Doç. Dr. SÜMEYRA AKKAYA


Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Sınıf Öğretmenliği, Spor Bilimleri ve Teknolojisi, Eğitimde Yaratıcı Drama

E-posta: sumeyra.akkaya@inonu.edu.tr
İş Telefonu: +90 422 377 3000 Dahili: 4421
Web: http://inonu.edu.tr/tr/sumeyra.akkaya
Ofis: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok 2. Kat 231
Posta Adresi: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi B Blok 2. Kat 231 Kampüs Battalgazi MALATYA

Metrikler

Yayın

125

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

5

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

10

H-İndeks (Sobiad)

1

Atıf (Diğer Toplam)

17

Proje

4

Tez Danışmanlığı

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Biyografi

İlkokulu Kars Gazi Ahmet Muhtar Paşa İlkokulu'nda, Ortaokulu Malatya Anadolu Lisesi'nde, Lise öğrenimimi Malatya Fatih Lisesi'nde tamamladım. 2004 yılında Malatya İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde Sınıf Öğretmenliği Programına başladım aynı zamanda ikinci üniversite olarak Anadolu Üniversitesi İktisat Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü'nde lisans öğrenimime başladım. 2008 yılında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı'nda bölüm 3.sü olarak derece ile mezun oldum. 2009 -2010 yılları arasında Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Tanışık İlkokulu'nda Müdür Yetkili Öğretmen olarak görev yaptım. 2010-2011 eğitim-öğretim yılı Ekim ayında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim (Temel Eğitim) Bölümü Sınıf Öğretmenliği Programında araştırma görevlisi olarak görev yaptıktan sonra, 2018 Eylül'de Dr. Öğretim Üyesi olarak aynı birimde görevime devam etmekteyim.

Duyurular & Dokümanlar

Duyuru

Geleneksel Çocuk Oyunları
Duyuru
14.12.2022

Geleneksel Çocuk Oyunları

Eğitim Bilgileri

2009 - 2021

2009 - 2021

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Türkiye

2013 - 2018

2013 - 2018

Doktora

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim Bölümü/Sınıf Eğitimi, Türkiye

2010 - 2013

2010 - 2013

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü/ Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

2004 - 2011

2004 - 2011

Lisans

Anadolu Üniversitesi, İktisat Fakültesi, Kamu Yönetimi, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/ Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2018

2018

Doktora

İlkokul Dördüncü Sınıf Matematik Dersinde Geometri Alt Öğrenme Alanlarına İlişkin Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Oyun Temelli Öğretimin Etkisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim/Sınıf Eğitimi

2013

2013

Yüksek Lisans

Mevlâna'nın Mensur Eserlerinde Değerler Eğitimi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Bölümü/ Sınıf Öğretmenliği

Yabancı Diller

B1 Orta

B1 Orta

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Sınıf Öğretmenliği

Spor Bilimleri ve Teknolojisi

Eğitimde Yaratıcı Drama

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2018 - 2022

2018 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2010 - 2018

2010 - 2018

Araştırma Görevlisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Fakülte Kurulu Üyesi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Bölüm Başkan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Editör

International Game Interaction Journal, Editör

2009 - 2010

2009 - 2010

Diğer Kamu Kurumu, Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü

2009 - 2010

2009 - 2010

Müdür Yetkili Öğretmen

Milli Eğitim Bakanlığı Malatya İl Milli Eğitim Müdürlüğü Tanışık İlkokulu, Müdür Yetkili Öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Müze Eğitimi

Öğretmenlik Uygulaması 1

Risk Altındaki Çocukların Eğitimi

İlkokulda Drama

Matematik Öğretimi 1

Geleneksel Çocuk Oyunları

Beden Eğitimi ve Spor Kültürü

İlkokulda Drama

Öğretmenlik Uygulaması I

Eğitimde Proje Hazırlama

Müze Eğitimi

Geleneksel Çocuk Oyunları

Drama

Topluma Hizmet Uygulamaları

Beden Eğitimi ve Spor Kültürü

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Özel Eğitimde Oyun ve Müzik

İlkokulda Drama

Drama ve Oyun

Matematik Öğretimi II

Geleneksel Çocuk Oyunları

Matematik Öğretimi I

Müze Eğitimi

Okul Dışı Öğrenme Ortamları

Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi

Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları

Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi

Ölçme ve Değerlendirme

İlkokulda Temel Matematik

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Öğretmenlik Uygulaması I

Matematik Öğretimi I

Drama

Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim

Temel Matematik I

Matematik Öğretimi I

Öğrenci Sosyal Etkinlikleri (Seçmeli)

Matematik Öğretimi II

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Topluma Hizmet Uygulamaları

Matematik Öğretimi I

Türk Eğitim Tarihi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Matematik Öğretimi II

Bilişim Toplumu ve Eğitimi (Seçmeli)

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Zihin Engellilerde Matematik Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması II

Türk Eğitim Tarihi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretmenlik Uygulaması II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretmenlik Uygulaması II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması I

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması II

Öğretmenlik Uygulaması II

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması I

Ön Lisans

Ön Lisans

Davranış Yönetimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Öğrenme ve Öğretme Süreçleri

Değişen Eğitim ve Yeni Teknolojiler

Ana Baba Eğitimi Uygulamaları

İlköğretimde Matematik Öğretimi

Özel Eğitimde Yeni Yaklaşımlar

Erken Çocukluk Döneminde Yeni Yaklaşımlar

İlköğretimde Matematik Öğretimi

Özel Eğitimde Yeni Yaklaşımlar

Lisans Yandal

Lisans Yandal

İlköğretimde Başarının Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi

İlköğretimde Yaratıcı Drama

İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi

Makaleler

Tümü (21)
Scopus (3)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (12)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Sanat Eserleri Aracılığıyla Çocuklarda Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Görüşleri

ŞAHİN S., AKKAYA S.

6. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2025, ss.20-21, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Validity And Reliability Study Of Prospective Teachers' Perception Of Childhood Risk Experiences Scale

AKKAYA S., ŞAHİN S.

11. INTERNATIONAL EUROPEAN CONGRESS ON ADVANCED STUDIES IN BASIC SCIENCES, Roma, İtalya, 11 - 13 Kasım 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

3. Okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin fen bilimleri dersi öğretiminde kullanılabilirliğine ilişkin bir inceleme

AKKAYA S., AKKAYA G.

Uluslararası Eğitim ve Bilim Kongresi INCES 2023), Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Okul dışı öğrenme ortamı olarak müzelerin matematik dersi öğretiminde kullanılabilirliğine ilişkin bir inceleme

AKKAYA S., AKKAYA G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS (EDUCONGRESS 2023), Ankara, Türkiye, 20 - 23 Eylül 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Sınıf ve Özel Eğitim Öğretmenliği Öğrencilerinin Dil Öğrenme İnançlarının İncelenmesi

KINIK B., AKKAYA G., AKKAYA S.

20. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

6. Öğretmen Adaylarının E-Öğrenmeye Hazırbulunuşluğunun İncelenmesi

AKKAYA S., GEZER ŞEN B.

2nd ICOLDE 2022 INTERNATIONAL CONGRESS ON OPEN LEARNING AND DISTANCE EDUCATION 2022, Çevrimiçi, Türkiye, 30 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Müze Eğitimi Dersinde Web 2.0 Araçları Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenmesi

AKKAYA S.

2nd ICOLDE 2022 INTERNATIONAL CONGRESS ON OPEN LEARNING AND DISTANCE EDUCATION 2022, Çevrimiçi, Türkiye, 30 Kasım 2022, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

8. INVESTIGATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN PRIMARY SCHOOL TEACHERS' COMPETENCY LEVELS FOR SPECIFIC LEARNING DISABILITY AND SELF-MONITORING LEVELS

AKKAYA S., AKKAYA G., ÜLGER M.

6th International Conference on Science and Education (IConSE) 2022, Antalya, Türkiye, 15 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

9. Okul Dışı Öğrenme Kılavuzlarına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi

AKKAYA S., ÇAĞLAKPINAR B., ERKAN A.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, Çevrimiçi, Türkiye, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. İlkokulda Kodlama Eğitimine Yönelik Paydaş Görüşlerinin İncelenmesi

AKKAYA S., ERKAN A.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, Çevrimiçi, Türkiye, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

11. Esports and English: Exploring the Experiences of Student Teachers of English Language Teaching

AKKAYA S., KINIK B.

The 5th International Academic Sports Studies Congress, Trabzon, Türkiye, 07 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. İlkokul 1. Sınıf Öğrencilerinin Sınıf Tekrarına İlişkin Sınıf Öğretmeni Görüşleri

AKKAYA S., YOLCU K.

19. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Çevrimiçi, Türkiye, 12 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akıl ve Zekâ Oyunlarına İlişkin Görüşleri

AKKAYA S., FIRAT S., KÖROĞLU S.

I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 29 Mayıs 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. Çocuk Oyun Alanlarının Temassız Oyunlara Uygunluğu Açısından İncelenmesi

AKKAYA S., ALTUNCU İ.

I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 29 Mayıs 2021, ss.5-6, (Özet Bildiri)

2021

2021

15. Covid-19 Salgını Sürecinde Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fiziksel Aktiviteye ve Obezite'ye İlişkin Görüşleri

AKKAYA S., KARAMAN C.

I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 29 Mayıs 2021, ss.3-4, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

16. Drama Konulu Lisansüstü Tez Çalışmalarında Yer Alan Isınma Oyunlarının İncelenmesi

AKKAYA S., TOSİK H.

I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 29 Mayıs 2021, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2021

2021

17. Müze Eğitimi’nde Dijital Oyun Temelli Öğrenme: Dedektif Karagöz’ün Bursa Kent Müzesi Macerası

AKKAYA S., TOSİK H., KUYUCAK S., GÜLER S. N.

I. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Öğrenci Kongresi, Ankara, Türkiye, 29 Mayıs 2021, ss.36-37, (Özet Bildiri)

2021

2021

18. Examination of Classroom Teacher Candidates' Critical Thinking Skills through Advertisements

DOĞAN A., AKKAYA S.

International Online Conference on Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, ss.95-96, (Özet Bildiri)

2021

2021

19. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Bölme İşlemine Yönelik Kurdukları Problemlerin İncelenmesi

CAN D., AKKAYA S.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.243, (Özet Bildiri)

2019

2019

20. İlkokulda Matematik Öğretiminde Kapsayıcı Eğitim Uygulamalarına İlişkin Sınıf Öğretmeni Görüşleri

Akkaya S., Söylemez M.

18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 16 - 20 Ekim 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

21. Covid-19 Pandemi Döneminde Telafi Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi

AKKAYA S., POLAT K.

13. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Hatay, Türkiye, 03 Eylül 2020, ss.8, (Özet Bildiri)

2019

2019

25. Dijital Yerli ve Dijital Göçmenlere Göre “Oyun”

AKKAYA S., ŞAHİN S., ÇAĞLAKPINAR B.

1. Uluslararası Oyun Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 30 Ekim - 02 Kasım 2019, ss.39, (Özet Bildiri)

2019

2019

26. Diskalkuli İle İlgili Yurt İçi ve Yurt Dışı Çalışmalara İlişkin Bir Analiz

AKKAYA S., ŞAHİN S., Akmeşe A.

International Congress on Gifted and Talented Education, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

27. Sınıf Öğretmenlerinin Diskalkuli’xxye İlişkin Görüşleri

AKKAYA S., MACİT E., KARANFİL Ö.

International Congress on Gifted and Talented Education, 1 - 03 Kasım 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

28. İlkokul Öğretim Programlarının Medya Okur Yazarlığı Bağlamında İncelenmesi

AKKAYA S., YILMAZ M. B., Yıldız A. N.

2. Uluslararası temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

29. İlkokul Öğretim Programlarının Medya Okuryazarlığı Bağlamında İncelenmesi

AKKAYA S., YILMAZ M. B., Yıldız A. N.

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi UTEK, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

31. Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Etkinliklere ve Sosyal Etkinlik Modülüne İlişkin Görüşleri

AKKAYA S., Kısak Z.

2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi UTEK, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

35. Müze Eğitimi Konulu Lisansüstü Tezlerin İ̇ncelenmesi

AKKAYA S., ŞAHİN S., YILDIZ A. N.

3.Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 4 - 06 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

36. Sözsüz İletişim Aracı Olarak Çocuk Çizimleri: Literatür Taraması

AKKAYA S., ŞAHİN S., KURTBAĞ B.

3. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 4 - 06 Nisan 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

37. Lise Öğrencilerinin Eğitim Stresi Düzeyleri İle Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişki

KIRBAÇ M., BALI O., AKKAYA S.

International Conference on Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM) and Educational Sciences, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

38. Lise Öğrencilerinin Eğitim Stresi Düzeyleri ile Yabancılaşma Düzeyleri Arasındaki İlişki

KIRBAÇ M., BALI O., AKKAYA S.

International Conference on Science, Technology, Engineering, Mathematics (STEM) and Educational Sciences, Muş, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

39. Reprodüksiyon Etkinliklerinin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Müzeler İlişkin Tutumuna Etkisi

GÖĞEBAKAN Y., AKKAYA S., KILIÇ G., KILIÇ G.

2. Uluslararası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi-Fırat Üniversitesi/ELAZIĞ, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.43-44, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Üniversite Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumları ve Mobil Öğrenme Araçlarını Kullanma Öz Yeterlilikleri Arasindaki İlişki

KIRBAÇ M., AKKAYA S.

11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcısı Olarak Akıllı Telefon Bağımlılığına İlişkin Görüşler

YILMAZ M. B., AKKAYA S., AYGÜN Y.

11th International Cmputer Instructional Technologies Symphosium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.856, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcısı Olarak Akıllı Telefon Bağımlılığına İlişkin Görüşler

YILMAZ M. B., AKKAYA S., AYGÜN Y.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 27 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

43. Fiziksel Aktivite Kısıtlayıcısı Olarak Akıllı Telefon Kullanımına İlişkin Görüşler

YILMAZ M. B., AKKAYA S., AYGÜN Y.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

44. Üniversite Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumları ve Mobil Öğrenme Araçlarını Kullanma Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki

KIRBAÇ M., AKKAYA S.

11th International Computer Instructional Technologies Symposium, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

45. Erken Çocukluk Döneminde Tangram Etkinliklerinin Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisi

DURAN M., AKKAYA S.

16th International Primary Teacher Education Symposium, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2014

2014

46. The Relationship Between 5. Grade Student’xxs Scientific Process Skills and Attitudes Toward the ”Science ” Lesson (Sampling Malatya)

MERTER F., AKKAYA S.

International Conference New Perspectives in Science Education 3rd Edition, Floransa, İtalya, 20 - 21 Mart 2014, (Özet Bildiri)

2016

2016

49. No No Mo Fobia Hands Up Smartphones Down

YILMAZ M. B., AKKAYA S., AYGÜN Y.

6th International Conference on Humanities and Social Sciences, 10 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

50. No No Mo Fobia Hands Up Smartphones Down

YILMAZ M. B., AKKAYA S., AYGÜN Y.

6th International Conference on Humanities and Social Sciences, London, Kanada, 10 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

51. PDR Öğrencilerinin Demokrasi Özgürlük İnsan Hakları Çocuk Çocuk Hakları Ve Farklılık Kavramlarına İlişkin Metaforları İnönü Üniversitesi Örneği

GÜVEN D., DEMİRTAŞ H., AKKAYA S.

IIIrd International Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.231-232, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

54. ERKEN ÇOCUKLUKTA YAZMA GÜÇLÜĞÜNE (DİSGRAFİYE) İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

AKKAYA S., GÜVEN D.

3. ULUSAL DİSİPLİNLERARASI ERKEN ÇOCUKLUKTA MÜDAHALE KONGRESİ, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

55. Learning Styles Of The Pedagogical Formation Students

AYDEMİR H., KARALI Y., KOÇOĞLU E., AKKAYA S.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, ss.389-396, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

56. Beliefs About Personal Competence Among Pedagogical Formation Students With Regard To The Teaching Profession

AYDEMİR H., KARALI Y., AKKAYA S.

INTE 2015 International Conference on New Horizons in Education, BERSELONA, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, ss.38-44, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

57. Determining Primary School 3rd Grade Students Geomteric Thinking Levels Through Tangram Activities

AYDEMİR H., AKKAYA S., MACİT E., ÇINAR M., PALANCIOĞLU Ö. V., KARALI Y.

International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

58. Determining Primary School 3rd Grade Students Geometric Thinking Levels Through Tangram Activities

AYDEMİR H., AKKAYA S., MACİT E., PALANCIOĞLU Ö. V., KARALI Y., ÇINAR M.

15th International Educational Technology Conference and International Reserach Symposium and New Media, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

59. Relationship Between Learning Styles and Attitudes Toward Geometry of Classroom Teaching Students

AYDEMİR H., AKKAYA S., MACİT E., ÖZHAN U., ÇINAR M.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

60. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Bilimleri Dersine İlişkin Tutumları ve Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişki

AYDEMİR H., AKKAYA S.

ERPA International Educational Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

61. Sınıf Öğretmeni Adaylarının İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi Algıları

AYDEMİR H., AKKAYA S.

ERPA International Educational Sciences Congress, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

62. The Perception of 8th Class Students Against Vaccination in Science Lesson

YILMAZ M. B., AKKAYA S., KURUCA Y., Ertürk E.

International Conference New Perspectives in Science Education Edition 3, Floransa, İtalya, 20 - 21 Mart 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

63. International Conference New Perspectives in Science Education 3rd Edition

YILMAZ M. B., AKKAYA S.

International Conference New Perspectives in Science Education 3rd Edition, Floransa, İtalya, 20 - 21 Mart 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

64. Feridüddin Attar’ın Mentıku’xxt-Tayr’xxında Geçen Hikâyelerin Değerler Eğitimi Açısından İncelenmesi

MERTER F., AKKAYA S.

II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

65. Düz Anlatım Yöntemi ve Sosyodrama Tekniğinin İlköğretim Öğrencilerinin Değer Kazanımları Üzerindeki Etkisi

MERTER F., AKKAYA S.

2. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

66. Öğretmen ve Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlerin Önem Sırası

MERTER F., AKKAYA S.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

67. Müfettiş, Okul Yöneticileri, Öğretmen, Öğrenci ve Öğrenci Velilerine Göre ”Sınıf Öğretmenliği Mesleği”

DEMİRTAŞ H., AKKAYA S.

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Rize, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

68. Hikâyeler ile Öğrencilerin Sahip Olduğu Değerlerin Sorgulanması: Hoşgörü, Paylaşım ve Sorumluluk

MERTER F., AKKAYA S.

Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

4. Beden Eğitimi ve Oyun Dersi'nde Giyilebilir Teknolojilerin Kullanımı

AKKAYA S.

Eğitim & Bilim 2021-II, KARABATAK SONGÜL, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.75-83, 2021

2021

2021

5. İlişkisel Anlamayı Geliştirmede Matematiksel Modellerin Kullanımı

AKKAYA S.

Di̇skakuli̇ Olan Öğreci̇leri̇n Tanılanması, Değerlendi̇ri̇lmesi̇ ve Desteklenmesi, MUTLU YILMAZ, OLKUN SİNAN, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.253-264, 2021

2021

2021

6. Beyin Temelli Öğrenme

AKKAYA S., KINIK B.

Eğitimin Kavramsal Temelleri 3 Strateji ve Yöntemler, KIZILKAYA NAMLI AYSEL, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.169-176, 2021

2021

2021

7. 21. Yüzyılda Eğitimle İlgili Yeni Yönelimler

AKKAYA S., TOSİK H.

Eğitime Giriş, YAŞAROĞLU CİHAT, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.307-333, 2021

2021

2021

8. Problem Temelli Öğrenme

AKKAYA S.

Eğitimin Kavramsal Temelleri 3 Strateji ve Yöntemler, KIZILKAYA NAMLI AYSEL, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.177-188, 2021

2020

2020

9. Müdahaleye Yanıt Yöntemi

POLAT K., AKKAYA S.

Diskalkuli Matematik Öğrenme Güçlüğü Tanımı, Özellikleri, Yaygınlığı, Nedenleri ve Tanılanması, MUTLU YILMAZ, OLKUN SİNAN, SARI MEHMET HAYRİ, AKGÜN LEVENT, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.139-160, 2020

Desteklenen Projeler

2019 - 2019

2019 - 2019

Müze ve Müze Eğitimi Kaynakça Araştırması

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AKKAYA S. (Yürütücü), YILDIZ A. N.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

International Game Interaction Journal (IGI Journal)

Baş Editör

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Kasım 2022

Kasım 2022

EKEV AKADEMİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2021

Temmuz 2021

Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Nisan 2021

Nisan 2021

Üniversite Araştırmaları Dergisi

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

Toplum Bilimleri Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

ICQH2016 International Conference on Quality in Higher Education

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

6th ICHSS 6th International Conference on Humanities and Social Sciences

Katılımcı

London-Birleşik Krallık

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

EJERCONGRESS2017 3.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi

Katılımcı

-Türkiye

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

01 Mayıs 2016 - 01 Mayıs 2016

USOS2016 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu

Katılımcı

Muğla-Türkiye

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

UDEMKO 2016 3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015

01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015

2. Kıbrıs Uluslararası Eğitim Araştırmaları KongresiSürdürülebilir Kalkınma

Katılımcı

Girne-Kıbrıs (Kktc)

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

INTE 2015 5th International Conference on New Horizons in Education

Katılımcı

Barcelona-İspanya

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

01 Mayıs 2015 - 01 Mayıs 2015

IETC2015 International Educational Technology Conference

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

ICRES2015 International Conference on Research in Education and Science

Katılımcı

-Türkiye

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015

ICEMST2015 International Conference on Education in Mathematics, Science&Technology

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014

01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014

ERPA International Congress on Education 2014

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Mart 2014 - 01 Mart 2014

01 Mart 2014 - 01 Mart 2014

International Conference New Perspectives in Science Education 3rd Edition

Katılımcı

Firenze-İtalya

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012

II. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi

Katılımcı

Bolu-Türkiye

01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012

01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012

11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu

Katılımcı

Rize-Türkiye

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011

Değerler Eğitimi Sempozyumu "Sosyal ve Kurumsal Yönleriyle Değerler Eğitimi"

Katılımcı

Eskişehir-Türkiye

01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011

01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011

I. Uluslararası LAÜ Tarih Kongresi

Katılımcı

Lefke-Kıbrıs (Kktc)

01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011

01 Nisan 2011 - 01 Nisan 2011

Sürdürülebilir Kentleşme ve Kentlilik Sempozyumu

Katılımcı

--Seçiniz---Türkiye

Jüri Üyelikleri

Ocak-2023

Ocak 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Vedat Sekin Tez Savunması - Fırat Üniversitesi

Nisan-2019

Nisan 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İnönü Üniversitesi

Ocak-2019

Ocak 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- İnönü Üniversitesi

Aralık-2018

Aralık 2018

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Fırat Üniversitesi