Eğitim Derslerinin Doktora Öğrencilerinin Öğretmenlik Tutumlarına Etkisi


SEMERCİ Ç., KARA A.

Eğitim ve Bilim, cilt.29, sa.131, ss.70-77, 2004 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 29 Sayı: 131
  • Basım Tarihi: 2004
  • Dergi Adı: Eğitim ve Bilim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.70-77
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, eğitim derslerinin doktora öğrencilerinin öğretmenlik tutumlarına etkisini araştırmaktır. 2000-2001 öğretim yılında Fırat Üniversitesi Sosyal, Fen ve Sağlık Bilimleri Enstitülerinde doktora yapan 64 öğrenciye, "Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği" uygulanmıştır.Ölçekte 30 madde bulunmaktadır. KMO (Kaiser-Meyer-Olkin) değeri 0.88, Bartlett test değeri 8980.25 ve Cronbach Alpha değeri 0.68'dir. Bulgulara göre, ön ölçek ile son ölçek arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.