İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.23, sa.2, ss.703-728, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın temel amacı veli, öğretmen ve okul
yöneticilerinin veli toplantılarına ilişkin yaşantılarını
incelemektir. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden
olgubilim desenine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın
katılımcılarını, Bingöl il merkezindeki devlet ve özel
ilkokullarda görev yapan yöneticiler, sınıf öğretmenleri ve
çocukları bu okullarda öğrenim gören öğrenci velileri
oluşturmaktadır. Katılımcılar, ölçüt örnekleme ve maksimum
çeşitlilik yöntemlerine göre belirlenmiştir. Araştırma
verilerinin toplanmasında, araştırmacılar tarafından
geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formları
kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, betimsel analiz
ve içerik analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma
bulguları, veli toplantılarının planlanma süreci, toplantıda
görüşülen konular, toplantı esnasında paydaş iletişimi, veli
toplantılarında yaşanan güçlükler, veli toplantılarının eğitim
öğretim sürecine etkisi başlıkları altında sunulmuş ve
tartışılmıştır.