Argümantasyonun Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yoğunluk ve Hal Değişimi Konularındaki Başarıları Üzerine Etkisi


Creative Commons License

Doğan S., ÇANKAYA Ö., Aydoğan N., Okusluk F.

İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.23, sa.1, ss.135-154, 2022 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmada, argümantasyon yönteminin fen bilgisi öğretmen adaylarının yoğunluk ve hal değişimi konularındaki başarılarına etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmada yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programı’nın 1. sınıfında öğrenim gören fen bilgisi öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Konuların öğretilmesi sırasında öğrencilerin seviyelerine uygun çalışma föyleri hazırlanmıştır. Gruplar deney grubu (N=23) ve kontrol grubu (N=23) olarak belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak argümantasyona dayalı çalışma föyleri ve akademik başarıyı ölçmek için 32 sorudan oluşan çoktan seçmeli başarı testi kullanılmıştır. Başarı testi çalışmanın başında ön test, sonunda ise son test olarak kullanılmıştır. Dersler, kontrol grubu ile üniversitenin öngördüğü mevcut eğitim/öğretim programına göre işlenirken deney grubu ile argümantasyona dayalı etkinliklerle işlenmiştir. Verilerin analizi sonucunda başarıda deney grubu lehine istatiksel olarak anlamlı bir farklılık oluştuğu görülmüştür. Bu sonuçtan yola çıkarak çalışmamızda Fen Bilimleri dersinde argümantasyon yönteminin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada, üniversitenin öngördüğü eğitim/öğretime göre daha etkili olduğu tespit edilmiştir.
The argumentation method, which allows discussion and interpretation by going beyond traditional methods, increases the academic success of students. The aim of this study is to investigate the effect of the argumentation method on the achievement of science teacher candidates in density and phase change. A quasi-experimental desing was used in this study. It was conducted with the science teacher candidates trained in the 1st Year of Science Teaching Program. The groups were divided into experimental (N=23) and control groups (N=23). The data was collected via argumentation- oriented instruction sheets and a multiple-choice achievement test used to measure academic achievement. The worksheets were prepared in accordance with the students’levels. This achievement test was used aa a pretest at the beginning and a posttest at the end of the study. The change in academic achievement was examined with dependent-independent groups t test. There was a significant difference in academic achievement in favor of the experimental group. This finding indicates that the argumentation method implemented in Science Course was more effective in increasing students’ academic achievement than the traditional method.