Yayınlar & Eserler

Makaleler 34
Tümü (34)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (19)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 33

2. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞIYLA ANA DİLİ EĞİTİMİNDE DİL BİLGİSİNDEN DİL YAPILARINA GEÇİŞ

11. International European Congress on Scientific Research, Roma, İtalya, 11 - 13 Kasım 2024, cilt.1, ss.444-456, (Tam Metin Bildiri)

4. BECERİ TEMELLİ TÜRKÇE SINAVLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ DENEYİMLERİ

16. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 1 - 02 Haziran 2024, (Özet Bildiri)

5. Suriye Güvenli Bölge’de Türkçe Öğreniyorum “Çünkü”

II. Göç Çalışmaları Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2023, (Özet Bildiri)

7. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5.Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme

XIII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Rize, Türkiye, 14 Ekim 2021, ss.19, (Özet Bildiri)

8. Beşinci Sınıf Dinleme/İzleme Metinlerinin2017 Türkçe Dersi Öğretim Programına Göre Değerlendirilmesi

11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.329-347, (Tam Metin Bildiri)

9. Söz varlığı geliştirme çalışmalarına bir katkı: örnek olaylarla deyim öğretimi

Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 Şubat 2020, cilt.1, ss.138, (Özet Bildiri)

10. Türkiye'de dinleme eğitiminin geldiği son nokta (2017-2019 yılları)

Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 Şubat 2020, cilt.1, ss.145, (Özet Bildiri)

13. Türkçe öğretmeni adaylarının ad durum eklerinin işlevlerini belirleyebilme düzeyleri

XI. Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

14. MEB tarafından ortaöğretime geçiş için yapılan Türkçe dersi merkezi ortak sınavlarındaki soruların kazanımlara göre değerlendirilmesi

II. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 02 Kasım 2018, cilt.1, ss.36, (Özet Bildiri)

15. 5. Sınıf Türkçe ders Kitabının 2017 Türkçe dersi öğretim programı’na göre değerlendirilmesi

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.305, (Özet Bildiri)

16. MEBe bağlı okullarda öğrenim gören Suriyeli öğrencilere yönelik verilen Türkçe dersinin öğreticiler tarafından değerlendirilmesi (Malatya örneği)

II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

17. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisi Konularına İlişkin Öğretici Görüşleri

IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, ss.47, (Özet Bildiri)

18. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitaplarının Değer Eğitimi veÇocuk Edebiyatı İlkeleri Açısından İncelenmesi-I

IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, ss.125, (Özet Bildiri)

19. Yabancı dil olarak Türkçe yazma becerisi öğretiminde webblog kullanımı

10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.36, (Özet Bildiri)

20. Dinlemeyi Etkileyen Faktörler ve Dikkatin Dinleme Becerisi ÜzerineEtkisi

9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.49-56, (Tam Metin Bildiri)

21. Konuşma Kaygısı Üzerinde Anne Baba Tutumları, Akılcı Olmayan İnançlar, Sosyal Onay İhtiyacı ve Benlik Saygısının Rolü

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

22. Öğretme Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

23. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Millî Kavramlara İlişkin Metaforik Algıları

9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

26. Türkçe Ders Kitapları Metinler Arası Okumaya Uygun Mudur

15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

27. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akran dönütü ile C1 seviyesi öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri arasındaki ilişki

8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 01 Ekim 2015, cilt.1, ss.149, (Özet Bildiri)

28. Ortaokul öğrencilerinin dinleme stratejileri kullanım sıklığı ölçeğinin geçerlilik güvenirlik çalışması

International Conference on New Horizons in Education, Barselona, İspanya, 10 Haziran 2015, cilt.1, (Özet Bildiri)

29. Okuma ve görsel okumanın bir metnin ana düşüncesini bulma ile metni analiz etme üzerine etkisi

9th International Balkan Education and Science Conference, 16 Ekim 2014, ss.45, (Özet Bildiri)

30. MEB Tavsiyeli 100 Temel Eser de 6 7 ve 8 Sınıflar İçin Önerilen Ortak Kitapların Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi

7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

31. YabancılaraTürkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntemler Ne Kadar Etkilidir

4. International Conference on New Trends in Education and Their Implication, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2013, (Özet Bildiri)

32. Türkçe öğretmeni adaylarının tiyatro ve drama uygulamaları dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi

5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin, Türkiye, 05 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

33. Peyami Sefa nın Eğitim Gençlik ve Üniversite Objektif 7 Eserindeki Eğitim Değerleri

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar 22

2. Dijital öğrenme ve Türkçe öğretimine yansımaları

Dijital çağda Türkçe eğitimi, BAHŞİ NİYMET, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.101-118, 2024

3. Konuşma becerisinin geliştirilmesinde akran etkileşimi ve öğrenen özerkliği

Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi, KARADAĞ BİLAL FERHAT, GÖÇER ALİ, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.95-118, 2024

4. Dijital Kaynaklar

Dijital Eğitim I, YURDAKAL İBRAHİM HALİL, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.163-180, 2024

5. Ortaokul Türkçe dersi öğretim programı

Türkiye yüzyılı maarif modelleri öğretim programları üzerine, YURDAKAL İBRAHİM HALİL, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.33-67, 2024

6. Kurgusal metinler ve eleştirel okuma

Kuram ve uygulamada eleştirel okuma, Cafer Çarkıt ve Hasan Kurnaz, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.103-130, 2023

7. Dil Bilgisi Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı

Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi, Serkan ASLAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.303-330, 2023

8. Dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı

Teknolojik yaklaşımlara dayalı Türkçe öğretimi, Aslan Serkan, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.303-330, 2023

9. Yabancılara Türkçe öğretiminde beden dili

Dil eğitimi araştırmaları I, Esin Yağmur Şahin, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.101-124, 2023

10. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ

DİL EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI-I, ŞAHİN ESİN YAĞMUR, Editör, PARADİGMA AKADEMİ, Çanakkale, ss.103-125, 2023

11. Kelimelerin Biçim ve Anlam Özellikleri

Kuramdan Uygulamaya Kelime Öğretimi, Çarkıt, Cafer ve Kurnaz, Hasan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.57-69, 2022

12. Güney Kore’de Ana Dili Öğretimi

KURAM VE UYGULAMADA DÜNYADA ANA DİLİ ÖĞRETİMİ, ALVER, Mehmet; SÜĞÜMLÜ, Üzeyir, Editör, Anı Yayıncılık, ss.133-172, 2021

13. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5. Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme.

Yunus Emre Mehmet Akif Armağanı Türkçe Öğretimi Araştırmaları, ESİR, H. A. ; SANCI UZUN, D.; GÖKÇE, B.; KİBAR FURTUN, M. H. ve TUNÇ, S., Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.263-280, 2021

14. Konuşma kaygısı ve çözüm yolları

Konuşma Eğitimi, Kardaş, Mehmet Nuri, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.173-183, 2020

15. DİNLEME PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMÖNERİLERİ

DİNLEME EĞİTİMİ, Mehmet Nuri KARDAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Ankara, ss.147-161, 2020

16. Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Kaygısı Düzeyleri ve Nedenlerinin Belirlenmesi (Elazığ Örneği)

Türkçe Eğitimi ve Türk Edebiyatı Araştırmaları, Esin YAĞMUR ŞAHİN, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.159-196, 2020

17. Okuma Becerilerine Yönelik Hazırlanan Etkinliklerle Yapılan Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduklarını Anlama, Okumaya Yönelik Tutum ve Okuma Motivasyonları Üzerine Etkisi

BÜTÜNSEL AÇIDAN ÇOCUK, OLKUN SİNAN, DENİZ MEHMET ENGİN, TORAN MEHMET, SARI MEHMET HAYRİ, KAMIŞLI HALİL, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.133-153, 2019

18. Okuma Becerilerine Yönelik Hazırlanan Etkinliklerle Yapılan Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduklarını Anlama,Okumaya Yönelik Tutum ve Okuma Motivasyonları Üzerine Etkisi

İlköğretim Çalışmaları Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan OLKUN, Mehmet Engin DENİZ, Mehmet TORAN, Mehmet Hayri SARI, Halil KAMIŞLI, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.133-152, 2019

19. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Dinleme/İzleme Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, İ. Erdem, B Doğan ve H. Altunaya, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.69-93, 2019

21. Konuşma Eğitimi

Türkçe Öğretimi, Taşkaya, Serdarhan Musa ve Karadağ, Ruhan, Editör, LİSANS YAYINCILIK, ss.47-76, 2018

22. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde C1 Seviyesi Öğrencilerinin öyküleyici Metin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Akran Dönütünün Rolü

Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, Selahattin Dilidüzgün, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.381-395, 2016