Biyografi
Çalışma alanım fen eğitimi ve kimya eğitimidir. Anaokulu, ilkokul ve ortaokul düzeyinde fen eğitimi alanında lise ve üniversite düzeyinde kimya eğitimi alanında öğretmen ve öğrenciler açısından araştırmalar yapmaktayım. Lisans ve lisansüstü düzeyde fen eğitimi alanlarında, araştırma yöntemleri, ölçme aracı geliştirme, öğretim yöntemleri, bilimsel muhakeme becerileri ve STEM alanlarında dersler vermekteyim.
Araştırma ilgi alanlarım; Yaşam temelli (Context–based) öğretim, Fen eğitiminde araştırma-uygulama boşluğu, Araştırma kanıtlarına dayalı öğretim (evidence-based teaching practice), Fen eğitiminde duyuşsal alan (ilgi, tutum, motivasyon ve öz yeterlilik), Fen eğitiminde bilişsel alandaki beceriler, Beceri temelli (bağlam temelli) soru, STEM Eğitimi, bilgi işlemsel düşünme, eğitimde yapay zeka.
Eğitim Bilgileri
2004 - 2010
2004 - 2010Doktora
Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi - Anabilim Dalı, Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen Ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Kimyasal denge konusunun öğrenilmesinde yaşam temelli (context based) öğretim yaklaşımının etkisi
Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2021
2021Lisansüstü Akademik Danışmanlık Eğitimi [Postgraduate Academic Counseling Training]
Mesleki Eğitim
Atatürk Üniversitesi
2020
2020Certificied Publons Academy Peer Reviewer
Mesleki Kurs
Publons Academy
2020
2020KOSGEB Girişimcilik Eğitimi
Girişimcilik
KOSGEB - Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı
2019
2019Profesyonel Öğrenci Koçluğu / Professional Student Coaching
Kişisel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi
2019
2019Profesyonel Yaşam Koçluğu / Professional Life Coaching
Kişisel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi
2012
2012PROJE DÖNGÜSÜ YÖNETİMİ
Proje Yönetimi
İpekyolu Kalkınma Ajansı
Araştırma Alanları
Eğitim
Sınıf Öğretmenliği
Fen Bilgisi Öğretmenliği
Fen Bilimleri Eğitimi
Kimya Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2020 - 2021
2020 - 2021Dr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2011 - 2020
2011 - 2020Dr. Öğr. Üyesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2011
2010 - 2011Dr. Öğr. Üyesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2016 - 2017
2016 - 2017Bölüm Başkanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017Enstitü Müdürü
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2015 - 2017
2015 - 2017BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2017
2013 - 2017Enstitü Yönetim Kurulu Üyesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Enstitü Müdür Yardımcısı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2015
2011 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Dekan Yardımcısı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2024 - 2024
2024 - 2024ERASMUS Programı, Personel Ders Verme Hareketliliği, Yüksel Lisans/Doktora düzeyinde ders verme
Üniversite, University of Granada, Didactics of Experimental Sciences, ERASMUS Programı, Personel Ders Verme Hareketliliği, Yüksel Lisans/Doktora düzeyinde ders verme
2013 - 2013
2013 - 2013ERASMUS Programı, Personel Ders Verme Hareketliliği, Yüksel Lisans/Doktora düzeyinde ders verme
Üniversite, University of Foggia, Foggia / İTALYA, Educational Science, ERASMUS Programı, Personel Ders Verme Hareketliliği, Yüksel Lisans/Doktora düzeyinde ders verme
Verdiği Dersler
Doktora
Uzmanlık Alan Dersi
İleri Nicel Arastirma Yöntemleri-II
Seminer
Fen Bilimleri Egitiminde Ölçme Araci Gelistirme
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi
Fen Egitiminde Test Gelistirme Teknikleri
Eğitim Araştırmalarında İstatistik Uygulamaları
Seminer
Lisans
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Ögretmenlik Uygulamasi I
Bilimsel Muhakeme Becerileri
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı
Ögretmenlik Uygulamasi I (Fen Bilgisi Öğretmenliği)
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Ögretmenlik Uygulamasi I (Fen Bilgisi Öğretmenliği)
Disiplinlerarası Fen Öğretimi
Bilimsel Muhakeme Becerileri
Fen Öğretiminde Materyal Tasarımı
Bilim ve Araştırma Etiği
Bilimsel Muhakeme Becerileri
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Ögretmenlik Uygulamasi
Okul Deneyimi
MB-Ögretmenlik Uygulamasi I
Yönetilen Tezler
2025
2025Yüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eğitimde Yapay Zekâ Kullanımına Yönelik İlgilerinin İncelenmesi
İlhan N. (Danışman)
D.NAZALI(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yapay Zeka Hakkındaki Algıları ve Bilişsel Yapıları
İlhan N. (Danışman)
D.AŞÇI(Öğrenci)
2025
2025Yüksek Lisans
Fen bilimleri dersi eleştirel düşünme beceri testinin geliştirilmesi ve ortaokul öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin incelenmesi
İlhan N. (Danışman)
Ö.İKİKAT(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Öğretmen ve öğretmen adaylarının fen değerlendirmede inanç ve uygulama düzeylerinin incelenmesi
İlhan N. (Danışman)
M.KİŞİN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz konusuna yönelik ilgi ve öz-yeterlik algı düzeylerinin incelenmesi
İlhan N. (Danışman)
Ö.ÇİÇEK(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Science Teachers’ Perceptions and Cognitive Structures About Skill-Based Questions †
İlhan N., Şan S.
Behavioral Sciences
, cilt.15, sa.10, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Reflections of artificial intelligence on science education in Türkiye
Aşçı D., İlhan N., Karaaslan E. H.
International Journal of Education and Artificial Intelligence , cilt.1, sa.1, ss.39-58, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Measuring and evaluating the attitudes of secondary school students towards skill-based science questions
İlhan N., Yurttaş B., Şan S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION , cilt.47, ss.1-28, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. Validity and reliability study of Turkish version of abbreviated science anxiety scale
Ilhan N., Ikikat Ö.
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.19, sa.41, ss.1616-1634, 2024 (TRDizin)
2022
20225. Science teachers’ self-efficacy perceptions on acid-base subject related to daily life in science course
İlhan N., Çiçek Şentürk Ö.
Electronic Journal for Research in Science and Mathematics Education
, cilt.26, sa.2, ss.77-90, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20226. Scale of attitudes towards online formative assessment: Teacher ' attitudes during COVID-19 pandemic
İlhan N., Güngör H., Gülseven E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.241-257, 2022 (Scopus)
2022
20227. Öğretmen ve öğretmen adaylarının fen derslerindeki değerlendirme hakkındaki inanç ve uygulama düzeyleri
Kişin M., İlhan N.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.1, ss.20-43, 2022 (TRDizin)
2022
20228. Fen bilimleri dersi beceri temelli sorulara (yeni nesil) yönelik kuramsal ve kavramsal çerçeve
Şan S., İlhan N.
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.17, ss.17-36, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20229. Effects of the context-based learning approach on the teaching of chemical changes unit
Sadi Yılmaz S., Yıldırım A., İlhan N.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.19, sa.1, ss.218-236, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
202110. The effect of research evidence-based teaching practices in science classrooms on student teachers' attitudes towards educational research
İlhan N.
Journal of Science Learning
, cilt.4, sa.4, ss.316-326, 2021 (Hakemli Dergi)
2017
201711. Fen bilimleri dersine yönelik yaşam temelli başarı testi geliştirilmesi: Asit baz konusu
İlhan N., Hoşgören G.
Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.87-110, 2017 (TRDizin)
2017
201712. Investigation of the self efficacy beliefs of pre service science teachers in terms of following and using the innovations in the field of education
Dede H., Yılmaz Z. A., İlhan N.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.5, sa.2, ss.21-30, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Science and technology teachers’ attitudes towards educational research in Turkey
Şekerci A. R., İlhan N., Sözbilir M., Yıldırım A.
Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.18, sa.1, ss.1-21, 2017 (Scopus)
2017
201714. Evaluating interest in acids-bases: development of an acid-base interest scale (ABIS) and assessment of pre-service science teachers' interest
Cicek O., Ilhan N.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.18, sa.4, ss.630-640, 2017 (SCI-Expanded, SSCI)
2017
201715. Asit-baz konusuna yönelik öz-yeterlik algı ölçeğinin geliştirilmesi ve fen bilgisi öğretmen adaylarının asit-baz öz-yeterlik algılarının incelenmesi
İlhan N., Çiçek Ö.
SAKARYA UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.123-141, 2017 (TRDizin)
2017
201716. İlkokul birinci sınıf öğrencilerinin geri dönüşüm konusundaki bilgi, farkındalık ve davranışlarının incelenmesi
İlhan N., Doğan Y., Tosun C.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.9, sa.1, ss.174-190, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Development of an Instructional Material for an Enriched Book Relating to "Interactions between Chemical Types" Unit in The Ninth Grade Chemistry Curriculum and Investigation Its Effects
Hakkari F., Yeloglu T., Tuysuz C., Ilhan N.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.42, sa.192, ss.327-348, 2017 (SSCI)
2016
201618. Investigation of Factors Affecting Students' Science Achievement According to Student Science Teachers
Tatar E., Tuysuz C., Tosun C., Ilhan N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.9, sa.2, ss.153-166, 2016 (ESCI, Scopus)
2016
201619. The effect of context-based chemistry course on high school students’ learning about chemical equilibrium, motivation to learn chemistry and constructivist learning environment
İlhan N., Yıldırım A., Sadi Yılmaz S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL SCIENCE EDUCATION
, cilt.11, sa.9, ss.3117-3137, 2016 (Scopus)
2016
201620. Öğrenme amaçlı yazma etkinliklerinin “fen ve teknoloji öğretimi” dersinde kullanılmasına ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri
Doğan Y., İlhan N.
Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.1-22, 2016 (TRDizin)
2016
201621. Kindergarten students' levels of understanding some science concepts and scientific inquiry processes according to demographic variables (the sampling of Kilis Province in Turkey)
Ilhan N., Tosun C.
COGENT EDUCATION
, cilt.3, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Using WebQuest and Wiki Activities in Chemistry Courses: Pre-Service Elementary Teachers' Views and their Motivation to Learn Chemistry
Tepe T., Ilhan N., Inceoğlu M. M.
CROATIAN JOURNAL OF EDUCATION-HRVATSKI CASOPIS ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE
, cilt.18, sa.3, ss.899-933, 2016 (SSCI)
2015
201523. Turkish Science Teachers' Use of Educational Research and Resources
Ilhan N., Sözbilir M., Sekerci A. R., Yildirim A.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.11, sa.6, ss.1231-1248, 2015 (SSCI)
2015
201524. Fen bilimleri öğretmen adaylarının özel öğretim yöntemleri dersindeki yaşam temelli öğretim uygulamaları
İlhan N., Doğan Y., Çiçek Ö.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.666-681, 2015 (TRDizin)
2015
201525. Ortaokul lise ve üniversite öğrencilerinin fen başarısı belirleyicileri
Tosun C., İlhan N., Tatar E., Tüysüz C., Karakuyu Y.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.35, ss.29-45, 2015 (TRDizin)
2015
201526. Öğrencilerin fen bilimleri derslerindeki başarılarına etki eden faktörlerin belirlenmesine yönelik bir ölçeğin geliştirilmesi
Tatar E., Tosun C., Tüysüz C., İlhan N., Karakuyu Y.
Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.24, ss.319-340, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201527. ATTITUDES OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS TOWARDS EDUCATIONAL RESEARCH AND THEIR SCIENCE TEACHING EFFICACY BELIEFS IN TURKEY
Ilhan N., Yilmaz Z. A., Dede H.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.183-193, 2015 (SSCI, Scopus)
2014
201428. Fen ve teknoloji öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını takip etme anlama ve uygulamalarda kullanma düzeyleri: Erzurum ve Erzincan örneği [Science teachers’ level of following, understanding and using of educational researches: the example of erzurum and erzincan]
Yıldırım A., İlhan N., Şekerci A. R., Sözbilir M.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.22, ss.81-100, 2014 (TRDizin)
2013
201329. Eğitim araştırmalarına yönelik öğretmen tutum ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
İlhan N., Şekerci A. R., Sözbilir M., Yıldırım A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.4, sa.8, ss.31-56, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201230. Kimya motivasyon anketi: geçerlik ve güvenirlik çalışması
İlhan N., Sadi Yılmaz S., Yıldırım A.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.9, sa.18, ss.297-310, 2012 (TRDizin)
2011
201131. Öğrencilerin günlük yaşamda organik kimyanın kullanımına ilgileri
İlhan N., Sadi S., Yıldırım A.
Erzincan University Education Faculty Journal
, cilt.1, sa.13, ss.143-154, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200932. Kimya öğretmen adaylarının laboratuar uygulamaları hakkındaki düşünceleri
İlhan N., Sadi S., Yıldırım A., Bulut H.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.1, sa.17, ss.153-160, 2009 (TRDizin)
2008
200833. Kimya öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin akademik başarılarıyla ilişkisi
Tatar E., Tüysüz C., İlhan N.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.5, sa.10, ss.185-192, 2008 (TRDizin)
2007
200734. Lise öğrencilerinin kimya dersinde öğretilen birimler hakkındaki görüşleri ve deneyimleri
Yıldırım A., İlhan N.
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.3, sa.27, ss.211-219, 2007 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Fen eğitimi alanında yapay zekâ çalışmaları: İçerik analizi (2010-2024)
Aşcı D., İLHAN N., KARAASLAN E. H.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20242. 2024 Yılı fen bilimleri dersi öğretim programındaki becerilerin incelenmesi
Yurttaş B., İLHAN N., Şan S.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 Ekim - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20243. Fen eğitiminde yapay zeka aracı olarak video
Nazalı D., İLHAN N.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
20244. Fen bilimleri dersi öğretim programının öğrenme çıktıları ve beceriler açısından incelenmesi
Şan S., İLHAN N., Yurttaş B.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. Adaptation of the abbreviated science anxiety scale to Turkish
İlhan N., İkikat Ö.
15th Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.366-367, (Özet Bildiri)
2023
20236. Cognitive structures of science teachers on skill-based questions
Şan S., İlhan N., Yurttaş B.
15th Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.367, (Özet Bildiri)
2023
20237. Attitude scale towards skill-based science questions
Yurttaş B., İlhan N., Şan S.
15th Conference of the European Science Education Research Association, Nevşehir, Türkiye, 28 Ağustos - 01 Eylül 2023, ss.525-526, (Özet Bildiri)
2017
20178. The acid-base interest of high school students
ÇİÇEK Ö., İLHAN N.
12th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA), Dublin, İrlanda, 21 - 25 Ağustos 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Determining of eighth grade students understanding of solution concept by using context based concept cartoons
İLHAN N., KARAASLAN E. H.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Ephesus - Kusadasi, Turkey., Kuşadası/Aydın, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.31, (Özet Bildiri)
2017
201710. Improvement the ability of preservice teachers’ understanding and using of evidence-based information sources in science teaching
İLHAN N.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Ephesus - Kusadasi, Turkey., Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.52, (Özet Bildiri)
2017
201711. The effect of using of evidence-based information sources in science teaching on pre-service teachers attitude towards educational research
İLHAN N.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Ephesus - Kusadasi, Turkey, Ephesus - Kusadasi, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.118, (Özet Bildiri)
2017
201712. Evaluating of student science teachers’ explanations about concept of solution from the perspective of scientıfic explanation
KARAASLAN E. H., İLHAN N.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), Ephesus - Kusadasi, Turkey, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.46, (Özet Bildiri)
2016
201613. Sekizinci sınıflar için asit baz konusuna yönelik yaşam temelli kavram başarı testi geliştirilmesi
GAMZE H., İLHAN N.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201614. The investigation of pre-service elementary science teachers’ interest in acid-base
ÇİÇEK Ö., İLHAN N.
European Conference on Research in Chemical Education, Barselona, İspanya, 7 - 10 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201615. The investigation of pre-service teachers’ self-efficacy perceptions on acid-base topic
ÇİÇEK Ö., İLHAN N.
European Conference on Research in Chemical Education, 7 - 10 Eylül 2016, ss.102, (Özet Bildiri)
2016
201616. Topluma hizmet uygulamaları dersi kapsamında öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüme yönelik tutumlarının geliştirilmesi
SARAÇ E., İLHAN N.
I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, ss.74-75, (Özet Bildiri)
2015
201517. Fen bilimleri öğretmen adaylarının asit baz öz yeterlik algısının ölçülmesi
ÇİÇEK Ö., İLHAN N.
IV Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 07 Eylül 2015, ss.94, (Özet Bildiri)
2014
201418. Fen derslerinde öğrenci başarısını etkileyen faktörler hakkında öğrenci görüşleri
TATAR E., TÜYSÜZ C., İLHAN N., TOSUN C.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.557-558, (Özet Bildiri)
2014
201419. Öğrencilerinin fen öğrenme motivasyonunu arttıran ve azaltan faktörler
İLHAN N., ATAMAN S., YILDIRIM A.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.651-652, (Özet Bildiri)
2014
201420. Fen bilimleri öğretmen adaylarının yaşam temelli öğretim uygulamaları Bir eylem araştırması
İLHAN N., DOĞAN Y., ÇİÇEK Ö.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1136-1137, (Özet Bildiri)
2013
201321. Kimyasal değişimler ünitesi çerçevesinde yaşam temelli öğrenme uygulama sürecinin incelenmesi
SADİ YILMAZ S., YILDIRIM A., İLHAN N.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.44, (Özet Bildiri)
2013
201322. The eEffects of context based approach on students motivation at the training of chemical changes unit
SADİ YILMAZ S., YILDIRIM A., İLHAN N.
44th World Chemistry Congress, İstanbul, Türkiye, 11 - 16 Ağustos 2013, ss.1700, (Özet Bildiri)
2013
201323. Webquest ve Wiki Uygulamalarıyla Tasarlanmış Ders İçeriklerinin Moodle Üzerinden Gerçekleştirilmesi
TEPE T., İNCEOĞLU M. M., İLHAN N.
7th International Computer and Instructional Technology Symposium(7th ICITS), Erzurum, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2013, ss.97-98, (Özet Bildiri)
2012
201224. The effect of context based approach on the learning of chemical equilibrium
İLHAN N., YILDIRIM A.
22nd International Conference on Chemistry Education (ICCE) – 11th European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE), Roma, İtalya, 15 - 20 Temmuz 2012, ss.485, (Özet Bildiri)
2012
201225. Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları İle Eğitim Araştırmalarına Karşı Tutumlarının İncelenmesi
SUNGUR K., YILMAZ Z. A., KUTU H., İLHAN N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.143, (Özet Bildiri)
2012
201226. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının eğitim Araştırmalarına Karşı Tutumları ve Öz Yeterliklerinin İncelenmesi
İLHAN N., KUTU H., YILMAZ Z. A.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.537, (Özet Bildiri)
2012
201227. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları İle Fen Eğitimi Alanındaki Yeniliklere Ulaşmaları ve Kullanmaları Durumlarının İncelenmesi
YILMAZ Z. A., İLHAN N., KUTU H.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.547, (Özet Bildiri)
2012
201228. Kimya Eğitiminde Yaşam Temelli (context based) Öğretime İlişkin Öğrenci Görüşleri
İLHAN N., YILDIRIM A., SADİ YILMAZ S.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.301, (Özet Bildiri)
2012
201229. Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Eğitim Araştırmalarını Takip Etme Durumlarının Öz Yeterlik İnançları Açısından İncelenmesi
KUTU H., İLHAN N., YILMAZ Z. A.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.559, (Özet Bildiri)
2011
201130. Kimya Motivasyon Anketi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İLHAN N., YILDIRIM A., SADİ YILMAZ S.
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.61, (Özet Bildiri)
2010
201031. Eğitim Araştırmalarına Karşı Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İLHAN N., ŞEKERCİ A. R., SÖZBİLİR M., YILDIRIM A.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.261, (Özet Bildiri)
2010
201032. Kimya Derslerinde Atasözlerinin Kullanılmasına Yönelik Öğrencilerin Algıları
SADİ YILMAZ S., İLHAN N., YILDIRIM A., GÜNEŞ D.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.47, (Özet Bildiri)
2010
201033. A Study on identification of science teacher level of following understanding and use of educational research
İLHAN N., ŞEKERCİ A. R., YILDIRIM A., SÖZBİLİR M.
European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE), 4 - 07 Temmuz 2010, ss.125, (Özet Bildiri)
2008
200834. A comparison of context based and problem based learning
İLHAN N., TOSUN C., YILDIRIM A., TAŞKESENLİGİL Y.
European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE) Abstract Book, 6 - 09 Temmuz 2008, ss.56, (Özet Bildiri)
2008
200835. Student s interest in the usage of organic chemistry in daily life
İLHAN N., SADİ YILMAZ S., CAN F., YILDIRIM A.
9th European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE), İstanbul, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2008, ss.136, (Özet Bildiri)
2007
200736. Kimya öğretmenliği öğrencilerinin laboratuvar uygulamaları hakkındaki düşünceleri
BULUT H., YILDIRIM A., İLHAN N., SADİ YILMAZ S.
XXI. Ulusal Kimya Kongresi, Türkiye, 23 - 27 Ağustos 2007, (Özet Bildiri)
2006
200637. Üniversite Kimya öğrencilerinin asitler ve bazlar hakkındaki bilgilerin günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri
Yıldız V. G., YILDIRIM A., İLHAN N.
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
2013
201338. Fen ve teknoloji öğretimi dersinde öğrenme amaçlı yazma aktivitesi olarak mektup yazma etkinliğinin incelenmesi
DOĞAN Y., İLHAN N., ÖZDEN M.
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.111, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2017
20171. Kimyada Yaşam(Bağlam) Temelli Öğretim Uygulamaları
İlhan N., Sadi Yılmaz S., Dede H., Sözbilir M., Yıldırım A.
Kimya Öğretimi: Öğretmen Eğitimcileri, Öğretmenler ve Öğretmen Adayları İçin İyi Uygulama Örnekleri (2. Baskı), Ali Paşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.419-452, 2017
2015
20152. Kimyada yaşam (bağlam) temelli öğretim uygulamaları
İLHAN N., SADİ YILMAZ S., DEDE H., SÖZBİLİR M., YILDIRIM A.
Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, Alipaşa Ayas Mustafa Sözbilir, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.213-246, 2015
Desteklenen Projeler
2024 - 2024
2024 - 2024
Vatandaşlar için Araştırmacılar Gecesi; Bilim Sanat Merkezleri için Araştırmacılar Buluşması
UFUK 2020 Projesi , CSA, Marie Skłodowska-Curie Eylemleri Destek ve Koordinasyon Eylemleri Projesi
İlhan N.
2015 - 2017
2015 - 2017Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Asit Baz Konusundaki Okur Yazarlık Düzeyi Bilgi, İlgi, Öz Yeterlilik ve Günlük Yaşam
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
İlhan N. (Yürütücü), Çiçek Ö.
2016 - 2016
2016 - 2016Kimya Öğretiminde Yenilikçi Öğretim Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Ergun M.(Yürütücü), İlhan N.
2013 - 2016
2013 - 2016Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Bilimsel ve Epistemolojik ve Öz Yeterlik İnançlarının Eğitim Alanındaki Yenilikleri Takip Edip Kullanma Durumları Açısından İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yılmaz Z. A.(Yürütücü), İlhan N., Dede H.
2013 - 2016
2013 - 2016Moodle Öğrenme Yönetim Sisteminin Kimya Dersinin Öğretiminde Etkinliğinin incelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
İlhan N. (Yürütücü), Tepe T.
2013 - 2016
2013 - 2016Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Eğitim Araştırmalarına Karşı Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Dede H.(Yürütücü), İlhan N. (Yürütücü), Yılmaz Z. A.
2010 - 2011
2010 - 2011Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinin Kimyasal Değişimler Ünitesini Öğrenmelerinde Yaşam Temelli (Context Based) Öğretimin Etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Yıldırım A.(Yürütücü), İlhan N., Yılmaz S. S.
2008 - 2010
2008 - 2010Fen ve teknoloji öğretmenlerinin fen eğitimi araştırmalarını takip etme anlama ve sonuçlarını uygulamaya yansıtma durumlarının incelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Yıldırım A.(Yürütücü), Sözbilir M.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyor
International Journal of Education and Artificial Intelligence
Editör
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEuropean Science Education Research Association
Üye
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği
Üye
2016 - 2017
2016 - 2017Türkiye Kimya Derneği
Üye
2009 - 2011
2009 - 2011European Science Education Research Association
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2022
Aralık 2022Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemistry Education (JOTCSC)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022Journal of Computer and Education Research
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2022
Eylül 2022EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022journal of science learning
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2021
Mart 2021INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020EDUCATIONAL STUDIES
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2020
Mart 2020Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2017
Nisan 201726th International Conference on Educational Sciences
Bildiri (Özet)
Mart 2017
Mart 2017Journal of Turkish Science Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2016
Eylül 201612. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ
Bildiri (Özet)
Mart 2016
Mart 2016Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2015
Eylül 2015IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Bildiri (Özet)
Eylül 2014
Eylül 201411. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bildiri (Özet)
Haziran 2014
Haziran 2014Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Bildiri (Özet)
Temmuz 2011
Temmuz 2011II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Bildiri (Özet)
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Nisan 2018
Nisan 201826. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlhan N.
Antalya, Türkiye
Nisan 2017
Nisan 201726. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlhan N.
Antalya, Türkiye
Eylül 2016
Eylül 201612. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlhan N.
Trabzon, Türkiye
Eylül 2015
Eylül 2015IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlhan N.
Balıkesir, Türkiye
Eylül 2014
Eylül 201411. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlhan N.
Adana, Türkiye
Eylül 2013
Eylül 2013III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlhan N.
Trabzon, Türkiye
Temmuz 2011
Temmuz 2011II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İlhan N.
Erzurum, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2024 - 2024
2024 - 2024Erasmus Programı
Ders Verme
Universidad de Granada, İspanya
2013 - 2013
2013 - 2013Erasmus Programı
Ders Verme
Accademia di Belle Arti-Foggia, İtalya
Ödüller
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
04 Eylül 2024 - 07 Eylül 2024
04 Eylül 2024 - 07 Eylül 2024
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Edirne-Türkiye
28 Ağustos 2023 - 01 Eylül 2023
28 Ağustos 2023 - 01 Eylül 202315th Conference of the European Science Education Research Association (ESERA)
Katılımcı
Nevşehir-Türkiye
18 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2017
18 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2017International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST),
Katılımcı
Aydın-Türkiye
18 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2017
18 Mayıs 2017 - 21 Mayıs 2017International Conference on Research in Education and Science (ICRES)
Katılımcı
Aydın-Türkiye
28 Eylül 2016 - 30 Eylül 2016
28 Eylül 2016 - 30 Eylül 201612. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
27 Mayıs 2016 - 28 Mayıs 2016
27 Mayıs 2016 - 28 Mayıs 2016
I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Ankara-Türkiye
07 Eylül 2015 - 10 Eylül 2015
07 Eylül 2015 - 10 Eylül 2015IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Balıkesir-Türkiye
11 Eylül 2014 - 14 Eylül 2014
11 Eylül 2014 - 14 Eylül 2014XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
05 Eylül 2013 - 07 Eylül 2013
05 Eylül 2013 - 07 Eylül 2013III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
06 Haziran 2013 - 08 Haziran 2013
06 Haziran 2013 - 08 Haziran 20137th International Computer and Instructional Technology Symposium(7th ICITS)
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
15 Temmuz 2012 - 20 Temmuz 2012
15 Temmuz 2012 - 20 Temmuz 201222nd International Conference on Chemistry Education (ICCE) – 11th European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE)
Katılımcı
Rome-İtalya
27 Haziran 2012 - 30 Haziran 2012
27 Haziran 2012 - 30 Haziran 2012X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Niğde-Türkiye
05 Temmuz 2011 - 08 Temmuz 2011
05 Temmuz 2011 - 08 Temmuz 2011II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Erzurum-Türkiye
23 Eylül 2010 - 25 Eylül 2010
23 Eylül 2010 - 25 Eylül 2010IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
İzmir-Türkiye
16 Eylül 2010 - 18 Eylül 2010
16 Eylül 2010 - 18 Eylül 201019. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı
Katılımcı
Lefkoşa-Kıbrıs (Kktc)
04 Temmuz 2010 - 07 Temmuz 2010
04 Temmuz 2010 - 07 Temmuz 201010 th European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE)
Katılımcı
Krakow-Polonya
06 Temmuz 2008 - 09 Temmuz 2008
06 Temmuz 2008 - 09 Temmuz 20089th European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE)
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
23 Ağustos 2007 - 27 Ağustos 2007
23 Ağustos 2007 - 27 Ağustos 2007XXI. Ulusal Kimya Kongresi
Katılımcı
Malatya-Türkiye
07 Eylül 2006 - 09 Eylül 2006
07 Eylül 2006 - 09 Eylül 2006VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Mayıs 2025
Mayıs 2025STEM Eğitimi ve Beceriler
Seminer
Şehit Serdal Toprak Anadolu Lisesi-Türkiye
Kasım 2023
Kasım 2023STEM eğitimi nedir? Nereden Çıktı Bu Beceri Temelli Yeni Nesil Sorular?
Seminer
TÜBİTAK Bilim Söyleşileri-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 37
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Aralık-2022
Aralık 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İnönü Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Doktora Yeterlik Sınavı
- İnönü Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Nisan-2022
Nisan 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi
Nisan-2022
Nisan 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İnönü Üniversitesi
Aralık-2021
Aralık 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Kasım-2021
Kasım 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İnönü Üniversitesi
Ağustos-2021
Ağustos 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İnönü Üniversitesi
Mayıs-2021
Mayıs 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Atatürk Üniversitesi
Mart-2021
Mart 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- İnönü Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
Temmuz-2017
Temmuz 2017Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Mart-2016
Mart 2016Tez Savunma (Doktora)
- Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi
Ocak-2016
Ocak 2016Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Adıyaman Üniversitesi
Haziran-2015
Haziran 2015Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Kilis 7 Aralık Üniversitesi
Haziran-2013
Haziran 2013