Prof. AYÇA ÇEKİÇ AKYOL


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Reklamcılık ve Tanıtım


Research Areas: Social Sciences and Humanities, Mass Communications and Mass Media, Public Relations, Advertising and Acquaint, Communication Sciences

Metrics

Publication

68

Project

1

Thesis Advisory

6
UN Sustainable Development Goals

Education Information

2004 - 2011

2004 - 2011

Doctorate

Selcuk University, Instıtute Of Socıal Scıences, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr), Turkey

2001 - 2004

2001 - 2004

Postgraduate

Selcuk University, Instıtute Of Socıal Scıences, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), Turkey

1997 - 2001

1997 - 2001

Undergraduate

Selcuk University, Faculty Of Communıcatıon, Department Of Publıc Relatıons And Promotıon, Turkey

Dissertations

2011

2011

Doctorate

Reklam mesajlarında bilgilendirici içerik: Dergi reklamları üzerine bir içerik analizi

Selcuk University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Dr)

2004

2004

Postgraduate

Gazete Reklamlarının Nitel Ve Nicel Özellikleri: Otomotiv Reklamları Üzerine İçerik Analizi

Selcuk University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli)

Foreign Languages

B2 Upper Intermediate

B2 Upper Intermediate

English

Research Areas

Social Sciences and Humanities

Mass Communications and Mass Media

Public Relations

Advertising and Acquaint

Communication Sciences

Academic Titles / Tasks

2018 - Continues

2018 - Continues

Associate Professor

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2011 - 2018

2011 - 2018

Assistant Professor

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2004 - 2011

2004 - 2011

Research Assistant

Selcuk University, Faculty Of Communıcatıon, Department Of Publıc Relatıons And Promotıon

Managerial Experience

2018 - Continues

2018 - Continues

Erasmus Program Institutional Coordinator

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2018 - Continues

2018 - Continues

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2018 - Continues

2018 - Continues

Farabi Program Institutional Coordinator

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2018 - Continues

2018 - Continues

Mevlana Exchange Program Institutional Coordinator

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2018 - 2022

2018 - 2022

Head of Department

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2018 - 2022

2018 - 2022

Fakülte Kurulu Üyesi

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2014 - 2022

2014 - 2022

Head of Department

Inonu University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri (Yl) (Fırat Ortak)

2014 - 2016

2014 - 2016

Head of Department

Inonu University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim Bilimleri (Yl) (Tezli) (Fırat Üniv. Ortak)

2013 - 2016

2013 - 2016

Program Koordinatörü

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2012 - 2016

2012 - 2016

Head of Department

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2011 - 2016

2011 - 2016

Head of Department

Inonu University, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

Courses

Postgraduate

Postgraduate

Tez Yönetimi

Undergraduate

Undergraduate

REKLAMCILIK 1

Postgraduate

Postgraduate

Siyasal Reklamcılık

Undergraduate

Undergraduate

Reklamda Yaratıcılık

Postgraduate

Postgraduate

Araştırma Yöntemleri

Postgraduate

Postgraduate

Tez Yönetimi

Postgraduate

Postgraduate

PAZARLAMA VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Undergraduate

Undergraduate

TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI

Undergraduate

Undergraduate

REKLAM YAZARLIĞI

Postgraduate

Postgraduate

DANIŞMANLIK

Undergraduate

Undergraduate

REKLAM ANALİZİ

Undergraduate

Undergraduate

REKLAM TANITIM FİLM YAPIMI

Postgraduate

Postgraduate

REKLAM KAMPANYALARI VE ANALİZLERİ

Postgraduate

Postgraduate

SEMİNER

Postgraduate

Postgraduate

UZMANLIK ALAN

Undergraduate

Undergraduate

SEMİNER

Undergraduate

Undergraduate

PAZARLAMA İLETİŞİMİ

Advising Theses

Articles Published in Other Journals

2016

2016

TÜRK TELEVİZYON REKLAMLARINDA HAYVAN KULLANIMI

ÇEKİÇ AKYOL A.

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi , vol.15, no.57, pp.332-351, 2016 (Peer-Reviewed Journal)

Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings

2022

2022

Sosyal Medya Bağımlılığının Akademik Erteleme Davranışı Üzerindeki Etkisi: İnönü Üniversitesi Örneği /

Türkmen G. N., ÇEKİÇ AKYOL A.

19th International Symposium, Communication in the Millenium, Erzurum, Turkey, 12 - 14 October 2022

2022

2022

TÜRKİYE’DE HALKLA İLİŞKİLER MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUM ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Badem N., ÇEKİÇ AKYOL A.

Yeni Yüzyılda İletişim Kongresi, İstanbul, Turkey, 09 June 2022

2022

2022

X VE Z KUŞAĞININ TÜKETİM DAVRANIŞLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Toka N., ÇEKİÇ AKYOL A.

Yeni Yüzyılda İletişim Kongresi, İstanbul, Turkey, 09 June 2022

2021

2021

Online Satın Alma Üzerine Bir Araştırma

ÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö., AKYOL M.

18th International Symposium Communication in the Millennium, Turkey, 26 - 27 October 2021

2020

2020

FİJİTAL PAZARLAMA KAPSAMINDA ARTIRILMIŞ GERÇEKLİKİÇEREN REKLAM ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ

ÇEKİÇ AKYOL A., ERSÖZ F. T.

7. Uluslararasıİletişim GünleriDijital Çağda İletişim EğitimiSempozyumu, İstanbul, Turkey, 21 - 23 October 2020, pp.59-69

2019

2019

TÜKETİCİLERİN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINDA INSTAGRAM’IN ROLÜÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

ÇEKİÇ AKYOL A., Göktaş E.

1. Uluslararası İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi, Malatya, Turkey, 26 - 28 September 2019, pp.1367-1382

2018

2018

FİRMALARIN 8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜNDE YAYINLADIKLARI REKLAMLARININ PAZARLAMA İLETİŞİMİ BAĞLAMINDA İÇERİK ANALİZİ

GÜNAY N., ÇEKİÇ AKYOL A.

I. ATLAS DERGİSİ ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Nevşehir, Turkey, 19 - 21 October 2018

2018

2018

Türkiye’xxde Küresel Markaların Reklam Dili

ÇEKİÇ AKYOL A., GÜNAY N.

2. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Adana, Turkey, 4 - 05 May 2018

2018

2018

Reklamda Sanat

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

2. Uluslarası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi, Elazığ, Turkey, 19 - 21 April 2018

2017

2017

POLITICAL ADVERTISEMENT AND 2017 TURKISH CONSTUTIONAL REFERENDUM: AN ANALYSIS OF YES/ NO CAMPAIGNS’ TV ADVERTISEMENTS

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE CHANGINGWORLD AND SOCIAL RESEARCH, Roma, Italy, 8 - 10 August 2017

2016

2016

THE USE OF THE SOCIAL MEDIA AS A COMMUNICATION TOOL IN EUROPEAN AIRPORTS CASE STUDY OF FACEBOOK

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., ÇAKI C.

2nd International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, İstanbul, Turkey, 4 - 06 November 2016

2015

2015

ANIMAL USE IN TURKISH TELEVISION ADVERTISING

ÇEKİÇ AKYOL A.

2015 WEI International Academic Conference, Barcelona, Spain, 18 January 2015 - 21 January 2016

2015

2015

ANALYSING of PRODUCT PLACEMENT in TURKISH CINEMA FROM the DIFFERENTIATION of ART MOVIE and POPULAR MOVIE

ÇEKİÇ AKYOL A., KURUCA Y., AKYOL M.

International Conference on Social Sciences and Education Research, 29 - 31 October 2015

2014

2014

Greenwashing Deceptive Green Advertising Practices

ÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö.

International Symposium “Communication in the Millenium” in corporation with University of Texas at Austin (USA), Anadolu University (Turkey), Istanbul University (Turkey). ESKİŞEHİR, Eskişehir, Turkey, 15 - 18 June 2014

2014

2014

Diyet Ürün Reklamlarında Kadın Temsili Facebook Üzerine Bir İnceleme

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., KURUCA Y.

I. Uluslararası Yeni Medya Ve Kadın Sempozyumu, UŞAK ÜNİVERSİTESİ, Uşak, Turkey, 28 - 30 May 2014

2013

2013

Environmental Claims in Magazine Advertisements: A Content Analysis of EKO IQ Magazine

ÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö.

International Journal of Arts and Sciences, Roma, Italy, 22 - 25 October 2013

2012

2012

DEMOKRASİNİN E DÖNÜŞÜMÜ

BABACAN M. E., AKYOL M., TOPBAŞ H., ÇEKİÇ AKYOL A.

TURGUT ÖZAL ULUSLARARASI EKONOMİ VE SİYASET KONGRESİ II, Malatya, Turkey, 12 - 20 April 2012, pp.650-667

2012

2012

Demokrasinin E Dönüşümü Küresel Değişim ve Demokratikleşme

BABACAN M. E., AKYOL M., TOPBAŞ H., ÇEKİÇ AKYOL A.

Turgut ÖzalUluslar Arası Ekonomi ve Siyaset Kongresi – II, Malatya, Turkey, 19 - 21 April 2012, pp.650-667

Books & Book Chapters

2022

2022

Siyasal İletişim Bağlamında TikTok Kullanımı: Belediye Başkanları Örneği

AKYOL M., Yıldırım Ş., ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmaları, Akyol Çekiç Ayça, Akyol Mevlüt, Editor, nobel, Ankara, pp.259-287, 2022

2022

2022

TOPLUMSAL FAYDANIN İNŞASINDA SOSYAL PAZARLAMA UYGULAMALARI: TV VE İNTERNET REKLAMLARI ÜZERİNE İÇERİK ANALİZİ

Bal M. A., ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Sosyal Medya ve İletişim Çalışmaları, Erdoğan, Eda Balkaş; Akbulut, Nesrin Tan; Akkaya, Duygu Talih, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.38-74, 2022

2022

2022

SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞININ AKADEMİK ERTELEME DAVRANIŞI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Türkmen G. N., ÇEKİÇ AKYOL A.

in: İletişim Bilimlerinde Güncel Araştırmalar-2, Yüksel, Erkan ; Paksoy, Alaaddin F.; Cingi, Can Cemal; Süllü Durul, Simge, Editor, Literatürk Academia, Konya, pp.119-140, 2022

2021

2021

Reklamlarda Kültürel Kodların Sunumu

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Kültür Odaklı Halkla İlişkiler ve Reklam, Dr. Öğr. Üyesi Pınar Güner KOÇAK, Editor, Literatürk, Konya, pp.85-114, 2021

2021

2021

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ REKLAMCILIK

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

in: Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Erdoğan Eda , Akbulut Nesrin Tan , AkkayaDuygu Talih, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.161-183, 2021

2021

2021

Mobil Reklamcılık

AKYOL M., ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Erdoğan Eda , Akbulut Nesrin Tan , AkkayaDuygu Talih, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.317-340, 2021

2020

2020

Sözlü İletişimde Mesaj Tasarımı

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Sözlü İletişim ve Hitabet, Prof. Dr. Ümit Arklan, Editor, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, pp.46-67, 2020

2020

2020

PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE GÜVENLİ BİR YOL:PAZARLAMA AMAÇLI HALKLA İLİŞKİLER

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: TEORİ VE PRATİKTE HALKLA İLİŞKİLER YENİDEN, LEVENT ÖZKOÇAK, Editor, DETAY YAYINCILIK, Ankara, pp.199-226, 2020

2020

2020

SOSYAL MEDYADA KİŞİSEL MARKALAŞMA: “NUSRET” ve “CZN BURAK”ÖRNEKLERİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİ

BABACAN Z., ÇEKİÇ AKYOL A.

in: DİJİTALLEŞEN EVRENDEN DEĞİŞEN DÜNYAYA, REZAL KOÇ, Editor, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, pp.71-89, 2020

2020

2020

Sözlü İletişim ve Retorik

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Sözlü İletişim ve Hitabet, Prof. Dr. Ümit Arklan, Editor, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, pp.127-148, 2020

2020

2020

Sözlü İletişim ve Dil

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Sözlü İletişim ve Hitabet, Prof. Dr. Ümit Arklan, Editor, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını, Erzurum, pp.106-126, 2020

2020

2020

Sözlü İletişim Kavramı ve Süreci

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: SÖzlü İletişim ve Hitabet Sanatı, Prof. Dr. Ümit Arklan, Editor, Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, Erzurum, pp.4-24, 2020

2020

2020

Yeni Nesil Pazarlama Stratejisi: FenomenPazarlaması (Influencer Marketıng)

YAĞCİ S., ÇEKİÇ AKYOL A.

in: SİNEMA VE İLETİŞİM ÇALIŞMALARI, BEYLER YETKİNER, Editor, AKADEMİSYEN YAYINEVİ, Ankara, pp.75-96, 2020

2020

2020

Kurumsal İletişim ve Marka Yönetimi

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Kurumsal İletişimin El kitabı, Zekiye Tamer Gencer, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.7-35, 2020

2017

2017

Financial Public Relations Applications done ViaInternet in Turkey: Content Analysis on Trade Banksthat are Members of the Istanbul Stock Exchange

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

in: Practice Fields in Public Relations : A Turkey Panorama, Ümit ARKLAN, Editor, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt, pp.411-435, 2017

2016

2016

Etkinlik Stratejileri

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: Halkla İlişkiler Kampanya Analizi, Jale Balaban Salı, Editor, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir, pp.106-125, 2016

2015

2015

Diyet Ürün Reklamlarında Kadın Temsili: Facebook Üzerine Bir İnceleme

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., KURUCA Y.

in: İLETİŞİM ÇALIŞMALARI 2015, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜR, Prof. Dr. Aytekin İŞMAN, Editor, Sakarya Üniversitesi Yayını 134, Sakarya, pp.381-404, 2015

2015

2015

Türk Sinemasında Sanat Filmi ve Popüler Film Ayrımında Ürün YerleştirmeUygulamasının İncelenmesi

ÇEKİÇ AKYOL A.

in: İLETİŞİM ÇALIŞMALARI 2015, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜR, Prof. Dr. Aytekin İŞMAN, Editor, Sakarya Üniversitesi Yayını 134, Sakarya, pp.127-143, 2015

2012

2012

Reklam Araştırmalarında Metinsel Analiz Yöntemi ile Anlamların İnşası ve Yapıbozumu

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

in: İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Görsel Metin Çözümleme, Özlem Güllüoğlu, Editor, Ütopya Yayınları, Ankara, pp.234-267, 2012

Episodes in the Encyclopedia

2016

2016

Kamu Politikaları Ansiklopedisi

ÇEKİÇ AKYOL A.

Nobel Yayınevi, pp.212-214, 2016

2016

2016

Kamu Politakaları Ansiklopedisi

ÇEKİÇ AKYOL A.

Nobel Yayın Evi, pp.199-201, 2016

Supported Projects

2012 - 2012

2012 - 2012

SODES Sözlü Güç Güçlü Söz

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

ÇEKİÇ AKYOL A.

Activities in Scientific Journals

2018 - Continues

2018 - Continues

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Publication Committee Member

2018 - Continues

2018 - Continues

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Advisory Committee Member

2018 - Continues

2018 - Continues

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Scientific Committee Membership

2017 - Continues

2017 - Continues

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Committee Member

2020 - 2020

2020 - 2020

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

Special Issue Editor

Scientific Refereeing

September 2022

September 2022

Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

National Scientific Refreed Journal

July 2022

July 2022

İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi

National Scientific Refreed Journal

July 2022

July 2022

Türkiye İletişim araştırmaları dergisi

National Scientific Refreed Journal

July 2022

July 2022

Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

National Scientific Refreed Journal

May 2022

May 2022

elektronik Cumhuriyet İletişim dergisi

National Scientific Refreed Journal

September 2021

September 2021

SÜLEYMAN DEMIREL ÜNIVERSITESI VIZYONER DERGISI

National Scientific Refreed Journal

May 2021

May 2021

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi

Other Indexed Journal

April 2021

April 2021

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal

September 2020

September 2020

OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi

Other Indexed Journal

September 2020

September 2020

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal

April 2020

April 2020

TRT Akademi

National Scientific Refreed Journal

January 2020

January 2020

SÜLEYMAN DEMIREL ÜNIVERSITESI VIZYONER DERGISI

National Scientific Refreed Journal

December 2019

December 2019

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

National Scientific Refreed Journal

November 2019

November 2019

Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

National Scientific Refreed Journal

November 2019

November 2019

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal

October 2019

October 2019

Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi Communicata

National Scientific Refreed Journal

September 2019

September 2019

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal

July 2019

July 2019

JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION

National Scientific Refreed Journal

May 2019

May 2019

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal

December 2018

December 2018

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal

August 2018

August 2018

Communicata

National Scientific Refreed Journal

July 2018

July 2018

Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal

June 2018

June 2018

İnönü Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi

National Scientific Refreed Journal