Articles Published in Other Journals
Beceri Temelli Türkçe Sınavlarına İlişkin Öğrenci Deneyimleri
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, pp.26-43, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
BALKANLARDA TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENİMİ VE KÜLTÜREL ÖGELER: BALKAN SAATİ PROGRAMI
Aydın Tömer Dil Dergisi
, vol.9, no.1, pp.129-158, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKÇEYİ SURİYE GÜVENLİ BÖLGE’DE YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN YAZMA KAYGI, TUTUM VE ÖZ YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.24, no.3, pp.1627-1650, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Examining Secondary School Students’ Listening Anxiety in Terms ofDifferent Variables and Determining the Causes of Anxiety
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, vol.14, no.4, pp.1006-1026, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cümle DüzeyindeYaşadıkları Yazma Becerisi Sorunları
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.22, no.2, pp.1218-1246, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Evaluation of 7th grade Turkish skill questions in terms of PISA reading skills and levels of qualification
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, vol.8, no.5, pp.2317-2333, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
The role of parental attitudes, irrational beliefs, need for social approval and self-esteem in speech anxiety
European Journal of Alternative Education Studies
, vol.6, no.1, pp.96-115, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
Turkish teachers’ views regarding the use of digital story telling in Turkish lessons.
International Journal of Education & Literacy Studies
, vol.9, no.2, pp.111-118, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKİYE’DE DİNLEME EĞİTİMİNİN GELDİĞİ NOKTA (2017-2019YILLARI)
USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi
, vol.2, no.4, pp.645-663, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Yazma Stratejilerine Yönelik Bir Derleme Çalışması ve Stratejilerin Yazma Kazanımlarıyla İlişkisi
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.7, no.14, pp.119-137, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AD DURUM EKLERİNİ VE İŞLEVLERİNİ BELİRLEYEBİLME DÜZEYLERİ
International Journal Of Turkish Literature Culture Education
, vol.9, pp.1167-1179, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2019 Türkçe Öğretim Programı’nda Ölçme ve Değerlendirme ile TürkçeÖğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Araçlarını Kullanma Düzeyleri
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, vol.6, no.2, pp.237-244, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
MEB’e Bağlı Okullarda Öğrenim Gören Suriyeli Öğrencilere YönelikVerilen Türkçe Dersinin Öğreticiler Tarafından Değerlendirilmesi(Malatya Örneği)
Çocuk, Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi
, vol.1, no.1, pp.105-124, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE YAZMA BECERİSİ ÖĞRETİMİNDE WEBLOG KULLANIMI
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.9, no.31, pp.366-393, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme/İzleme Stratejileri Kullanım Sıklığı Ölçeğinin Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
, vol.8, no.1, pp.64-81, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğüne ilişkin bilgileri ve okuma güçlüğü olan öğrencileri belirleyebilme düzeyleri
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları
, vol.1, no.1, pp.20-33, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
İlköğretim 8 Sınıf öğrencilerinin okuma becerisi başarılarının kestirilmesinde etkili olan değişkenlerin belirlenmesi
The Journal of Academic Social Science Studies
, vol.6, no.4, pp.667-680, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BELİRLENMESİ
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, vol.2, no.1, pp.253-263, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
Türkçe ders kitaplarındaki 6 8 metinlerin değerler bakımından incelenmesi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.1, no.2, pp.75-102, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5.Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme
XIII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Rize, Turkey, 14 October 2021, pp.19
Beşinci Sınıf Dinleme/İzleme Metinlerinin2017 Türkçe Dersi Öğretim Programına Göre Değerlendirilmesi
11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Turkey, 4 - 06 October 2018, pp.329-347
Türkçe öğretmeni adaylarının ad durum eklerinin işlevlerini belirleyebilme düzeyleri
XI. Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Turkey, 16 - 18 October 2019
Yabancı dil olarak Türkçe yazma becerisi öğretiminde webblog kullanımı
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Turkey, 28 - 30 September 2017, pp.36
Türkçe Ders Kitapları Metinler Arası Okumaya Uygun Mudur
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Turkey, 11 - 14 May 2016
Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akran dönütü ile C1 seviyesi öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri arasındaki ilişki
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Turkey, 01 October 2015, vol.1, pp.149
Ortaokul öğrencilerinin dinleme stratejileri kullanım sıklığı ölçeğinin geçerlilik güvenirlik çalışması
International Conference on New Horizons in Education, Barselona, Spain, 10 June 2015, vol.1
Okuma ve görsel okumanın bir metnin ana düşüncesini bulma ile metni analiz etme üzerine etkisi
9th International Balkan Education and Science Conference, 16 October 2014, pp.45
MEB Tavsiyeli 100 Temel Eser de 6 7 ve 8 Sınıflar İçin Önerilen Ortak Kitapların Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Muğla, Turkey, 19 - 21 June 2014
YabancılaraTürkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntemler Ne Kadar Etkilidir
4. International Conference on New Trends in Education and Their Implication, Antalya, Turkey, 25 - 27 April 2013
Türkçe öğretmeni adaylarının tiyatro ve drama uygulamaları dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi
5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin, Turkey, 05 July 2012
Peyami Sefa nın Eğitim Gençlik ve Üniversite Objektif 7 Eserindeki Eğitim Değerleri
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Turkey, 8 - 10 September 2011
Books & Book Chapters
Dijital Kaynaklar
in: Dijital Eğitim I, YURDAKAL İBRAHİM HALİL, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.163-180, 2024
Yabancılara Türkçe öğretiminde beden dili
in: Dil eğitimi araştırmaları I, Esin Yağmur Şahin, Editor, Paradigma Akademi, Çanakkale, pp.101-124, 2023
Dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı
in: Teknolojik yaklaşımlara dayalı Türkçe öğretimi, Aslan Serkan, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.303-330, 2023
Kurgusal metinler ve eleştirel okuma
in: Kuram ve uygulamada eleştirel okuma, Cafer Çarkıt ve Hasan Kurnaz, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.103-130, 2023
Kelimelerin Biçim ve Anlam Özellikleri
in: Kuramdan Uygulamaya Kelime Öğretimi, Çarkıt, Cafer ve Kurnaz, Hasan, Editor, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, pp.57-69, 2022
Güney Kore’de Ana Dili Öğretimi
in: KURAM VE UYGULAMADA DÜNYADA ANA DİLİ ÖĞRETİMİ, ALVER, Mehmet; SÜĞÜMLÜ, Üzeyir, Editor, Anı Yayıncılık, pp.133-172, 2021
Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5. Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme.
in: Yunus Emre Mehmet Akif Armağanı Türkçe Öğretimi Araştırmaları, ESİR, H. A. ; SANCI UZUN, D.; GÖKÇE, B.; KİBAR FURTUN, M. H. ve TUNÇ, S., Editor, Akçağ Yayınları, Ankara, pp.263-280, 2021
DİNLEME PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMÖNERİLERİ
in: DİNLEME EĞİTİMİ, Mehmet Nuri KARDAŞ, Editor, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Ankara, pp.147-161, 2020
Konuşma kaygısı ve çözüm yolları
in: Konuşma Eğitimi, Kardaş, Mehmet Nuri, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.173-183, 2020
Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Kaygısı Düzeyleri ve Nedenlerinin Belirlenmesi (Elazığ Örneği)
in: Türkçe Eğitimi ve Türk Edebiyatı Araştırmaları, Esin YAĞMUR ŞAHİN, Editor, Paradigma Akademi, Çanakkale, pp.159-196, 2020
Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Dinleme/İzleme Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri
in: Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, İ. Erdem, B Doğan ve H. Altunaya, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, pp.69-93, 2019
Ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan millî kültür ve erdemler temalarındaki etkinliklerin değerler eğitimi açısından incelenmesi
in: Eğitimde Araştırmalar, Bilal Duman ve Sabri Sİdekli, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.37-69, 2019
Konuşma Eğitimi
in: Türkçe Öğretimi, Taşkaya, Serdarhan Musa ve Karadağ, Ruhan, Editor, LİSANS YAYINCILIK, pp.47-76, 2018