇tı̇m Programı: İçerı̇k ve Uygulaması
SARI H., KARACA M. A.
ASOS CONGRESS, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, cilt.1, ss.98, (Özet Bildiri)
2017
201723. Occupational Proficiency Scale Related to Inclusion for Teachers: A Scale Development Study
SARI H., KARACA M. A.
World Congress On Special Needs Education, Cambridge, Kanada, 11 - 14 Aralık 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201724. Evaluation of Teachers’ Views on the Achievement of Learning Activities in Inclusion Classes
KARACA M. A.
World Congress On Special Education Needs, Cambridge, Kanada, 11 - 14 Aralık 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201725. Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Kaynaştırma Öğrencilerine YönelikRehber Öğretmenlerin Etkinliklerinin Değerlendirilmesi
SARI H., ÇIKILI Y., DENİZ S., KARACA M. A., EKER A.
Eğitim Bilimleri ve Sosyal bilimler sempozyumu RESSCONGRESS, Bandırma, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.723, (Özet Bildiri)
2017
201726. Türkiye’de Kaynaştırma Konusunda Yapılan Doktora Tezlerinin Tematik İncelenmesi: Nitel Yaklaşım
SARI H., KARACA M. A., ÇIKILI Y., EKER A., DENİZ S.
Resscongress Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Balıkesir, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, cilt.1, ss.724, (Özet Bildiri)
2017
201727. Türkiye De Özel Eğitim Gereksinimi Olan Çocukların Ebeveynlerine Yönelik Aile Eğitimi İle İlgili Yapılan Lisansüstü Tezlerin Tematik İncelenmesi
KARACA M. A., SARI H.
Ordu Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.782, (Özet Bildiri)
2017
201728. Kaynaştırma Sınıflarında Görev Yapan Öğretmenlerin Destek Eğitim Hizmetleri İle İlgili Görüş Ve Önerileri
KARACA M. A., SARI H., ÇIKILI Y.
Ordu Eğitim Araştırmaları Kongresi, Konya, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.782, (Özet Bildiri)
2017
201729. ilkokulda Kaynaştırma sınıflarında çalışan sınıf öğretmenlerinin kaynaştırma uygulamalarında karşılaştığı güçküklerin belirlenmesi
KARACA M. A., SARI H., EKER A.
İCES-UEBK 2017 26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, ss.2833-2835, (Özet Bildiri)
2017
201730. Üstün/Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Önerilen UygulanabilirYeni Bir Eğitim Modeli: Yogunlaştırımış Öğretim, Geribildirim veEtkileşim Modeli (YÖGEM)
SARI H., PÜRSÜN T., KARACA M. A., EKER A.
Uluslararası Özel Yetenekliler Kongresi/OZYEK, İstanbul, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2017, cilt.1, ss.23-24, (Özet Bildiri)
2016
201631. THE EVALUATİON of the ADEQUACY of KNOWLEDGE of TEACHERS WORKİNG in REHABİLİTATİON CENTERS on İNDİVİDUALİZED EDUCATİON PROGRAM
KARACA M. A., SARI H.
INTERNATİONAL CONFERENCE VENICE, VENEDİK, İtalya, 27 - 28 Aralık 2016
2016
201632. ÖZEL EĞİTİM SINIFLARINDA ÖĞRENİM GÖREN HAFİF DÜZEY ZİHİNSELYETERSİZLİĞE SAHİP OLAN ÖĞRENCİLERE OKUMA BECERİSİ ÖĞRETİMİNDEKARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ
SARI H., KARACA M. A.
INES, Konya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, cilt.1, ss.2426-2438, (Tam Metin Bildiri)
2016
201633. ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLERİNİN UYGULANAN AİLE EĞİTİM PROGRAMLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
SARI H., KARACA M. A.
ELMIS, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016, cilt.1, ss.213-220, (Tam Metin Bildiri)
2016
201634. YÜKSEKÖĞRETİME DEVAM EDEN OTİZMLİ BİREYLERİN VE AİLELERİNİN YAŞADIĞI PROBLEMLER VE BEKLENTİLERİ
ÇIKILI Y., KARACA M. A.
ELMIS, Konya, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2016
Kitaplar
2025
20251. TÜRKIYE’DE ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞITIMININ YASAL ÇERÇEVESI
KARACA M. A., ÇOBANOĞLU N.
Erken Çocuklukta Özel Eğitim, SARI HAKAN, YALÇIN HATİCE, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.267-284, 2025
2023
20232. Eğitimde Bireysel Farklılıklar
SARI H., KARACA M. A., ÇOBANOĞLU N.
Genel ve Özel Eğitimde Farklılaştırılmış Öğretim Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle, Prof. Dr. Hakan SARI- Doç. Dr. Cihat ŞENTÜRK, Editör, VİZE AKADEMİ, ss.1-12, 2023
2023
20233. Farklılaştırılmış Öğretimde Okul Yöneticilerin Rolleri ve Sorumlulukları
SARI H., ÇOBANOĞLU N., KARACA M. A.
Genel ve Özel Eğitimde FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM (Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle), SARI, Hakan - ŞENTÜRK, Cihad, Editör, Vize Akademi, Ankara, ss.207-224, 2023
2023
20234. Farklılaştırılmış Öğretimde Okul Yöneticilerinin Rolleri ve Sorumlulukları
SARI H., ÇOBANOĞLU N., KARACA M. A.
Genel ve Özel Eğitimde Farklılaştırılmış Öğretim Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle, Prof. Dr. Hakan SARI- Doç. Dr. Cihat ŞENTÜRK, Editör, VİZE AKADEMİ, ss.207-223, 2023
2023
20235. Eğitimde Bireysel Farklılıklar
SARI H., KARACA M. A., ÇOBANOĞLU N.
Genel ve Özel Eğitimde FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM (Araştırma Temelli Uygulamalı Örneklerle), SARI, Hakan - ŞENTÜRK, Cihad, Editör, Vize Akademi, Ankara, ss.1-12, 2023
2022
20226. INCLUSIVE EDUCATION
KARACA M. A.
Recent Trends, Applications, and Suggestions in Education, Bağcı, H., Atar, C. & Bağcı, Ö., Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.89-105, 2022
2022
20227. AUTISM SPECTRUM DISORDER AND PARENTAL COMPETENCE
KARACA M. A.
Recent Trends, Applications, and Suggestions in Education, Bağcı, H., Atar, C. & Bağcı, Ö., Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.17-34, 2022
2021
20218. ENGELLİLİK VE ENGELLİLİK TURİZMİ KAVRAMSAL AÇIKLAMAYA DOĞRU
SARI H., KARACA M. A.
ERİŞİLEBİLİR TURİZM -Postmodern Bir Sentez, Prof. Dr. Şafak Ünüvar - Dr. Öğr. Üyesi Şeyda Sarı Yıldırım, Editör, NOBEL, ss.1-23, 2021
2018
20189. The Difficulties of Parents with Children who Receive HomeEducation Services and Their Suggestions
SARI H., KIZILKAYA A. E., KARACA M. A.
Ulusal Ajans, 2018
Desteklenen Projeler
2022 - 2022
2022 - 2022
Türkiye'de Özel Eğitim Uygulama Okulları İle Genel Eğitim Okullarında Yer Alan Türkçe Öğretim Programlarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KARACA M. A. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorTurkish Special Education Journal: International (TSPED)
Editörler Kurulu Üyesi
Jüri Üyelikleri
Kasım-2022
Kasım 2022Doktora Yeterlik Sınavı
Doktora Yeterlik Ersin ATEŞ - Necmettin Erbakan Üniversitesi
Nisan-2022
Nisan 2022