Ekici Y. E. (Yürütücü)
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje, 2022 - 2022
Gelişen
elektrikli araçlar teknolojisi ile birlikte batarya ve menzil durumu elektrikli
araçların en önemli problemleri arasında yer almaya başlamıştır. İçten yanmalı
araçların menzillerine ulaşabilmek için yerleştirilen batarya grupları önemli
derecede yer ve ağırlık etkeni oluşturmaktadır. Bu kapsamda şehir içi ulaşım
için üretilen elektrikli araçların batarya kapasiteleri ve menzilleri daha
düşük tutulmaya başlanmıştır. Uzun menzilli bir elektrikli otomobilin yaklaşık
olarak 500 km menzili ve 100 kWh batarya grubu bulunmaktadır. Ancak 150 km
şehir içi ulaşım gerçekleştirecek olan bir elektrikli otomobilin 10 kWh ile 20
kWh arasında bir batarya grubu mevcuttur.
Şehir
içi ulaşım için kritik bir durum bataryanın zamanla tükenmesi ve hatta düzenli
kontrol edilemeyen şarj durumunun yolda iken tükenmesidir. Kullanıcının burada
en yakın şarj istasyonuna yönelmesi veya acil servis hizmeti alması
gerekmektedir.
Yapılacak
olan projede şehiriçi elektrikli araçların şarjının bitmesi durumda acil servis
desteği için mobil şarj istasyonu tasarlanacaktır. Bu şarj istasyonu
yenilenebilir enerji kaynağı olan güneş panelleri ile desteklenecek ve
içerisindeki batarya grubundan elektrikli araca güç aktarımı sağlayacaktır.
Dahili olarak yerleştirilen batarya grubu devamlı olarak güneş panelleri ile
şarj edilecek ve bu batarya grubundan da elektrikli araç bataryası
beslenecektir. Enerjinin bu şekilde kontrollü şekilde kullanılmasını Batarya
Yönetim Sistemi (BYS) sağlayacaktır.