Duyurular & Dokümanlar
Ders Notu
Rehberlik Hizmetleri Yönetmeliği
Ders Notu
31.10.2018
Okullarda Gözlem Staj listesi
Ders Notu
31.10.2018
Okullarda Gözlem Yoklama Çizelgesi
Ders Notu
31.10.2018
Okullarda Gözlem Yapılacaklar
Ders Notu
31.10.2018
Sınav
Okullarda Gözlem Sınav Notları
Sınav
11.01.2019
Okullarda Gözlem Final Sınavı Notları 50 puan üzerinden açıklanmıştır. B Grubu 28. soru ile C grubu 35. soru tüm öğrenciler için doğru olarak kabul edilmiştir. Dosyanızdan aldığınız not 100'den fazla ise ek çalışmalarla fazla olan kısmın % 50 si final notunuza eklenecektir.
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2014 - 2020
2014 - 2020Doktora
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı, Türkiye
2017 - 2019
2017 - 2019Ön Lisans
Atatürk Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Adalet, Türkiye
2007 - 2017
2007 - 2017Lisans
İnönü Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Kamu Yönetimi, Türkiye
2008 - 2014
2008 - 2014Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık, Türkiye
Yaptığı Tezler
2020
2020Doktora
Anne-babaların kullandıkları ödül-ceza yöntemlerinin çocuklarının akademik başarıları üzerindeki etkisi: Akademik erteleme ve ders çalışma süresinin aracılık rolü
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
2014
2014Yüksek Lisans
Yatılı Bölge Ortaokulu Öğrencilerinin Atılganlık ve Yalnızlık Düzeyleri İle Aralarındaki İlişkinin İncelenmesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilimdalı / Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Ünvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
2021 - 2021
2021 - 2021Araştırma Görevlisi
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2021
2013 - 2021Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2013 - 2013
2013 - 2013Araştırma Görevlisi
Artvin Çoruh Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2012 - 2012
2012 - 2012ÖĞRETMEN
ELBİSTAN ÖZEL RÜYAM ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ, ÖĞRETMEN
2010 - 2012
2010 - 2012ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA ALPARSLAN İLKÖĞRETİM OKULU, ÖĞRETMEN
2008 - 2010
2008 - 2010ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALAZGİRT ALPASLAN KIZ YATILI İLKÖĞRETİM BÖLGE OKULU, ÖĞRETMEN
2007 - 2008
2007 - 2008ÖĞRETMEN
ÖZEL GÜVENİM ÖZEL EĞİTİM VE REHABİLİTASYON MERKEZİ, ÖĞRETMEN
2006 - 2007
2006 - 2007PERSONEL
ELBİSTAN ÖZEL BİREY DERSANESİ, PERSONEL
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Psikolojiye Giriş
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması I
Gelişim Psikolojisi I
Psikoloji
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri
Okullarda Rehberlik
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması II
Psikolojiye Giriş
Eğitim Psikolojisi
Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması I
Psikoloji
Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri
Çocuk Psikolojisi
Okullarda Rehberlik
Ergenlik Psikolojisi
Öğrenme Psikolojisi
Engelli Çocuklar
Psikoloji
Rehberlik
Eğitim Psikolojisi
Psikolojiye Giriş
Gelişim Psikolojisi
Eğitim Psikolojisi
Yaşam Dönemleri ve Uyum Sorunları
OKULLARDA GÖZLEM
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
REHBERLİK
Makaleler
Tümü (8)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (4)
Diğer Yayınlar (3)
2024
20241. A mixed method research on increasing digital parenting awareness of parents
Canpolat M., Karadaş C.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.29, sa.6, ss.6683-6704, 2024 (SSCI)
2023
20232. Examining the Relationships Between Instagram and Snapchat Usage Frequency, Fear of Missing Out, Self-Esteem and Internet Addiction
MANAP A., DEMİR Y., YELPAZE İ., KARADAŞ C.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES , cilt.15, sa.5, ss.944-956, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20223. THE RELATIONSHIP BETWEEN FEAR OF COVID-19 AND LIFE SATISFACTION: COPING STRATEGIES WITH COVID-19 AND PERCEIVED SOCIAL SUPPORT AS MEDIATORS
MANAP A., KARADAŞ C.
I-MANAGER'S JOURNAL ON SCHOOL EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.15, sa.4, ss.64-72, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Eş Seçiminde Aranan Özelliklerden Güven, Fiziksel Çekicilik ve Sosyal Statünün Yordayıcısı Olarak Evlilik İnançları
KELDAL G., KARADAŞ C.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.1219-1234, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20205. REHBERLİK SERVİSİ İHTİYAÇ ANALİZİ ENVANTERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
KARADAŞ C.
Tarih Okulu Dergisi , cilt.13, sa.47, ss.2431-2457, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Development of Perceived School Counselor Support Scale: Based on the ASCA Mindsets and Behaviors
KARAMAN M. A., KARADAŞ C., Vela J. C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.6, sa.2, ss.202-217, 2019 (ESCI)
2017
20177. Okul Psikolojik Danışmanlarında Mesleki Tükenmişliğin Yordayıcısı Olarak Özel Eğitime İlişkin Öz-yeterlik Algısı
KUMCAĞIZ H., DEMİR Y., KARADAŞ C.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.18, sa.3, ss.312-324, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Multiple mediation of self-esteem and perceived social supportin the relationship between loneliness and life satisfaction
YILDIZ M. A., KARADAŞ C.
Journal of Education and Practice , cilt.8, sa.3, ss.130-139, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Dijital ebeveynlik eğitim programının geliştirilmesi, pilot uygulaması ve değerlendirilmesi
CANPOLAT M., KARADAŞ C.
22. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Muş, Türkiye, 7 - 10 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
20212. Covid korkusu ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide Covidle baş etme stratejileri ve sosyal desteğin aracı rolü
MANAP A., KARADAŞ C.
ULUSLARARASI ANKARA KONGRESİ EĞİTİM BİLİMLERİ SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
20193. Rehberlik servisi ihtiyaç analizi envanterinin (ortaokul formu) geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalışması
KARADAŞ C., ATLİ A.
5.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Aralık 2019, cilt.1, ss.729, (Özet Bildiri)
2019
20194. Anne-babaların ergen çocuklarına verdikleri öğütler
ATLİ A., KARADAŞ C., ÇİTİL AKYOL C.
5.Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 19 Aralık 2019, cilt.1, ss.572-580, (Tam Metin Bildiri)
2019
20195. ANNE-BABALARIN ERGEN ÇOCUKLARINA VERDİKLERİ ÖĞÜTLER
ATLİ A., KARADAŞ C., Çitil C.
5. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, ss.572-580, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. REHBERLİK SERVİSİ İHTİYAÇ ANALİZİ ENVANTERİNİN (ORTAOKUL FORMU) GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
KARADAŞ C., ATLİ A.
5.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, ss.729, (Özet Bildiri)
2019
20197. REHBERLİK SERVİSİ İHTİYAÇ ANALİZİ ENVANTERİNİN (ORTAOKUL FORMU) GELİŞTİRİLMESİ: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
KARADAŞ C., ATLİ A.
5.ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, ss.729, (Özet Bildiri)
2019
20198. ANNE-BABALARIN ERGEN ÇOCUKLARINA VERDİKLERİ ÖĞÜTLER
ATLİ A., KARADAŞ C., Çitil C.
5. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, İstanbul, Türkiye, 19 - 20 Aralık 2019, ss.572-580, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Psikolojik danışmanların öğrencilerin sosyal medya kullanımına ilişkin görüşleri
Canpolat M., Karadaş C., Canpolat S.
20. Uluslararası PDR Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, ss.513-514, (Özet Bildiri)
2018
201810. Perceived school counselor support scale Turkish forms: Based on the ASCA mindsets and behaviors for student success
KARAMAN M. A., KARADAŞ C., CAVAZOS VELA J.
20th International Psychological Counseling and Guidance Congress, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. Achievement motivation in the cultural context
KARAMAN M. A., SMITH R., ABEER R., AKKURT M., ADAME L., KARADAŞ C.
The International Society for the Study of Individual Differences, Warszawa, Polonya, 24 - 28 Temmuz 2017, cilt.1, ss.248, (Özet Bildiri)
2017
201712. Ergenlerde sosyal medya bağımlılığı, akademik güdülenme ve okula bağlanma arasındaki ilişkiler (The relationships between social media addiction, academic motivation and schools attachment in adolescents)
KARADAŞ C., KUTLU M.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, cilt.1, ss.347, (Özet Bildiri)
2017
201713. Evli çiftlerin gözünden internet bağımlılığı (Internet addiction from the married couple’s perspectives)
DURMUŞ E., KARADAŞ C.
11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2017, cilt.1, ss.375-376, (Özet Bildiri)
2017
201714. Okul psikolojik danışmanlarının mesleki tükenmişliklerinin yordayıcısı olarak özel eğitime ilişkin özyeterlik algıları
KUMCAĞIZ H., DEMİR Y., KARADAŞ C.
2. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201615. İnsan ilişkileri ve iletişim dersine dair farklı uygulamaların karşılaştırmalı incelenmesi
DUY B., YILDIZ M. A., BAYTEMİR K., KARADAŞ C.
VI. Ulusal PDR Uygulamaları Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 1 - 03 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2015
201516. Atılganlıkta cinsiyet farklılığı: bir meta analiz çalışması
KARADAŞ C., KIŞ A.
13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201517. Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin atılganlık ve yalnızlık düzeyleri ile aralarındaki ilişkinin incelenmesi
KARADAŞ C., KUTLU M.
13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201518. Genel aidiyet ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide algılanan sosyal destek ile benlik saygısının çoklu aracılığı
KARADAŞ C., YILDIZ M. A.
13. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
201519. Üniversite öğrencilerinin kendini sabotaj düzeylerinin incelenmesi
CANPOLAT M., KARADAŞ C.
2. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ankara, Türkiye, 08 Haziran 2015, cilt.1, ss.139-150, (Tam Metin Bildiri)
2015
201520. Yetiştirme yurtlarında kalan lise öğrencilerinin mesleki değerlerinin incelenmesi
ATLİ A., KELDAL G., KARADAŞ C., BALI O., KORKUT A.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201521. Yalnızlık ile yaşam doyumu arasındaki ilişkide algılanan sosyal destek ile benlik saygısının seri çoklu aracılığı
YILDIZ M. A., KARADAŞ C.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Büyüme ve Gelişim
KARADAŞ C., KARAMAN M. A.
Psikolojiye Giriş, Karaman, Mehmet Akif, Editör, Vizetek Yayıncılık, Ankara, ss.279-304, 2021
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022Dijital Ebeveynlik Eğitim Programının Geliştirilmesi, Pilot Uygulaması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
CANPOLAT M. (Yürütücü), KARADAŞ C.
2017 - 2020
2017 - 2020Anne Babaların Çocuklarını Yetiştirmede Kullandıkları Ödül ve Ceza Yöntemlerine Yönelik Bir Anne Baba Eğitim Programının Hazırlanması, Pilot Uygulaması ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ATLİ A. (Yürütücü), KARADAŞ C., ŞAD S. N., ÇİTİL AKYOL C., DEMİRCİ E., ÖZER N.
2014 - 2015
2014 - 2015