Eğitim Bilgileri
1995 - 2000
1995 - 2000Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
1989 - 1994
1989 - 1994Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler, Türkiye
1979 - 1987
1979 - 1987Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2000
2000Doktora
Grup rehberliğinin disiplin cezası almış lise öğrencilerinin uyum düzeylerine etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri
1994
1994Yüksek Lisans
Öğrenci uyumunun öğretmen algılamaları ve test değerlendirmesi bakımından incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Psikolojik Hizmetler
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal Psikoloji
Gelişim Psikolojisi
Klinik Psikolojisi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
1991 - 2000
1991 - 2000Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
Yönetimsel Görevler
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2000 - 2001
2000 - 2001Enstitü Müdür Yardımcısı
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİ TARİHİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Eğitim Psikolojisi
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
PSİKOLOJİ TARİHİ
PSİKOLOJİK TESTLER
Eğitim Psikolojisi
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİK TESTLER
PSİKOLOJİ TARİHİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
Eğitim Psikolojisi
PSİKOLOJİ TARİHİ
Eğitim Psikolojisi
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
PSİKOLOJİK TESTLER
SOSYAL PSİKOLOJİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Eğitim Psikolojisi
Psikolojik Testler
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Sosyal Psikoloji
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
PSİKOLOJİ TARİHİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİK TESTLER
Rehberlik
PSİKOLOJİ TARİHİ
Eğitim Psikolojisi
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİK TESTLER
PSİKOLOJİ TARİHİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
Eğitim Psikolojisi
Rehberlik
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Eğitim Psikolojisi
Bireyi Tanıma
Rehberlik
PSİKOLOJİK TESTLER
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİ TARİHİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
PSİKOLOJİ TARİHİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİK TESTLER
Eğitim Psikolojisi
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Bireyi Tanıma
Rehberlik
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Rehberlik
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Eğitim Psikolojisi
Bireyi Tanıma
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİK TESTLER
PSİKOLOJİ TARİHİ
Rehberlik
SOSYAL PSİKOLOJİ
Eğitim Psikolojisi
PSİKOLOJİK TESTLER
PSİKOLOJİ TARİHİ
Bireyi Tanıma
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Rehberlik
Bireyi Tanıma
Eğitim Psikolojisi
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Bireyi Tanıma
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Rehberlik
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Eğitim Psikolojisi
SOSYAL PSİKOLOJİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
Eğitim Psikolojisi
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Rehberlik
Bireyi Tanıma
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Rehberlik
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Bireyi Tanıma
Eğitim Psikolojisi
Rehberlik
SOSYAL PSİKOLOJİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Eğitim Psikolojisi
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Bireyi Tanıma
Bireyi Tanıma
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Rehberlik
Eğitim Psikolojisi
Rehberlik
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Eğitim Psikolojisi
SOSYAL PSİKOLOJİ
Bireyi Tanıma
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Eğitim Psikolojisi
Bireyi Tanıma
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
Rehberlik
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Eğitim Psikolojisi
Bireyi Tanıma
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Rehberlik
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Rehberlik
SOSYAL PSİKOLOJİ
Eğitim Psikolojisi
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Bireyi Tanıma
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Rehberlik
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Bireyi Tanıma
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
SOSYAL PSİKOLOJİ
Eğitim Psikolojisi
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Eğitim Psikolojisi
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Rehberlik
SOSYAL PSİKOLOJİ
Bireyi Tanıma
Eğitim Psikolojisi
Rehberlik
Bireyi Tanıma
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Mesleki Rehberlik
SOSYAL PSİKOLOJİ
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ
Rehberlik
Eğitim Psikolojisi
SOSYAL PSİKOLOJİ
ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ
Bireyi Tanıma
Mesleki Rehberlik
PSİKOLOJİYE GİRİŞ
Bireyi Tanıma
Mesleki Rehberlik
Eğitim Psikolojisi
Rehberlik
Rehberlik
Bireyi Tanıma
Mesleki Rehberlik
Eğitim Psikolojisi
Mesleki Rehberlik
Eğitim Psikolojisi
REHBERLİK
Yönetilen Tezler
2022
2022Doktora
Siber mağduriyet, akran zorbalığı, karanlık üçlü, riskli davranışlar ve prososyal davranışların siber zorba olan/olmayan ergenleri doğru sınıflandırma düzeyi
Çırak Y. (Danışman)
R.GÖKTÜRK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin akademik azimleri ile benlik saygısı ve denetim odağı arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çırak Y. (Danışman)
B.ACAR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin arkadaşlık ilişkilerinin benlik saygısı ve bazı değişkenler açısından incelenmesi
Çırak Y. (Danışman)
M.BOYRAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
12-14 yaşlarında bulunan boşanmış ve boşanmamış aile çocuklarının yalnızlık suçluluk ve utanç düzeylerinin incelenmesi
Çırak Y. (Danışman)
S.AYDOĞAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tip 1 diyabet tanısı almış ve almamış ergenlerin depresyon, anksiyete ve umutsuzluk düzeylerinin incelenmesi
Çırak Y. (Danışman)
S.ÜÇER(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin kişisel ve sosyal uyum düzeylerinin fonksiyonel olmayan tutumlar ve çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Çırak Y. (Danışman)
M.ÇELİK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Anne babası boşanmış çocukların gözünden yaşadığı güçlükler: Fenomenolojik bir çalışma
ÇIRAK Y.
E.DEMİRCİ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde iyilik hali ile özgecilik arasındaki ilişkinin incelenmesi
ÇIRAK Y.
F.KASAPOĞLU(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Öğrencilerin öğrenim gördükleri üniversiteye ait olma gereksinimlerinin incelenmesi
Çırak Y. (Danışman)
Ö.KARAMAN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Okul psikolojik danışmanlarının ve öğretim elemanlarının mesleğe ilişkin bazı konulardaki algılarının incelenmesi
ÇIRAK Y.
Z.GÜNGÖR(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Lise öğrencilerinin depresyon düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi
Çırak Y. (Danışman)
E.ERGÜL(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (5)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)
2023
20231. Siber Zorba Olan ve Olmayan Ergenlerin Yordanmasında Siber Mağduriyet, Akran Zorbalığı ve Karanlık Üçlünün Rolü
Haylı R. G., Çırak Y.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.420-448, 2023 (TRDizin)
2018
20182. Öğrencilerin Öğrenim Gördükleri Üniversiteye Ait Olma Gereksinimlerinin Çeşitli Değişkenlerle İncelenmesi
KARAMAN Ö., ÇIRAK Y.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.151-173, 2018 (TRDizin)
2017
20173. THE BELONGING TO THE UNIVERSITY SCALE
KARAMAN Ö., ÇIRAK Y.
Acta Didactica Napocensia , cilt.10, sa.2, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
20164. University Entrance Exams from the Perspective of Senior High School Students
ÇIRAK Y.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES , cilt.4, sa.9, ss.177-185, 2016 (Hakemli Dergi)
2011
20115. Social anxiety among candidate teachers
Yıldırım T., Çırak Y., Konan N.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.12, sa.1, ss.85-100, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2016
20161. Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel sorunlar
YILDIRIM T., Kaya M., ATLİ A., ÇIRAK Y., ŞAD S. N., ATİK S.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1723-1724, (Özet Bildiri)
2016
20162. Lise Öğrencilerinin Yaşadıkları Gelişimsel Sorunlar
YILDIRIM T., KAYA M., ATLİ A., ÇIRAK Y., ŞAD S. N., ATİK S.
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1719-1720, (Özet Bildiri)
2016
20163. Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel sorunlar
YILDIRIM T., Kaya M., ATLİ A., ÇIRAK Y., ŞAD S. N., ATİK S.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1723-1724, (Özet Bildiri)
2016
20164. Lise Öğrencilerinin Yaşadıkları Gelişimsel Sorunlar
YILDIRIM T., KAYA M., ATLİ A., ÇIRAK Y., ŞAD S. N., ATİK S.
3. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1719-1720, (Özet Bildiri)
2016
20165. Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel sorunlar
YILDIRIM T., Kaya M., ATLİ A., ÇIRAK Y., ŞAD S. N., ATİK S.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1723-1724, (Özet Bildiri)
2016
20166. Lise öğrencilerinin yaşadıkları gelişimsel sorunlar
YILDIRIM T., Kaya M., ATLİ A., ÇIRAK Y., ŞAD S. N., ATİK S.
3rd International Eurasian Educational Research Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1723-1724, (Özet Bildiri)
2015
20157. Lise Öğrencilerinin Yaşadıkları Gelişimsel Ve Travmatik Sorunlar
YILDIRIM T., ŞAD S. N., ÇIRAK Y., ATLİ A., KAYA M., çitil c.
EJER CONGRESS 2015, Ankara, Türkiye, 8 Haziran - 10 Nisan 2015, ss.214-215, (Özet Bildiri)
Desteklenen Projeler
2014 - 2016
2014 - 2016
Lise Öğrencilerinin Gelişimsel ve Travmatik Sorunlarını Çözmeye Yönelik Dinamik Yönelimli Kısa Yoğun Acil Psikolojik Danışma Uygulaması
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Yildirim T. (Yürütücü), Atli A., Çirak Y., Üstüner M., Şad S. N.