Eğitim Bilgileri
1995 - 1998
1995 - 1998Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
1998
1998Yüksek Lisans
Mikyasu`l-Lisan Kıstasu`l-Beyan (Özet-metin-terimler indeksi-ekler indeksi)
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
Akademik Ünvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorDoç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2009 - 2014
2009 - 2014Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1995 - 2009
1995 - 2009Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorRektör Danışmanı
İnönü Üniversitesi, Rektörlük
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Rektörlük, Türk Dili Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
1994 - 1996
1994 - 1996Öğretmen
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI-Malatya İmam Hatip Lisesi, Öğretmen
1992 - 1994
1992 - 1994Öğretmen
Hekimhan Lisesi , Öğretmen
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Dinleme Eğitimi
Dinleme Eğitimi
Zihinsel Engellilere Okuma Yazma Öğretimi
Diksiyon
KOnuşma Eğitimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Öğretmenlik Uygulaması
Dinleme Eğitimi
Türkçe Öğretimi
İlk Okuma Yazma Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması
KOnuşma Eğitimi
Zihinsel Engellilere Okuma Yazma Öğretimi
İlk Okuma Yazma Öğretimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Dinleme Eğitimi
Türkçe Öğretimi
İlk Okuma Yazma Öğretimi
KOnuşma Eğitimi
Dinleme Eğitimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Türkçe Öğretimi
İlk Okuma Yazma Öğretimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Dinleme Eğitimi
KOnuşma Eğitimi
Türkçe Öğretimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
İlk Okuma Yazma Öğretimi
KOnuşma Eğitimi
Türkçe Öğretimi
Dinleme Eğitimi
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
Tarihsel Metinlerin Yabancılara Türkçe Öğretiminde Materyal Geliştirme Açısından İncelenmesi (Dede Korkut Örneği)
ERDEM İ.
O.OĞUZTÜRK(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Strateji temelli dinleme etkinliklerinin yedinci sınıf öğrencilerinin dinleme becerisiyle strateji kullanma düzeyine etkisi
ERDEM İ.
B.DOĞAN(Öğrenci)
2015
2015Doktora
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin okuma kaygıları ile okuduğunu anlama becerileri arasındaki ilişki
ERDEM İ.
H.ALTUNKAYA(Öğrenci)
2014
2014Doktora
Türkçe öğrenen Rusların yazılı anlatımlarında yaptıkları dil yanlışları üzerine bir araştırma
ERDEM İ.
H.POLAT(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
6?8. sınıf Türkçe ders kitaplarının tema ve metin türü yönünden incelenmesi
ERDEM İ.
V.ÜRÜNDÜ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Türkçe öğretmeni adaylarının yazma alışkanlıkları üzerine bir araştırma
ERDEM İ.
N.HÜMEYRA(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (5)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)
2023
20231. Temel Eğitimde Ana fikir Öğretimi Uygulamaları
KIRNIK D., ERDEM İ.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.363-376, 2023 (TRDizin)
2020
20202. Farklı Tür Metinler için Dinlediğini Anlama Başarı Testlerinin Geliştirilmesi
DOĞAN KAHTALI B., ERDEM İ.
Journal of Turkish Studies , cilt.152, ss.891-909, 2020 (TRDizin)
2018
20183. Strateji Temelli Dinleme Etkinliklerinin Yedinci SınıfÖğrencilerinin Dinleme Becerisiyle Strateji Kullanma DüzeyineEtkisi
DOĞAN B., ERDEM İ.
International Journal of Language Academy , cilt.6, sa.1, ss.289-315, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20174. Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Okur Özyeterlikleri ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki
ERDEM İ., ALTUNKAYA H., ATEŞ A.
International Journal of Language Academy , cilt.5, sa.34, ss.83-96, 2017 (TRDizin)
2017
20175. Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme/İzleme Stratejileri Kullanım Sıklığı Ölçeğinin Geçerlik-Güvenirlik Çalışması
DOĞAN B., ERDEM İ.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.64-81, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5.Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme
ERDEM İ., DOĞAN KAHTALI B., TAY İ.
XIII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Rize, Türkiye, 14 Ekim 2021, ss.19, (Özet Bildiri)
2018
20182. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRENENLER İÇİN SINIF DIŞI KELİME ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÖLÇEĞİNİN UYARLAMASI
ATEŞ A., ERDEM İ.
X. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, 17 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
20173. Eğitim Tarihçisi, Aydın ve Alim: Osman Ergin
Kıranşan Ç., Erdem İ.
Geçmişten Günümüze Malatyalı İlim ve Fikir İnsanları Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 17 Kasım 2017, cilt.1, ss.157-171, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. "SURİYE’DEN GÖÇ EDEN ARAP UYRUKLU ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRENİMİNDE KULLANDIKLARI ORTAK KELİMELER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA"
AYCAN E., ERDEM İ., BAHŞİ B.
II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. SURİYE‟DEN GÖÇ EDEN ARAP UYRUKLU ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇEÖĞRENİMİNDE KULLANDIKLARI ORTAK KELİMELER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA
ERDEM İ., AYCAN E., BAHŞİ B.
II. ULUSLARARASI GERÇEK VE UMUT ARASINDA SURİYELİ MÜLTECİLER SEMPOZYUMU, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Dinlemeyi Etkileyen Faktörler ve Dikkatin Dinleme Becerisi ÜzerineEtkisi
DOĞAN B., ERDEM İ.
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.49-56, (Tam Metin Bildiri)
2017
20177. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Okur Özyeterlikleri ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki
ERDEM İ., ALTUNKAYA H., ATEŞ A.
1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20178. Mezunların gözünden imam hatip liselerinde sunulan eğitim hizmetinin niteliği
ŞAD S. N., ÖZER N., ERDEM İ.
Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları Uluslararası Sempozyumu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Mezunların gözünden imam hatip liselerinde sunulan eğitim hizmetinin niteliği.
ŞAD S. N., ÖZER N., ERDEM İ.
Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları Uluslararası Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
201710. Öğrencilerin imam hatip okullarını tercih etme nedenleri
ŞAD S. N., ÖZER N., ERDEM İ.
Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları Uluslararası Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)
2016
201611. Üniversite Öğrencilerinin Türkçeyi Öğrenirken Karşılaştığı Temel Dilsel ve Kültürel Sorunlar
ERDEM İ., AYCAN E., TUNCA H.
I. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Ortaokul öğrencilerinin dinleme stratejileri kullanım sıklığı ölçeğinin geçerlilik güvenirlik çalışması
DOĞAN KAHTALI B., ERDEM İ.
International Conference on New Horizons in Education, Barselona, İspanya, 10 Haziran 2015, cilt.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5. Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme.
ERDEM İ., DOĞAN KAHTALI B., TAY İ.
Yunus Emre Mehmet Akif Armağanı Türkçe Öğretimi Araştırmaları, ESİR, H. A. ; SANCI UZUN, D.; GÖKÇE, B.; KİBAR FURTUN, M. H. ve TUNÇ, S., Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.263-280, 2021
2019
20192. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
ERDEM İ., BAHŞİ B.
Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, ERDEM İLHAN, DOĞAN BAHAR, ALTUNKAYA HATİCE, Editör, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Ankara, ss.177-198, 2019
2017
20173. DİL ÖĞRETİMİNDE OYUNUN YERİ VE UYGULAMA BASAMAKLARI
ERDEM İ., AYCAN E.
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ, DEVELİ HAYAT, YILDIZ CEMAL, BALCI MUSTAFA, GÜLTEKİN İBRAHİM, MELANLIOĞLU DENİZ, Editör, KESTİ EĞİTİMİ, İstanbul, ss.361-392, 2017