Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
STRATEJİ TEMELLİ DİNLEME ETKİNLİKLERİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİNLEME BECERİSİYLE STRATEJİ KULLANMA DÜZEYİNE ETKİSİ
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstütüsü, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
2011
2011Yüksek Lisans
“100 TEMEL ESER”DE 6, 7 VE 8. SINIFLAR İÇİN ÖNERİLEN ORTAK KİTAPLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi Bilim Dalı
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 Ortaİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Türkçe Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2018 - 2023
2018 - 2023Dr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler Ve Türkçe Eğitimi
2017 - 2018
2017 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi
2013 - 2017
2013 - 2017Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2010 - 2013
2010 - 2013Araştırma Görevlisi
Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - 2024
2020 - 2024Farabi Programı Bölüm Koordinatörü
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
2018 - 2023
2018 - 2023Bölüm Başkan Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2016 - 2017
2016 - 2017Farabi Programı Bölüm Koordinatörü
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
Lisans
Lisans
Dil Bilgisi Öğretimi
Okuma Eğitimi
Dil Bilgisi Öğretimi
Okuma Eğitimi
Türkçe Öğretim Programları
Yazma Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması
Yazma Eğitimi
Türkçe Öğretim Programları
Öğretmenlik Uygulaması
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Okuma Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması
Türkçe Öğretim Programları
Özel Öğretim Yöntemleri II
Türkçe Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi
Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi
Özel Öğretim Yöntemleri I
Özel Öğretim Yöntemleri I
Özel Öğretim Yöntemleri II
Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi
Türk Dili I
Öğretmenlik Uygulaması
Dil Eğitiminin Temel Kavramları
Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi
Okul Deneyimi
Anlama Teknikleri I: Okuma Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması
Yazılı Anlatım II
GK Seçmeli I: Bilgi İletişim Teknolojileri
Yazılı Anlatım I
Anlatma Teknikleri II: Yazma Eğitimi
Anlama Teknikleri: Okuma Eğitimi
Okul Deneyimi
Okul Deneyimi
Özel Öğretim Yöntemleri II
Yazılı Anlatım I
Sözlü Anlatım I
Sözlü Anlatım I
GK Seçmeli I (Bilgi İletiş. Tek.)
Sözlü Anlatım II
Lisans Çift Anadal
Lisans Çift Anadal
Bilimsel Yayın Yöntemleri ve Yayın Etiği
Ana Dili Eğitimi
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Yönetimi
Ana Dili Eğitimi
Tez Yönetimi
Uzmanlık Alan Dersi
Türkçe Öğretim Yöntem ve Tek.
Türkçe Öğretim Yöntem ve Tek.
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Yönetimi
Tez Yönetimi
Ana Dili Eğitimi
Uzmanlık Alan Dersi
Türkçe Öğretim Yöntem ve Tek.
Lisans Yandal
Lisans Yandal
Türkçe Egitiminde Bilimsel Yayin Yöntemleri
Türkçe Öğretiminde Strateji Kullanımı
Türkçe Öğretiminde Strateji Kullanımı
Uzmanlık Alan Dersi
Türkçenin Güncel Sorunları
Tez Yönetimi
Türkçe Öğretiminde Strateji Kullanımı
Türkçenin Güncel Sorunları
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Yönetimi
Türkçe Öğretiminde Strateji Kullanımı
Yönetilen Tezler
2025
2025Doktora
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Resimli Çocuk Kitapları Aracılığıyla Yaratıcı Yazma Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması
Doğan Kahtalı B. (Danışman)
H.DERYA(Öğrenci)
2024
2024Doktora
TERSYÜZ ÖĞRENME MODELİNE GÖRE OKUTULAN KİTAPLARLA SOSYOEKONOMİK DÜZEYİ DÜŞÜK ÖĞRENCİLERİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME, PROBLEM ÇÖZME VE YARATICILIKLARININ GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Doğan Kahtalı B. (Danışman)
G.GENÇER(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Türkçeyi Suriye Güvenli Bölge'de Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilerin Yazma Kaygı, Tutum ve Öz Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre Belirlenmesi
Doğan Kahtalı B. (Danışman)
İ.TAY(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin kök değerler hakkındaki metaforik algıları
Doğan Kahtalı B. (Danışman)
Ş.ÇELİK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin dinleme kaygısının farklı değişkenler açısından incelenmesi ve kaygının nedenlerinin belirlenmesi
Doğan Kahtalı B. (Danışman)
N.BAYRAKTAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul ögrencilerinin yazma kaygısı düzeyleri ve nedenlerinin belirlenmesi(Elazıg örnegi)
Doğan Kahtalı B. (Danışman)
N.YILMAZ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Okuma becerileri dersine yönelik hazırlanan etkinliklerle yapılan ögretimin 5.sınıf ögrencilerinin okuduklarını anlama, okumaya yönelik tutum ve okuma motivasyonları üzerine etkisi
Doğan Kahtalı B. (Danışman)
G.GENÇER(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (34)
TRDizin (15)
Diğer Yayınlar (19)
2025
20251. Sekizinci Sınıfların Öğretmeni Olmak: Türkçe Öğretmenlerinin Deneyimleri
Ercan M., Doğan Kahtalı B.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.16, sa.1, ss.322-358, 2025 (TRDizin)
2024
20242. The Mediation Role of Reading Attitude and Parents School Involvement in Correlation between Academic Self-Efficacy and Academic Success
Şahan B., Doğan Kahtalı B.
Kalem Uluslararası Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.749-777, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Beceri Temelli Türkçe Sınavlarına İlişkin Öğrenci Deneyimleri
Gençer G., Doğan Kahtalı B.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, ss.26-43, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. Beceri Temelli Türkçe Dersi Sınavları: Sahadaki İlk Uygulama Örnekleri
Ercan M., Doğan Kahtalı B.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.625-649, 2024 (TRDizin)
2024
20245. BALKANLARDA TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENİMİ VE KÜLTÜREL ÖGELER: BALKAN SAATİ PROGRAMI
Tay İ., Doğan Kahtalı B.
Aydın Tömer Dil Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.129-158, 2024 (TRDizin)
2023
20236. TÜRKÇEYİ SURİYE GÜVENLİ BÖLGE’DE YABANCI DİL OLARAK ÖĞRENEN ÖĞRENCİLERİN YAZMA KAYGI, TUTUM VE ÖZ YETERLİKLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE BELİRLENMESİ
Tay İ., Doğan Kahtalı B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.1627-1650, 2023 (TRDizin)
2022
20227. Examining Secondary School Students’ Listening Anxiety in Terms ofDifferent Variables and Determining the Causes of Anxiety
Bayraktar Özgür N., Doğan Kahtalı B.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.14, sa.4, ss.1006-1026, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. Ortaokul öğrencilerinin kök değerler hakkındaki metaforik algıları
Çelik Ş., Doğan Kahtalı B.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, cilt.29, ss.206-223, 2022 (TRDizin)
2022
20229. Şermin Yaşar’ın Çocuk Kitaplarının Kök Değerler Açısından İncelenmesi
Gençer G., Doğan Kahtalı B.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.17, sa.3, ss.407-421, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202110. Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Cümle DüzeyindeYaşadıkları Yazma Becerisi Sorunları
Çölgeçen Kaya R., Doğan Kahtalı B.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.2, ss.1218-1246, 2021 (TRDizin)
2021
202111. Evaluation of 7th grade Turkish skill questions in terms of PISA reading skills and levels of qualification
Doğan Kahtalı B., Cayhan C.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING
, cilt.8, sa.5, ss.2317-2333, 2021 (TRDizin)
2021
202112. Türkiye’de yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin geldiği sonnokta
Doğan Kahtalı B., Günata B.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.16, sa.3, ss.931-959, 2021 (TRDizin)
2021
202113. Evaluation of preservice Turkish language teachers’ text, theme, and acquisition preferences and questıons they prepare regarding acquisitıon in designing process of reading activıties.
Doğan Kahtalı B.
European Journal of Education Studies
, cilt.8, sa.5, ss.229-255, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. The role of parental attitudes, irrational beliefs, need for social approval and self-esteem in speech anxiety
Şahan B., Doğan Kahtalı B.
European Journal of Alternative Education Studies
, cilt.6, sa.1, ss.96-115, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202115. Turkish teachers’ views regarding the use of digital story telling in Turkish lessons.
DOĞAN KAHTALI B., GENÇER G.
International Journal of Education & Literacy Studies , cilt.9, sa.2, ss.111-118, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202116. Turkish Teachers' Views Regarding the Use of Digital Story Telling in Turkish Lessons
GENÇER G., DOĞAN KAHTALI B.
International Journal of Education and Literacy Studies , cilt.9, sa.2, ss.111-118, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202117. New Istanbul B1 level Turkish course book for international students in terms of listening strategies
DOĞAN KAHTALI B., ASLAN M.
Education Quarterly Reviews , cilt.4, ss.390-403, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202018. TÜRKİYE’DE DİNLEME EĞİTİMİNİN GELDİĞİ NOKTA (2017-2019YILLARI)
DOĞAN KAHTALI B., OĞUZ B., Cayhan C., TAŞKIN N.
USBAD Uluslararası Sosyal Bilimler Akademi Dergisi , cilt.2, sa.4, ss.645-663, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202019. SÖZ VARLIĞI GELİŞTİRME ÇALIŞMALARINA BİR KATKI: ÖRNEK OLAYLARLA DEYİM ÖĞRETİMİ
DOĞAN KAHTALI B., TOPTAL G., ANAÇ F., KILINÇ R.
Kuram ve Uygulamada Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.60-73, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202020. Yazma Stratejilerine Yönelik Bir Derleme Çalışması ve Stratejilerin Yazma Kazanımlarıyla İlişkisi
DOĞAN KAHTALI B., OĞUZ B.
İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi , cilt.7, sa.14, ss.119-137, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202021. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ AD DURUM EKLERİNİ VE İŞLEVLERİNİ BELİRLEYEBİLME DÜZEYLERİ
DOĞAN KAHTALI B., SİS N.
International Journal Of Turkish Literature Culture Education , cilt.9, ss.1167-1179, 2020 (TRDizin)
2020
202022. Farklı Tür Metinler için Dinlediğini Anlama Başarı Testlerinin Geliştirilmesi
DOĞAN KAHTALI B., ERDEM İ.
Journal of Turkish Studies , cilt.152, ss.891-909, 2020 (TRDizin)
2020
202023. 2019 Türkçe Öğretim Programı’nda Ölçme ve Değerlendirme ile TürkçeÖğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Araçlarını Kullanma Düzeyleri
DOĞAN KAHTALI B., ÇELİK Ş.
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.237-244, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
201824. MEB’e Bağlı Okullarda Öğrenim Gören Suriyeli Öğrencilere YönelikVerilen Türkçe Dersinin Öğreticiler Tarafından Değerlendirilmesi(Malatya Örneği)
DOĞAN B., ATEŞ A.
Çocuk, Edebiyat ve Dil Eğitimi Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.105-124, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201825. Strateji Temelli Dinleme Etkinliklerinin Yedinci SınıfÖğrencilerinin Dinleme Becerisiyle Strateji Kullanma DüzeyineEtkisi
DOĞAN B., ERDEM İ.
International Journal of Language Academy , cilt.6, sa.1, ss.289-315, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201826. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE YAZMA BECERİSİ ÖĞRETİMİNDE WEBLOG KULLANIMI
ALTUNKAYA H., ATEŞ A., DOĞAN B.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.9, sa.31, ss.366-393, 2018 (TRDizin)
2017
201727. Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme/İzleme Stratejileri Kullanım Sıklığı Ölçeğinin Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
DOĞAN B., ERDEM İ.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.64-81, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201528. OKUMA VE GÖRSEL OKUMANIN BİR METNİN ANA DÜŞÜNCESİNİ BULMA İLE METNİ ANALİZ ETME ÜZERİNE ETKİLERİNİN BELİRLENMESİ
DOĞAN B.
Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , ss.67-84, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201429. Türkçe Ders Kitaplarında 6 8 Sınıflar Yer Alan Okuma Kültürü Teması Metinlerinin Metinler Arasılık Bakımından İncelenmesi
DOĞAN B.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.2, sa.3, ss.122-134, 2014 (TRDizin)
2013
201330. Türkçe ve sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğüne ilişkin bilgileri ve okuma güçlüğü olan öğrencileri belirleyebilme düzeyleri
DOĞAN B.
Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları , cilt.1, sa.1, ss.20-33, 2013 (TRDizin)
2013
201331. İlköğretim 8 Sınıf öğrencilerinin okuma becerisi başarılarının kestirilmesinde etkili olan değişkenlerin belirlenmesi
ÖZER ÖZKAN Y., DOĞAN B.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.6, sa.4, ss.667-680, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201332. TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TİYATRO VE DRAMA UYGULAMALARI DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ BELİRLENMESİ
Doğan Kahtalı B., Özberk E. H.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.253-263, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201233. Bedri Rahmi Eyüboğlu nun şiirlerinde halk bilimi unsurları
DOĞAN B.
Journal of Turkish Studies , cilt.71, sa.7, ss.873-887, 2012 (TRDizin)
2011
201134. Türkçe ders kitaplarındaki 6 8 metinlerin değerler bakımından incelenmesi
Doğan B., Ateş A.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.75-102, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Türkçe Ders Kitaplarındaki Hazırlık Sorularının Problem Çözme Becerisi Bağlamında İncelenmesi
GENÇER G., ERCAN M., DOĞAN KAHTALI B.
EDUCONGRESS, Türkiye, 26 - 29 Kasım 2024, ss.1156-1172, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN BAKIŞIYLA ANA DİLİ EĞİTİMİNDE DİL BİLGİSİNDEN DİL YAPILARINA GEÇİŞ
ERCAN M., DOĞAN KAHTALI B.
11. International European Congress on Scientific Research, Roma, İtalya, 11 - 13 Kasım 2024, cilt.1, ss.444-456, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. Türkçe Ders Kitaplarındaki Hazırlık Sorularında Problem Çözme Becerisinin Görünümü
Gençer G., ERCAN M., DOĞAN KAHTALI B.
EduCongress2024, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20244. BECERİ TEMELLİ TÜRKÇE SINAVLARINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ DENEYİMLERİ
GENÇER G., DOĞAN KAHTALI B.
16. ULUSLARARASI SOSYAL BEŞERİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Türkiye, 1 - 02 Haziran 2024, (Özet Bildiri)
2023
20235. Suriye Güvenli Bölge’de Türkçe Öğreniyorum “Çünkü”
DOĞAN KAHTALI B., TAY İ.
II. Göç Çalışmaları Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2023, (Özet Bildiri)
2023
20236. Çocuk kitapları aracılığıyla problem çözme becerisinin geliştirilmesinde bibliyoterapi uygulanabilir mi?
DESTEGÜLOĞLU B., DOĞAN KAHTALI B.
International Education Congress, Ankara, Türkiye, 20 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2021
20217. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5.Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme
ERDEM İ., DOĞAN KAHTALI B., TAY İ.
XIII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Rize, Türkiye, 14 Ekim 2021, ss.19, (Özet Bildiri)
2018
20188. Beşinci Sınıf Dinleme/İzleme Metinlerinin2017 Türkçe Dersi Öğretim Programına Göre Değerlendirilmesi
DOĞAN KAHTALI B., GENÇER G.
11. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.329-347, (Tam Metin Bildiri)
2020
20209. Söz varlığı geliştirme çalışmalarına bir katkı: örnek olaylarla deyim öğretimi
DOĞAN KAHTALI B., Anaş F., TOPTAL G., Kılınç R.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 Şubat 2020, cilt.1, ss.138, (Özet Bildiri)
2020
202010. Türkiye'de dinleme eğitiminin geldiği son nokta (2017-2019 yılları)
DOĞAN KAHTALI B., OĞUZ B., CAYHAN C., TAŞKIN N.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 22 Şubat 2020, cilt.1, ss.145, (Özet Bildiri)
2019
201911. 2019 Türkçe dersi öğretim programında ölçme değerlendirme ile Türkçe öğretmenlerinin konuya ilişkin görüşleri
DOĞAN B., Çelik Ş.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201912. Ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan millî kültür ve erdemler temalarındaki etkinliklerin değerler eğitimi açısından incelenmesi.
DOĞAN KAHTALI B., BAYRAKTAR N.
2. Uluslararası Temel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201913. Türkçe öğretmeni adaylarının ad durum eklerinin işlevlerini belirleyebilme düzeyleri
SİS N., DOĞAN KAHTALI B.
XI. Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
201814. MEB tarafından ortaöğretime geçiş için yapılan Türkçe dersi merkezi ortak sınavlarındaki soruların kazanımlara göre değerlendirilmesi
DOĞAN KAHTALI B.
II. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 02 Kasım 2018, cilt.1, ss.36, (Özet Bildiri)
2018
201815. 5. Sınıf Türkçe ders Kitabının 2017 Türkçe dersi öğretim programı’na göre değerlendirilmesi
DOĞAN KAHTALI B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11 Nisan 2018, cilt.1, ss.305, (Özet Bildiri)
2017
201716. MEBe bağlı okullarda öğrenim gören Suriyeli öğrencilere yönelik verilen Türkçe dersinin öğreticiler tarafından değerlendirilmesi (Malatya örneği)
DOĞAN B., ATEŞ A.
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dil Bilgisi Konularına İlişkin Öğretici Görüşleri
ATEŞ A., DOĞAN B.
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, ss.47, (Özet Bildiri)
2017
201718. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitaplarının Değer Eğitimi veÇocuk Edebiyatı İlkeleri Açısından İncelenmesi-I
DOĞAN B., KAVRUK H.
IX. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, ss.125, (Özet Bildiri)
2017
201719. Yabancı dil olarak Türkçe yazma becerisi öğretiminde webblog kullanımı
ALTUNKAYA H., ATEŞ A., DOĞAN B.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.36, (Özet Bildiri)
2016
201620. Dinlemeyi Etkileyen Faktörler ve Dikkatin Dinleme Becerisi ÜzerineEtkisi
DOĞAN B., ERDEM İ.
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.49-56, (Tam Metin Bildiri)
2017
201721. Konuşma Kaygısı Üzerinde Anne Baba Tutumları, Akılcı Olmayan İnançlar, Sosyal Onay İhtiyacı ve Benlik Saygısının Rolü
ŞAHAN B., DOĞAN B.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201722. Öğretme Motivasyonu Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
DOĞAN B., KASA B.
16. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Lefke, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201723. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Millî Kavramlara İlişkin Metaforik Algıları
DOĞAN B., DENİZ E.
9. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Ordu, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201624. Ortaokul Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumları ile Akademik Öz Yeterlik Üzerinde Veli Katılımının AracılıkEtkisi
DOĞAN B., Şahan B.
Uluslararası Türkçe Kongresi, Saraybosna, Bosna-Hersek, 23 - 27 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. Türkçe ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Konuşmaya Yönelik Öz Yeterlik Algısı ile Öğretme Motivasyonu ÜzerindeKonuşma Kaygısının Aracı Etkisi
KASA B., DOĞAN B.
Uluslararası Türkçe Kongresi, Saraybosna, Bosna-Hersek, 23 - 27 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Türkçe Ders Kitapları Metinler Arası Okumaya Uygun Mudur
DOĞAN B.
15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
201527. Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde akran dönütü ile C1 seviyesi öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerileri arasındaki ilişki
DOĞAN KAHTALI B., ATEŞ A.
8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 01 Ekim 2015, cilt.1, ss.149, (Özet Bildiri)
2015
201528. Ortaokul öğrencilerinin dinleme stratejileri kullanım sıklığı ölçeğinin geçerlilik güvenirlik çalışması
DOĞAN KAHTALI B., ERDEM İ.
International Conference on New Horizons in Education, Barselona, İspanya, 10 Haziran 2015, cilt.1, (Özet Bildiri)
2014
201429. Okuma ve görsel okumanın bir metnin ana düşüncesini bulma ile metni analiz etme üzerine etkisi
DOĞAN KAHTALI B.
9th International Balkan Education and Science Conference, 16 Ekim 2014, ss.45, (Özet Bildiri)
2014
201430. MEB Tavsiyeli 100 Temel Eser de 6 7 ve 8 Sınıflar İçin Önerilen Ortak Kitapların Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
DOĞAN B.
7. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Muğla, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2013
201331. YabancılaraTürkçe Öğretiminde Kullanılan Yöntemler Ne Kadar Etkilidir
ÖZER ÖZKAN Y., ATEŞ A., DOĞAN B.
4. International Conference on New Trends in Education and Their Implication, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2013, (Özet Bildiri)
2012
201232. Türkçe öğretmeni adaylarının tiyatro ve drama uygulamaları dersine ilişkin tutumlarının belirlenmesi
DOĞAN KAHTALI B., ÖZBERK E. H.
5. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Mersin, Türkiye, 05 Temmuz 2012, (Özet Bildiri)
2011
201133. Peyami Sefa nın Eğitim Gençlik ve Üniversite Objektif 7 Eserindeki Eğitim Değerleri
DOĞAN B.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Çocuk Kitaplarıyla 21. Yüzyıl Becerileri: Uygulama Örnekleri
Gençer G., Doğan Kahtalı B.
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2025
2024
20242. Dijital öğrenme ve Türkçe öğretimine yansımaları
DOĞAN KAHTALI B.
Dijital çağda Türkçe eğitimi, BAHŞİ NİYMET, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.101-118, 2024
2024
20243. Konuşma becerisinin geliştirilmesinde akran etkileşimi ve öğrenen özerkliği
ERCAN M., DOĞAN KAHTALI B.
Türkçenin ikinci/yabancı dil olarak öğretiminde konuşma becerisi, KARADAĞ BİLAL FERHAT, GÖÇER ALİ, Editör, Nobel Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.95-118, 2024
2024
20244. Dijital Kaynaklar
ERCAN M., DOĞAN KAHTALI B.
Dijital Eğitim I, YURDAKAL İBRAHİM HALİL, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.163-180, 2024
2024
20245. Ortaokul Türkçe dersi öğretim programı
ERCAN M., DOĞAN KAHTALI B.
Türkiye yüzyılı maarif modelleri öğretim programları üzerine, YURDAKAL İBRAHİM HALİL, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.33-67, 2024
2023
20236. Kurgusal metinler ve eleştirel okuma
ERCAN M., DOĞAN KAHTALI B.
Kuram ve uygulamada eleştirel okuma, Cafer Çarkıt ve Hasan Kurnaz, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.103-130, 2023
2023
20237. Dil Bilgisi Öğretiminde Web 2.0 Araçlarının Kullanımı
KASA AYTEN B., DOĞAN KAHTALI B.
Teknolojik Yaklaşımlara Dayalı Türkçe Öğretimi, Serkan ASLAN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.303-330, 2023
2023
20238. Dil bilgisi öğretiminde web 2.0 araçlarının kullanımı
KASA AYTEN B., DOĞAN KAHTALI B.
Teknolojik yaklaşımlara dayalı Türkçe öğretimi, Aslan Serkan, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.303-330, 2023
2023
20239. Yabancılara Türkçe öğretiminde beden dili
GENÇER G., DOĞAN KAHTALI B.
Dil eğitimi araştırmaları I, Esin Yağmur Şahin, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.101-124, 2023
2023
202310. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE BEDEN DİLİ
GENÇER G., DOĞAN KAHTALI B.
DİL EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI-I, ŞAHİN ESİN YAĞMUR, Editör, PARADİGMA AKADEMİ, Çanakkale, ss.103-125, 2023
2022
202211. Kelimelerin Biçim ve Anlam Özellikleri
DESTEGÜLOĞLU B., DOĞAN KAHTALI B.
Kuramdan Uygulamaya Kelime Öğretimi, Çarkıt, Cafer ve Kurnaz, Hasan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.57-69, 2022
2021
202112. Güney Kore’de Ana Dili Öğretimi
DOĞAN KAHTALI B.
KURAM VE UYGULAMADA DÜNYADA ANA DİLİ ÖĞRETİMİ, ALVER, Mehmet; SÜĞÜMLÜ, Üzeyir, Editör, Anı Yayıncılık, ss.133-172, 2021
2021
202113. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5. Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme.
ERDEM İ., DOĞAN KAHTALI B., TAY İ.
Yunus Emre Mehmet Akif Armağanı Türkçe Öğretimi Araştırmaları, ESİR, H. A. ; SANCI UZUN, D.; GÖKÇE, B.; KİBAR FURTUN, M. H. ve TUNÇ, S., Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.263-280, 2021
2020
202014. Konuşma kaygısı ve çözüm yolları
DOĞAN KAHTALI B., CAYHAN C.
Konuşma Eğitimi, Kardaş, Mehmet Nuri, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.173-183, 2020
2020
202015. DİNLEME PROBLEMLERİ VE ÇÖZÜMÖNERİLERİ
DOĞAN KAHTALI B.
DİNLEME EĞİTİMİ, Mehmet Nuri KARDAŞ, Editör, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Ankara, ss.147-161, 2020
2020
202016. Ortaokul Öğrencilerinin Yazma Kaygısı Düzeyleri ve Nedenlerinin Belirlenmesi (Elazığ Örneği)
DOĞAN KAHTALI B., YILMAZ N.
Türkçe Eğitimi ve Türk Edebiyatı Araştırmaları, Esin YAĞMUR ŞAHİN, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.159-196, 2020
2019
201917. Okuma Becerilerine Yönelik Hazırlanan Etkinliklerle Yapılan Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduklarını Anlama, Okumaya Yönelik Tutum ve Okuma Motivasyonları Üzerine Etkisi
GENÇER G., DOĞAN KAHTALI B.
BÜTÜNSEL AÇIDAN ÇOCUK, OLKUN SİNAN, DENİZ MEHMET ENGİN, TORAN MEHMET, SARI MEHMET HAYRİ, KAMIŞLI HALİL, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.133-153, 2019
2019
201918. Okuma Becerilerine Yönelik Hazırlanan Etkinliklerle Yapılan Öğretimin 5. Sınıf Öğrencilerinin Okuduklarını Anlama,Okumaya Yönelik Tutum ve Okuma Motivasyonları Üzerine Etkisi
DOĞAN B., GENÇER G.
İlköğretim Çalışmaları Bütünsel Açıdan Çocuk, Sinan OLKUN, Mehmet Engin DENİZ, Mehmet TORAN, Mehmet Hayri SARI, Halil KAMIŞLI, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.133-152, 2019
2019
201919. Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Dinleme/İzleme Eğitimi ve Etkinlik Örnekleri
DOĞAN B.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, İ. Erdem, B Doğan ve H. Altunaya, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.69-93, 2019
2019
201920. Ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan millî kültür ve erdemler temalarındaki etkinliklerin değerler eğitimi açısından incelenmesi
DOĞAN KAHTALI B., BAYRAKTAR N.
Eğitimde Araştırmalar, Bilal Duman ve Sabri Sİdekli, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.37-69, 2019
2018
201821. Konuşma Eğitimi
DOĞAN B.
Türkçe Öğretimi, Taşkaya, Serdarhan Musa ve Karadağ, Ruhan, Editör, LİSANS YAYINCILIK, ss.47-76, 2018
2016
201622. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde C1 Seviyesi Öğrencilerinin öyküleyici Metin Yazma Becerilerinin Geliştirilmesinde Akran Dönütünün Rolü
DOĞAN B., ATEŞ A.
Kuram ve Uygulama Bağlamında Türkçe Öğretimi, Selahattin Dilidüzgün, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.381-395, 2016
Desteklenen Projeler
2022 - 2024
2022 - 2024
TERS YÜZ ÖĞRENME MODELİNE GÖRE OKUTULAN
KİTAPLARLA SOSYOEKONOMİK DÜZEYİ DÜŞÜK ORTAOKUL 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ELEŞTİREL DÜŞÜNME, PROBLEM ÇÖZME VE YARATICILIKLARININ GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
DOĞAN KAHTALI B. (Yürütücü), GENÇER G.
2017 - 2020
2017 - 2020Yabancılara Türkçe Öğretiminde Weblog Kullanımının Öğrencilerin Yazma Becerisine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Ateş A., Altunkaya H.(Yürütücü), Doğan Kahtalı B.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2023
Ocak 2023MILLI EGITIM
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020AKRA kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020AKRA Kültür Sanat ve Edebiyat Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 1
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Bilge Destegüloğlu, Ebru KAYA TORUN, Mehmet Miraç SERT İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi ABD Türkçe Eğitimi Bilim Dalı - İnönü Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022