Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2018 - 2020
2018 - 2020Yüksek Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim, Türkiye
2014 - 2018
2014 - 2018Lisans
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2024
2024Doktora
Nitel araştırmada yeni bir veri toplama aracı fenodrama: İlkokul öğrencileri örneği
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim
2020
2020Yüksek Lisans
Temel eğitimde değerler eğitimi kapsamında Türk ve yabancı animasyon filmlerinin incelenmesi
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Temel Eğitim
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2022
2022Yaratıcı Drama Eğitmenliği/Liderliği Kurs Programı
Mesleki Kurs
Ankara Çankaya Özel Doğaç Yaratıcı Drama Liderliği Eğitmenliği Kursu
2022
2022Nitel Araştırma Yöntemi Eğitimi
Diğer
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
2017
2017Uygulamalı Tiyatro
Kişisel Gelişim
Milli Eğitim Bakanlığı
2017
2017Keman Eğitimi (Batı Müziği)
Kişisel Gelişim
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
2015
2015Keman Eğitimi (Batı Müziği)
Kişisel Gelişim
Milli Eğitim Bakanlığı
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Sınıf Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Makaleler
Tümü (16)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (2)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Examining the Benefits of Using ChatGPT in Preparing Interview Questions
ŞEN M., BEKTAŞ O., ŞEN Ş. N.
Journal of Qualitative Research in Education
, cilt.2025, ss.69-102, 2025 (ESCI, TRDizin)
2025
20252. From Circle to University: University Adaptation Process and Creative Drama
ŞAHİN T. G., ŞEN M., GÜNAYDIN Y.
BIJOB BEYTULHIKME INTERNATIONAL JOURNAL OF PHILOSOPHY
, cilt.15, sa.1, ss.359-402, 2025 (ESCI, TRDizin)
2024
20243. CHATGPT’NİN DRAMA PLANI YAZMA BECERİSİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
ŞEN M., ŞEN Ş. N., ŞAHİN T. G.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.17, sa.72, ss.2517-2553, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Preservice science teachers’ cognitive structures regarding the cell and its organelles
YENER Y., YILMAZ M., KİRAS B., ŞEN M.
Acta Didactica Napocensia , cilt.17, sa.1, ss.166-184, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20235. EXPERIENCES OF POSTGRADUATE STUDENTS WHO STUDIED PHENOMENOLOGY WITH CREATIVE DRAMA
ŞAHİN T. G., ŞEN M., BEKTAŞ O.
International Journal of Eurasian Education and Culture , cilt.8, sa.23, ss.2680-2715, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. A New Era for Data Analysis in Qualitative Research: ChatGPT!
Şen M., Şen Ş. N., Şahin T. G.
SHANLAX INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.11, sa.1, ss.1-15, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20237. “TİYATRO BANA GERÇEK ALİHAN’I BIRAKTI” ÇOCUK TİYATROSUNDA ROL ALMANIN ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDEKİ YERİ: ANLATI ARAŞTIRMASI
Şahin T. G., Şen M., Özkeş Ş. N.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGE ACADEMY , cilt.11, sa.4, ss.330-354, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Creative Drama on Teacher Candidates’ Speech Anxiety
ŞAHİN T. G., ŞEN M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.10, sa.1, ss.171-180, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. YETİŞKİNLERE YÖNELİK MOBİL OKURYAZARLIK ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME; GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M., KAYA F.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.203-219, 2023 (TRDizin)
2022
202210. An Examination of Animated Movies within the Scope of Values Education in Basic Education
Şen M., Yener Y.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.14, sa.4, ss.922-944, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. 4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİYLE BİRLİKTE RESMİ VE ÖZEL İLKOKUL İSTATİSTİKLERİNİN İNCELENMESİ
Karalı Y., Palancıoğlu Ö. V., Şen M.
Tarih Okulu Dergisi
, sa.50, ss.2345-2368, 2022 (TRDizin)
2021
202112. Öğretmen Adaylarının Konuşma Kaygılarının İncelenmesi: İnönü Üniversitesi Örneği
KARALI Y., ŞAHİN T. G., ŞEN M., AYDEMİR H.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.22, sa.3, ss.2277-2296, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. İlkokul Öğrencilerinin Sosyal Medyada Türkçe Kullanımına İlişkin Bir İnceleme
KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M., ŞAHİN T. G.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.16, sa.2, ss.1203-1216, 2021 (TRDizin)
2021
202114. An Investigation of Prospective Teachers' Use of the Turkish Language in Social Media
KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M.
Education Quarterly Reviews , cilt.4, sa.2, ss.620-628, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Value education in cartoons: TRT Kids channel example
ŞEN M., YENER Y., YILMAZ M.
International Journal of Social Sciences and Education Research , cilt.7, sa.2, ss.114-128, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202016. COVID-19 SALGIN SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİMDE YAŞANAN SORUNLARA İLİŞKİN VELİ VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
KARALI Y., AYDEMİR H., COŞANAY G., ŞEN M.
Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi , cilt.4, sa.7, ss.70-84, 2020 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. GÖRSEL SANATLAR DERSİ İÇİN YAPAY ZEKA KULLANIMI: DERS PLANI HAZIRLAMA ÖRNEĞİ
ŞEN Ş. N., ŞEN M.
14. Uluslararası İstanbul Bilimsel Araştırmalar Kongresi, İstanbul, Türkiye, 26 - 27 Aralık 2024, ss.758-772, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Çocuklar Gördüklerini mi Resmeder Yoksa Duyduklarını mı?
ŞEN Ş. N., ŞAHİN D., ŞEN M.
5.Uluslararası MultiDisipliner Çocuk Çalışmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 07 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20233. ÇOCUKLAR GÖRDÜKLERİNİ Mİ RESMEDER, DUYDUKLARINI MI?
ŞEN Ş. N., ŞAHİN D., ŞEN M.
5. ULUSLARARASI MULTİDİSİPLİNER ÇOCUK ÇALIŞMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 06 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20234. Bir Minder Daha Ekleyin! Yaratıcı Dramada ChatGPT Kullanımı Üzerine Bir İnceleme
ŞEN M., ŞEN Ş. N., ŞAHİN T. G.
31. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YARATICI DRAMA KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 25 - 29 Ekim 2023, ss.26-27, (Özet Bildiri)
2022
20225. Öğretmen Adaylarının Eğitim Sistemindeki Sorunlara İlişkin Bakış Açılarını Yaratıcı Drama ile Anlamak
ŞAHİN T. G., ŞEN M.
BÜYÜK ZAFERİN 100. YILI ANISINA 4. ULUSLARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2022, ss.469, (Özet Bildiri)
2022
20226. “Sevgili Öğrenciler” Sınıf Öğretmenleri İlk Temasta Ne Söyler?
ŞEN M., SEVER R., Palancıoğlu Ö. V.
4. ULUSLARASI TÜRK DÜNYASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 24 - 27 Kasım 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2022
20227. Öğretmen Adaylarına 21. Yüzyıl Becerilerinin Yaratıcı Drama İle Kazandırılması
ŞAHİN T. G., ŞEN M., EKİNCİ M.
The 7th INCSOS International Congress of Social Sciences, Baku, Azerbaycan, 02 Haziran 2022, ss.67, (Özet Bildiri)
2021
20218. Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okuma Hızı ve Anlama Düzeyine Eko (Yankılı) ve Tekrarlı Okumanın Etkisi Üzerine Bir İnceleme
Palancıoğlu Ö. V., AYDEMİR H., ŞEN M.
19th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2021) / 12-14 November 2021, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.98-103, (Tam Metin Bildiri)
2021
20219. Sınıf Öğretmenlerinin Mesleğe Uyum Sürecinde Karşılaştıkları Güçlükler ve Buldukları Çözümler
Şen M., Aydemir H.
19th International Primary Teacher Education Symposium (IPTES 2021) / 12-14 November 2021, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.512-522, (Tam Metin Bildiri)
2021
202110. İlkokul Öğrencileri Çevrimiçi Matematik Sınavlarına Ne Kadar Hazır?
Karalı Y., Coşanay G., Şen M.
19. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu (USOS 2021) / 12-14 Kasım 2021, Şanlıurfa, Türkiye, 12 Kasım 2021, ss.313-317, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İşsizlik Kaygısı
PALANCIOĞLU Ö. V., ŞEN M., COŞANAY G., AYDEMİR H.
VIIIth İnternational Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.1115-1122, (Tam Metin Bildiri)
2021
202112. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecine Yönelik Öz Değerlendirmelerinin İncelenmesi
ŞEN M., PALANCIOĞLU Ö. V., AYDEMİR H.
VIIIth İnternational Eurasian Educational Research Congress, Aksaray, Türkiye, 7 - 10 Temmuz 2021, ss.658-665, (Tam Metin Bildiri)
2020
202013. Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitimde Yaşanan Sorunlara İlişkin Veli ve Öğrenci Görüşleri
KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M., COŞANAY G.
Uluslararası Sosyal ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu’xxna (USVES), Elazığ, Türkiye, 9 - 10 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202014. Sosyal Medyada İlkokul Öğrencilerinin Türkçe Kullanımına İlişkin Bir İnceleme
KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M.
VII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202015. Sosyal Medyada Öğretmen Adaylarının Türkçe Kullanımına İlişkin Bir İnceleme
KARALI Y., AYDEMİR H., ŞEN M.
VII. Internetional Eurasian Educational Research Congress Online, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202016. Eğitim sisteminde velilerin yeri: Öğretmen görüşleri
YILMAZ M., YENER Y., ŞEN M., Özcan C.
International Congress of Academic Research (ICAR), 17 - 19 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
2020
202017. Çizgi filmlerde değer eğitimi: TRT çocuk örneği.
YENER Y., YILMAZ M., ŞEN M., Özcan C.
International Congress of Academic Research, 17 - 19 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
2020
202018. Sınıf öğretmeni adaylarının akademisyenlere ilişkin görüşleri.
YILMAZ M., YENER Y., Özcan C., ŞEN M.
International Congress of Academic Research (ICAR), 17 - 19 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
2020
202019. Fen bilgisi öğretmen adaylarının hücre ve organellerine ilişkin bilişsel yapıları ve “hücre” kavramına ilişkin metaforik algıları.
YENER Y., YILMAZ M., KİRAS B., ŞEN M.
International Congress of Academic Research (ICAR), 17 - 19 Şubat 2020, (Özet Bildiri)
2019
201920. TEMEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ “TEKNOLOJİ” VE “TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI” KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
YENER Y., YENER D., YILMAZ M., ŞEN M.
INTERNATIONAL HUMAN AND CIVILIZATION CONGRESS FROM PAST to FUTURE, Antalya, Türkiye, 17 Nisan 2019, ss.136, (Özet Bildiri)
2019
201921. TEMEL EĞİTİM ÖĞRETMEN ADAYLARININ “YAPAY ZEKA” KAVRAMINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARI
YENER Y., YENER D., YILMAZ M., ŞEN M.
INTERNATIONAL HUMAN AND CIVILIZATION CONGRESS FROM PAST to FUTURE, Antalya, Türkiye, 17 Nisan 2019, ss.137, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Deprem Eğitiminde Yaratıcı Drama
ŞEN M., ŞEN Ş. N.
Türkiye'de Deprem Eğitimi, , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.415-444, 2024
2024
20242. YAPAY ZEKÂNIN ÖLÇME DEĞERLENDİRMEDE KULLANIMI
ŞEN M.
FELSEFEDEN UYGULAMAYA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, BEKTAŞ OKTAY, EROĞLU SEYİDE, Editör, Asos Yayınevi, Elazığ, ss.481-513, 2024
2023
20233. Türk Kültüründe Oyuna İlişkin Tutumlar
ŞEN M.
TÜRK TOPLUMUNDA VE FARKLI KÜLTÜRLERDE ÇOCUK, ÖZLEM AYDOĞMUŞ ÖRDEM, Editör, Atatürk Üniversitesi, ss.220-240, 2023
2023
20234. Doküman
BEKTAŞ O., ŞAHİN T. G., ŞEN M.
Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Bektaş Oktay, Şahin Tuğrul Gökmen, Editör, Asos Yayınevi, Elazığ, ss.235-246, 2023
2023
20235. Veri Toplama Aracı Olarak Yaratıcı Dramayı Kullanmak: Fenodrama
ŞEN M., ŞAHİN T. G., AYDEMİR H., BEKTAŞ O.
Nitel Araştırma Süreci ve Uygulamaları, Bektaş Oktay, Şahin Tuğrul Gökmen, Editör, Asos Yayınevi, Elazığ, ss.248-291, 2023
2022
20226. Kâşgarlı Mahmud ve Eğitim
AYDEMİR H., ŞEN M.
Bilim Dünyasında Eğitim-I, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.287-300, 2022
2022
20227. 21. Yüzyılda Sanatçı Olarak Öğretmen
AYDEMİR H., ŞEN M.
21. Yüzyılda Öğretmen Becerileri, Hasan Aydemir, Fatih Mehmet Ciğerci, Yalçın Karalı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.215-242, 2022
2022
20228. Yusuf Has Hacib ve Eğitim
AYDEMİR H., ŞEN M.
Bilim Dünyasında Eğitim-I, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.443-454, 2022
2022
20229. ÇEVREMİZDEKİ IŞIK VE SESLER Fiziksel Olaylar
AYDEMİR H., ŞEN M.
İLKOKUL FEN EĞİTİMİ - Öğretmen El Kitabı-I, Yeşim Yener, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.109-138, 2022
2021
202110. Eğitimde Mobil Okuryazarlık
AYDEMİR H., ŞEN M.
Eğitimde Okuryazarlık Becerileri-I, Erol Koçoğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.305-330, 2021
2021
202111. Geleneksel Eğitimin Yeniden Düzenlenmesi
KILIÇ R., YILMAZ M., ŞEN M.
Türk Eğitim Tarihi, Aydemir Hasan, Kılıç Remzi, Göksu Erkan, Koçoğlu Erol, Editör, Nobel, Ankara, ss.209-239, 2021
Desteklenen Projeler
2021 - 2022
2021 - 2022Biz Bir Takımız
Gençlik ve Spor Bakanlığı
Şen M., Norman G., Canpolat B., Tüfekçi Ş. (Yürütücü)