Prof. Dr. ENGİN GÜRPINAR


Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi

Müzik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Müzik, Sanat Ve Beşeri Bilimler


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Sanat, Müzik, Piyano ve Arp, Müzik Bilimleri, Türk Musıkisi

Metrikler

Yayın

47

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

7

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

2

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

31

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Diğer Toplam)

48

Tez Danışmanlığı

3

Açık Erişim

1
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2014

2010 - 2014

Doktora

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanalar Eğitimi Bilim Dalı Müzik Öğretmenliği Anabilim Dalı, Türkiye

2007 - 2010

2007 - 2010

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi Bilim Dalı Müzik Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye

2001 - 2005

2001 - 2005

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanalar Eğitimi Bölümü Müzik Öğretmenliği Programı, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

İşbirlikli öğrenme yöntemine dayalı çoksesli solfej uygulamalarının müziksel işitme-okuma-yazma ve koro ders başarılarına etkisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Müzik Eğitimi (Dr)

2010

2010

Yüksek Lisans

İlköğretim İkinci Kademe Müzik Dersi Başarı Durumlarının Diğer Derslerdeki Başarı Durumlarıyla İlişkisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

2010

2010

Yüksek Lisans

İlköğretim ikinci kademe müzik dersi başarı durumlarının diğer derslerdeki başarı durumlarıyla ilişkisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Güzel Sanatlar Eğitimi (Yl)

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Sanat

Müzik

Piyano ve Arp

Müzik Bilimleri

Türk Musıkisi

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

2015 - Devam Ediyor

2015 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2005 - 2009

2005 - 2009

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Öğretmen

2005 - 2009

2005 - 2009

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI , Öğretmen

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Uzmanlık Alan Dersi

Okul Müziği Analizi

Eser Çözümleme

Seminer

Tez Yönetimi

Lisans

Lisans

Piyano IV

Armoni Kontrpuan Eşlik II

Müziksel İşitme Okuma Yazma V

Piyano 6

Armoni Kontrpuan Eşlik I

Piyano 7

Müziksel İşitme Okuma Yazma-3

Bireysel Çalgı 5

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

Piyano I

Müziksel İşitme Okuma Yazma IV

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-4

Müziksel İşitme Okuma Yazma-6

Bireysel Çalgı 7

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-1

Müziksel İşitme Okuma Yazma-1

Müziksel İşitme Okuma Yazma III

Piyano 4

Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri

Müziksel İşitme Okuma Yazma-5

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-2

Piyano ve Öğretimi

Müziksel İşitme Okuma Yazma-2

Müziksel İşitme Okuma Yazma-4

Piyano III

Piyano V

Müziksel İşitme Okuma Yazma VI

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-3

Bireysel Çalgı ve Öğretimi

Piyano VI

Piyano II

Piyano 2

Piyano 5

Piyano 3

Piyano IV

Müziksel İşitme Okuma Yazma VI

Müziksel İşitme Okuma Yazma V

Piyano ve Öğretimi

Piyano II

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-1

Piyano ve Öğretimi

Müziksel İşitme Okuma Yazma-5

Bireysel Çalgı 5

Piyano 4

Piyano 7

Piyano 6

Piyano III

Piyano V

Müziksel İşitme Okuma Yazma-4

Piyano VI

Armoni Kontrpuan Eşlik I

Armoni Kontrpuan Eşlik II

Müziksel İşitme Okuma Yazma III

Bireysel Çalgı ve Öğretimi

Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri

Müziksel İşitme Okuma Yazma IV

Müziksel İşitme Okuma Yazma-2

Müziksel İşitme Okuma Yazma-1

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

Piyano 2

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-4

Piyano 5

Piyano I

Müziksel İşitme Okuma Yazma-3

Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri

Piyano 3

Bireysel Çalgı 7

Müziksel İşitme Okuma Yazma-6

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-3

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-2

Müziksel İşitme Okuma Yazma VI

Piyano IV

Armoni Kontrpuan Eşlik II

Piyano ve Öğretimi

Piyano 3

Piyano 6

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-4

Müziksel İşitme Okuma Yazma-2

Piyano II

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-2

Müziksel İşitme Okuma Yazma-6

Piyano V

Piyano 4

Armoni Kontrpuan Eşlik I

Müziksel İşitme Okuma Yazma-3

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-1

Müziksel İşitme Okuma Yazma IV

Piyano ve Öğretimi

Müziksel İşitme Okuma Yazma V

Piyano VI

Bireysel Çalgı 5

Piyano 7

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-3

Piyano III

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

Müziksel İşitme Okuma Yazma-4

Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri

Piyano I

Müziksel İşitme Okuma Yazma-5

Bireysel Çalgı 6

Piyano 5

Eşlik Çalma

Müziksel İşitme Okuma Yazma III

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

Müziksel İşitme Okuma Yazma-1

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-4

Müziksel İşitme Okuma Yazma-6

Müziksel İşitme Okuma Yazma IV

Piyano V

Piyano ve Öğretimi

Piyano I

Piyano IV

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri

Müziksel İşitme Okuma Yazma III

Armoni-Kontrpuan-Eşlik-2

Piyano 2

Piyano III

Armoni Kontrpuan Eşlik II

Piyano 4

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

Piyano 6

Piyano VI

Müziksel İşitme Okuma Yazma-2

Müziksel İşitme Okuma Yazma-4

Müziksel İşitme Okuma Yazma V

Piyano II

Eğitim Müziği Besteleme Teknikleri

Müziksel İşitme Okuma Yazma VI

Türk Müizği Çokseslendirme

Piyano ve Öğretimi

Armoni Kontrpuan Eşlik I

Bireysel Çalgı 6

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA IV

Armoni Kontrpuan Eşlik I

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA V

Armoni Kontrpuan Eşlik II

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA III

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

Armoni Kontrpuan Eşlik I

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA IV

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA V

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

Armoni Kontrpuan Eşlik II

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA IV

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

Armoni Kontrpuan Eşlik I

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA III

Armoni Kontrpuan Eşlik II

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA V

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA III

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA V

Armoni Kontrpuan Eşlik I

Armoni Kontrpuan Eşlik II

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA IV

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA V

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA IV

Müziksel İşitme Okuma Yazma II

Müziksel İşitme Okuma Yazma I

MÜZİKSEL İŞİTME OKUMA YAZMA III

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Okul Müziği Analizi

Tez Yönetimi

Eser Çözümleme

Uzmanlık Alan Dersi

Eser Çözümleme

Seminer

Eser Çözümleme

Uzmanlık Alan Dersi

Eser Çözümleme

Tez Yönetimi

Müzik Teorisi ve Müziksel İşitme 1

Okul Müziği Analizi

Seminer

Okul Müziği Analizi

Okul Müziği Analizi

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Yönetimi

Eser Çözümleme

Seminer

Okul Müziği Analizi

Makaleler

Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (20)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

2. Güzel Sanatlar Liseleri Orkestra ve Çalgı Toplulukları Ders Kitaplarının Karşılaştırılmalı Analizi

Ertekin B., DANACI E. F., GÜRPINAR E., ZAHAL O.

11.Uluslararası Hisarlı Ahmet Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 3 - 06 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

3. Alâeddin Yavaşça’nın bütün eserlerinin form, makam, usul ve güfte tasnifi bakımından incelenmesi

GÜRPINAR E., ZAHAL O., AÇIKGÖZ M. G.

Uluslararası 2. Sanat ve Estetik Sempozyumu ve Sergisi/ELAZIĞ, Türkiye, 19 Nisan 2018 - 21 Nisan 2019, ss.88, (Özet Bildiri)

2018

2018

5. ”Piyano Albümü” Kitabında Yer Alan Eserlerin İçerik Analizi

ZAHAL O., GÜRPINAR E., AÇIKGÖZ M. G.

Sanat ve Estetik Sempozyumu, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

6. Müzik Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi ve Alan Ders Başarıları Arasındaki İlişki (İnönü Üniversitesi)

ZAHAL O., GÜRPINAR E., İLHAN S. Y.

Uluslararası Cumhuriyet Sanat Günleri, Malatya, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2017, ss.343-363, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

7. Çoksesli Solfej Eğitiminde Kullanılan Solfege Des Solfeges Kitaplarının İçerik Analizi

GÜRPINAR E., EROY O., ZAHAL O., YILDIZ D., ADIGÜZEL A.

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.558-559, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Müzik Öğretmeni Adaylarının İşitsel Akor ve Aralık Tamamlama Becerilerinin İncelenmesi

KARKIN A. M., GÜRPINAR E., ZAHAL O.

2. uluslararası Felsefe,Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Türkiye’de Yayımlanan Müziksel Dikte Kitaplarının İçerik Analizi

EROY O., GÜRPINAR E., ZAHAL O., ÖLÇER K.

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu ve Sergisi, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Güzel Sanatlar Lisesi Ders Kitaplarında Yer Alan Solfejlerin İçerik Analizi

GÜRPINAR E., EROY O., ZAHAL O., SANDIKÇI C. G.

II. Uluslararası Felsefe , Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

12. Müzik Öğretmenlerinin Ortaokul Müzik Derslerinde Piyano Org Çalgılarını Kullanabilme Durumları (Malatya İli Örneği

PALA A., ZAHAL O., GÜRPINAR E.

2. ULUSLARARASI MÜZİK VE DANS KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2016, cilt.1, ss.11-22, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

13. İlköğretim Müzik Ders Kitaplarında Yer Alan Eserlerin İncelenmesi(2015 2016)

GÜRPINAR E., ZAHAL O., ALTUN F., ŞENTÜRK Z.

2. ULUSLARARASI MÜZİK VE DANS KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2016, cilt.1, ss.116-125, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

14. Özel Yetenek Sınavına Giren Müzik Öğretmeni Adaylarının Profil Özellikleri Üzerine Bir İnceleme (İnönü Üniversitesi Örneği)

GÜRPINAR E., YURGA C.

İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Uluslararası Sanat Sempozyumu ve Sergisi, Malatya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2015, cilt.6, ss.117-124, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

16. İşbirlikli Öğrenme Yöntemine Dayalı Çoksesli Solfej Uygulamalarının Müziksel İşitme Yazma AlanBaşarılarına Etkisi

SAĞER T., GÜRPINAR E., ZAHAL O.

MUZED REGIONALCONFERENCE Music Culture &Education on the Silk Road, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2014, ss.498-511, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

17. Özel Yetenek Sınavına Giren Müzik Öğretmeni Adaylarının Profil Özellikleri Üzerine Bir İnceleme

GÜRPINAR E., Yurga C.

İnönü Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Sanat Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2015, cilt.6, ss.117-124, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

18. ÖZEL YETENEK SINAVINA GİREN ADAYLARIN ÖĞRENME YOLLARI İLE SINAVBAŞARISI VE YERLEŞTİRMEYE ESAS OLAN PUANLARI ARASINDAKİ İLİŞKİLER

SAĞER T., ZAHAL O., ÖZHAN U., GÜRPINAR E.

VI. ULUSLARARASI TÜRKİYE EĞİTİM ARAŞTIRMALARIKONGRE KİTABI, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.635-648, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

19. Özel Yetenek Sınavına Giren Adayların Öğrenme Yolları ile Sınav Başarısı Ve Yerleştirmeye Esas Olan Puanları Arasındaki İlişkiler

SAĞER T., ZAHAL O., ÖZHAN U., GÜRPINAR E.

VI. ULUSLARARASI TÜRKİYE EĞİTİM ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2014, ss.635-648, (Tam Metin Bildiri)


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 8

h-indeksi (WOS): 1