­

Prof. Dr. NESRİN SİS


Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Dil Ve Dilbilim, Sanat Ve Beşeri Bilimler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Dil ve Edebiyat, Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları

E-posta: nesrin.sis@inonu.edu.tr
İş Telefonu: +90 422 377 4483
Fax Telefonu: +90 422 377 4483
Web: https://avesis.inonu.edu.tr/nesrin.sis
Ofis: 306
Posta Adresi: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Bölümü 44280 Battalgazi/Malatya

Metrikler

Yayın

65

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

33

Proje

1

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1992 - 1995

1992 - 1995

Doktora

İnönü Üniversitesi, Türkiye

1989 - 1991

1989 - 1991

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Türkiye

1985 - 1989

1985 - 1989

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Dil ve Edebiyat

Çağdaş Türk Lehçeleri ve Edebiyatları

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2012 - 2017

2012 - 2017

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

TÜRK DİLBİLGİSİ I (SES BİLGİSİ.)

TÜRK DİLBİLGİSİ IV (CÜMLE BİLGİSİ.)

TÜRK DİLBİLGİSİ III (SÖZCÜK BİLGİSİ.)

TÜRK DİLBİLGİSİ III (SÖZCÜK BİLGİSİ.)

TÜRK DİLBİLGİSİ IV (CÜMLE BİLGİSİ.)

TÜRK DİLBİLGİSİ I (SES BİLGİSİ.)

Türk Dilbilgisi IV (Cümle Bilgisi.)

Türk Dilbilgisi I (Ses Bilgisi.)

Türk Dilbilgisi III (Sözcük Bilgisi.)

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Türk Dili Tarihi I

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Yabancılar İçin Türkçe

Makaleler

Tümü (33)
Scopus (1)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (22)

2015

2015

24. Kıbrıs ta Türk Olmak

SİS N.

Türkiz , cilt.6, sa.32, ss.195-206, 2015 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

1. Türkçe öğretmeni adaylarının ad durum eklerinin işlevlerini belirleyebilme düzeyleri

SİS N., DOĞAN KAHTALI B.

XI. Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. Türkmen Halk Masallarında Pekı̇ştı̇rme Unsurları

SİS N., BAHŞİ B.

III. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, 25 - 27 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. Şehriyar’ın “El Kimin” Şiirinin Türk Milli KültürüAçısından Değerlendirilmesi

SİS N., BAHŞİ B.

ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERSEMPOZYUMU, 2 - 04 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

4. Oğuz Grubu Türk Lehçelerinde Pekiştirme Ve Kuralları

BAHŞİ B., SİS N.

5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. Yabancı dil olarak türkçe öğretiminde hiyerarşik söz varlığı etkinliklerinin yazılı anlatım becerilerine etkisi

ATEŞ A., SİS N.

11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, 04 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Yabancılara Türkçe Öğretiminde İsim Çekim Eklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma

SİS N., BAHŞİ B.

I. Kaşgarlı Mahmud Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Atatürk’ün “Büyük Nutuk” Adlı Eserinde Unvanların Kullanımı Üzerine Derlem Temelli Bir İnceleme

SİS N., BULUNDU A. C.

III. ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Kahramanmaraş, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Türkçe Ders ve Çalışma Kitaplarının Sözcüksel Görünümü(5. Sınıf Örneği)

SİS N., AKGÜN EREN A.

1. Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. Dede Korkut Hikayelerinde Derlem Temelli Bir Söz Varlığı İncelemesi

SİS N., YILMAZ G.

3. Uluslarasası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

12. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE GASS’IN İKİNCİ DİL EDİNİMİ MODELİ’NİN SÖZ VARLIĞINI GELİŞTİRMEYE ETKİSİ

ATEŞ A., SİS N.

10. uluslararası türkçenin eğitimi öğretimi kurultayı, 28 - 30 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

13. Ortaokul Öğrencilerinin Metin Oluşturma Becerilerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi

GÖKÇE B., KARABULUT E., SİS N.

10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, cilt.1, ss.116, (Özet Bildiri)

2017

2017

14. Okumaya Adanmışlık Modeli ile Sekizinci sınıf Öğrencilerinin Okuduğunu Anlama Düzeylerinin Geliştirilmesi

Mete G., SİS N.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

15. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE VURGU

SİS N., ATEŞ A.

Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

16. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Tartışmacı Metinlerinde Bağlama Ögelerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma

SİS N., GÖKÇE B.

8. Uluslararası Türk Dili Kurultayı, Ankara, Türkiye, 22 - 26 Mayıs 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

17. 7 sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarıları ve okumaya adanmışlık düzeyleri arasındaki ilşki

SİS N., Mete G.

1. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, 13 - 15 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

18. Anadolu Ağızlarında Çekim Edatları Ve Çekim Edatı Olarak Kullanılan İsimler

SİS N., BAHŞİ B.

VII.Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 16 - 18 Ekim 2014, cilt.2, ss.7-40, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

19. Reşat Nuri Güntekin in Aşk Mektupları Öyküsüne Metin Dilbilimsel Bir Yaklaşım

SİS N., GÖKÇE B.

5. Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin, Türkiye, 5 - 06 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

20. Gülten Dayıoğlu nun Çocuk Öykülerinde Değer Eğitimi Üzerine Genel Bir Değerlendirme

SİS N., GÖKÇE B.

Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, (Özet Bildiri)

2007

2007

21. Nuh Tufanı Romanında Geçen Türkmen Gelenekleri Üzerine Bir Değerlendirme

SİS N.

I. Uluslar arası Türk dünyası Kültür Kurultay, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2007, cilt.5, ss.1921-1927, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

2. Okuma Stratejileri Okuduğunu Anlamanın Anlamlı Bir Yordayıcısı mıdır?

Kurnaz H., Sis N.

Türkçenin Eğitim ve Öğretiminde Kuramsal ve Uygulamalı Çalışmalar, Leyla Uzun,Ümit Bozkurt,Elif A. Akkök,Özlem D. Tarcan, Editör, Ankara Üniversitesi, Ankara, ss.219-236, 2020

2019

2019

3. Hıdır Deryayev

Sis N.

Türkiye Dışındaki Türk Dünyası Türkologları- Dilciler, Ahmet Buran, Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.555-558, 2019

2017

2017

4. Dimitry D. Vasilyev

SİS N.

TÜRK DİLİNE GÖNÜL VERENLER YABANCI TÜRKOLOGLAR, Ahmet Buran, Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, 2017

2016

2016

5. Anadolu Ağızlarında Edatlar

SİS N., BAHŞİ B.

YILMAZ MATBAACILIK-YAYINCILIK, Malatya, 2016

2015

2015

6. Fuzuli nin Türkçe Mektuplarında Söz Dizimi Söz Varlığı

SİS N.

Yılmaz Matbaacılık ve Yayıncılık, Malatya, 2015

2010

2010

7. Hatay Belen Ağzı (İnceleme-Metin- Sözlük)

SİS N.

Öz Serhat Yayınları, Malatya, 2010

2010

2010

8. Gülten Dayıoğlu’nun Çocuk Öykülerinde Söz Varlığı Üzerine Bir Değerlendirme

SİS N., GÖKÇE B.

Türkçe Öğretiminde Güncel Tartışmalar, Leyla Subaşı Uzun ve Ümit Bozkurt, Editör, Ankara Üniversitesi, Tömer, Ankara, 2010

2008

2008

9. Nev’i Hasb-i Hal Dil İncelemesi- Metin-Söz Dizini

SİS N.

Öz Serhat Yayınları, Malatya, 2008

2006

2006

11. Medya Dili Sorunu

SİS N.

Türkçenin Çağdaş Sorunları, Gürer Gülsevin ve Erdoğan Boz, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, 2006

Desteklenen Projeler