Eğitim Bilgileri
2015 - 2018
2015 - 2018Doktora
Maltepe Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
2012 - 2014
2012 - 2014Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Doktora
Türkiye’de Reklam Filmlerinde Hikaye Anlatıcılığı Kullanımı: 2017 Kristal Elma Festivali Örneği
Maltepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
2014
2014Yüksek Lisans
Üreten tüketicinin yükselişi: Kullanıcıların ürettiği reklamlar
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Halkla İlişkiler
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2010 - 2020
2010 - 2020Öğretim Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Hazırlık Eğitimi
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorYüksekokul Müdürü
İnönü Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Yüksekokulu
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2018 - 2019
2018 - 2019Bölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
2012 - 2018
2012 - 2018Bölüm Kalite Komisyonu Başkanı
İnönü Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
Akademi Dışı Deneyim
2007 - 2010
2007 - 2010İngilizce Öğretmeni
Beydağı Anadolu Lisesi, İngilizce Öğretmeni
2006 - 2010
2006 - 2010İngilizce Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Beydağı Anadolu Lisesi, Eğitim Öğretim, İngilizce Öğretmeni
2004 - 2010
2004 - 2010Eğitici Eğitmeni
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Eğitici Eğitmeni
1999 - 2006
1999 - 2006İngilizce Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Malatya Anadolu Lisesi, Eğitim öğretim, İngilizce Öğretmeni
1999 - 2000
1999 - 2000TERCUMAN
GENELKURMAY BAŞKANLIĞI, TERCUMAN
1998 - 1999
1998 - 1999İngilizce Öğretmeni
Milli Eğitim Müdürlüğü, Özel Yamantürk Koleji, Eğitim Öğretim, İngilizce Öğretmeni
1998 - 1999
1998 - 1999ingilizce Öğretmeni
Yamantürk Koleji, ingilizce Öğretmeni
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Dizi İzleme Motivasyonlarının Bireylerin Mutluluklarıyla İlişkisi Üzerine Nicel Bir Değerlendirme
KILINÇ Ö., ÇALIŞKAN S.
Hitit Sosyal Bilimler Dergisi (Online) , cilt.17, sa.3, ss.462-481, 2024 (Hakemli Dergi)
2021
2021Bir Başkadır Dizisinin Kadın Aktivistleri Üzerine Bir Çalışma
AYCAN E., ÇALIŞKAN S.
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , cilt.7, sa.1, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020DİJİTAL KAMU DİPLOMASİSİ ARACI OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİ: YUNUS EMRE ENSTİTÜSÜ İNTERNET SİTESİ İNCELEMESİ
AYCAN E., ÇALIŞKAN S.
Sanat ve İnsan , cilt.4, sa.2, ss.133-140, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Azerbaycan Sovyet Sosyalist Cumhuriyeti’xxnde Propaganda Posterleri Üzerinden Stalin’xxin Liderlik Kültünün İnşası
ÇALIŞKAN S.
Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.984-1010, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Soğuk Savaş Döneminde Sovyetler Birliği’xxnin İsrail Karşıtı Söylemlerinin Propaganda Posterlerindeki Sunumu
ÇALIŞKAN S.
Selçuk İletişim , cilt.13, sa.2, ss.694-714, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202012 Eylül Darbesi’xxnde Televizyon Yayınlarında Propaganda Faaliyetleri Üzerine İnceleme
ÇALIŞKAN S.
Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.85-116, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Kıbrıs Barış Harekâtı’xxnda Türkülerin Propaganda Amaçlı Kullanılması: ”Kıbrıs’xxa Çıktık” Türküsü Üzerine İnceleme
ÇALIŞKAN S., KARABURUN DOĞAN D.
Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.157-172, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020İKİNCİ DÜNYA SAVAŞI’xxNDA SOVYETLER BİRLİĞİ’xxNDEKİ RADYO YAYINLARINDA PROPAGANDA ŞARKILARININ KULLANILMASI: ”KUTSAL SAVAŞ” ŞARKISI ÜZERİNE İNCELEME
ÇALIŞKAN S., KARABURUN DOĞAN D.
Eurasian journal of music and dance (Online) , cilt.16, sa.16, ss.263-280, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020ERMENİSTAN SOVYET SOSYALİSTCUMHURİYETİ’xxNDE BASINDA YER ALANPROPAGANDA POSTERLERİ ÜZERİNDENVLADİMİR LENİN’xxİN KÜLT LİDERLİK İNŞASI
ÇALIŞKAN S., YILMAZ M. B.
Ermeni Araştırmaları Dergisi , sa.65, ss.75-100, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Nazi Almanyası işgali altındaki Sırbistan’xxda komünizm karşıtı kullanılan propaganda posterlerinin göstergebilimsel analizi
ÇALIŞKAN S.
Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi , cilt.5, sa.9, ss.96-112, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Öykü Anlatıcılığı ve Futbol: Dört Büyüklerin İnternet Sitelerinde Aktarılan Öyküler Üzerine Bir İnceleme
UĞURLU AKBAŞ Ö., ÇALIŞKAN S.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.15, sa.22, ss.1200-1233, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020İkinci Dünya Savaşı’xxnda Japon Radyo Propagandasına Yönelik ABD Karşı Propagandası: ”Tokyo Woes” Çizgi Filmi Üzerine İnceleme
ÇALIŞKAN S.
TRT Akademi , cilt.5, sa.9, ss.182-203, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Türkiye’de Televizyon Reklamlarinda Kullanilan Müzik Çeşitlerine Yönelik Tespitler
Çalışkan S.
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.19-24, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Post-Truth Çağinda Gerçeklere Sadik Kalabilmek: Halkla İlişkiler İçin Bir Firsat Olarak Medya Ve Bilgi Okuryazarliği
Baytimur T., Çalışkan S.
Kurgu , cilt.27, sa.4, ss.170-180, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Üniversite Öğrencilerinin Reklam Okuryazarliği Üzerine Bir Çalişma
Çalışkan S., Baytimur T.
International Journal of Social Science , cilt.2, sa.3, ss.27-44, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018SHAKESPEARE AS A CELEBRITY ENDORSER: THE USE OF THE BARD IN CONTEMPORARY ADVERTISING PRACTICES
ÇALIŞKAN S.
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.113-120, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017TÜRKİYE İLE RUSYA ARASINDA YAŞANAN UÇAK KRİZİ TÜRKİYE’NİN DOĞALGAZ TEDARİĞİNİ ORTA VE UZUN VADEDE NASIL ETKİLER?
ÖZDEMİR M., ÇALIŞKAN S., ÖZTÜRK F.
Barış Araştırmaları ve Çatışma Çözümleri Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.31-61, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017YALTA KONFERANSI: SOĞUK SAVAŞA GİDEN YOL
ÖZDEMİR M., ÇALIŞKAN S., ÖZTÜRK F.
Barış Araştırmaları ve Çatışma Çözümleri Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.62-79, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Geç Dönem Stoa Felsefesinde Yaşam Sanatı Olarak Etik Anlayışı
ÖZTÜRK F., ÇALIŞKAN S., ÖZDEMİR M.
İnönü Üniversitesi Kültür ve Sanat Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.31-39, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015It's Complicated: The Social Lives of Networked Teens
ÇALIŞKAN S.
TURKISH JOURNAL OF BUSINESS ETHICS
, cilt.8, sa.2, ss.329-331, 2015 (ESCI)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Dizilerde Ürün Yerleştirmeye Yönelik Bir Değerlendirme
KILINÇ Ö., ÇALIŞKAN S.
II. Uluslararası Sanat ve Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 26 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Stalklama Davranışlarında Narsistik Yansımalar: “Baby Reindeer” Dizi İncelemesi
ÇALIŞKAN S., KILINÇ Ö.
II. Uluslararası Sanat ve Sosyal Bilimler Kongresi, 24 - 26 Ekim 2024, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Şehir Markalama İçin Bir Fırsat :
ÇALIŞKAN S.
1. ULUSLARARASI MALATYA GASTRONOMİ VE KÜLTÜR KONGRESİ, Malatya, Türkiye, 20 Aralık 2019, ss.186, (Özet Bildiri)
2020
2020The Rise of Prosumer: User generated advertising
ÇALIŞKAN S., AKYOL M.
The WEI International Academic Conference, Barcelona, İspanya, 11 - 13 Şubat 2020, ss.50, (Özet Bildiri)
2019
2019MUTFAK DİPLOMASİSİ ÖRNEĞİ OLARAK TAYLAND MUTFAĞI
ÇALIŞKAN S.
1. ULUSLARARASI GASTRONOMİ VE KÜLTÜR KONGRESİ, Malatya, Türkiye, 20 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019PROPAGANDA 2.0 : POST –TRUTH VE GERÇEĞİN MÜCADELESİ
ÇALIŞKAN S., BAYTİMUR T.
Prof. Dr. Alâeddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 25 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019POST-TRUTH ÇAĞINDA GERÇEKLERE SADIK KALABİLMEK: HALKLA İLİŞKİLER İÇİN BİR FIRSAT OLARAK MEDYA OKURYAZARLIĞI
BAYTİMUR T., ÇALIŞKAN S.
Prof. Dr. Alâeddin Asna Anısına Yeni Zamanlar ve Halkla İlişkiler Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 25 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
2018Spor iletişiminde Hikaye Anlatıcılığı Kullanımı: Dört Büyükler Örneği
ÇALIŞKAN S., UĞURLU AKBAŞ Ö.
International Symposium on Multidisciplinary Academic Studies, Berlin, Almanya, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Etkili bir Lobicilik Örneği: Amerikan Silah Lobisi
ÇALIŞKAN S., ÖZDEMİR M., ÖZTÜRK F.
ECSAC’18 European Conference On Science, Art Culture, 19 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Yabancılaştırma Faaliyeti Olarak Karanlık Turizm
ÇALIŞKAN S., ÖZTÜRK F., ÖZDEMİR M.
ECSAC’18 European Conference On Science, Art Culture, 19 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017Dijital Kamu Diplomasisi Aracı Olarak Türkçe Öğretimi: Yunus Emre Enstitüsü İnternet Sitesi İncelemesi
ÇALIŞKAN S.
IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, 2 - 04 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Kısa Mesaj Türkçesinden Sosyal Medya Türkçesine
ÖZDEMİR M., ÖZTÜRK F., ÇALIŞKAN S.
IX. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2015
2015The Use of Shakespeare in Contemporary Advertising Practices
TOPBAŞ H., ÇALIŞKAN S.
9th International IDEA Conference “Studies in English”, Malatya, Türkiye, 15 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2018
2018Göstergebilimsel Reklam Analizi: Fiat Egea Örneği
ÇALIŞKAN S., BAYTİMUR T.
2. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024ANALYSIS OF SUSTAINABILITY CONCEPT POSTS ON X (TWITTER) WITHIN THE SCOPE OF DIGITAL PUBLIC RELATIONS PRACTICES OF THE TOP 10 MOST PRESTIGIOUS BRANDS IN TURKEY
DELEN ULAŞ Ö., ÇEKİÇ AKYOL A., ÇALIŞKAN S.
Digital Public Relations, KALENDER AHMET, CANÖZ NİLÜFER, ÇERÇİ ÜMMÜ ÖZLEM, CANÖZ KADİR, Editör, Palet Yayınevi, Konya, ss.309-330, 2024
2021
2021Karanlık Turizm Üzerine Göstergebilimsel bir Analiz
Çalışkan S.
Farklı Perspektifleriyle Uluslararası turizm, Hulusi Binbaşıoğlu, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.159-174, 2021
2020
2020Dijital Dünyada Spor Markası Çağrışımları: 4 Büyükler Resmi Twitter Hesapları Örneği
ÇALIŞKAN S.
DİJİTAL YAŞAM, YENİ İNSAN VE SONRASI, Karabulut Aydın, Arğın Emrah, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.163-178, 2020
2020
2020Mobil Pazarlama
ÇALIŞKAN S.
Değişen Pazarlama Anlayişi Yeni Pazarlama Yaklaşımları, Akçi Yavuz, Kılınç Kazım, Yıldız Arif, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.95-116, 2020
2018
2018