Eğitim Bilgileri
1993 - 1999
1993 - 1999Doktora
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1991 - 1993
1991 - 1993Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1987 - 1991
1987 - 1991Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Üniversite öğrencilerinin meslek seçimini etkileyen faktörler (Bazı üniversiteler örneği)
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
1993
1993Yüksek Lisans
Özel dersanelerin, üniversiteye hazırlık kurslarına devam eden öğrencilerin başarısını etkileyen faktörler
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Öğrenme öğretme süreçleri
Öğrenme ortamları
Öğretmen yetiştirme
Güncel eğitim konuları
Eğitim
Çevreci eğitim
Eğitimde yeşil dönüşüm
Eğitim programlarında yenilikler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2009 - 2018
2009 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2003 - 2009
2003 - 2009Yrd. Doç. Dr.
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2000 - 2003
2000 - 2003Yrd. Doç. Dr.
Fırat Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi
1998 - 2000
1998 - 2000Öğretim Görevlisi
Fırat Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Sosyoloji Pr.
1993 - 1998
1993 - 1998Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Yönetimsel Görevler
2003 - 2009
2003 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2003 - 2009
2003 - 2009Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2003 - 2006
2003 - 2006Bölüm Başkanı
Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yönetilen Tezler
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersinde iletişim becerilerini kullanmaya yönelik öğretmen görüşleri: Şırnak il örneği
KÖKSALAN B.
A.YILDIRIM(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Turizm eğitiminde web tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi (Gaziantep Üniversitesi Turizm ve Otelcilik Meslek Yüksekokulu örneği)
KÖKSALAN B.
A.OLCAY(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim 7. sınıflarında uygulanan SBS (seviye belirleme sınavı) İngilizce sorularının bazı değişkenlere göre incelenmesi
KÖKSALAN B.
Ü.FERİT(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Dokuz yaş çocuklarının psiko-motor gelişimlerinde oyunun etkisi
KÖKSALAN B.
O.KURU(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
KÖKSALAN B.
İ.İLTER(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler dersi kazanımları ile ders kitabında önerilen etkinliklerin uygunluk düzeyi (Elazığ ili örneği)
KÖKSALAN B.
M.GÜNEŞ(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Yeni hayat bilgisi programında yer alan kazanımların önerilen etkinlikler çerçevesinde gerçekleştirilebilme düzeyinin belirlenmesi
KÖKSALAN B.
G.ÇAKIR(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Öğretim üyelerinin boş zaman etkinlikleri üzerine sosyolojik bir araştırma: Doğu Anadolu örneği
KÖKSALAN B.
M.TEL(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Yeni ilköğretim programında ara disiplinlerin içerikle örtüşme düzeyinin belirlenmesi
KÖKSALAN B.
Y.ERDOĞAN(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
6 yaş grubu öğrencilerinin psikomotor gelişimlerinin sağlanmasında oyunun yeri ve önemi
KÖKSALAN B.
Ç.ÖZDENK(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Ailenin ilköğreim öğrencilerinin eğitimi üzerindeki etki düzeyinin belirlenmesi
KÖKSALAN B.
H.ELİF(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Sekiz yıllık zorunlu eğitimin sosyal sonuçları (Sivrice ilçesi örneği)
KÖKSALAN B.
S.YABANCI(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Yatılı ilköğretim bölge okullarındaki öğrencilerin benlik algılarının bazı değişkenlere göre incelenmesi
KÖKSALAN B.
Y.YILDIRIM(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Zihinsel engelli çocuğa sahip ebeveynlerin demografik ve psiko-sosyal özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
KÖKSALAN B.
S.ORHAN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Çocuk suçluluğunda ailenin etkileri: Elazığ Islahevi örneği
KÖKSALAN B.
G.IŞIK(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Dershane yöneticilerinin kültürel liderlik rollerinin öğretmenlerin iş doyumuna etkileri
KÖKSALAN B.
Ö.DERİN(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Değişim sosyolojisi açısından 19. yüzyılda ve günümüzde İstanbul aile yapısının karşılaştırılması
KÖKSALAN B.
B.BİBAR(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (24)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (12)
2024
20241. TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİNİN PROGRAM GELİŞTİRME VE FELSEFİ DÜZLEMDEN ANALİZİ
AKPINAR B., ÖZER B., ORAL B., KÖKSALAN B.
EKEV AKADEMİ DERGİSİ
, sa.99, ss.59-73, 2024 (TRDizin)
2024
20242. EĞİTİMDE MAARİF VE MÜFREDAT YENİLEME İHTİYACI: TÜRKİYE YÜZYILI MAARİF MODELİ ÜZERİNDEN TEORİK BİR ANALİZ
Akpinar B., KOKSALAN B.
Tarih Okulu Dergisi
, cilt.17, sa.68, ss.27-48, 2024 (TRDizin)
2020
20203. Development of the Perceived Middle School Teacher Behavior Scale
ZELYURT H., KÖKSALAN B.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.15, sa.1, ss.163-177, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
20194. DEVELOPMENT OF THE “PERCEIVED TEACHER BEHAVIOURS” SCALE IN PRIMARY SCHOOL
KÖKSALAN B., ZELYURT H.
Research in Pedagogy , cilt.9, sa.1, ss.95-106, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20185. Mesleklerin Tanımlanması ve Sınıflandırılması Üzerine Bir Değerlendirme
KÖKSALAN B., CELKAN H. Y.
Journal of Turkish Studies , cilt.13, ss.1219-1233, 2018 (TRDizin)
2018
20186. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLKÖĞRETİM OKULLARINDAKİ VATANDAŞLIK VE İNSAN HAKLARI UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Özbek R., Köksalan B.
ELECTRONIC JOURNAL OF EDUCATION SCIENCES
, cilt.1, sa.2, ss.58-67, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20177. INVESTIGATION OF ENVIRONMENTAL PROBLEM SOLVING SKILLS OF PRESCHOOL AGE CHILDREN
ULUTAŞ A., KÖKSALAN B.
Research in Pedagogy , cilt.7, sa.2, ss.298-311, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Opinions of preschool children about self care
KÖKSALAN B., YAYAN E. H., EMRE O., ULUTAŞ A.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.5, ss.210-224, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20179. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OYUN ETKİNLİKLERİNİ GERÇEKLEŞTİRMEYE İLİŞKİN YETERLİK ALGILARININ İNCELENMESİ (MALATYA ÖRNEĞİ)
ULUTAŞ A., KÖKSALAN B.
AKADEMİK BAKIŞ Dergisi , sa.61, ss.625-632, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201710. Preschool Children’s Interaction with ICT at Home
KÖKSALAN B., KONCA A. S.
International Journal of Research in Education and Science , cilt.3, ss.571-581, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
201511. ALGILANAN ÖĞRETİM ELEMANI DAVRANIŞLARI ÖLÇEĞİNİNGELİŞTİRİLMESİ
KARA A., İZCİ E., KÖKSALAN B., ZELYURT H.
The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences , cilt.1, sa.1, ss.21-32, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. İlköğretim Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Eğitiminin Amaçlarına İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Özbek R., Köksalan B.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.14, sa.55, ss.220-230, 2015 (TRDizin)
2012
201213. 9 Yaş Çocuklarının Psiko-Motor Gelişimlerinde Oyunun Etkisi The Influence Of The Games On The Psychomotor Development Of The Children At The Age Of Nine
KURU O., KÖKSALAN B.
Cumhuriyet International Journal of education , cilt.1, sa.2, ss.37-51, 2012 (TRDizin)
2012
201214. Günümüzde Bir Boş Zaman Aktivitesi olarak İnternet Öğretim Üyeleri Örneği
TEL M., KÖKSALAN B.
Elektronik Sosyal Bilimleri Dergisi , cilt.8, sa.28, ss.262-272, 2012 (TRDizin)
2012
201215. Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okullarındaki Vatandaşlık ve İnsan Hakları Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
Özbek R., Köksalan B.
ELEKTRONİK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.1, sa.2, ss.58-67, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201116. The Effect Of Web-Based Teaching Method On Academic Achievement İn Tourism Education.
KÖKSALAN B., SEVİNDİK T., OLCAY A.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal bilimler Enstitüsü , cilt.10, sa.1, ss.1115-1142, 2011 (TRDizin)
2011
201117. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sosyo-KültürelÖzellikleri ve Lisansüstü Eğitim İsteklilikleri ÜzerineBir Çalışma (Fırat, Erzincan ve İnönü ÜniversitesiSınıf Öğretmenliği ABD Örneği)
KÖKSALAN B., İLTER İ., GÖRMEZ E.
Ahi evran üniversitesi eğitim fakültesi dergisi , cilt.11, sa.3, ss.277-299, 2011 (TRDizin)
2011
201118. Sınıf Öğretmeni AdaylarınınÖğretmenlik Mesleğine olan Tutumları
İLTER İ., KÖKSALAN B.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.21, sa.1, ss.113-128, 2011 (TRDizin)
2008
200819. Öğretim ÜyelerininSpor Etkinliklerinin Sosyolojik Olarak İncelenmesi (Doğu Anadolu Örneği)
TEL M., KÖKSALAN B.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, sa.1, ss.261-278, 2008 (TRDizin)
2007
200720. Bir Boş Zaman Aktivitesi Olarak Okuma Etkinliğinin Değerlendirilmesi Öğretim Üyeleri Örneği
TEL M., KÖKSALAN B.
NewWorldSciences Academy , cilt.3, sa.1, ss.1-14, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200721. Yapılandırmacı Eğitim ve Öğretim Yaklaşımları
TEZCİ E., KÖKSALAN B.
Doğu Anadolu Araştırma ve Uygulama Merkezi , cilt.5, sa.2, ss.73-78, 2007 (Hakemli Dergi)
2003
200322. Meslek Ahlakı
KÖKSALAN B., ÜNSALDI M.
Doğu Anadolu Araştırma Uygulama Merkezi , cilt.1, sa.2, ss.46-48, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200323. Olağan üstü Haller ve Okul
AKPUNAR B., KÖKSALAN B.
Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.151-158, 2003 (TRDizin)
2003
200324. Çocuklarda Olağan Üstü Hal Sonrası Görülen Psikolojik Sorunlar ve Baş etme Yolları
KÖKSALAN B., AKPUNAR B.
Yaşadıkça Eğitim , cilt.13, sa.1, ss.150-158, 2003 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. SOSYAL MEDYA VE BAĞIMLILIK
AKKAŞ İ., KÖKSALAN B.
1.ULUSLARARASI İLETİŞİM VE YÖNETİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Malatya, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1413-1430, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. OKUL ÖNCESİ DÖNEM ÇOCUKLARININ MEDYA KULLANIM DÜZEYLERİ
KÖKSALAN B., SARIOĞLAN S.
1. İletişim ve Yönetim Bilimleri Kongresi, Malatya, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1431-1438, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. ATTITUDES TOWARDS VIOLENCE TENDENCY AND LEARNING
ZELYURT H., KÖKSALAN B., ÜNİŞEN A.
2nd International Conference on Childhood and Adolescence, 25 - 27 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. VIOLENCE TENDENCY IN YOUNG PEOPLE AND PERCEIVED TEACHER BEHAVIOURS
KÖKSALAN B., ZELYURT H., ÜNİŞEN A.
2nd International Conference on Childhood and Adolescence, 25 - 27 Ocak 2018, (Özet Bildiri)
2017
20175. İLİTAM Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları ile Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
KÖKSALAN B., ZELYURT H., İZCİ E., KARA A.
11 uluslarası bilgisayar ve öğretim teknolojileri sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20176. İLİTAM Öğrencilerinin Algılanan Öğretim Elemanı Davranışlarına İlişkin Tutumları
ZELYURT H., KÖKSALAN B., KARA A., İZCİ E.
11. Uluslararası bilgisayar ve öğretim teknlojileri sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.1102, (Özet Bildiri)
2017
20177. Ortaokulda “Algılanan Öğretmen Davranışları” Ölçeğinin Geliştirilmesi
ZELYURT H., KÖKSALAN B.
Uluslararası sosyal bilimler kongresi (asos), Kahramanmaraş, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. İlkokulda “algılanan Öğretmen Davranışları” Ölçeğinin Geliştirilmesi
KÖKSALAN B., ZELYURT H.
uluslararası sosyal bilimler kongresi (asos) Kahramanmaraş, Kahramanmaraş, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. İmam Hatip Öğrencilerinin Sosyal Medya Kullanım Alışkanlıkları İle Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
KARA A., İZCİ E., KÖKSALAN B., ZELYURT H.
Geleceğin inşasında imam hatip okulları, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.2, (Tam Metin Bildiri)
2017
201710. İmam-Hatip Öğrencilerinin Öğrenmeye İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
İZCİ E., KARA A., ZELYURT H., KÖKSALAN B.
Geleceğin inşasında imam hatip okulları, 27 - 29 Nisan 2017, cilt.2, (Tam Metin Bildiri)
2016
201611. Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi Bağlamında Kelime Hazinesi
ZELYURT H., KÖKSALAN B., Görür G., IRMAK E. S., BÜRKE M. N.
Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Kongresi, 18 - 20 Mart 2016, (Özet Bildiri)
2015
201512. Development of the Scale of Perceived Teacher Type University Form
KARA A., İZCİ E., KÖKSALAN B., ZELYURT H.
The Third International Congress on Curriculum and Instruction-Curriculum Studies in Higher Education (ICCI-2015), Adana, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2015, ss.370-371, (Özet Bildiri)
2014
201413. Okul Öncesi Dönemde Drama ve Oyunun Önemi
KÖKSALAN B., ZELYURT H., ULUTAŞ A.
ERPA International Congresses on Education 2014, 6 - 08 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2014
201414. İlköğretim 5.Sınıf Öğrencilerinin Türkçe Dersinde İletişim Becerilerini Kulanmaya Yönelik Öğretmen Görüşleri
KÖKSALAN B., ÖZBEK R., Yıldırım A.
International Congress on Education-ERPA 2014, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, ss.104, (Özet Bildiri)
2014
201415. Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Öğretim Programı Kapsamındaki Vatandaşlık Eğitimine İlişkin Beklentileri
ÖZBEK R., KÖKSALAN B.
International Congress on Education -ERPA 2014, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2014, ss.102, (Özet Bildiri)
2014
201416. Okulöncesi eğitim programında yer alan sanat/oyun-hareket/fen/drama/tükçe etkinliklerinin çocuğa kazandırdıklarına dair öğretmen algılarının incelenmesi
ZELYURT H., KÖKSALAN B., GÜLTEKİN D.
3. ulusal eğitim programları ve öğretim kongresi, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)
2013
201317. The Problem of Using Educational Technology in The Faculty of Technology
ÖNER C., KARAHAN O., KÖKSALAN B., AKYILDIZ S.
13th International Educational Technology Conference, Kuala-Lumpur, Malezya, 13 - 15 Mayıs 2013, cilt.3, ss.1127-1132, (Tam Metin Bildiri)
2012
201218. SURVEY OF THE OPİNİONS OF PRE SCHOOL TEACHERS REGARDİNG PROFESSİONAL ETHİCS BEHAVİOR
KÖKSALAN B., KARA A., AYDEMİR F., DURDU M.
3.INTERNATİONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION, 12 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. İlköğretim 5.sınıf sosyal bilgiler dersi bölgemizi tanıyalım ünitesi kazanımları ile ders kitabında önerilen etkinliklerin uygunluğu
KÖKSALAN B., Güneş M.
9. Ulusal sınıf öğretmenliği kongresi, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, cilt.1, ss.84-88, (Tam Metin Bildiri)
2010
201020. Yeni hayatbilgisi programında yer alan kazanımların önerilen etkinlikler çerçevesinde gerçekleştirilebilme düzeylerinin belirlenmesi
KÖKSALAN B., ÖZBEK R., Çakır G.
1.Ulusal eğitim programları kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, cilt.1, ss.105-110, (Tam Metin Bildiri)
Desteklenen Projeler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam Ediyorokul öncesi öğretmenlerinin meslek etiğine ilişkin görüşleri
TÜBİTAK Projesi
KÖKSALAN B.