Eğitim Bilgileri
2008 - 2013
2008 - 2013Doktora
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr), Türkiye
2005 - 2008
2005 - 2008Yüksek Lisans
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din (Yl) (Tezli), Türkiye
2000 - 2004
2000 - 2004Lisans
Çukurova Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Pakistan medreselerine model olarak imam hatip liseleri
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din Bilimleri (Dr)
2008
2008Yüksek Lisans
Çoğulculuk ve din eğitimi
Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe Ve Din (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İlahiyat
Felsefe ve Din Bilimleri
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
2013 - 2013
2013 - 2013Araştırma Görevlisi
uluslararasi islam üniversitesi, Faculty Of Social Sciences , Education Sciences
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bölümü
2011 - 2012
2011 - 2012Araştırma Görevlisi
Columbia University, South Asia Institute, South Asia Institute
2010 - 2012
2010 - 2012Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2010 - 2010
2010 - 2010Araştırma Görevlisi
Bayburt Üniversitesi, Bayburt Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2013 - 2013
2013 - 2013Misafir Araştırmacı
Pakistan Uluslararası İslam Üniversitesi Sosyal Bilimler Fakültesi, Misafir Araştırmacı
2011 - 2012
2011 - 2012Misafir Araştırmacı
Amerika Birleşik Devletleri Columbia Üniversitesi Güney Asya Enstitüsü, Misafir Araştırmacı
2009 - 2010
2009 - 2010Öğretmen
Bingöl İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Öğretmen
2006 - 2009
2006 - 2009Öğretmen
Sakarya İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Öğretmen
2004 - 2006
2004 - 2006Öğretmen
Balıkesir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Öğretmen
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Din Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar
Tez Yönetimi
Türkiye’de Din Eğitimi
Uzmanlık Alan Dersi
Lisans
Lisans
Öğretim ilke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Bilimine Giriş
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim ilke ve Yöntemleri
Özel Öğretim Yöntemleri II
Kültürlerarası Din Öğretimi
Eğitimde Program Geliştirme
Özel Öğretim Yöntemleri
Eğitim Bilimine Giriş
Özel Öğretim Yöntemleri I
Din Eğitimi
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Kültürlerarası Din Öğretimi
Özel Öğretim Yöntemleri II
Özel Öğretim Yöntemleri I
Din Eğitimi
Özel Öğretim Yöntemleri I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Kültürlerarası Din Öğretimi
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Eğitim Bilimine Giriş
Din Eğitimi
Özel Öğetim Yöntemleri II
Özel Öğretim Yöntemleri II
Özel Öğretim Yöntemleri I
Ahlak ve Değerler Eğitimi
Kültürlerarası Din Öğretimi
Din Eğitimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Makaleler
Tümü (14)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (2)
Scopus (1)
TRDizin (6)
Diğer Yayınlar (7)
2017
20171. İmam-Hatip Lisesi Öğrenci Velilerinin Çocuklarının Eğitimine Katılım Durumları: Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
AŞLAMACI İ., EKER E.
TALİM: JOURNAL OF EDUCATION IN MUSLIM SOCIETIES AND COMMUNITIES , cilt.1, sa.2, ss.153-185, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20172. İMAM HATİP LİSELERİNDEKİ DİN EĞİTİMİNİN NİTELİĞİ İLEİLGİLİ SORUNLAR: OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİNEDAYALI NİTEL BİR ARAŞTIRMA
AŞLAMACI İ.
Turkish StudiesInternational Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.12, sa.10, ss.49-80, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20173. A model for Islamic education from Turkey: the Imam-Hatip schools
AŞLAMACI İ., Kaymakcan R.
BRITISH JOURNAL OF RELIGIOUS EDUCATION
, cilt.39, sa.3, ss.279-292, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
20174. The Investigation of Relationship Between Attitudes Towards The Vocational Courses and The Vocational Course Teachers of The Imam Hatip High School Students
AŞLAMACI İ.
DINBILIMLERI AKADEMIK ARASTIRMA DERGISI-JOURNAL OF ACADEMIC RESEARCH IN RELIGIOUS SCIENCES
, cilt.17, sa.1, ss.197-232, 2017 (ESCI, TRDizin)
2017
20175. The Investigation of Job Satisfaction Levels of The Imam Hatip High School Teachers According to Various Variables
AŞLAMACI İ.
HITIT UNIVERSITESI ILAHIYAT FAKULTESI DERGISI-JOURNAL OF DIVINITY FACULTY OF HITIT UNIVERSITY
, cilt.16, sa.31, ss.175-201, 2017 (ESCI, TRDizin)
2016
20166. İmam-Hatip Lisesi Öğrencilerinin Okul Aidiyet ve DinîTutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AŞLAMACI İ., EKER E.
Değerler Eğitimi Dergisi , cilt.14, sa.32, ss.7-38, 2016 (TRDizin)
2016
20167. Üniversite Öğrencilerinin Diyanet İşleri Başkanlığı Hizmetlerine Yönelim Durumları: İnönü Üniversitesi Örneği
AŞLAMACI İ.
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.6, ss.1563-1582, 2016 (TRDizin)
2016
20168. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİKUYGULAMASI DERSİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)
AŞLAMACI İ.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , cilt.9, sa.43, ss.1361-1376, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
20149. Pakistan Medreselerine Model Olarak İmam Hatip Okulları Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
AŞLAMACI İ.
İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , cilt.5, sa.2, ss.175-200, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201410. TÜRKİYE NİN İSLAM EĞİTİM MODELİ İMAM HATİPOKULLARI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ
AŞLAMACI İ.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.9, sa.5, ss.265-278, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201311. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin Çoğulculuk Açısından Değerlendirilmesi
AŞLAMACI İ.
Hikmet Yurdu , cilt.6, sa.12, ss.267-282, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201312. Tarihsel Süreç İçerisinde Pakistan Medreseleri
AŞLAMACI İ.
İnönü Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.187-210, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201213. Pakistan Medreseleri 11 Eylül Sonrası Yöneltilen İddialar ve Reform Çalışmaları
KAYMAKCAN R., AŞLAMACI İ.
Değerler Eğitimi Dergisi , cilt.10, sa.24, ss.101-126, 2012 (TRDizin)
2011
201114. İmam Hatip Liseleri Literatürü Üzerine Bibliyografik Bir İnceleme
Kaymakcan R., AŞLAMACI İ.
Değerler Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.22, ss.71-101, 2011 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. İLAHİYAT FAKÜLTELERİNİN BİR ÇIKTISI OLARAK İHL MESLEK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN YETERLİKLERİNİN ÖĞRENCİ VE OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA İNCELENMESİ
AŞLAMACI İ.
Uluslararası Yüksek Din Öğretimi Kongresi, 16 - 19 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20172. Farklı İslâmî Ekollerin Din Anlayışlarının Eğitim Uygulamalarına Yansıması: Pakistan Medreseleri Örneğinde Bir Değerlendirme
AŞLAMACI İ.
Uluslararası İslam ve Yorum Sempozyumu, 8 - 10 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20173. İMAM-HATİP LİSESİ ÖĞRENCİLERİNE OKUL KÜLTÜRÜ VE AİDİYETİNİN KAZANDIRILMASI: ÖĞRETMEN VE OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİNE DAYALI BİR İNCELEME
AŞLAMACI İ.
Uluslararası Geleceğin İnşasında İmam Hatip Okulları Sempozyumu, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
20174. Sivil Toplum Kuruluşlarının İmam-Hatip Liseleri ile Kurdukları İlişkiler: Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Araştırma
AŞLAMACI İ., AYAYDIN Y.
Uluslararası Geleceğin İnşasında İmam Hatip Okulları Sempozyumu, 27 - 29 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2015
20155. Din Hizmetleri ve Din Eğitimi Politikalarının Birlikte Yaşama Kültürüne Etkisi: Türkiye Pakistan Örneği Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
AŞLAMACI İ.
Hz. Peygamber ve Birlikte Yaşama Hukuku, Türkiye, 17 - 19 Nisan 2015, (Tam Metin Bildiri)
2013
20136. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersleri Bağlamında Çoğulculuk Yapılandırmacılık İlişkisi
AŞLAMACI İ.
Uluslararası Küreselleşme Sürecinde Din Eğitimi Sempozyumu, 28 - 30 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
20191. İmam-ı A’zam Ebû Hanîfe’nin Menkıbevî Kişiliği
GÖK B., BOZKURT M., DUMAN A., SİNANOĞLU A. F., KÜLEKÇİ C., aslan h., et al.
Çağları Aşan Bilge İmam-ı A’zam Ebû Hanîfe, Ali Duman, Editör, Endülüs, İstanbul, ss.43-74, 2019
2019
20192. İmam-ı A’zam Ebu Hanîfe’nin Menkıbevî Kişiliği
Külekçi C., Bozkurt M., Arslan H., Duman A., Tuğlu N., Sinanoğlu A. F., et al.
Çağları Aşan Bilge İmam-ı A’zam Ebu Hanîfe, Ali Duman, Editör, Endülüs, İstanbul, ss.43-74, 2019
2017
20173. ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMENLERİNE GÖRE İMAM-HATİP LİSELERİ:Profiller, Algılar, Memnuniyet, Aidiyet
AŞLAMACI İ.
DEM yayınları, İstanbul, 2017
2017
20174. Paydaşlarına Göre İmam Hatip Ortaokullarında Din Eğitimi
AŞLAMACI İ.
DEM yayınları, İstanbul, 2017
2017
20175. DİN EĞİTİMİ POLİTİKA VE UYGULAMALARINDA AK PARTİ’NİN 15 YILI
AŞLAMACI İ.
AK PARTİ’NİN 15 YILI: TOPLUM, Çağlar İsmail, Aslan Ali, Editör, SETA, 2017
2014
20146. Pakistan Medreselerine Bir Model Olarak İmam Hatip Okulları
AŞLAMACI İ.
DEM yayınları, 2014
2013
20137. Seçmeli Din Dersleri İnceleme ve Değerlendirme Raporu
Kaymakcan R., AŞLAMACI İ., Yılmaz M., Telli A.
DEM yayınları, 2013
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Yeni (2017) İlk ve Ortöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programlarının Amaç ve İçerik Açısından Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AŞLAMACI İ. (Yürütücü)