Eğitim Bilgileri
2005 - 2009
2005 - 2009Doktora
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Ve Öğretimi, Türkiye
2003 - 2005
2003 - 2005Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
2009
2009Doktora
Türkçenin sözvarlığı açısından Eflatun Cem Güney'in derleyip yazdığı masallar
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçenin Eğitimi Ve Öğretimi (Dr)
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim 6., 7. ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Türkçe ve Hikâye Öğretimi
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl) (Adıyaman Üniv. Ortak)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi
Türkçe Eğitimi
Dil ve Edebiyat
Dilbilim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2015 - 2020
2015 - 2020Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2012 - 2015
2012 - 2015Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2007 - 2012
2007 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Makaleler
Tümü (41)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (22)
2021
20211. Okul Öncesi Öğretmenler ve Öğretmen Adaylarının “Çocuk” Kavramına İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi.
MERT E.
Jass Studies-The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.13, sa.63, ss.987-1005, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20202. Okul öncesi öğrencilerinin okul öncesi eğitim programındaki kavramlara ilişkin algılarının metaforlar aracılığıyla analizi (Yön mekân-konum duyu zıtlıklar).
MERT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.13, sa.69, ss.987-1005, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20193. “Okul Öncesi Öğrencilerinin Okul Öncesi Eğitim Programındaki Kavramlara İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi (Geometrik Şekil)
MERT E.
IJLA
, cilt.7, sa.3, ss.67-82, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20194. “Pamuk prenses ve yedi cüceler” masalındaki dil dışı göstergeler
MERT E.
IJLA , cilt.7, sa.1, ss.218-251, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20195. Grimm Kardeşlerden Hayvan Masalları adlı resimli çocuk kitabında yer alan şiddet, korku, baskı ve ceza ögelerinin incelenmesi
MERT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.12, sa.62, ss.1068-1076, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20186. Understanding Training in the Constructivist Apporach the Turkish Education.
MERT E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.306-323, 2018 (TRDizin)
2018
20187. Sabahattin Ali’nin ”Üç Öykü” Yaşar Kemal’in ”Kalemler” Adlı Çocuk Yapıtlarındaki Değerlerin Eşdizimli Sözcükler Bağlamında İncelenmesi
Mert E.
The Journal of Academic Social Science , cilt.6, sa.73, ss.17-36, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20188. Problems and Solution Proposals be Faced With in Turkish’s Education Process.
Mert E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.11, sa.56, ss.586-603, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Pre- Service Turkish Teachers’ Selfassessment On Their Academic Skills.
MERT E.
International Journal of Language Academy , cilt.6, sa.2, ss.428-439, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Okunabilirlikleri
MERT E.
International Journal of Language Academy , cilt.6, sa.1, ss.184-198, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201711. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği.
MERT E.
IJLA , cilt.5, sa.3, ss.293-305, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. 6. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Görsel Okuryazarlık Yeterlilikleri.
MERT E.
IJLET , cilt.5, sa.1, ss.255-266, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Yapılandırmacı Yaklaşım İle Gerçekleştirilen Sözcük Öğretiminin 8. Sınıf Öğrencilerinin Sözvarlığını Geliştirme Sürecine Etkisi
MERT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , sa.49, ss.467-477, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Dönük Öz- yeterlik Algılarının Değerlendirilmesi
MERT E.
IJLA , cilt.5, sa.1, ss.125-134, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Türkçe Öğretmen Adaylarının Üstbilişsel Dinlediğini Anlamaya Yönelik Farkındalıkları
MERT E.
International Turkish Studies , cilt.11, sa.21, ss.501-520, 2016 (TRDizin)
2016
201616. Çocuk Edebiyatı Eleştirisinin Türkçe Öğretmen Adaylarının Çocuk Kitaplarını Gelişim Düzeylerine Göre Ayrıştırma Becerisine Etkisi
MERT E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.1252-1274, 2016 (TRDizin)
2016
201617. The Awareness of 8th Graders Towards Particular Genres of Faırytale and Story
MERT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.42, ss.1258-1264, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. An Assessment on Self-Efficacy of Candidate Turkish and Primary School Teachers for Teaching Profession
Lule Mert E.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.65, ss.55-70, 2016 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2015
201519. Türkçe Öğretmen Adaylarının Okuma Stratejilerine İlişkin Bilişsel Farkındalık Düzeyleri
MERT E.
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçe Öğretimi Özel Sayısı , ss.95-106, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Türkçe Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Becerileri Ve Dil Duyarlıkları Üzerine Bir İnceleme
MERT E.
International Turkish Studies , cilt.10, sa.7, ss.689-708, 2015 (TRDizin)
2015
201521. Türkçe Öğretmen Adaylarının Konuşma Kaygılarına İlişkin Bir İnceleme
MERT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.8, sa.37, ss.784-789, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201422. Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Dört Temel Dil Becerisinin Geliştirilmesi Sürecinde Kullanılabilecek Etkinlik Örnekleri
MERT E.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.23-48, 2014 (TRDizin)
2014
201423. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma İlgi Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi.
MERT E.
Turkish Studies - Language and Literature , cilt.9, sa.3, ss.959-968, 2014 (TRDizin)
2014
201424. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Öğrencilerin Atasözü ve Deyim Kazanımlarına Etkisi
MERT E.
Ankara University, Journal Of Faculty Of Educational Sciences , cilt.47, sa.1, ss.125-144, 2014 (TRDizin)
2014
201425. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Yazma Örneklerinin Çözümleyici Puanlama Yönergesi Bağlamında Değerlendirilmesi
MERT E.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.14, ss.1-16, 2014 (TRDizin)
2013
201326. İlköğretim 6., 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öykü Metinlerindeki Değerlerin Eşdizimli Sözcükler Bağlamında İncelenmesi.
MERT E.
İlköğretim On-Line Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.20-35, 2013 (TRDizin)
2013
201327. İlköğretim 6., 7 ve 8. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öykü Metinlerindeki Değerlerin Eşdizimli Sözcükler Bağlamında İncelenmesi
MERT E.
İlköğretim On-Line Dergisi , cilt.12, sa.3, ss.25-37, 2013 (TRDizin)
2013
201328. Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Sözcüksel Görünümlerine İlişkin Örnek Bir Uygulama
MERT E.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.17, ss.151-169, 2013 (TRDizin)
2013
201329. The Readability of the Texts in the Turkish Textbooks in Turkey.
MERT E.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, , cilt.9, sa.3, ss.87-98, 2013 (TRDizin)
2013
201330. Türkçe Öğretmen Adaylarının Dört Temel Dil Becerisine İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi
MERT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.6, sa.27, ss.357-372, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201331. The effect of activity based lexis teaching on vocabulary development process
MERT E.
Educational Research and Reviews , cilt.8, sa.2, ss.822-831, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201332. Ortaokul Türkçe Çalışma Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerde Kullanılan Dinleme Türlerine İlişkin Bir İnceleme
MERT E.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi , cilt.15, sa.2, ss.52-73, 2013 (TRDizin)
2012
201233. İlköğretim 6 7 ve 8 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Öykülerin Çocuk Yazınının Temel İlkeleri Bağlamında İncelenmesi
MERT E.
Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.73-93, 2012 (TRDizin)
2012
201234. Anadili Eğitimi- Öğretimi Sürecinde Çocuk Yazını Ürünlerinden Yararlanma ve Masal Türüne Yönelik Bazı Belirlemeler
MERT E.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.31, ss.1-12, 2012 (TRDizin)
2012
201235. Temel İşlevi Bilim İnsanı Yetiştirmek Olan Bazı Bölümlerde Kopya
MERT E.
International Turkish Studies , cilt.7, sa.3, ss.1813-1829, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201236. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yabancı Kökenli Sözcük Kullanımlarına İlişkin Bir İnceleme
MERT E.
International Turkish Studies , cilt.7, sa.4, ss.2357-2369, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201137. 8 Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Metinsellik Ölçütlerine Uygunlukları
MERT E.
Ankara Üniversitesi Dil Dergisi , sa.153, ss.7-23, 2011 (TRDizin)
2010
201038. Türkçenin sözvarlığı açısından Eflatun Cem Güney’in derleyip yazdığı masallar.
Mert E.
Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi. , cilt.28, sa.2, ss.32-52, 2010 (TRDizin)
2010
201039. Eflatun Cem Güney’in Masallarında Deyimlerle Kurulu Anlatım Çeşitliliği
MERT E.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.3, sa.14, ss.307-319, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200940. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde Sözvarlığı Belirleme Çalışmalarının Önemi ve Deyim Kazandırmaya Yönelik Etkinlik Önerileri
MERT E.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.89-99, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
200741. Yedi Farklı Çocuk Kitabının Çocuk Yazını İlkelerine Uygunluğunun Değerlendirilmesi.
MERT E.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.14, ss.17-30, 2007 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Resimli Çocuk Kitapları ve Çocuk Edebiyatı Eleştirisi
LÜLE E.
.T H Internatıonal Istanbul Current Scıentıfıc Research Congress., 1 - 03 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Ortaokul Düzeyi Çocuk Kitapları ve Çocuk Edebiyatı Eleştirisi.
LÜLE E.
5.T H Internatıonal Istanbul Current Scıentıfıc Research Congress., 1 - 03 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi.
MERT E.
3. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi. 17-18 Nisan 2023 / Mersin., Mersin, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2023, cilt.1, ss.9-25, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bloom Taksonomisine Göre Değerlendirilmesi.
MERT E.
3. Uluslararası Akdeniz Bilimsel Araştırmalar Kongresi. 17-18 Nisan 2023 / Mersin., Mersin, Türkiye, 17 - 18 Nisan 2023, cilt.1, ss.30-60, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Dede Korkut Hikâyelerinde Çatışmalar Ve Çatışma Çözme Süreçleri.
MERT E.
5. ULUSLARARASI DEDE KORKUT TÜRK KÜLTÜRÜ, TARİHİ ve EDEBİYATI KONGRESİ. 2-4 Eylül 202 / İZMİR., İzmir, Türkiye, 02 Eylül 2022, cilt.2, ss.110-125, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. “GEÇMİŞE TIRMANAN MERDİVEN” ADLI ÇOCUK KİTABININ PEİRCE’İN DİL DIŞI GÖSTERGELER KURAMI ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ
MERT E.
International Symposium on Literature, Culture and Language (On the occasion of the 40th Anniversary of Van Yüzüncü Yıl University), Van, Türkiye, 26 Mayıs 2022, ss.78-104, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. 2019 YILI TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DİLBİLİMİN ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
MERT E.
International Symposium on Literature, Culture and Language (On the occasion of the 40th Anniversary of Van Yüzüncü Yıl University), Van, Türkiye, 26 Mayıs 2022, ss.38-78, (Tam Metin Bildiri)
2020
20208. “Pinokyo” masalındaki dil dışı göstergeler
MERT E.
ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER VE EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, ss.183-225, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. Eflatun Cem Güney’in Masallarında İlişki Sözleri.
MERT E.
Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.165-198, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Dil Bilgisi Öğretiminde Metinle Öğrenme ve Yapılandırıcı Yaklaşım Bağlamında Etkinlik Önerileri.
MERT E.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201911. Okul Öncesi Öğrencilerinin Okul Öncesi Eğitim Programındaki Kavramlara İlişkin Algılarının Metaforlar Aracılığıyla Analizi.
MERT E.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Üstbiliş Becerilerin Eğitimi ve Okuduğunu Anlama Sürecindeki Yeri.
MERT E.
Prof. Dr. Sedat SEVER’e Armağan - Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2017
201713. Behiç Ak’ın “Gülümseten Öyküleri”ndeki Değerlerin EşdizimliSözcükler Bağlamında Değerlendirilmesi
ALTUNTAŞ A., MERT E.
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2 - 04 Kasım 2017, ss.130, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. Sabahattin Ali'nin "Üç Öykü" Yaşar Kemal'in "Kalemler" Adlı Çocuk Yapıtlarındaki Değerlerin Eşdizimli Sözcükler Bağlamında İncelenmesi
MERT E.
II. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 02 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201715. Çağdaş Çocuk Yazınında Suriye Olgusunun Farklı Açılardan İrdelenmesi.
MERT E.
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 Ekim 2017 - 22 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2017
201716. Behiç Ak’ın “Gülümseten Öyküler” Serisinin “Konu-İleti-Karakter” Bağlamında İncelenmesi.
MERT E.
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 2 - 04 Kasım 2017, cilt.108, (Özet Bildiri)
2017
201717. Türkçe Öğretmenlerinin Türkçe Dersinin Uygulama Aşamasında Karşılaştıkları Sorunlar Ve Çözüm Önerileri
MERT E.
X. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., İstanbul, Türkiye, 02 Ekim 2017 - 04 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201618. Oğuz Tansel’in Derleyip Yazdığı Masallarda Deyimlerle Kurulu Anlatım Çeşitliliği Ve Şiirsel Söyleyiş Örnekleri.
MERT E.
Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu., Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2016, ss.287-311, (Tam Metin Bildiri)
2016
201619. OĞUZ TANSEL İN DERLEYİP YAZDIĞI MASALLARDA DEYİMLERLE KURULU ANLATIM ÇEŞİTLİLİĞİ VE ŞİİRSEL SÖYLEYİŞ ÖRNEKLERİ
MERT E.
TÜRK MASAL DÜNYASI VE DOĞUMUNUN 100. YILINDA OĞUZ TANSEL SEMPOZYUMU, 20 - 21 Ekim 2016
2015
201520. Türkçe Çalışma Kitaplarında Bilişsel Okuma Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme
MERT E.
VIII. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 02 Temmuz 2015, (Tam Metin Bildiri)
2014
201421. An Assessment on Self-Efficacy of Candidate Turkish and Primary School Teachers for Teaching Profession
MERT E.
I. Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi., 24 - 26 Nisan 2014, (Tam Metin Bildiri)
2013
201322. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği
MERT E.
VI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 4 - 06 Temmuz 2013, (Tam Metin Bildiri)
2010
201023. Türkçenin Sözvarlığı Açısından 6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Öyküleyici Metinler.
MERT E.
Prof. Dr. Cahit Kavcar Türkçe Öğretimi Çalıştayı., Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201024. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamaya Yönelik Metin Türü Farkındalığı
MERT E.
III. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, 1 - 03 Temmuz 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
201025. Etkinliklerle Sözcük Öğretimi.
MERT E.
IV. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., 8 - 09 Eylül 2010, (Tam Metin Bildiri)
2009
200926. İlköğretim Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarında Kullanılan Atasözü ve Deyimlere Yönelik Bir Sözvarlığı Çalışması
MERT E.
II. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı., 2 - 04 Temmuz 2009, (Tam Metin Bildiri)
2008
200827. Eflatun Cem Güney’in Masallarında “Kadın”.
MERT E.
BİR BİLİM KATEGORİSİ OLARAK “KADIN” : Edebiyat, Dil ve Kültür Çalışmalarında ‘Kadın’ Uluslararası Sempozyumu., 29 - 30 Nisan 2008, (Tam Metin Bildiri)
2006
200628. Sevim Ak’ın Çocuk Dünyası.
MERT E.
II. Ulusal Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Sempozyumu (Gelişmeler, Sorunlar ve Çözüm Önerileri), Türkiye, 1 Şubat - 03 Ocak 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200629. “Öksüz Civciv” ile “Cankurtaran Yılmaz”da Çocuk, Çocuk Gerçekliği ve Çocuk Eğitimi.
MERT E.
Rıfat Ilgaz Sempozyumu, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)
2006
200630. “Köroğlu Çalışmaları Üzerine Bir Bibliyografya Denemesi”.
MERT E.
Halk Kültürü ve Köroğlu Bilgi Şöleni., Türkiye, 2 - 04 Kasım 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20233. Düzenleme Biçimi Açısından Metinler
MERT E.
KURAM VE UYGULAMADA ELEŞTİREL OKUMA, Doç. Dr. Hasan Kurnaz - Doç. Dr. Cafer Çarkıt, Editör, NOBEL, Ankara, ss.1-19, 2023
2022
20225. Kelime Öğretim Yöntem ve Teknikleri
MERT E.
Kuramdan Uygulamaya KELİME ÖĞRETİMİ, HASAN KURNAZ; CAFER ÇARKIT, Editör, NOBEL, Ankara, ss.103-125, 2022
2021
20217. Sözcük Dağarcığı ve Dilbilgisi Eğitiminin Temel Kavramları.
MERT E.
Dil Eğitiminin Temel Kavramları., HÜLYA OKUYAN, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.107-163, 2021
2021
20218. Çocuk Hakları Bağlamında “Uç Minik Serçem”.
MERT E.
Doğumunun 100. Yılında Necati Cumalı Anma Kitabı., SONGÜL TAŞ, Editör, SON ÇAĞ YAYINLARI, Ankara, ss.141-169, 2021
2021
20219. Uluslararası PISA Okuma Yeterlikleri ile 2019 Türkçe Öğretim Programındaki Okuma Becerisine İlişkin Kazanımların Örtüşme Düzeyleri
MERT E.
PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, İBRAHİM SEÇKİN AYDIN- ÖMER YAHŞİ, Editör, NOBEL, Ankara, ss.257-276, 2021
2020
202011. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİJİTAL ÖYKÜLEME
MERT E.
UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE TÜRKÇE EĞİTİMİ, CANAN ASLAN, GÜRBÜZ ÇALIŞKAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.168-188, 2020
2019
201912. OKUMA GÜÇLÜKLERİ
MERT E.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, PROF DR HASAN KAVUK, Editör, Nobel Akademik Araştırmalar Yayınevi Yayınları, Ankara, ss.201-214, 2019
2019
201913. OKUMA GÜÇLÜKLERİ
MERT E.
Türkçe öğretimi, KAVRUK HASAN, KURNAZ HASAN, Editör, NOBEL, Ankara, ss.201-214, 2019
2018
201814. Türkçe öğretmenlerinin Türkçe dersinin uygulama aşamasında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
MERT E.
Türkçenin Eğitimi ve Öğretiminde Kuramsal ve uygulamalı çalışmalar 10, nadir engin uzun ümit bozkurt, Editör, Okan Üniversitesi Yayınları, İstanbul, ss.301-332, 2018
2016
201615. Türkçe Çalışma Kitaplarında Bilişsel Okuma Stratejilerinin Kullanımına İlişkin Bir İnceleme.
MERT E.
Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, SELAHATTİN DİLİDÜZGÜN, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.252-268, 2016
2014
201416. 8. Sınıf Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Üst Düzey Bilişsel Becerileri Geliştirme Yeterliliği.
MERT E.
Türkçe Eğitiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar., kamil işeri, Editör, pegem, Ankara, ss.145-159, 2014
2012
201217. Etkinliklerle Sözcük Öğretimi
Mert E.
Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Üzerine Çalışmalar, ENGİN YILMAZ, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.20-31, 2012
2011
201118. Anadili Eğitimi ve Öğretimi Sürecinde 8. Sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlamaya Yönelik Metin Türü Farkındalığı
MERT E.
Türkçe Öğretimi Üzerine Çalışmalar., DOĞAN GÜNAY, Editör, DOKUZ EYLÜL ÜNV YAYINLARI, İzmir, ss.35-55, 2011
2010
201019. İlköğretim Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarında Kullanılan Atasözü ve Deyimlere Yönelik Bir Sözvarlığı Çalışması
MERT E.
Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar., GÜLSÜN LEYLA UZUN, Editör, Ankara Üniversitesi TÖMER Yayınları, AMKARA, ss.113-122, 2010
Desteklenen Projeler
2022 - 2022
2022 - 20222019 YILI TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DİLBİLİMİN ALANLARI AÇISINDAN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
LÜLE E. (Yürütücü)
2019 - 2022
2019 - 2022Türkçe Söz Varlığı Projesi (Milli Eğitim Bakanlığı)
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Mert E.
2019 - 2019
2019 - 2019
OKUL ÖNCESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMINDAKİ KAVRAMLARA İLİŞKİN ALGILARININ METAFORLAR ARACILIĞIYLA ANALİZİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
LÜLE E. (Yürütücü)