Prof. Dr. MEVLÜT AKYOL


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Reklamcılık ve Tanıtım


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, İletişim, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kitle İletişimi ve Araçları, Reklamcılık ve Tanıtım

Metrikler

Yayın

55

Atıf (WoS)

4

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scholar)

9

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

12

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

61

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2010

2004 - 2010

Doktora

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli), Türkiye

2001 - 2004

2001 - 2004

Yüksek Lisans

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon (Yl) (Tezli), Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Marka iletişim aracı olarak oyunreklam: Marka farkındalığı oluşturma rolü üzerine bir çalışma

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Reklamcılık Ve Tanıtım (Yl) (Tezli)

2004

2004

Yüksek Lisans

Gelişen televizyon ve sinema teknolojisinin televizyon reklam filmi yapım sürecinde kullanımı

Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Radyo Televizyon (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kitle İletişimi ve Araçları

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2011 - 2018

2011 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2001 - 2011

2001 - 2011

Araştırma Görevlisi

Selçuk Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Radyo, Televizyon Ve Sinema Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Dekan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2011 - 2022

2011 - 2022

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2017 - 2020

2017 - 2020

Dekan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi

2017 - 2018

2017 - 2018

Bölüm Başkanı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Dekan Yardımcısı

İnönü Üniversitesi, İletişim Fakültesi

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

İNTERAKTİF MEDYA VE REKLAM

KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ

Lisans

Lisans

İNTERNET REKLAMCILIĞI

TEMEL FOTOĞRAFÇILIK

İLETİŞİM BİLİMİ

KAMERA ÇEKİM VE AYDINLATMA

YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

RADYO VE TELEVİZYONUN TEMELLERİ

TEMEL FOTOĞRAFÇILIK

YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ

RADYO VE TELEVİZYONUN TEMELLERİ

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

İNTERNET REKLAMCILIĞI

İLETİŞİM BİLİMİ

RADYO VE TELEVİZYONUN TEMELLERİ

Yeni İletişim Teknolojileri

TEMEL FOTOĞRAFÇILIK

İLETİŞİM BİLİMİ

İnternet Reklamcılığı

Televizyon Reklamcılığı

Sosyal Medya

RADYO VE TELEVİZYONUN TEMELLERİ

İnternet Reklamcılığı

Yeni İletişim Teknolojileri

REKLAM FOTOĞRAFÇILIĞI

Sosyal Medya

TEMEL FOTOĞRAFÇILIK

İLETİŞİM BİLİMİ

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE KURUMSAL İLETİŞİM

Örgüt Kültürü ve Kurumsal İletişim

Yeni İletişim Teknolojileri

İLETİŞİM BİLİMİ

İletişim Psikolojisi

Reklam Fotoğrafçılığı

Temel Fotoğrafçılık

Radyo ve Televizyonun Temelleri

Kamera Çekim ve Aydınlatma

İLETİŞİM BİLİMİ

İletişim Psikolojisi

Reklam Fotoğrafçılığı

Temel Fotoğrafçılık

Radyo ve Televizyonun Temelleri

İLETİŞİM BİLİMİ

Radyo ve Televizyonun Temelleri

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ

İNTERAKTİF MEDYA VE REKLAM

İletişim Becerileri

KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ

KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ

İNTERAKTİF MEDYA VE REKLAM

Kurumsal Kimlik ve Marka Yönetimi

İnteraktif Medya ve Reklam

İnteraktif Medya ve Reklam

Kurumsal Kimlik ve Marka Yönetimi

Makaleler

Tümü (15)
TRDizin (9)
Diğer Yayınlar (6)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Online Satın Alma Üzerine Bir Araştırma

ÇEKİÇ AKYOL A., KILINÇ Ö., AKYOL M.

18th International Symposium Communication in the Millennium, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

2. SOSYAL MEDYADA KRİZ İLETİŞİMİ: TÜRKİYE CUMHURİYETİ SAĞLIK BAKANI’NIN INSTAGRAM HESABI ÜZERİNE BİR İNCELEME

Atmaca S., AKYOL M.

8. Uluslararası İletişim Günleri / Dijital Çağda Kriz İletişimi Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

3. The Rise of Prosumer: User generated advertising

ÇALIŞKAN S., AKYOL M.

The WEI International Academic Conference, Barcelona, İspanya, 11 - 13 Şubat 2020, ss.50, (Özet Bildiri)

2019

2019

4. SOSYAL MEDYA VE TEKNOLOJİ KABUL MODELİ (SOSYAL MEDYA KABULMODELİ): SOSYAL MEDYANIN LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

AKYOL M., Kulaksız A.

1. ULUSLARARASI İLETİŞİM VE YÖNETİM BİLİMLERİ KONGRESİ, Malatya, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1483-1505, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Kurumların Yıllık Raporlarında Sosyal Sorumluluk Açıklamaları: Sektörel Bir Analiz

KILINÇ Ö., AKYOL M.

Atlas I. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Nevşehir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. Kurumsal İletişim İş İlanları Üzerine Bir İçerik Analizi

KILINÇ Ö., AKYOL M.

II. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

9. Reklamda Sanat

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

2. Uluslarası Sanat, Estetik Sempozyumu ve Sergisi, Elazığ, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. POLITICAL ADVERTISEMENT AND 2017 TURKISH CONSTUTIONAL REFERENDUM: AN ANALYSIS OF YES/ NO CAMPAIGNS’ TV ADVERTISEMENTS

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE CHANGINGWORLD AND SOCIAL RESEARCH, Roma, İtalya, 8 - 10 Ağustos 2017, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

12. THE USE OF THE SOCIAL MEDIA AS A COMMUNICATION TOOL IN EUROPEAN AIRPORTS CASE STUDY OF FACEBOOK

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., ÇAKI C.

2nd International Conference on Tourism: Theory, Current Issues and Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

13. USE OF SOCIAL MEDIA IN A TOURISM DESTINASTION USERS GENERATED CONTENT IN turkeyholiday

AKYOL M., Arıca F. A.

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, İstanbul, Türkiye, 4 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

15. Use of Social Media in Election Campaigns Facebook and Presidential Elections in Turkey

AKYOL M.

WEI 2015 Barcelona European Academic Conference, Barcelona, İspanya, 18 - 21 Ocak 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

16. MOVIE PROMOTION THROUGH SOCIAL MEDIA

KURUCA Y., AKYOL M.

12th International Symposium Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 15 - 18 Haziran 2014, ss.99-109, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

17. Diyet Ürün Reklamlarında Kadın Temsili Facebook Üzerine Bir İnceleme

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., KURUCA Y.

I. Uluslararası Yeni Medya Ve Kadın Sempozyumu, UŞAK ÜNİVERSİTESİ, Uşak, Türkiye, 28 - 30 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

18. HALAL TOURISM

AKYOL M., KILINÇ Ö.

Conference of the International Journal Of Arts & Sciences, Roma, İtalya, 22 - 25 Ekim 2013, cilt.7, ss.183, (Özet Bildiri)

2013

2013

19. YENİ MEDYA ARAÇLARINDA GÖRSEL İLETİŞİM OTOMOBİL MARKALARININ SOSYAL MEDYA KULLANIMLARIÜZERİNE BİR İNCELEME

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., YILMAZ A.

Yeni Medya Çalışmaları I. Ulusal Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 7 - 08 Mayıs 2013, ss.541-556, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

20. Online Alışveriş Alışkanlıkları ile Tüketicinin Değişen Yaşamına Bakış Sanal Mağaza Kullanım Alışkanlıklarına Yönelik Bir Araştırma

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

II. Uluslararası İletişim Sempozyumu, Bishkek, Kırgızistan, 2 - 04 Mayıs 2012, cilt.157, ss.978-995, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

21. DEMOKRASİNİN E DÖNÜŞÜMÜ

BABACAN M. E., AKYOL M., TOPBAŞ H., ÇEKİÇ AKYOL A.

TURGUT ÖZAL ULUSLARARASI EKONOMİ VE SİYASET KONGRESİ II, Malatya, Türkiye, 12 - 20 Nisan 2012, ss.650-667, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

22. New Media and Children Children As Internet Users and Their Interest In Social Networking Sites

AKYOL M., AKTAŞ H., ULUTAŞ S.

International Journal of Multidisciplinary Thought, Prague, Çek Cumhuriyeti, 20 - 22 Haziran 2011, cilt.1, ss.115-132, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

2. Siyasal İletişim Bağlamında TikTok Kullanımı: Belediye Başkanları Örneği

AKYOL M., Yıldırım Ş., ÇEKİÇ AKYOL A.

Reklam ve Halkla İlişkiler Çalışmaları, Akyol Çekiç Ayça, Akyol Mevlüt, Editör, nobel, Ankara, ss.259-287, 2022

2022

2022

3. KURUMSAL İLETİŞİM BAĞLAMINDA REKTÖRLERİN INSTAGRAM KULLANIMLARI

Yıldırım Ş., AKYOL M.

SOSYAL MEDYA VE İLETIŞIM ÇALIŞMALARI 2022, Erdoğan, Eda Balkaş; Akbulut, Nesrin Tan; Akkaya, Duygu Talih, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.76-99, 2022

2021

2021

5. Covid-19 sürecinde Türkiye'de Telekominikasyon şirketlerinin sosyal medya paylaşımları üzerine bir araştırma

AKYOL M., Ersöz F. T.

Kurumsal İletişim Araştırmaları, Levent Özkoçak, Editör, Litaratürk, Konya, ss.61-100, 2021

2021

2021

6. KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ REKLAMCILIK

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Erdoğan Eda , Akbulut Nesrin Tan , AkkayaDuygu Talih, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.161-183, 2021

2021

2021

7. Mobil Reklamcılık

AKYOL M., ÇEKİÇ AKYOL A.

Reklamcılığın Evrimi Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Erdoğan Eda , Akbulut Nesrin Tan , AkkayaDuygu Talih, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.317-340, 2021

2021

2021

8. Küresel Halk Sağlığı Krizi Olarak Covid-19 Pandemisi: Tüerliye ve İtalya Sağlık Bakanlığının kriz İletişimine Yönelik bir Çalışma

AKYOL M., Bal M. A., Atmaca S.

Pandemi Döneminde İletişim Çalışmaları, Akyol mevlüt, Öztürk Bahar, Editör, Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, ss.77-111, 2021

2020

2020

9. Kurumsal iletişimde sosyal sorumluluk

AKYOL M.

Kurumsal iletişimin el kitabı, zekiye tamer gencer, Editör, eğitim yayınevi, Konya, ss.135-164, 2020

2020

2020

10. Ebebeynlerin çocuklarını sosyal medyada reklem aracı olarak kullanımı

Atmaca S., AKYOL M.

Dijital düzlemde iletişim, Rezal koç, Editör, Eğitim yayınevi, Konya, ss.175-193, 2020

2017

2017

11. Financial Public Relations Applications done ViaInternet in Turkey: Content Analysis on Trade Banksthat are Members of the Istanbul Stock Exchange

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

Practice Fields in Public Relations : A Turkey Panorama, Ümit ARKLAN, Editör, Peter Lang GmbH Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt, ss.411-435, 2017

2015

2015

12. Diyet Ürün Reklamlarında Kadın Temsili: Facebook Üzerine Bir İnceleme

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M., KURUCA Y.

İLETİŞİM ÇALIŞMALARI 2015, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜR, Prof. Dr. Aytekin İŞMAN, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayını 134, Sakarya, ss.381-404, 2015

2013

2013

13. NEW MEDIA AND YOUTH THE DIFFERENCES BETWEEN REASONS TO USE SOCIAL NETWORK SITES AMONG YOUNG MALES AND FEMALES

AKTAŞ H., AKYOL M., KARTAL H., GÜREL K. T.

Gender Studies In The Age Of Globalization, Romana Mihaila,Efstratia Oktapoda,Nancy Honicker, Editör, Addleton Academic Publishers, New-York, ss.100-115, 2013

2012

2012

14. Reklam Araştırmalarında Metinsel Analiz Yöntemi ile Anlamların İnşası ve Yapıbozumu

ÇEKİÇ AKYOL A., AKYOL M.

İletişim Bilimlerinde Araştırma Yöntemleri Görsel Metin Çözümleme, Özlem Güllüoğlu, Editör, Ütopya Yayınları, Ankara, ss.234-267, 2012