Metrikler
Eğitim Bilgileri
2000 - 2004
2000 - 2004Doktora
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1998 - 2000
1998 - 2000Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Duyuşsal boyut ağırlıklı bir programın öğrencilerin duyuşsal gelişimine ve akademik başarısına etkisi (Adıyaman ili örneği)
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2000
2000Yüksek Lisans
İlköğretim birinci kademede bilgisayar destekli yabancı dil öğretimi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 UstalıkFransızca
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2015 - 2018
2015 - 2018Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2012 - 2015
2012 - 2015Doç. Dr.
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2004 - 2012
2004 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorSürekli Eğitim Merkezi Müdürü
Muş Alparslan Üniversitesi
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorDekan
Muş Alparslan Üniversitesi
2023 - 2024
2023 - 2024Bölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2017 - 2024
2017 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2016 - 2019
2016 - 2019Enstitü Müdür Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2009 - 2015
2009 - 2015Bölüm Başkanı
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2008 - 2013
2008 - 2013Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Dekan Yardımcısı
Adıyaman Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2010 - 2011
2010 - 2011Enstitü Müdür Yardımcısı
Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2007 - 2007
2007 - 2007Bölüm Başkanı
Adıyaman Üniversitesi, Rektörlük, Yabancı Diller Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1998 - 2000
1998 - 2000sınıf öğretmeni
Bakanlık, Milli Eğitim Bakanlığı, Faruk Timurtaş İlköğretim Okulu, sınıf öğretmeni
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Öğrretmenlik Uygulaması
Ölçme ve Değerlendirme
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Okullarda Gözlem
OKULLARDA GÖZLEM
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
ÖĞRETİM SÜREÇLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Lisans Çift Anadal
Lisans Çift Anadal
Toplum Kültür Eğitim
UZMANLIK ALAN BİLGİSİ
TEZ DANIŞMANLIĞI
UZMANLIK ALAN BİLGİSİ
TOPLUM KÜLTÜR EĞİTİM
TEZ DANIŞMANLIĞI
Program Modelleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Uzmanlık Alan Bilgisi
Öğrenme ve Öğretme
Hizmet İçi Eğitimde Program Geliştirme
Uzmanlık Alan Bilgisi
Bitirme Projesi
Tez Danışmanlığı
Tez Danışmanlığı
ÖĞRENME TEORİLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
PROGRAM MODELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETME
HİZMET İÇİ EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
VERİ ANALİZİ TEKNİKLERİ
SEMİNER
Yönetilen Tezler
Devam Ediyor
Devam EdiyorDoktora
Öğretmen Yetiştirmede Beş Zihin Alanı ve Öğretmen Adaylarının Beş Zihin Alanlarının Geliştirilmesine İlişkin Özyeterlilikleri
Kara A. (Danışman)
F.YILMAZ(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Öğretmen adaylarının eğitime bakış açılarının ve eğitim programına ilişkin yönelimlerinin sosyal yapı açısından incelenmesi
Kara A. (Danışman)
N.TAŞDEMİR(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Matematik öğretiminde kullanılan günlük yaşam problemlerinin matematik okuryazarlığı, kaygısı, motivasyonu ve başarısına etkisi
Kara A. (Danışman)
O.YETKİN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul öğretmenlerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile kaynaştırma eğitimine ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
Kara A. (Danışman)
A.YAŞAR(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Erken cumhuriyet dönemi harf inkılabından önce yazılmış psikoloji kitaplarının eğitim programları ve genel öğretim ilkeleri bağlamında analizi
Kara A. (Danışman)
N.KÖSE(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi
Kara A. (Danışman)
İ.SEKMAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenmeye ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının incelenmesi
Kara A. (Danışman)
F.DALAMAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ve alternatif ölçme - değerlendirmeye yönelik tutumlarının incelenmesi
Kara A. (Danışman)
M.ERKUŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin İngilizce dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin incelenmsi
Kara A. (Danışman)
F.AKSAK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin üçgenler konusundaki kavram yanılgılarının incelenmesi
Kara A. (Danışman)
N.KAYA(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaöğretim öğrencilerinin matematik kaygısı ve öğrenmeye ilişkin tutumlarının incelenmesi
KARA A.
O.YETGİN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin sosyal medya kullanımı ile algılanan insani değerlerin incelenmesi
KARA A.
H.TEKİN(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (19)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
ESCI (1)
TRDizin (11)
Diğer Yayınlar (7)
2025
20251. Digital Dilemma in Teacher Training: Digital Well-Being and Internet Addiction
ŞAN İ., KARADENİZ D., KARSAK H. G., KARA A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TECHNOLOGY IN EDUCATION , cilt.8, sa.3, ss.364-392, 2025 (ESCI)
2022
20222. ORTAÖĞRETİM ÖĞRETMENLERİNİN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİNE İLİŞKİN DÜŞÜNCE, ENDİŞE VE TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
KARA A., DALAMAN F., BAŞARAN İ.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.15, sa.61, ss.4352-4370, 2022 (TRDizin)
2021
20213. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğrenmeye ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
DALAMAN F., KARA A.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.18, sa.3, ss.1572-1601, 2021 (TRDizin)
2020
20204. ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN ARAPÇA İLE İNGİLİZCE DERSLERİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ
KARA A., AKSAK F.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.13, sa.45, ss.1098-1131, 2020 (TRDizin)
2019
20195. Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Uygulanan Yabancı Dil (İngilizce) Öğretim Programının Değerlendirilmesi (Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Myo Örneği)
İZCİ E., GÖKCEN E., KARA A.
The Journal of Kesit Academy , cilt.5, sa.21, ss.84-100, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. ORTAÖĞRETİM DOKUZUNCU SINIF İNGİLİZCE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMINA İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Taşdemir N., İZCİ E., KARA A.
The Journal of Social Sciences , cilt.41, sa.41, ss.417-434, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20187. Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Kaygısı ve Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
YETGİN O., KARA A.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi
, cilt.32, sa.2, ss.16-27, 2018 (TRDizin)
2016
20168. Ortaokul Öğrencilerinin Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının Bilgisayar Kullanma Alışkanlıkları Bakımından İncelenmesi
KARA A., TEKİN H., ÜNİŞEN A., İZCİ E.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.56-65, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
20169. ORTAOKUL 5. SINIF MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR
KARA A., ÖZKAN S.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.15, sa.57, ss.319-331, 2016 (TRDizin)
2015
201510. ALGILANAN ÖĞRETİM ELEMANI DAVRANIŞLARI ÖLÇEĞİNİNGELİŞTİRİLMESİ
KARA A., İZCİ E., KÖKSALAN B., ZELYURT H.
The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences , cilt.1, sa.1, ss.21-32, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Effect of book reading method upon attitudes of students towards learning and reading habit
KARA A., ÜNİŞEN A., İZCİ E.
Educational Research and Reviews , cilt.10, sa.15, ss.2059-2067, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
201112. Resmi ve Özel İlköğretim Birinci Kademede Öğrenim Gören Öğrencilerin Öğrenmeye İlişkin Tutumları
KARA A., İZCİ E., ULUTAŞ A.
NWSA-e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, sa.1, ss.988-1006, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201113. Beden Eğitimi Öğretmenlerin Serbest Zamanlarını Değerlendirme Alışkanlıkları ve Öğrenmeye İlişkin Tutumları
KARA A., İZCİ E., MURATHAN F.
NWSA e-Journal of New World Sciences Academy Education Sciences , cilt.6, sa.1, ss.958-987, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201014. Öğrenme ilişkin tutum ölçeğinin geliştirilmesi
KARA A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.9, sa.32, ss.49-62, 2010 (TRDizin)
2010
201015. Fransa da Eğitim Personelinin Hizmet İçi Eğitimi
İZCİ E., KARA A.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , sa.5, ss.161-168, 2010 (TRDizin)
2008
200816. Öğretmen Adaylarının Fen Bilgisi Öğretimi Dersine İlişkin Tutumları
ÖZDEN M., KARA A., TEKİN A.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.7, sa.23, ss.352-377, 2008 (TRDizin)
2007
200717. Dershane Öğrencilerinin Çoklu Zeka Kuramı Açısından İncelenmesi
İZCİ E., KARA A., DALAMAN F.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.21, ss.1-14, 2007 (TRDizin)
2006
200618. İlköğretimde Kullanılan Deyimlere İlişkin Bir Araştırma
KARA A., KAYABAŞI B., ALKAYIŞ M. F.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.20, ss.4-20, 2006 (TRDizin)
2004
200419. Eğitim Derslerinin Doktora Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumlarına Etkisi
SEMERCİ Ç., KARA A.
Eğitim ve Bilim
, cilt.29, sa.131, ss.70-77, 2004 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Öğretmen Adaylarının Dijital İyi oluş Algılarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Şan İ., Orhan Karsak H. G., Karadeniz D., Kara A.
II. Uluslararası Multidisipliner Dijital Yaşam Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 Mayıs 2022, cilt.1, ss.63-64, (Özet Bildiri)
2022
20222. Öğretmen adaylarının dijital iyi oluş algılarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
ŞAN İ., KARADENİZ D., KARSAK H. G., KARA A.
II. Uluslararası Multidisipliner Dijital Yaşam Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2019
20193. 0-2 Yaş Üstün Yetenekli Çocukları Tanılama ve Aile Rehberliği İçin Bir Model Önerisi
ARSLAN M., İZCİ E., KARA A.
International Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.208-210, (Özet Bildiri)
2019
20194. Ebeveynlerin BİLSEM Hakkında Sosyal Medya Paylaşımlarının İncelenmesi
KARA A., ARSLAN M., İZCİ E.
International Congress on Gifted and Talented Education, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.205-207, (Özet Bildiri)
2019
20195. Harran Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Öğrencilerine Yönelik Yabancı Dil (Ingilizce) Öğretim Programının Değerlendirilmesi
İZCİ E., GÖKÇEN E., KARA A.
ULUSLARARASI JİLSES KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, ss.22-23, (Özet Bildiri)
2019
20196. Ortaöğretim Dokuzuncu Sınıf İngilizce Dersi Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
İZCİ E., TAŞDEMİR N., KARA A.
ULUSLARARASI JİLSES KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Haziran 2019, ss.40-41, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Anketler ve Ölçekler
KARA A.
Eğitimde Araştırma Yöntemleri, Erkan DİNÇ, Kasım KIROĞLU, Editör, PegemAkademi, Ankara, ss.471-505, 2022
2017
20172. Eğitimde Program Değerlendirme-I
KARA A., AKDAĞ M.
Eğitimde Program Geliştirme ve Değerlendirme, Oral Behçet, Yazar Taha, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.469-488, 2017
2015
20153. Bireysel Öğretim Modelleri
KARA A.
Öğretim İlke ve Yöntemleri, Yusuf BUDAK, Editör, Pegem Akademi Yayınları, ss.256-284, 2015