Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Sosyal Bilgiler Öğretmnelerinin Yaygın Eğitim Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Mental İmgeler
Turkish Studies
, vol.2, no.9, pp.975-991, 2014 (SSCI)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Okul Yöneticilerinde Olması Gereken Demokratik Tutum ve Davranışlara İlişkin Görüşleri
Turkish Studies
, vol.6, no.8, pp.413-430, 2013 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
EVALUATION OF PRACTICES IN THE EDUCATION PROCESS IN THE CONTEXT OF AGENDA SETTING THEORY
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY
, vol.4, no.82, pp.561-572, 2024 (ESCI)
Perception of Ecological Literacy in Education: A Scale Development Study
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES
, vol.3, no.11, pp.3-9, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
The Relationship between Digital Literacy and Digital Citizenship Levels of STEM Teacher Candidates: The Mediating Role of Digital Teaching Material Development Self-Efficacy
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH
, vol.19, no.3, pp.194-205, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Post Earthquake Trauma Levels of University Students Evaluation: Example of 6 February Kahramanmaraş Earthquake
HIGHER EDUCATION STUDIES
, vol.13, no.2, pp.121-127, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Different perspective on teaching socio-scientific subjects
Journal of Education and Learning (EduLearn)
, vol.16, no.2, pp.191-201, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Teachers' Mental Associations about the Covid-19: An Example of Metaphor Study
e-International Journal of Educational Research
, vol.12, no.5, pp.141-159, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Beğenirlik Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, vol.20, no.78, pp.879-891, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Bibliometric Analysis of Social Desirability
Journal of History Culture and Art Research
, vol.9, no.3, pp.386-399, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Teacher Perceptions on the Use of 5E Learning Cycle Model in Social Studies Courses
TARIH KULTUR VE SANAT ARASTIRMALARI DERGISI-JOURNAL OF HISTORY CULTURE AND ART RESEARCH
, vol.9, no.2, pp.40-49, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Etkili Birey Yetiştirmede Alilenin Rolünün Algısal Analizi
International Journal of Social Humanities and Administrative Sciences
, vol.6, no.23, pp.206-218, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
ÖĞRETMEN ADAYLARININ KÜRESEL KONULARA KARŞI GÖSTERDİKLERİ DUYARLILIKLAR VE KÜRESEL EĞİTİM ALGILARI
Journal of Social Humanıtıes Scıences Research
, vol.6, no.40, pp.1899-1914, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
SOSYAL AĞLARIN SOSYAL BİLGİLERDE KULLANILMASINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN ALGILARI
Eurasian Journal of Researches in Social and Economics (EJRSE)
, vol.6, no.3, pp.261-273, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’de, Sosyal Bilgiler Eğitimine İlişkin Alan Eğitimcilerinin Sorunsal Tespitleri
Manas Journal of Social Studies
, vol.8, pp.27-38, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTSEL OYUNLARIN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ
Tarih Okulu Dergisi
, vol.11, no.37, pp.277-294, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKİYE’DE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ“SİYASET” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
Doğu Coğrafya Dergisi
, vol.23, no.40, pp.1-20, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE EMPATİK DÜŞÜNCENİN KULLANIMINAİLİŞKİN ALAN UZMANLARININ ALGILARI
Doğu Coğrafya Dergisi
, vol.23, no.40, pp.149-158, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Üniversite Öğrencilerinin Göç ve Mülteci Sorununa İlişkin Tutumları
Journal of Kırşehir Education Faculty
, vol.19, no.3, pp.2408-2425, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Farklı Okunabilirlik Formüllerine Göre İncelenmesi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.17, no.4, pp.2202-2220, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
6.Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Okunabilirlik Formülleri Açısından İncelennmesi
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, vol.17, no.4, pp.2202-2220, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN HİZMET İÇİ EĞİTİME YÖNELİK GÖRÜŞLERİNİNDEĞERLENDİRİLMESİ
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.7, no.25, pp.290-311, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
KOLB’UN YAŞANTISAL ÖĞRENME MODELİNE GÖRE SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ ÇALIŞMA ALANININ ANALİZİ
ELEKTRONİK SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, vol.16, no.64, pp.1581-1593, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Alan Uzmanlarına Göre 2017 Sosyal Bilgiler Programının 2005 Programı Çerçevesinde Analizi
International Journal of Social Science Research
, vol.6, no.1, pp.60-73, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Bağımsızlık Değerine Karşı Metaforik Algıları
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD)
, vol.18, no.2, pp.419-434, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Perceptions of teacher candidates about social network usage levels in Turkey
Educational Research and Reviews
, vol.4, no.12, pp.230-238, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Dersinde Karikatür Kullanımına İlişkin Öğrenci Algıları
Doğu Coğrafya Dergisi
, vol.22, no.37, pp.199-214, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Examining Technology Perception of Social Studies Teachers with Rogers Diffusion Model
International Education Studies
, vol.10, no.1, pp.39-46, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
GRASHA REİCHMANN ÖLÇEĞİNE GÖRE ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRENME STİLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.24, no.4, pp.1881-1896, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Grasha-Reichmann Ölçeğine Göre Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesi
Kastamonu Eğitim Dergisi
, vol.24, no.4, pp.1881-1896, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Eğitimde Konsültasyon Hizmetlerine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Algıları
KEFAD
, vol.17, no.2, pp.715-729, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgilerde Karikatür Kullanımının Erişiye Göre Değerlendirilmesi
IJOESS
, vol.7, no.23, pp.299-318, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Lisans Programındaki Uygulamalı Derslere Yönelik Öğretmen Adayı Görüşlerinin İncelenmesi
Mediterranean Journal of Humanities
, vol.5, no.1, pp.371-386, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Social Studies Teachers Perspective of Religion Education in Turkey
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.7, no.1, pp.192-206, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Dersi Kazanımlarının Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin Öğretmen Algıları
Mediterranean Journal of Humanities
, vol.14, no.2, pp.191-205, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Öğretim Elemanlarının Alan Bilgisi Yeterliliklerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
NWSA
, vol.9, no.2, pp.217-233, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Dersinde Kullanılan Dil ve Anlatımın Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.1, no.22, pp.65-77, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Mesleki Yeterliliklerine İlişkin Öğrenci Algıları
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.5, no.9, pp.207-227, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Kavramına İlişkin İmgesel Algıları
KEFAD
, vol.15, no.3, pp.107-126, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin, Öğretim Elemanlarının Alan Bilgisi Yeterliğine İlişkin Görüşleri
DÜSBED
, vol.5, no.10, pp.242-258, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarındaki Coğrafya Konularına İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
ESOSDER
, vol.12, no.45, pp.17-34, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Göçün Eğitim ve Eğitim Yönetimine Etkisine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri
JASS
, vol.6, no.2, pp.91-105, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
MESLEK ÖNCESİ DÖNEMDE TÜKENMİŞLİĞE İLİŞKİNÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ
Turkish Studies -
, vol.3, no.7, pp.751-758, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Sosyal Bilgiler Öğretmnelerinin Akıllı Tahta Kullanımına İlişkin Görüşleri
Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.2, no.19, pp.242-258, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
CUMHURİYETTEN GÜNÜMÜZE İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ KAVRAMLARI AÇISINDAN SOSYAL BİLGİLER DERSİ EĞİTİM PROGRAMININ İNCELENMESİ
Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.1, no.7, pp.1-20, 2012 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
ANALYSIS OF SOCIAL STUDIES TEXTBOOK IN ACCORDANCE WITH THE PERCEPTIONS OF PROSPECTIVE TEACHERS
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), İstanbul, Turkey, 21 - 24 March 2020
Küreselleşmenin Kültürel Yaşam Üzerindeki Etkilerine İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Algıları
VII. International Congress of Social Sciences Education, Nevşehir, Turkey, 8 - 10 May 2015
Books & Book Chapters
Sosyal Bilgilerde Pedagoji Eğitimine İlişkin Kavramlar Bilgisi
in: MODÜLER BAĞLAMDA SOSYAL BİLGİLER
(Pedagoji Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-16, 2024
Türkiye Yüzyılı Maarif Eğitim Modelinin Sosyal Bilgiler Programı Bağlamında Değerlendirilmesi
in: MODÜLER BAĞLAMDA SOSYAL BİLGİLER
(Pedagoji Temelli Bakış), KOÇOĞLU EROL, EGÜZ ŞULE, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.309-326, 2024
Eğitimde Dijital Obezite
Pegem Akademi, Ankara, 2023
Tam Öğrenme Yaklaşımı ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
in: Sosyal Bilgilerde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Elvan YALÇINKAYA - Selda ŞAN, Editor, Nobel, Ankara, pp.109-128, 2023
Ekolojik/Çevresel Vatandaşlık ve Eğitim
in: Yeni Vatandaşlık Yaklaşımları ve Eğitimi
, Birol BULUT, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.115-128, 2023
Eğitimde Palyatif Uygulamalara İlişkin Temel Kavramlar
in: Eğitimde Palyatif Uygulamalar, Erol KOÇOĞLU -Şule EGÜZ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-12, 2023
Eğitimde Ders Materyallerinin Palyatif Uygulamalar Açısından Analizi
in: Eğitimde Palyatif Uygulamalar, Erol KOÇOĞLU -Şule EGÜZ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.335-353, 2023
Diyarbakır Halkevinin 1932-1951 Yılları Arasındaki Faaliyetlerinin Toplumsal Değişim Açısından Değerlendirilmesi
in: 100.Yılında Cumhuriyet’e ve Atatürk’e Armağan;
Atatürk ve Cumhuriyet Tarihi Yazıları
, Mithat AYDIN, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.231-254, 2023
Diyarbakır Halkevi’nin 1932-1951 Yılları Arasındaki Faaliyetlerinin Toplumsal Değişim Açısından Değerlendirilmesi
in: 100. Yılında Cumhuriyet’e ve Atatürk’e Armağan Atatürk ve Cumhuriyet Tarihi Yazıları, Mithat Aydın, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.231-254, 2023
Yapılandırmacı Yaklaşım ve Sosyal Bilgiler Öğretimi
in: Sosyal Bilgiler Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları, Elvan YALÇINKAYA - Selda ŞAN, Editor, Nobel, Ankara, pp.99-108, 2023
Düşünme Becerileri Eğitimi
in: 21. Yüzyılda Alternatif Eğitim Türleri, Erol KOÇOĞLU- Fatıma Betül DEMİR- Ülkü ULUKAYA ÖTELEŞ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.121-144, 2023
Çevre Okuryazarlığı
in: 21.Yüzyılda Öğretmen Becerileri, AYDEMİR HASAN, CİĞERCİ FATİH MEHMET, KARALI YALÇIN, Editor, Nobel, Ankara, pp.159-167, 2022
Paulo Freire ve Eğitim
in: Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.311-326, 2022
Ali Kuşçu ve Eğitim
in: Bilim Dünyasında Eğitim I, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.49-61, 2022
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Çokkültürlü Eğitim ve Drama
in: SOSYAL BİLGİLERDE DRAMA:
Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi, Selda ŞAN - Ayşegül OĞUZ NAMDAR, Editor, Eğiten Kitap yayınevi, Ankara, pp.25-45, 2022
Talcott Parsons ve Eğitim
in: Bilim Dünyasında Eğitim II, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.415-428, 2022
Eğitim Dünyasında Bilime Kavramsal Bakış
in: Bilim Dünyasında Eğitim I, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-12, 2022
Jean Paul Sartre ve Eğitim
in: Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.401-412, 2022
Tony Buzan ve Eğitim
in: Bilim Dünyasında Eğitim II, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.429-452, 2022
Ivan Illich ve Eğitim
in: Bilim Dünyasında Eğitim III, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.165-179, 2022
Eğitimde Okuryazarlık Becerilerine İlişkin Kavramlar
in: Eğitimde Okuryazarlık Becerileri - I, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-11, 2021
Türkiye ve Diğer Ülkelerdeki Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarından Örnekler ve Kıyaslamalar
in: Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi, Vedat AKTEPE - Mevlüt GÜNDÜZ, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.233-257, 2021
Eğitimde Veri Okuryazarlığı
in: Eğitimde Okuryazarlık Becerileri - II, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.53-67, 2021
Kavram Öğretiminde Medya ve İnternet Kullanımı
in: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi, SEVER RAMAZAN, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.393-404, 2021
Kavram Öğretiminde İnternet ve Medya Kullanımı
in: Sosyal Bilgiler Eğitiminde Kavram Öğretimi, Ramazan SEVER, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.415-426, 2021
Eğitimde Proje Okuryazarlığı
in: Eğitimde Okuryazarlık Becerileri II, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.165-178, 2021
Eğitimde Pedagojik Okuryazarlık
in: Eğitimde Okuryazarlık Becerileri - I, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.75-89, 2021
Sosyal Bilimlerde Uzaktan Eğitimin Kavramsal Açıdan Analizi
in: SOSYAL BİLİMLERE UZAKTAN EĞİTİMDE BAKIŞ, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-20, 2020
Sosyal Bilimlerde Uzaktan Eğitimin Karşılaşılan Sorunlar Açısından Analizi
in: Sosyal Bilimlere Uzaktan Eğitimde Bakış, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.339-355, 2020
Sosyal Bilimlerde Uzaktan Eğitimin Kavramsal Açıdan Analizi
in: Sosyal Bilimlere Uzaktan Eğitimde Bakış, Erol KOÇOĞLU, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.1-20, 2020
Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi
Pegem Akademi, Ankara, 2017
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Pegem Akademi, Ankara, 2017
Dini ve Ahlaki Değerlerle Sosyal Bilgiler Öğretimi
in: Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi (Bölüm Adı: Dini ve Ahlaki Değerlerle Sosyal Bilgiler Öğretimi), Erol Koçoğlu, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.517-537, 2017
Yeni bir öğrenme ortamı olarak artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla sosyal bilgiler öğretimi
in: Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi, SEVER, Ramazan, AYDIN, Mesut, KOÇOĞLU, Erol, Editor, PEGEM Yayınevi, Ankara, pp.313-336, 2017
Görsel Materyallerle Sosyal Bilgiler Öğretimi
in: Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Eğitimi, Sever Ramazan, Aydın Mesut, Koçoğlu Erol, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.25-98, 2017
Kültürel Değerlerle Sosyal Bilgiler Öğretimi
in: Alternatif Yaklaşımlarla Sosyal Bilgiler Öğretimi, Sever, R, Aydın, M., Koçoğlu, M., Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.131-151, 2016
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Mekânsal Öğrenme Ortamları
Pegem Akademi, Ankara, 2015