Fen ve teknoloji öğretmenlerinin eğitim araştırmalarını takip etme anlama ve uygulamalarda kullanma düzeyleri: Erzurum ve Erzincan örneği [Science teachers’ level of following, understanding and using of educational researches: the example of erzurum and erzincan]


Creative Commons License

Yıldırım A., İlhan N., Şekerci A. R., Sözbilir M.

Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, cilt.1, sa.22, ss.81-100, 2014 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 1 Sayı: 22
  • Basım Tarihi: 2014
  • Dergi Adı: Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.81-100
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Öğretmenlerin genel olarak eğitim araştırmalarından uzak olduğu ve mevcut eğitim araştırmalarından yeteri kadar faydalanmadıkları gibi konular eğitim araştırmacıları tarafından tartışılmaktadır. Eğitimde yapılan araştırmalar ve uygulamalar arasında bir kopukluk olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada Fen ve Teknoloji öğretmenlerinin görüşleri alınarak öğretmenlerin eğitim araştırmalarını takip edebilme durumları, araştırma sonuçlarını anlayabilme ve sınıf uygulamalarında kullanabilme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımına uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar yoluyla (bireysel ve odak grup görüşmesi) elde edilmiştir. Çalışmanın örneklemini Erzurum ve Erzincan il, ilçe ve köy okullarında görev yapan 80 Fen ve Teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin analizi, Nvivo yazılım programı yardımıyla, betimsel ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin çok azının (%10) düzenli olarak eğitim araştırmalarını takip ettikleri ortaya çıkmıştır. Ayrıca eğitim araştırmalarını takip eden öğretmenlerin araştırmaları anlamalarında zorlandıkları ve mesleklerinde yeterince kullanamadıkları anlaşılmıştır.

It is an ongoing discussed by the educational researchers that teachers generally do not follow and not benefit from the existing educational researches. Therefore, there is a gap between research and practice in education. In this study, level of teachers’ awareness from educational researches, their understanding and the use of research outcomes in classrooms were determined by taking views of science and technology teachers. Research was conducted in accordance with the qualitative research approach. Data were collected through semi-structured interviews by individual and focus group interviews. The sample of the study was consisted of 80 science and technology teachers working in schools in Erzurum and Erzincan provinces. Analyses of the data were made through descriptive and content analysis techniques with the help of the Nvivo software. According to results of the research, very few teachers (10%) followed the educational researches regularly. In addition, it has emerged that teachers who are following educational researches have difficulty in understanding researches and could not use the results of them in practice.