Prof. Dr. ESRA LÜLE


Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Dil ve Edebiyat, Dilbilim

Metrikler

Yayın

91

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

2

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

1

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

26

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

125

Proje

6

Tez Danışmanlığı

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2009

2005 - 2009

Doktora

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Ve Öğretimi, Türkiye

2003 - 2005

2003 - 2005

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1999 - 2003

1999 - 2003

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

Türkçenin sözvarlığı açısından Eflatun Cem Güney'in derleyip yazdığı masallar

Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Ve Öğretimi (Dr)

2005

2005

Yüksek Lisans

İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Türkçe ve Hikâye Öğretimi

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Adıyaman Üniv. Ortak)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi

Türkçe Eğitimi

Dil ve Edebiyat

Dilbilim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi

2015 - 2020

2015 - 2020

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi

2012 - 2015

2012 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi

2007 - 2012

2007 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

TÜRK DİLİNİN GÜNCEL SORUNLARI I

DİLBİLİM I

Makaleler

Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (22)

2017

2017

12. 6. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Görsel Okuryazarlık Yeterlilikleri.

MERT E.

IJLET , cilt.5, sa.1, ss.255-266, 2017 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Resimli Çocuk Kitapları ve Çocuk Edebiyatı Eleştirisi

LÜLE E.

.T H Internatıonal Istanbul Current Scıentıfıc Research Congress., 1 - 03 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Ortaokul Düzeyi Çocuk Kitapları ve Çocuk Edebiyatı Eleştirisi.

LÜLE E.

5.T H Internatıonal Istanbul Current Scıentıfıc Research Congress., 1 - 03 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi.

MERT E.

3. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi. 17-18 Nisan 2023 / Mersin., Mersin, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2023, cilt.1, ss.9-25, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi.

MERT E.

3. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi. 17-18 Nisan 2023 / Mersin., Mersin, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2023, cilt.1, ss.30-60, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

5. Dede Korkut Hikâyelerinde Çatışmalar Ve Çatışma Çözme Süreçleri.

MERT E.

5. ULUSLARARASI DEDE KORKUT TÜRK KÜLTÜRÜ, TARİHİ ve EDEBİYATI KONGRESİ. 2-4 Eylül 202 / İZMİR., İzmir, Türkiye, 02 Eylül 2022, cilt.2, ss.110-125, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

6. “GEÇMİŞE TIRMANAN MERDİVEN” ADLI ÇOCUK KİTABININ PEİRCE’İN DİL DIŞI GÖSTERGELER KURAMI ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ

MERT E.

International Symposium on Literature, Culture and Language (On the occasion of the 40th Anniversary of Van Yüzüncü Yıl University), Van, Türkiye, 26 Mayıs 2022, ss.78-104, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

7. 2019 YILI TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DİLBİLİMİN ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ

MERT E.

International Symposium on Literature, Culture and Language (On the occasion of the 40th Anniversary of Van Yüzüncü Yıl University), Van, Türkiye, 26 Mayıs 2022, ss.38-78, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

8. “Pinokyo” masalındaki dil dışı göstergeler

MERT E.

ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, ss.183-225, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

9. Eflatun Cem Güney’in Masallarında İlişki Sözleri.

MERT E.

Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.165-198, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

10. Dil Bilgisi Öğretiminde Metinle Öğrenme ve Yapılandırıcı Yaklaşım Bağlamında Etkinlik Önerileri.

MERT E.

V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

11. Okul Öncesi Öğrencilerinin Okul Öncesi Eğitim Programındaki Kavramlara İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi.

MERT E.

V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

12. Üstbiliş Becerilerin Eğitimi ve Okuduğunu Anlama Sürecindeki Yeri.

MERT E.

Prof. Dr. Sedat SEVER’e Armağan - Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

13. Behiç Ak’ın “Gülümseten Öyküleri”ndeki Değerlerin EşdizimliSözcükler Bağlamında Değerlendirilmesi

ALTUNTAŞ A., MERT E.

IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2 - 04 Kasım 2017, ss.130, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

15. Çağdaş Çocuk Yazınında Suriye Olgusunun Farklı Açılardan İrdelenmesi.

MERT E.

II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 Ekim 2017 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Behiç Ak’ın “Gülümseten Öyküler” Serisinin “Konu-İleti-Karakter” Bağlamında İncelenmesi.

MERT E.

IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2 - 04 Kasım 2017, cilt.108, (Özet Bildiri)

2017

2017

17. Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Dersinin Uygulama Aşamasında Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri

MERT E.

X. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., İstanbul, Türkiye, 02 Ekim 2017 - 04 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

18. Oğuz Tansel’in Derleyip Yazdığı Masallarda Deyimlerle Kurulu Anlatım Çeşitliliği Ve Şiirsel Söyleyiş Örnekleri.

MERT E.

Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2016, ss.287-311, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

19. OĞUZ TANSEL İN DERLEYİP YAZDIĞI MASALLARDA DEYİMLERLE KURULU ANLATIM ÇEŞİTLİLİĞİ VE ŞİİRSEL SÖYLEYİŞ ÖRNEKLERİ

MERT E.

TÜRK MASAL DÜNYASI VE DOĞUMUNUN 100. YILINDA OĞUZ TANSEL SEMPOZYUMU, 20 - 21 Ekim 2016

2015

2015

20. Türkçe Çalışma Kitaplarında Bilişsel Okuma Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme

MERT E.

VIII. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 02 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

21. An Assessment on Self-Efficacy of Candidate Turkish and Primary School Teachers for Teaching Profession

MERT E.

I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi., 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

22. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği

MERT E.

VI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 4 - 06 Temmuz 2013, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

23. Türkçenin Sözvarlığı Açısından 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Öyküleyici Metinler.

MERT E.

Prof. Dr. Cahit Kavcar Türkçe Öğretimi Çalıştayı., Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

24. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamaya Yönelik Metin Türü Farkındalığı

MERT E.

III. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 1 - 03 Temmuz 2010, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

25. Etkinliklerle Sözcük Öğretimi.

MERT E.

IV. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., 8 - 09 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)

2009

2009

26. İlköğretim Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarında Kullanılan Atasözü ve Deyimlere Yönelik Bir Sözvarlığı Çalışması

MERT E.

II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., 2 - 04 Temmuz 2009, (Tam Metin Bildiri)

2008

2008

27. Eflatun Cem Güney’in Masallarında “Kadın”.

MERT E.

BİR BİLİM KATEGORİSİ OLARAK “KADIN” : Edebiyat, Dil ve Kültür Çalışmalarında ‘Kadın’ Uluslararası Sempozyumu., 29 - 30 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

28. Sevim Ak’ın Çocuk Dünyası.

MERT E.

II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Türkiye, 1 Şubat - 03 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

29. “Öksüz Civciv” ile “Cankurtaran Yılmaz”da Çocuk, Çocuk Gerçekliği ve Çocuk Eğitimi.

MERT E.

Rıfat Ilgaz Sempozyumu, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

30. “Köroğlu Çalışmaları Üzerine Bir Bibliyografya Denemesi”.

MERT E.

Halk Kültürü ve Köroğlu Bilgi Şöleni., Türkiye, 2 - 04 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. DİLBİLİMDE TEMEL KAVRAMLAR

LÜLE E.

SON ÇAĞ, Ankara, 2024

2023

2023

2. Anlatma Eğitimi.

MERT E.

SON ÇAĞ, Ankara, 2023

2023

2023

3. Düzenleme Biçimi Açısından Metinler

MERT E.

KURAM VE UYGULAMADA ELEŞTİREL OKUMA, Doç. Dr. Hasan Kurnaz - Doç. Dr. Cafer Çarkıt, Editör, NOBEL, Ankara, ss.1-19, 2023

2022

2022

4. Genel Dilbilimi

MERT E.

SON ÇAĞ YAYINLARI, Ankara, 2022

2022

2022

5. Kelime Öğretim Yöntem ve Teknikleri

MERT E.

Kuramdan Uygulamaya KELİME ÖĞRETİMİ, HASAN KURNAZ; CAFER ÇARKIT, Editör, NOBEL, Ankara, ss.103-125, 2022

2021

2021

6. ANLAMA EĞİTİMİ

MERT E.

SON ÇAĞ YAYINLARI, Ankara, 2021

2021

2021

7. Sözcük Dağarcığı ve Dilbilgisi Eğitiminin Temel Kavramları.

MERT E.

Dil Eğitiminin Temel Kavramları., HÜLYA OKUYAN, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.107-163, 2021

2021

2021

8. Çocuk Hakları Bağlamında “Uç Minik Serçem”.

MERT E.

Doğumunun 100. Yılında Necati Cumalı Anma Kitabı., SONGÜL TAŞ, Editör, SON ÇAĞ YAYINLARI, Ankara, ss.141-169, 2021

2021

2021

9. Uluslararası PISA Okuma Yeterlikleri ile 2019 Türkçe Öğretim Programındaki Okuma Becerisine İlişkin Kazanımların Örtüşme Düzeyleri

MERT E.

PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, İBRAHİM SEÇKİN AYDIN- ÖMER YAHŞİ, Editör, NOBEL, Ankara, ss.257-276, 2021

2020

2020

10. ÇOCUK EDEBİYATI

MERT E.

sonçağ, Ankara, 2020

2020

2020

11. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ÖYKÜLEME

MERT E.

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE TÜRKÇE EĞİTİMİ, CANAN ASLAN, GÜRBÜZ ÇALIŞKAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.168-188, 2020

2019

2019

12. OKUMA GÜÇLÜKLERİ

MERT E.

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, PROF DR HASAN KAVUK, Editör, Nobel Akademik Araştırmalar Yayınevi Yayınları, Ankara, ss.201-214, 2019

2019

2019

13. OKUMA GÜÇLÜKLERİ

MERT E.

Türkçe öğretimi, KAVRUK HASAN, KURNAZ HASAN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.201-214, 2019

2018

2018

14. Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersinin uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri

MERT E.

Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 10, nadir engin uzun ümit bozkurt, Editör, Okan Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.301-332, 2018

2016

2016

15. Türkçe Çalışma Kitaplarında Bilişsel Okuma Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme.

MERT E.

Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, SELAHATTİN DİLİDÜZGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.252-268, 2016

2014

2014

16. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği.

MERT E.

Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar., kamil işeri, Editör, pegem, Ankara, ss.145-159, 2014

2012

2012

17. Etkinliklerle Sözcük Öğretimi

Mert E.

Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Üzerine Çalışmalar, ENGİN YILMAZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.20-31, 2012

2011

2011

18. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamaya Yönelik Metin Türü Farkındalığı

MERT E.

Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar., DOĞAN GÜNAY, Editör, DOKUZ EYLÜL ÜNV YAYINLARI, İzmir, ss.35-55, 2011

2010

2010

19. İlköğretim Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarında Kullanılan Atasözü ve Deyimlere Yönelik Bir Sözvarlığı Çalışması

MERT E.

Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar., GÜLSÜN LEYLA UZUN, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER Yayınları, AMKARA, ss.113-122, 2010

Desteklenen Projeler

2022 - 2022

2022 - 2022

2019 YILI TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DİLBİLİMİN ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

(Proje Özeti) Creative Commons License
LÜLE E. (Yürütücü)

2019 - 2022

2019 - 2022

Türkçe Söz Varlığı Projesi (Milli Eğitim Bakanlığı)

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Mert E.

2019 - 2019

2019 - 2019

OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDAKİ KAVRAMLARA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR ARACILIĞIYLA ANALİZİSürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

LÜLE E. (Yürütücü)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1