Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
Turkish Science Teachers' Use of Educational Research and Resources
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, vol.11, no.6, pp.1231-1248, 2015 (SSCI)

Articles Published in Other Journals
Science teachers’ self-efficacy perceptions on acid-base subject related to daily life in science course
Electronic Journal for Research in Science and Mathematics Education
, vol.26, no.2, pp.77-90, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

Scale of attitudes towards online formative assessment: Teacher ' attitudes during COVID-19 pandemic
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL METHODOLOGY
, vol.8, no.2, pp.241-257, 2022 (Peer-Reviewed Journal)


Theoretical and conceptual framework for science course skill-based questions (next generation)
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, vol.9, no.17, pp.17-36, 2022 (Peer-Reviewed Journal)

The investigation of first grade students’ knowledge, awareness and attitudes about recycling
International Online Journal of Educational Sciences
, vol.9, no.1, pp.174-190, 2017 (Peer-Reviewed Journal)


Preservice science teachers' context based teaching practices in “special teaching methods” course
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.4, no.2, pp.666-681, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Middle, high school and university students’ predictors of science achievement
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.35, pp.29-45, 2015 (Peer-Reviewed Journal)

Chemistry motıvation questıonnaıre: The study of validity and Reliability
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.9, no.18, pp.297-310, 2012 (Peer-Reviewed Journal)

Students’ interest to usage of organic chemistry in daily life
Erzincan University Education Faculty Journal
, vol.1, no.13, pp.143-154, 2011 (Peer-Reviewed Journal)

Correlation between chemistry pre-service teachers' learning style and academic achievement
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.5, no.10, pp.185-192, 2008 (Peer-Reviewed Journal)

The opinions and experıences of secondary school students about units taught in chemistry course
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.3, no.27, pp.211-219, 2007 (Peer-Reviewed Journal)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
Kimyasal değişimler ünitesi çerçevesinde yaşam temelli öğrenme uygulama sürecinin incelenmesi
III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Turkey, 5 - 07 September 2013, pp.44
Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları İle Eğitim Araştırmalarına Karşı Tutumlarının İncelenmesi
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 27 - 30 June 2012, pp.143
Kimya Motivasyon Anketi Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Erzurum, Turkey, 5 - 08 July 2011, pp.61
Eğitim Araştırmalarına Karşı Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Cyprus (Kktc), 16 - 18 September 2010, pp.261
Kimya Derslerinde Atasözlerinin Kullanılmasına Yönelik Öğrencilerin Algıları
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Turkey, 23 - 25 September 2010, pp.47
A comparison of context based and problem based learning
European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE) Abstract Book, 6 - 09 July 2008, pp.56
Student s interest in the usage of organic chemistry in daily life
9th European Conference on Research In Chemical Education (ECRICE), İstanbul, Turkey, 6 - 09 July 2008, pp.136
Kimya öğretmenliği öğrencilerinin laboratuvar uygulamaları hakkındaki düşünceleri
XXI. Ulusal Kimya Kongresi, Turkey, 23 - 27 August 2007
Üniversite Kimya öğrencilerinin asitler ve bazlar hakkındaki bilgilerin günlük hayatla ilişkilendirme düzeyleri
VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara, Turkey, 7 - 09 September 2006
Books & Book Chapters
Context-Based Teaching Practices in Chemistry
in: Teaching Chemistry: Examples of Good Practice for Teacher Educators, Teachers and Student Teachers (2nd Edition), Ali Paşa AYAS Mustafa SÖZBİLİR, Editor, Pegem A Yayıncılık, Ankara, pp.419-452, 2017
Kimyada yaşam (bağlam) temelli öğretim uygulamaları
in: Kimya öğretimi Öğretmen eğitimcileri öğretmenler ve öğretmen adayları için iyi uygulama örnekleri, Alipaşa Ayas Mustafa Sözbilir, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.213-246, 2015