Doç. Dr. YALÇIN KARALI


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sınıf Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Matematik Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: yalcin karali, yalçın karali

Eğitim Bilgileri

2012 - 2017

2012 - 2017

Doktora

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2007 - 2012

2007 - 2012

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2017

2017

Doktora

İşbirliğine dayalı öğrenme yönteminin Matematik dersinde öğrencilerin akademik başarısına ve tutumuna etkisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim

2012

2012

Yüksek Lisans

Eğitim fakültesi öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri: İnönü Üniversitesi örneği

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri

Araştırma Alanları

Sınıf Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Matematik Eğitimi

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İlköğretimde Çağdaş Fen Öğretimi

İleri Araştırma Teknikleri I

İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İlköğretimde Fen Öğretimi

Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Yolları

İlköğretimde Matematik Öğretimi

Lisans

Lisans

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

İlkokulda Temel Matematik

Matematik Öğretimi II

Matematik Öğretimi I

İlkokulda Temel Matematik

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Matematik Öğretimi II

Matematik Öğretimi I

İlkokulda Temel Matematik

Fen Öğretimi

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Okul Deneyimi

İlkokulda Temel Matematik

Fen ve Teknoloji Öğretimi I

Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi

Araştırma Projesi I

Fen ve Teknoloji Eğitimi II

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

OKUL DENEYİMİ

Öğretmenlik Uygulaması I

TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II

Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele

EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE

Topluma Hizmet Uygulamaları

Eğitimde Araştırma Yöntemleri

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

İlköğretimde Fen Öğretimi

İlköğretimde Matematik Öğretimi

İlköğretimde Fen Öğretimi

İlköğretimde Öğrenme ve Öğretme Süreçleri

İlköğretimde Gelişim ve Öğrenme Süreçleri

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Yönetimi

Lisans Yandal

Lisans Yandal

İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi

İlköğretimde Çağdaş Fen Öğretimi

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Yönetimi

İlköğretimde Çağdaş Fen Öğretimi

Makaleler

Tümü (30)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (16)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

1. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

COŞANAY G., ADIGÜZEL S., KARALI Y.

10th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 19 Mayıs 2023, ss.20-28, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

2. SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

COŞANAY G., ADIGÜZEL S., KARALI Y.

10th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 19 Mayıs 2023, ss.29-37, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. INVESTIGATION OF MATHEMATICS LANGUAGE SELF-EFFICIENCY BELIEFS OF CLASS TEACHERS

ADIGÜZEL S., KARALI Y., COŞANAY G.

8th INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES, Aksaray, Türkiye, 05 Mayıs 2023, ss.389-396, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. CLASSROOM TEACHERS' METAPHORIC PERCEPTIONS FOR THE SCIENCE COURSE

ADIGÜZEL S., KARALI Y., COŞANAY G.

8th INTERNATIONAL ASIAN CONGRESS ON CONTEMPORARY SCIENCES, Aksaray, Türkiye, 05 Mayıs 2023, ss.381-388, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

5. EXAMINATION OF MATHEMATICAL CURIOUS LEVELS OF CLASS TEACHER CANDIDATES

COŞANAY G., KARALI Y.

INTERNATIONAL EUROASIA Congress on Scientific Researches and Recent Trends 10, Baku, Azerbaycan, 16 Şubat 2023, ss.649-659, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. EXAMINATION OF MATHEMATICAL CURIOUS LEVELS OF CLASS TEACHERS

COŞANAY G., KARALI Y.

INTERNATIONAL EUROASIA Congress on Scientific Researches and Recent Trends 10, Baku, Azerbaycan, 16 Şubat 2023, ss.668-678, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

7. İlkokul Öğrencileri Çevrimiçi Matematik Sınavlarına Ne Kadar Hazır?

Karalı Y., Coşanay G., Şen M.

19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021) / 12-14 Kasım 2021, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.313-317, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2021

2021

8. İlkokul 4. Sınıf Düzeyi Öğrencilerin TIMSS 2019 Sonuçlarına Göre Fen Başarı Puanlarının Okul İklimi Değişkeni Açısından İncelenmesi

KARALI Y., COŞANAY G., AYDEMİR H.

19th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2021), Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

9. TERÖRE KALICI ÇÖZÜM: EĞİTİM

PALANCIOĞLU Ö. V., AYDEMİR H., KARALI Y.

20. Uluslararası Kamu Yönetimi Forumu Tam Metin Bildiri Kitabı, Malatya, Türkiye, 21 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

10. İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin İnsan Hakları Yurttaşlık ve Demokrasi Dersinde Geçen Kavramları Kazanım Düzeyleri

KARALI Y., ADIGÜZEL S.

VIIIth İnternational Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

11. TIMSS 2019 Türkiye Raporuna Göre 4.Sınıf Düzeyi Öğrencilerin Matematik Başarı Puanlarının Okul İklimi Açısından İncelenmesi

KARALI Y., COŞANAY G.

VIIIth İnternational Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 07 Temmuz 2021, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

12. Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitimde Yaşanan Sorunlara İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşleri

KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M., COŞANAY G.

Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu’xxna (USVES), Elazığ, Türkiye, 9 - 10 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

13. Sosyal Medyada İlkokul Öğrencilerinin Türkçe Kullanımına İlişkin Bir İnceleme

KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M.

VII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

14. Sosyal Medyada Öğretmen Adaylarının Türkçe Kullanımına İlişkin Bir İnceleme

KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M.

VII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2020

2020

15. ANALYSIS OF SOCIAL STUDIES TEXTBOOK IN ACCORDANCE WITH THE PERCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS

AYDEMİR H., KOÇOĞLU E., KARALI Y.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), İstanbul, Türkiye, 21 - 24 Mart 2020, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Üstün Yetenekli Öğrencilerde Değerler Eğitiminin Öğretmen ve İdareci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

AYDEMİR H., KARALI Y., TURGUT YILDIRIM D.

İnternational Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Üstün Yetenekli Öğrencilerde Değerler Eğitiminin Öğretmen ve İdareci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

AYDEMİR H., KARALI Y., TURGUT YILDIRIM D.

İnternational Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. İlkokuma ve Yazmaya Geçiş Sürecinde Öğretmen Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

AYDEMİR H., KARALI Y., KILINÇER Ç.

18th International Primary Teacher Education Symposium, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

19. Okuma ve Yazmaya Geçiş Sürecini Etkileyen Faktörlerin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

AYDEMİR H., KARALI Y., KILINÇER Ç.

18th International Primary Teacher Education Symposium, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

20. 2023 EĞİTİM VİZYONUNDAKİ TEMEL EĞİTİM HEDEFLERİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ

AYDEMİR H., KARALI Y.

VI th INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

21. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çocuk Haklarına Yönelik Tutumları

AYDEMİR H., KARALI Y., KIRAÇ Ş.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu/ 11-14 Nisan 2018-Ankara, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

22. Lise Son Sınıf Öğrencilerinin İnternet Bağımlılık Düzeylerinin İncelenmesi

AYDEMİR H., KARALI Y., ÇİNAR M.

5. International Instructional Technologies and Teacher Education Symposium (ITTES2017), İzmir, Türkiye, 11 Ekim - 13 Kasım 2017, ss.237, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Investigation of Internet Addiction Levels of Final Class of Secondary School Students

AYDEMİR H., KARALI Y., ÇİNAR M.

XI. International Computer and Instructional Technologies Symposium(ICITS2017), Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.773-780, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

24. A Study Of Primary School Teaching Department Students’xx Attitudes Towards Digital Technologies

AYDEMİR H., KARALI Y.

XI. International Computer and Instructional Technologies Symposium(ICITS2017), Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.751-758, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

25. Investigation of Internet Addiction Levels of Final Class of Primary School Students

AYDEMİR H., KARALI Y., ÇİNAR M.

International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology (ICEMST2017), Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.413-421, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

26. Views of Teachers on the Level of Achievment in the Subject of Yesterday, Today, Tomorrow in the Second Class in Life Science Course

AYDEMİR H., KARALI Y., ÇELİK Ö.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES2017), KUŞADASI, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.857-870, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

27. Sınıf Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Dijital Teknolojilere Yönelik Tutumlarınınİncelenmesi

AYDEMİR H., KARALI Y.

Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.743-750, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

28. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ İNTERNET BAĞIMLILIKDÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

AYDEMİR H., Karalı Y., Çınar M.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

29. İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YAKLAŞIMININ ÖĞRENCİLERİNMATEMATİK DERSİNDEKİ BAŞARILARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

AYDEMİR H., Karalı Y.

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 11 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

30. Learning Styles Of The Pedagogical Formation Students

AYDEMİR H., KARALI Y., KOÇOĞLU E., AKKAYA S.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, ss.389-396, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

31. Beliefs About Personal Competence Among Pedagogical Formation Students With Regard To The Teaching Profession

AYDEMİR H., KARALI Y., AKKAYA S.

INTE 2015 International Conference on New Horizons in Education, BERSELONA, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.38-44, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

32. Determining Primary School 3rd Grade Students Geomteric Thinking Levels Through Tangram Activities

AYDEMİR H., AKKAYA S., MACİT E., ÇINAR M., PALANCIOĞLU Ö. V., KARALI Y.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

33. Determining Primary School 3rd Grade Students Geometric Thinking Levels Through Tangram Activities

AYDEMİR H., AKKAYA S., MACİT E., PALANCIOĞLU Ö. V., KARALI Y., ÇINAR M.

15th International Educational Technology Conference and International Reserach Symposium and New Media, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

34. Study of secondary school students' multiple intelligence areas (Malatya case)

AYDEMİR H., Karali Y.

ERPA International Congress on Education (ERPA), İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, cilt.152, ss.167-172, (Tam Metin Bildiri) identifier

Kitaplar

2022

2022

2. Matematiksel Coğrafya Okuryazarlığı

SEVER R., TARIM K., KARALI Y., CANBAZOĞLU H. B.

Eğitimde Coğrafya Okuryazarlığı-I, Ramazan SEVER, Editör, PEGEM, Ankara, ss.488-520, 2022

2022

2022

3. YAŞAM BOYU ÖĞRENME BECERİLERİ

KARALI Y.

21. YÜZYILDA ÖĞRETMEN BECERİLERİ, AYDEMİR, HASAN; CİĞERCİ, FATİH MEHMET; KARALI, YALÇIN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.69-92, 2022

2022

2022

4. BÖLÜM 1. GEZEGENİMİZİ TANIYALIM Dünya ve Evren

KARALI Y., COŞANAY G.

İLKOKUL FEN EĞİTİMİ ÖĞRETMEN EL KİTABI-I, YENER YEŞİM, Editör, NOBEL, Ankara, ss.1-31, 2022

2021

2021

5. Türk Eğitim Tarihinin Konusu, Kaynakları ve Temel Kavramlar

AYDEMİR H., KARALI Y.

Türk Eğitim Tarihi, Hasan Aydemir, Remzi Kılıç, Erkan Göksu, Erol Koçoğlu, Editör, Nobel Akademik, Ankara, ss.1-14, 2021

2021

2021

6. Matematik Okuryazarlığı

KARALI Y.

Eğitimde Okuryazarlık Becerileri-II, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.363-380, 2021


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1

h-indeksi (WOS): 1