Eğitim Bilgileri
2003 - 2027
2003 - 2027Lisans
Selçuk Üniversitesi, mesleki eğitim , okul öncesi öğretmenliği, Türkiye
2010 - 2013
2010 - 2013Doktora
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bilim Dalı, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Ev Yönetimi Bilim Dalı Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Anabilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Duyuşsal Davranış Eğitimi Programının Erinlik Dönemi Çocuklarının Sosyal Becerilerine Etkisi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi
2010
2010Yüksek Lisans
Yoğunlaştırılmış Fen Eğitimi Programının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Bilişsel Erişilerine Etkisi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Okul Öncesi Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2017 - 2022
2017 - 2022Dr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2013 - 2017
2013 - 2017Öğretim Görevlisi Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Öğretim Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2023
2022 - 2023Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2009 - 2010
2009 - 2010ÖĞRETMEN
Milli Eğitim Müdürlüğü, HARRAN AKKUŞ İLKÖĞRETİM OKULU , OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ, ÖĞRETMEN
2009 - 2010
2009 - 2010ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HARRAN AKKUŞ İLKÖĞRETİM OKULU, ÖĞRETMEN
2008 - 2009
2008 - 2009ÖĞRETMEN
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, ÖĞRETMEN
Verdiği Dersler
Lisans
Okul Öncesi Eğitim Programları
Okul Öncesi Eğitim Programları
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI
Lisans
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
Okul Öncesi Eğitim Programları
Karakter ve Değer Eğitimi
ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNE GİRİŞ
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
Okul Öncesi Eğitim Programları
Öğretmenlik Uygulaması II
Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim
Erken Çocukluk Eğitimi Politikaları
Karakter ve Değer Eğitimi
Öğretmenlik Uygulaması I
Okul Öncesi Eğitim Programları
Araştırma Projesi II
Erken Çocukluk Döneminde gelişim
Araştırma Projesi I
Bebeklik Döneminde Gelişim ve Eğitim
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
A-Arastirma Projesi I
Erken Çocukluk Eğitimine Giriş
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I,II
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
Öğretmenlik Uygulaması I
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I,II
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM II
OKUL DENEYİMİ
TOPLUMA HİZMET UYGULAMARI
Öğretmenlik Uygulaması II
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ,II
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I,
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,II
TOPLUMA HİZMET UYGULAMARI
Öğretmenlik Uygulaması I
OKUL DENEYİMİ
ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I,II
OKUL DENEYİMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,II
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,II
ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM
ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM
DUYUŞSAL DAVRANIŞ EĞİTİMİ
ANNE ÇOCUK SAĞLIĞI VE İLK YARDIM
DRAMA
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I,II
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,II
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
TOPLUMA HİZMET UYGULAMARI
drama
TOPLUMA HİZMET UYGULAMARI
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLK. ÖĞRETİM PROGRAMLARI
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI
DUYUŞSAL DAVRANIŞ EĞİTİMİ
DRAMA
SOSYAL BECERİ EĞİTİMİ
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
İLKÖĞRETİME HAZIRLIK VE İLK. ÖĞRETİM PROGRAMLARI
ERKEN ÇOCUKLUKTA GELİŞİM I,II
PSİKOLOJİ
OYUNLAR VE RONTLAR
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I,II
EĞİTİM PSİKOLOJİSİ
DRAMA
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI
Lisans Çift Anadal
Okul Öncesi Eğitiminde Program Geliştirme ve Değerlendirme
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Lisans Çift Anadal
Okul Öncesi Eğitimde Çağdaş Eğilim ve Yaklaşım
Okul Öncesi Eğitiminde Program Geliştirme ve Değerlendirme
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
DÜNYADA VE TÜRKİYEDE KARŞILAŞTIRMALI OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
Makaleler
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
Scopus (2)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (10)
2025
20251. Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Rekreatif Etkinliklerin Sosyal Beceriler Üzerinde Etkisi
Duran M., Kaynak D. A.
The Online Journal of Recreation and Sports , cilt.14, sa.3, ss.255-265, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. The Relationship Between the Functional Head Impulse Test (F-HIT) and Digital Gaming Addiction in Adolescents
Duran M., Cengiz D. U., Sağlam M., Çelik O. T., Sarıoğlu S. C., Kay M. A.
CHILDREN (BASEL)
, cilt.12, sa.7, ss.1-11, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
2022
20223. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN ÇOCUKLARDA MOTOR BECERİLERİ GELİŞTİRMEK İÇİN UYGULADIĞI ETKİNLİKLERİN İNCELENMESİ
Kaynak D. A., DURAN M.
JOURNAL OF WORLD OF TURKS
, cilt.14, sa.1, ss.69-89, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20214. Resimli Hikaye ve Masal Kitaplarında Geçen Vicdan Gelişimine Yönelik İfadelerin İncelenmesi
Balık F., Duran M.
OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi
, cilt.17, sa.37, ss.4049-4071, 2021 (TRDizin)
2021
20215. The Effects of COVID-19 Pandemic on Preschool Education
Duran M.
International Journal of Educational Methodology
, cilt.7, sa.2, ss.249-260, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Okul Öncesi Eğitim Programlarının Öz Bakım Becerileri Kapsamında Temel Sağlık Kurallarını İçermesi Bakımından İncelenmesi
Duran M., Arslan H. H.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, ss.234-261, 2021 (TRDizin)
2021
20217. The Effect of Traditional Games on the Language Development of Pre-School Children in Pre-School Education
Kenanoğlu D., Duran M.
Asian Journal of Education and Training , cilt.7, sa.1, ss.74-81, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Reflection of Covid-19 pandemic on the drawings of pre-school children: A phenomenological study
Duran M.
African Educational Research Journal
, cilt.9, sa.1, ss.86-99, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20209. The Evaluation Of The Education Program For “The Children Aged 0-36 Months” By Teachers
Duran M.
Research in Pedagogy , cilt.10, sa.2, ss.184-202, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. Attitudes of Preschool Teachers Towards Values Education
Duran M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.12, sa.5, ss.271-286, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Finlandiya Erken Çocukluk Eğitimi
Duran M., Taştekin A. N.
Kahraman Maraş Sütçü İmam Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.600-624, 2020 (TRDizin)
2020
202012. Okul Öncesi Dönem Velilerinin Değerler Eğitimine Yönelik Görüşleri
Duran M.
Journal Of History School , ss.2485-2507, 2020 (TRDizin)
2020
202013. OKUL ÖNCESİ DÖNEM VELİLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİNE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Duran M.
JHOS
, sa.8, ss.2485-2507, 2020 (TRDizin)
2020
202014. The Impacts of the Tests on the Scientific Process Skills of thePre-School Children
DURAN M., ÜNAL M.
US-CHINA EDUCATION REVIEW A , cilt.6, sa.7, ss.403-411, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202015. Erken Çocukluk Döneminde Dil Gelişimi Üzerine Yapılan Çalışmaların İçerik Analizi
Duran M., Kenanoğlu D.
İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.15-35, 2020 (TRDizin)
2018
201816. Hayat Bilgisi Dersi 1. Sınıf Öğretim Programındaki Kazanımların Değerler Açısından İncelenmesi
Duran M., Solak E.
Turkish Studies , cilt.13, sa.19, ss.1345-1360, 2018 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2016
201617. the ımpacts of the tests on the scientific process skills of the pre-school children
DURAN M., ÜNAL M.
us- chine education review- A , cilt.6, sa.7, ss.403-417, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201518. duyuşsal davranış eğitimi programının erinlik dönemi çocukların sosyal becerilerine etkisi
Duran M., Saban A.
turkish studies
, cilt.10, sa.11, ss.533-548, 2015 (TRDizin)
2014
201419. Self-efficacy of teacher candidates intended teaching profession
Aydemir H., Duran M., Kaleci D., Kırbaç M.
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, cilt.152, ss.161-166, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Belirlenmesi
Duran M., Çeliköz N., Topaloğlu Özdemir A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.121-137, 2013 (TRDizin)
2013
201321. Determination of Secondary Students’ Social Skill Levels
Duran M., Çeliköz N., Özdemir Topaloğlu A.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.Volume 14,, sa.2, ss.121-137, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. ÇOCUK GELIŞIMI ÖNLİSANS ÖĞRENCİLERİNİN ÖĞRENME MERKEZLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
ARSLAN H. H., DURAN M., ÜNAL M.
INTERNATIONAL EUROPEAN CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES -VII, 22 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE EBEVEYNLERİN ÇOCUK KİTAPLARINDAN FAYDALANMA DURUMU
ARSLAN H. H., DURAN M., ÜNAL M.
INTERNATIONAL EUROPEAN CONGRESS ON SOCIAL SCIENCES -IV, 22 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. VALUE ANALYSIS OF THE THEMES CONTAINED IN FOLK TALE
ARSLAN H. H., DURAN M., ÜNAL M.
WORLD CHILDREN CONFERENCE-III, Türkiye, 12 Nisan 2022, (Tam Metin Bildiri)
2021
20214. İLKOKUL BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİ VELİLERİNİN UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNİ DEĞERLENDİRMELERİ (AFYON ÖRNEĞİ)
Bozkurt M., DURAN M.
VI. ULUSLARARASI BATTALGAZİ BİLİMSEL ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Malatya, Türkiye, 8 - 09 Mayıs 2021, cilt.1, ss.154-165, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. Okul Öncesi dönemde Ailelerin Spora Yönelik Görüşlerinin incelenmesi
Kaynak D. A., Duran M.
WORLD CHILDREN CONFERENCE-II, Nicosia, Kıbrıs (Kktc), 21 - 23 Mayıs 2021, cilt.2, ss.816-826, (Tam Metin Bildiri)
2020
20206. İSPANYA VE İTALYA’DA OKUL ÖNCESİ EĞİTİME COVİD-19’UN ETKİLERİ
DURAN M.
INTERNATIONAL BATTALGAZİSCIENTIFIC STUDIES CONGRESS-V, Malatya, Türkiye, 18 - 20 Aralık 2020, ss.51-52, (Özet Bildiri)
2020
20207. Bağımsız Anaokulunda Görev Yapan Okul Yöneticilerinin Okul Öncesi Eğitime Devam Eden Çocukların Sportif Faaliyetlerine Yönelik Çalışmalarının İncelenmesi
DURAN M., Şimşek R. G.
WORLD CHILDREN CONFERENCE, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2020, ss.245-246, (Özet Bildiri)
2020
20208. Fi̇nlandi̇ya Okul Öncesi̇ Eği̇ti̇m Si̇stemi̇ni̇n İ̇ncelenmesi̇
DURAN M., Taştekin A. N.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu), İstanbul, Türkiye, 22 - 23 Şubat 2020, ss.64, (Özet Bildiri)
2019
20199. Okul Öncesi Eğitimde Yer Alan OkumaYazmaya Hazırlık Çalışmalarında ArtıkMateryal Kullanımına İlişkin ÖğretmenGörüşlerinin İncelenmesi
DURAN M., Şimşek R. G.
6th International Early Childhood Education Congress, 2 - 05 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2018
201810. okulöncesi öğretmenlerinin ve velilerinin değer eğitimine yönelik tutumları
Duran M.
2. ulullar arası sosyal bilimler kongresi, Al-Quds, Filistin, 23 - 25 Mart 2018, ss.451, (Özet Bildiri)
2017
201711. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DİL ETKİNLİKLERİNDE KULLANDIKLARI YÖNTEMLR
DURAN M.
9. ULUSLARARASI DÜNYA DİLİ TÜRKÇE SEMPOZYUMU, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201712. Erken çocukluk döneminde erken okuryazarlık farkındalığı ölçeğinin geliştirilmesi
DURAN M., KASA B.
9. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 2 - 04 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2014
201413. Okulöncesi Eğitim Programında Yer Alan Özbakım Becerilerinin 48 72 Aylık Çocukların Kazanma Düzeylerinin Belirlenmesinde Öğretmen Görüşleri Kilis İli Örneği
DURAN M., subaşı r.
3. ulusal eğitim programları ve öğretim kongresi, Türkiye, 07 Mayıs 2014 - 09 Ocak 2016, (Tam Metin Bildiri)
2014
201414. öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik öz inançları
AYDEMİR H., DURAN M., KAPIDERE M., KALECİ D., AKSOY N. D.
ERPA International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 06 Haziran 2014, ss.54, (Özet Bildiri)
2012
201215. SURVEY OF THE OPİNİONS OF PRE SCHOOL TEACHERS REGARDİNG PROFESSİONAL ETHİCS BEHAVİOR
KÖKSALAN B., KARA A., AYDEMİR F., DURDU M.
3.INTERNATİONAL CONGRESS ON EARLY CHILDHOOD EDUCATION, 12 - 15 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
2011
201116. A research on the Professional practice course of vocational high schools child development program in parallel with contemporary education
ÖZDEMİR TOPALOĞLU A., DURAN M.
VI internetional Balkan conres for education and science in Ohrid, Republich of Macedonia, 27 - 30 Eylül 2011, (Tam Metin Bildiri)
2011
201117. Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Duyuşsal Alan Kazanımlarını Ayırt Etme Düzeyleri
DURAN M., MERTER F.
10. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi Sivas, Sivas, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. SOSYAL GELİŞİM
DURAN M.
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE GELİŞİM, DERELİ, ESRA, Editör, LİSANS YAYINEVİ, İstanbul, ss.249-278, 2022
2021
20212. Duyuşsal Davranış Eğitimi ve Erinlik Döneminde Sosyal Beceriler
Duran M.
İksad Publishing, Ankara, 2021
2020
20203. 0-36 AYLIK ÇOCUKLARDA BİLİŞSEL GELİŞİM
Duran M.
Eğitim Bilimleri AlanındaAkademik Çalışmalar-II, Zahal Onur, Editör, gece kitplığı, Ankara, ss.325-345, 2020
2020
20204. OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN AİLE KATILIMI ÇALIŞMALARINDAKARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR
Akça F., Bakırcı H., Artun H., Kurt M., Duran M.
EĞİTİMİN ÜÇ TEMEL ÖĞESİ:ÖĞRENME, ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN, Figen Akça, Editör, İksad publishing house, Ankara, ss.77-106, 2020
2019
20195. okul öncesi eğitim programının kuramsal temelleri
Duran M., Güven G., Demiriz S., Ata S., Bağçeli Kahraman P., Şeker P. T., et al.
okulöncesi eğitimde program kuramdan uygulamaya, saide özbey, serap demiriz, Editör, lisans, İstanbul, ss.37-58, 2019
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN VE VELİLERİNİN DEĞERLER EĞİTİMİNE YÖNELİK TUTUMLARI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
DURAN M. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2025
Ekim 2025milli eğitim dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021İOJES
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2019
Aralık 2019journal of history school
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
22 Nisan 2022 - 22 Nisan 2022
22 Nisan 2022 - 22 Nisan 2022VII. INTERNATIONAL EUROPEAN CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCESWORLD CHILDREN CONFERENCE-III
Moderatör
Antalya-Türkiye
02 Ekim 2019 - 05 Ekim 2019
02 Ekim 2019 - 05 Ekim 2019
6. Ululararası Okul Öncesi Eğitimi Kongresi
Katılımcı
Kars-Türkiye
01 Mart 2018 - 01 Mart 2018
01 Mart 2018 - 01 Mart 20182.Uluslar arası sosyal bilimler kongresi
Katılımcı
Al-Quds-Filistin
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 3
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Kasım-2021
Kasım 2021Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- İnönü Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Doktora Yeterlik Sınavı
- İnönü Üniversitesi
Nisan-2020
Nisan 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
arzu akmeşe tez savunması - İnönü Üniversitesi
Şubat-2020
Şubat 2020