Eğitim Bilgileri
1994 - 1999
1994 - 1999Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi (Yl) (Tezli), Türkiye
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1986 - 1990
1986 - 1990Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2000 - 2011
2000 - 2011Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1990 - 2000
1990 - 2000Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - 2017
2013 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2017
2012 - 2017Bölüm Başkan Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2007 - 2008
2007 - 2008Dekan Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2001 - 2007
2001 - 2007Enstitü Müdür Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2000 - 2011
2000 - 2011Yardımcı Doçent Doktor
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, Yardımcı Doçent Doktor
1991 - 2000
1991 - 2000Araştırma görevlisi
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ, Araştırma görevlisi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
EYD 605 İleri Araştırma Yöntem ve Teknikleri
EYD 683 Uzmanlık Alan Dersi
EYD 682 Tez Yönetimi
Lisans
Lisans
TÜRK EĞİTİM TARİHİ
EĞİTİME GİRİŞ
MB 161 Eğitim Bilimine Giriş
Sınıf Yönetimi
Sınıf Yönetimi
MB 161 Eğitim Bilimine Giriş
BÖTE 362 Türk eğitim sistemi ve okul yönetimi
PDR 264 GRUP DİNAMİĞİ
OÖÖ 456 Türk Eğitim sistemi ve okul yönetimi
Bilim Tarihi
Yönetimde İnsan İlişkileri
Eğitim Bilimine Giriş
Grup Dinamiği
Sosyal Antropoloji
Yönetilen Tezler
2017
2017Doktora
Okulun çevre unsuru olarak sosyal medyaya ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri
ÜSTÜNER M.
M.ŞAHİN(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Öğretmenlerin dönüşümcü liderlik, örgütsel adalet ve örgütsel destek algılarının iş yaşam kaliteleri üzerine etkisi
ÜSTÜNER M.
H.AKAR(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Ortaokul öğretmenlerinin örgütsel politika algılarıyla örgütsel bağlılıkları ve örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkinin analizi
ÜSTÜNER M.
O.TAYYAR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmenlerin görüşlerine göre okul müdürlerinin davranış etkenleri
ÜSTÜNER M.
İ.SEHA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim okullarının stratejik planlarında belirttikleri zayıf yönler ve bunların giderilmesine ilişkin yönetici ve öğretmen görüşleri
ÜSTÜNER M.
F.HAN(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin akran zorbalığına ilişkin tutumları ve müdahale stratejileri
ÜSTÜNER M.
P.AKAR(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim okullarının örgüt tipi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki
ÜSTÜNER M.
S.ATİK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (3)
Scopus (8)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (8)
2024
20241. Uzaktan Öğretim Uygulamalarının Okul Yöneticilerinde Gerekli Kıldığı Yeterlikler
YILDIRIM M., ÜSTÜNER M.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.2, ss.1084-1104, 2024 (TRDizin)
2023
20232. Okul Müdürlerinin Kişilik Özellikleri, Güçlü ve Zayıf Yönleri, Yönetim Tarzları ve Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerine İlişkin Görüşleri
ÖZKUL R., DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.334-358, 2023 (TRDizin)
2023
20233. Perceptions of School Principals Regarding Their Schools (A Study of a Swot Analysis)
ÖZKUL R., DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi I , cilt.14, sa.2, ss.184-201, 2023 (Hakemli Dergi)
2020
20204. The Relationship between Secondary School Teachers' Perceptions of Organizational Politics and Their Organizational Commitment and Organizational Citizenship Behaviors
ÇELİK O. T., ÜSTÜNER M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.35, sa.1, ss.120-135, 2020 (ESCI, Scopus, TRDizin)
2019
20195. Örgütsel Politika Algısı Ölçeğinin Okul Örgütleri İçin Türkçe’ ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ÇELİK O. T., ÜSTÜNER M.
Kuramsal Eğitimbilim , cilt.12, sa.1, ss.77-96, 2019 (TRDizin)
2018
20186. Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlikleri ile Yaşam Doyumları Arasındaki İlişki
ÇELİK O. T., ÜSTÜNER M.
Kuramsal Eğitimbilim , ss.41-60, 2018 (TRDizin)
2018
20187. The Relationships between Positive and Negative Perfectionisms, Self-Handicapping, Self-Efficacy and Academic Achievement
AKAR H., DOĞAN Y. B., ÜSTÜNER M.
EUROPEAN JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATION
, cilt.7, sa.1, ss.7-20, 2018 (ESCI, Scopus)
2017
20178. Ortaöğretim Öğretmenleri İçin Mesleki Değerler ÖlçeğiGeliştirme Çalışması
ÇELİK O. T., ÜSTÜNER M.
Uşak üniversitesi sosyal bilimler dergisi , cilt.10, sa.2, ss.151-169, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. Mediation Role of Self-Efficacy Perceptions in the Relationship between Emotional Intelligence Levels and Social Entrepreneurship Traits of Pre-Service Teachers
AKAR H., ÜSTÜNER M.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.12, ss.95-115, 2017 (ESCI, TRDizin)
2014
201410. İlköğretim Okullarının Örgüt Tipi İle ÖğretmenlerinÖrgütsel Bağlılığı Arasındaki İlişki
ÜSTÜNER M., ATİK S.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.133-154, 2014 (TRDizin)
2014
201411. Two alternative models on the relationships between organizational justice, organizational commitment, burnout, and job satisfaction of education supervisors
Karakus M., ÜSTÜNER M., Toprak M.
KEDI JOURNAL OF EDUCATIONAL POLICY
, cilt.11, sa.1, ss.69-94, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201412. The relationship between communication competence and organizational conflict: A study on heads of educational supervisors İletişim yeterliği ile örgütsel çatışma arasındaki ılişki: Eğitim denetmenleri başkanlığı üzerine bir araştırma
ÜSTÜNER M., KIŞ A.
Egitim Arastirmalari - Eurasian Journal of Educational Research
, sa.56, 2014 (SCI-Expanded, Scopus, TRDizin)
2011
201113. EFFECTS OF ADMINISTRATORS' ETHICAL LEADERSHIP AND ORGANIZATIONAL JUSTICE BEHAVIOR ON TEACHERS' ORGANIZATIONAL COMMITMENT LEVEL
UĞURLU C. T., ÜSTÜNER M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.41, ss.434-448, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200914. The Attitudes of Prospective Teachers Towards the Profession of Teaching (The Case of Inonu University, Faculty of Education)
ÜSTÜNER M., DEMİRTAŞ H., CÖMERT M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.34, sa.151, ss.140-155, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200915. TURKISH HIGH SCHOOL STUDENTS' ATTITUDES TOWARD ADDICTIVE SUBSTANCES: ASSOCIATION WITH PERCEIVED PARENTAL ATTITUDES
ÜSTÜNER M., Aksoy K., Ozer N.
JOURNAL OF DRUG EDUCATION
, cilt.39, sa.1, ss.59-71, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200916. Lise Öğretmenlerinin Örgütsel Adalet Algıları
CÖMERT M., DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M., ÖZER N.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama Dergisi , cilt.7, sa.13, ss.3-22, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200917. Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öz Yeterlik Algıları
ÜSTÜNER M., DEMİRTAŞ H., CÖMERT M., ÖZER N.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.17, ss.1-16, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200818. Öğretmenler kurulu toplantılarının etkililiğine ilişkin öğretmen görüşleri
DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M., ÖZER N., CÖMERT M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.15, ss.55-74, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
200819. The Comparison of the Educational Philosophies of Turkish Primary School Superintendents and Teachers
ÜSTÜNER M.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.8, sa.33, ss.177-192, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200820. Öğretmenler Kurulu Toplantıların Etkililiğine İlişkin Öğretmen Görüşleri
DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M., ÖZER N., CÖMERT M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.15, ss.55-74, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200721. Okul yönetiminde karşılaşılan sorunların öğrenci ve okul ile ilgili değişkenler açısından incelenmesi
DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M., ÖZER N.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.13, sa.51, ss.421-455, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200722. Okul Yönetiminde Karşılaşılan Sorunların Öğrenci ve Okul ile İlgili Değişkenler Açısından İncelenmesi
DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M., ÖZER N.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi , sa.51, ss.421-455, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200623. Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel güven algıları
ÖZER N., DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M., CÖMERT M.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.103-124, 2006 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. Okul Müdürlerinin Mesleki Saygınlıklarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
ÖZER N., DEMİRTAŞ H., ÜSTÜNER M., NAZLI K.
9. Eğitim Yönetimi Forumu, 1 - 04 Kasım 2018
2018
20182. Örgüt Tipi, Örgütsel Mutluluk ile İş Doyumu Arasındaki İlişki: Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma
ÜSTÜNER M., ATİK S., Abdurrezzak S.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Sivas, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, cilt.650, (Özet Bildiri)
2017
20173. Ortaöğretim Öğretmenleri İçin Mesleki Değerler Ölçeği Geliştirme Çalışması
ÇELİK O. T., ÜSTÜNER M.
I. ULUSLARARASI EĞİTİM ARAŞTIRMALARIVE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ KONGRESİ, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. ortaokul öğretmenlerinin örgütsel politika algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
ÇELİK O. T., ÜSTÜNER M.
IX uluslararası eğitim denetimi kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2011
20115. Eğitim Müfettişi Yardımcılarının Seçilme Yetiştirilme Çalışma Koşulları Ücretlendirme Terfiler ile Genel Özlük Hakları Alan ve Süreçlerinde Yaşanan Sorunlara İlişkin Görüşleri
ÜSTÜNER M., DEMİRTAŞ H.
III. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, Mersin, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2016
20161. EĞİTİME FARKLI YAKLAŞIMLAR
SABANCI A., ALTUNAY E., DEMİRTAŞ H., ÇINAR İ., TOPRAKÇI E., KAYIKÇI K., et al.
EĞİTBİLİM PEDANDRAGOJİ, TOPRAKÇI ERDAL, Editör, ÜTOPYA, Ankara, ss.447-492, 2016