Prof. Dr. İLHAN ERDEM


Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı

Metrikler

Yayın

20

Atıf (TrDizin)

3

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Diğer Toplam)

21

Proje

1

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1995 - 1998

1995 - 1998

Yüksek Lisans

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

1998

1998

Yüksek Lisans

Mikyasu`l-Lisan Kıstasu`l-Beyan (Özet-metin-terimler indeksi-ekler indeksi)

İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü

2009 - 2014

2009 - 2014

Yrd. Doç. Dr.

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

1995 - 2009

1995 - 2009

Araştırma Görevlisi

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Rektör Danışmanı

İnönü Üniversitesi, Rektörlük

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

İnönü Üniversitesi, Rektörlük, Türk Dili Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

1994 - 1996

1994 - 1996

Öğretmen

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI-Malatya İmam Hatip Lisesi, Öğretmen

1992 - 1994

1992 - 1994

Öğretmen

Hekimhan Lisesi , Öğretmen

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Dinleme Eğitimi

Dinleme Eğitimi

Zihinsel Engellilere Okuma Yazma Öğretimi

Diksiyon

KOnuşma Eğitimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Öğretmenlik Uygulaması

Dinleme Eğitimi

Türkçe Öğretimi

İlk Okuma Yazma Öğretimi

Öğretmenlik Uygulaması

KOnuşma Eğitimi

Zihinsel Engellilere Okuma Yazma Öğretimi

İlk Okuma Yazma Öğretimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Dinleme Eğitimi

Türkçe Öğretimi

İlk Okuma Yazma Öğretimi

KOnuşma Eğitimi

Dinleme Eğitimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Türkçe Öğretimi

İlk Okuma Yazma Öğretimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Dinleme Eğitimi

KOnuşma Eğitimi

Türkçe Öğretimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

İlk Okuma Yazma Öğretimi

KOnuşma Eğitimi

Türkçe Öğretimi

Dinleme Eğitimi

Lisans Çift Anadal

Lisans Çift Anadal

Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri

Araştırma Yöntemleri

Lisans Yandal

Lisans Yandal

Türkçe Öğretimi Yöntem ve Teknikleri

Türkçe Öğretimi Yöntem ve Teknikleri

Okuma ve Yazmada Çağdaş Yaklaşımlar

Türkçe Öğretimi Yöntem ve Teknikleri

Türkçe Öğretimi Yöntem ve Teknikleri

Türkçe Öğretimi Yöntem ve Teknikleri

Makaleler

Tümü (5)
TRDizin (3)
Diğer Yayınlar (2)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5.Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme

ERDEM İ., DOĞAN KAHTALI B., TAY İ.

XIII. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Rize, Türkiye, 14 Ekim 2021, ss.19, (Özet Bildiri)

2017

2017

3. Eğitim Tarihçisi, Aydın ve Alim: Osman Ergin

Kıranşan Ç., Erdem İ.

Geçmişten Günümüze Malatyalı İlim ve Fikir İnsanları Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 17 Kasım 2017, cilt.1, ss.157-171, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2017

2017

4. "SURİYE’DEN GÖÇ EDEN ARAP UYRUKLU ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRENİMİNDE KULLANDIKLARI ORTAK KELİMELER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA"

AYCAN E., ERDEM İ., BAHŞİ B.

II. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

5. SURİYE‟DEN GÖÇ EDEN ARAP UYRUKLU ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇEÖĞRENİMİNDE KULLANDIKLARI ORTAK KELİMELER ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

ERDEM İ., AYCAN E., BAHŞİ B.

II. ULUSLARARASI GERÇEK VE UMUT ARASINDA SURİYELİ MÜLTECİLER SEMPOZYUMU, Adıyaman, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

6. Dinlemeyi Etkileyen Faktörler ve Dikkatin Dinleme Becerisi ÜzerineEtkisi

DOĞAN B., ERDEM İ.

9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.49-56, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

7. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Okur Özyeterlikleri ile Okuduğunu Anlama Becerileri Arasındaki İlişki 

ERDEM İ., ALTUNKAYA H., ATEŞ A.

1. Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Bilgi Şöleni, Bursa, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Mezunların gözünden imam hatip liselerinde sunulan eğitim hizmetinin niteliği

ŞAD S. N., ÖZER N., ERDEM İ.

Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları Uluslararası Sempozyumu, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

9. Mezunların gözünden imam hatip liselerinde sunulan eğitim hizmetinin niteliği.

ŞAD S. N., ÖZER N., ERDEM İ.

Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları Uluslararası Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2017

2017

10. Öğrencilerin imam hatip okullarını tercih etme nedenleri

ŞAD S. N., ÖZER N., ERDEM İ.

Geleceğin İnşasında İmam-Hatip Okulları Uluslararası Sempozyumu, Malatya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.1, (Özet Bildiri)

2016

2016

11. Üniversite Öğrencilerinin Türkçeyi Öğrenirken Karşılaştığı Temel Dilsel ve Kültürel Sorunlar

ERDEM İ., AYCAN E., TUNCA H.

I. Uluslararası Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman, Türkiye, 13 - 14 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

12. Ortaokul öğrencilerinin dinleme stratejileri kullanım sıklığı ölçeğinin geçerlilik güvenirlik çalışması

DOĞAN KAHTALI B., ERDEM İ.

International Conference on New Horizons in Education, Barselona, İspanya, 10 Haziran 2015, cilt.1, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

1. Türkçe ve Türk Kültürü Ders Kitabı (5. Seviye) Metinlerinde Yer Alan Kültürel Değerler Üzerine Bir İnceleme.

ERDEM İ., DOĞAN KAHTALI B., TAY İ.

Yunus Emre Mehmet Akif Armağanı Türkçe Öğretimi Araştırmaları, ESİR, H. A. ; SANCI UZUN, D.; GÖKÇE, B.; KİBAR FURTUN, M. H. ve TUNÇ, S., Editör, Akçağ Yayınları, Ankara, ss.263-280, 2021

2019

2019

2. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ

ERDEM İ., BAHŞİ B.

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi, ERDEM İLHAN, DOĞAN BAHAR, ALTUNKAYA HATİCE, Editör, PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK, Ankara, ss.177-198, 2019

2017

2017

3. DİL ÖĞRETİMİNDE OYUNUN YERİ VE UYGULAMA BASAMAKLARI

ERDEM İ., AYCAN E.

TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ, DEVELİ HAYAT, YILDIZ CEMAL, BALCI MUSTAFA, GÜLTEKİN İBRAHİM, MELANLIOĞLU DENİZ, Editör, KESTİ EĞİTİMİ, İstanbul, ss.361-392, 2017