Assoc. Prof.

SADIK ÇALIŞKAN


İletişim Fakültesi

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Kişilerarası İletişim

Education Information

2015 - 2018

2015 - 2018

Doctorate

Maltepe University, Faculty Of Communıcatıon, Department Of Publıc Relatıons And Promotıon, Turkey

2012 - 2014

2012 - 2014

Postgraduate

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Turkey

1994 - 1998

1994 - 1998

Undergraduate

Hacettepe University, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Turkey

Dissertations

2018

2018

Doctorate

Türkiye’de Reklam Filmlerinde Hikaye Anlatıcılığı Kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali Örneği

Maltepe University, Instıtute Of Socıal Scıences

2014

2014

Postgraduate

Üreten tüketicinin yükselişi: Kullanıcıların ürettiği reklamlar

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

Foreign Languages

C1 Advanced

C1 Advanced

English

Research Areas

Social Sciences and Humanities, Mass Communications and Mass Media, Public Relations

Academic Titles / Tasks

2020 - Continues

2020 - Continues

Assistant Professor

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2010 - 2020

2010 - 2020

Lecturer

Inonu University, Yabancı Diller Yüksekokulu, Hazırlık Eğitimi

Managerial Experience

2020 - 2021

2020 - 2021

Vice Dean

Inonu University, İletişim Fakültesi

2018 - 2019

2018 - 2019

Head of Department

Inonu University, Yabancı Diller Yüksekokulu

2012 - 2018

2012 - 2018

Bölüm Kalite Komisyonu Başkanı

Inonu University, Yabancı Diller Yüksekokulu

Non Academic Experience

2006 - 2010

2006 - 2010

İngilizce Öğretmeni

National Education Directorate, Beydağı Anadolu Lisesi, Eğitim Öğretim

1999 - 2006

1999 - 2006

İngilizce Öğretmeni

National Education Directorate, Malatya Anadolu Lisesi, Eğitim öğretim

1998 - 1999

1998 - 1999

İngilizce Öğretmeni

National Education Directorate, Özel Yamantürk Koleji, Eğitim Öğretim

Articles Published in Other Journals

2021

2021

Bir Başkadır Dizisinin Kadın Aktivistleri Üzerine Bir Çalışma

Aycan E. , Çalışkan S.

İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, vol.7, no.1, pp.252-258, 2021 (National Refreed University Journal)

2020

2020

DİJİTAL KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ: YUNUS EMRE ENSTİTÜSÜ İNTERNET SİTESİ İNCELEMESİ

Aycan E. , Çalışkan S.

Sant ve İnsan, vol.4, no.2, pp.133-140, 2020 (International Refereed University Journal)

2020

2020

Azerbaycan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’xxnde Propaganda Posterleri Üzerinden Stalin’xxin Liderlik Kültünün İnşası

ÇALIŞKAN S.

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, vol.8, no.2, pp.984-1010, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)

2020

2020

Soğuk Savaş Döneminde Sovyetler Birliği’xxnin İsrail Karşıtı Söylemlerinin Propaganda Posterlerindeki Sunumu

ÇALIŞKAN S.

Selçuk İletişim, vol.13, no.2, pp.694-714, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)

2020

2020

Kıbrıs Barış Harekâtı’xxnda Türkülerin Propaganda Amaçlı Kullanılması: ”Kıbrıs’xxa Çıktık” Türküsü Üzerine İnceleme

ÇALIŞKAN S. , KARABURUN DOĞAN D.

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.2, pp.157-172, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)

2020

2020

12 Eylül Darbesi’xxnde Televizyon Yayınlarında Propaganda Faaliyetleri Üzerine İnceleme

ÇALIŞKAN S.

Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, vol.10, no.1, pp.85-116, 2020 (Refereed Journals of Other Institutions)

2020

2020

Nazi Almanyası işgali altındaki Sırbistan’xxda komünizm karşıtı kullanılan propaganda posterlerinin göstergebilimsel analizi

ÇALIŞKAN S.

Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, vol.5, no.9, pp.96-112, 2020 (Other Refereed National Journals)

2020

2020

Öykü Anlatıcılığı ve Futbol: Dört Büyüklerin İnternet Sitelerinde Aktarılan Öyküler Üzerine Bir İnceleme

UĞURLU AKBAŞ Ö., ÇALIŞKAN S.

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, vol.15, no.22, pp.1200-1233, 2020 (Other Refereed National Journals)

2019

2019

Türkiye’de Televizyon Reklamlarinda Kullanilan Müzik Çeşitlerine Yönelik Tespitler

Çalışkan S.

İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, vol.5, no.2, pp.19-24, 2019 (Refereed Journals of Other Institutions)

2019

2019

Üniversite Öğrencilerinin Reklam Okuryazarliği Üzerine Bir Çalişma

Çalışkan S. , Baytimur T.

International Journal of Social Science, vol.2, no.3, pp.27-44, 2019 (National Refreed University Journal)

2018

2018

SHAKESPEARE AS A CELEBRITY ENDORSER: THE USE OF THE BARD IN CONTEMPORARY ADVERTISING PRACTICES

ÇALIŞKAN S.

İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, vol.4, no.1, pp.113-120, 2018 (Refereed Journals of Other Institutions)

2017

2017

TÜRKİYE İLE RUSYA ARASINDA YAŞANAN UÇAK KRİZİ TÜRKİYE’NİN DOĞALGAZ TEDARİĞİNİ ORTA VE UZUN VADEDE NASIL ETKİLER?

ÖZDEMİR M. , ÇALIŞKAN S. , ÖZTÜRK F.

Barış Araştırmaları ve Çatışma Çözümleri Dergisi, vol.5, no.2, pp.31-61, 2017 (Other Refereed National Journals)

2017

2017

YALTA KONFERANSI: SOĞUK SAVAŞA GİDEN YOL

ÖZDEMİR M. , ÇALIŞKAN S. , ÖZTÜRK F.

Barış Araştırmaları ve Çatışma Çözümleri Dergisi, vol.5, no.2, pp.62-79, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

2017

2017

Geç Dönem Stoa Felsefesinde Yaşam Sanatı Olarak Etik Anlayışı

ÖZTÜRK F. , ÇALIŞKAN S. , ÖZDEMİR M.

İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi, vol.3, no.2, pp.31-39, 2017 (Refereed Journals of Other Institutions)

2015

2015

It's Complicated: The Social Lives of Networked Teens

ÇALIŞKAN S.

TURKISH JOURNAL OF BUSINESS ETHICS, vol.8, no.2, pp.329-331, 2015 (Journal Indexed in ESCI) identifier

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2019

2019

Şehir Markalama İçin Bir Fırsat :

ÇALIŞKAN S.

1. ULUSLARARASI MALATYA GASTRONOMİ VE KÜLTÜR KONGRESİ, Malatya, Turkey, 20 December 2019, pp.186

2020

2020

The Rise of Prosumer: User generated advertising

ÇALIŞKAN S. , AKYOL M.

The WEI International Academic Conference, Barcelona, Spain, 11 - 13 February 2020, pp.50

2019

2019

MUTFAK DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK TAYLAND MUTFAĞI

ÇALIŞKAN S.

1. ULUSLARARASI GASTRONOMİ VE KÜLTÜR KONGRESİ, Malatya, Turkey, 20 December 2019

2019

2019

POST-TRUTH ÇAĞINDA GERÇEKLERE SADIK KALABİLMEK: HALKLA İLİŞKİLER İÇİN BİR FIRSAT OLARAK MEDYA OKURYAZARLIĞI

BAYTİMUR T. , ÇALIŞKAN S.

Prof. Dr. Alâeddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 25 April 2019

2019

2019

PROPAGANDA 2.0 : POST –TRUTH VE GERÇEĞİN MÜCADELESİ

ÇALIŞKAN S. , BAYTİMUR T.

Prof. Dr. Alâeddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Eskişehir, Turkey, 25 April 2019

2018

2018

Spor iletişiminde Hikaye Anlatıcılığı Kullanımı: Dört Büyükler Örneği

ÇALIŞKAN S. , UĞURLU AKBAŞ Ö.

International Symposium on Multidisciplinary Academic Studies, Berlin, Germany, 28 June - 01 July 2018

2018

2018

Etkili bir Lobicilik Örneği: Amerikan Silah Lobisi

ÇALIŞKAN S. , ÖZDEMİR M. , ÖZTÜRK F.

ECSAC’18 European Conference On Science, Art Culture, 19 - 22 April 2018

2018

2018

Yabancılaştırma Faaliyeti Olarak Karanlık Turizm

ÇALIŞKAN S. , ÖZTÜRK F. , ÖZDEMİR M.

ECSAC’18 European Conference On Science, Art Culture, 19 - 22 April 2018

2017

2017

Kısa Mesaj Türkçesinden Sosyal Medya Türkçesine

ÖZDEMİR M. , ÖZTÜRK F. , ÇALIŞKAN S.

IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, Malatya, Turkey, 2 - 04 November 2017

2015

2015

The Use of Shakespeare in Contemporary Advertising Practices

TOPBAŞ H. , ÇALIŞKAN S.

9th International IDEA Conference “Studies in English”, Malatya, Turkey, 15 April 2015

2018

2018

Göstergebilimsel Reklam Analizi: Fiat Egea Örneği

ÇALIŞKAN S. , BAYTİMUR T.

2. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 19 - 21 April 2018

Books & Book Chapters

2021

2021

Karanlık Turizm Üzerine Göstergebilimsel bir Analiz

Çalışkan S.

in: Farklı Perspektifleriyle Uluslararası turizm, Hulusi Binbaşıoğlu, Editor, Detay Yayıncılık, Ankara, pp.159-174, 2021

2020

2020

Dijital Dünyada Spor Markası Çağrışımları: 4 Büyükler Resmi Twitter Hesapları Örneği

ÇALIŞKAN S.

in: DİJİTAL YAŞAM, YENİ İNSAN VE SONRASI, Karabulut Aydın, Arğın Emrah, Editor, Literatürk Academia, Konya, pp.163-178, 2020

2020

2020

Mobil Pazarlama

ÇALIŞKAN S.

in: Değişen Pazarlama Anlayişi Yeni Pazarlama Yaklaşımları, Akçi Yavuz, Kılınç Kazım, Yıldız Arif, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.95-116, 2020

2018

2018

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER: İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VE İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ TWITTER KULLANIMI KARŞILAŞTIRMASI

Çalışkan S. , Baytimur T.

in: DİJİTAL ÇAĞDA İLETİŞİM OKUMALARI - I, EROL GÜLBUĞ,TOPBAŞ HASAN, Editor, Hiperlink, İstanbul, pp.168-191, 2018