Metrikler
Eğitim Bilgileri
2002 - 2008
2002 - 2008Doktora
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2008
2008Doktora
An investigation of cooperating teachers' roles as mentors during the teaching practicum at distance b.a. program in elt at Anadolu University open education faculty
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2002
2002Yüksek Lisans
Perceptions of Teachers on Classroom Management in Teaching English as a Foreign Language (TEFL). Unpublished Master Thesis, Uludag University, English Language Teaching Department, Bursa, Turkey.
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd. Doç. Dr.
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2008 - 2010
2008 - 2010Araştırma Görevlisi
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2002 - 2008
2002 - 2008Araştırma Görevlisi
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi (Dr)
2000 - 2002
2000 - 2002Araştırma Görevlisi
Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Akademi Dışı Deneyim
2013 - 2013
2013 - 2013Doktora sonrası araştırma bursu
Humbolt Universitesi (Berlin), Doktora sonrası araştırma bursu
Verdiği Dersler
Lisans
Lisans
Kitle İletişiminde İngilizce
Eleştirel Okuma ve Yazma
Açık ve Uzaktan Öğrenme
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 1
Okuma Becerileri 2
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi 2
Öğretmenlik Uygulaması II
Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi
İNÖ455-2008 MB-Okul Deneyimi
İNÖ353-2007 A-Özel Öğretim Yöntemleri I
PFE-108 Öğretmenlik Uygulaması
İNGÖ361-2007 GK-Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İNGÖ355-2007 A-Dil Becerilerinn Öğretim I
PFE-106( pedagojik Formasyon Eğitimi) Özel Öğretim Yöntemleri
İNÖ353-2007 A-ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
İNÖ356-2008 A- Dil Becerilerinin Öğretimi II
İNÖ361-2007 GK-BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
İNÖ476-2017 A(S) Akademik Yazma
İNÖ352-2008 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II
İNGÖ455-2008 MB-Okul Deneyimi
İNGÖ456-2009 MB-Öğretmenlik Uygulaması
İNÖ355-2007 A- Dil Becerilerinin Öğretimi I
PFE -108 ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
PFE ( Pedagojik Formasyon Eğitimi)-106 Özel Öğretim Yöntemleri
İNÖ354-2008 A- Özel Öğretim Yöntemleri II
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
İNGÖ456-2009 MB- Öğretmenlik Uygulaması
Dil Becerilerinin Öğretimi I
Formasyon-Öğretmenlik Uygulaması
İNGÖ356-2008 A- Dil Becerilerinin Öğretimi II
Özel Öğretim Yöntemleri I
iNGÖ476-2017 A-Seçmeli( Akademik Yazma)
İNGÖ262-2007 Drama
Okul Deneyimi
İNGÖ354-2008 A- Özel Öğretim Yöntemleri II
Özel Öğretim Yöntemleri I
Dil Becerilerinin Öğretimi I
Okul Deneyimi
İNGÖ354-2008 A-Özel Öğretim Yöntemleri II
İNGÖ152-2006- A-Bağlamsal Dilbilgisi II
İNGÖ456-2009 MB-Öğretmenlik UYgulaması
Lisans Çift Anadal
Lisans Çift Anadal
Uzmanlık Alan dersi
Seminer
Tez Yönetimi
İngiliz Dili Eğitiminde Uygulamalı Araştırma Yöntemleri
Akademik Söylem
Seminer
Uzmanlık Alan dersi
Akademik Söylem
Tez Yönetimi
Seminer
Akademik Söylem Uyarlama
İngiliz Dili Eğitiminde Uygulamalı Araştırma Yöntemleri
İngiliz Dili Eğitiminde Uygulamalı Araştırma Yöntemleri
Uzmanlık Alan Dersi
Makaleler
Tümü (12)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (3)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (3)
2022
20221. Student Evaluation of the Features of Learning ManagementSystems Used by Universities in Distance Higher Education.
Koç E. M.
Education Quarterly Reviews , cilt.5, sa.2, ss.290-301, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20202. Development of Teacher Efficacy Scale for Language Teachers ( T-esLT) in German Higher Education Context
KOÇ E. M., Breidbach S.
THE JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING AND LEARNING , cilt.10, sa.2, ss.41-58, 2020 (ESCI)
2020
20203. Evaluation of Teacher Certification Programme by Student Teachers at the Bachelor of Arts at the English Language Language and Literature Programme
KOÇ E. M.
Turkish Studies - Social Sciences , cilt.15, sa.3, ss.1301-1317, 2020 (TRDizin)
2020
20204. Views of Students in Higher Education on Distance Learning: Advantages, Disadvantages, Problems Encountered and Recommendations
KOÇ E. M.
Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences , cilt.15, sa.1, ss.85-108, 2020 (TRDizin)
2020
20205. An Evaluation of Distance Learning in Higher Education through the Eyes of Course Instructors
KOÇ E. M.
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.3, sa.1, ss.25-39, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. DESIGN AND EVALUATION OF A HIGHER EDUCATION DISTANCE EAP COURSE BY USING THE ADDIE MODEL
KOÇ E. M.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.19, sa.73, ss.522-531, 2020 (TRDizin)
2018
20187. Türkçede Pekiştirme Sıfatlarına Eleştirisel Bir Bakış
KOÇ E. M.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.314-324, 2018 (TRDizin)
2018
20188. Exploring Collaborative Learning with a Focus on Group Activities in EFL Classrooms
KOÇ E. M.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.19, sa.3, ss.582-597, 2018 (TRDizin)
2016
20169. A Critical Look at a Blended English Language Teacher Education Program with an Emphasis on the Practicum
KOÇ E. M.
INTERNATIONAL REVIEW OF RESEARCH IN OPEN AND DISTRIBUTED LEARNING
, cilt.17, sa.4, ss.66-81, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201610. A General Investigation of the In- service Training of English Language Teachers at Elementary Schools in Turkey
KOÇ E. M.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION , cilt.8, sa.3, ss.455-466, 2016 (Scopus)
2013
201311. Affective Characteristics and Teaching Skills of English Language Teachers Comparing Perceptions of Elementary Secondary and High School Students
KOÇ E. M.
Creative Education , cilt.4, sa.2, ss.117-123, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201112. Idiographic Roles of Cooperating Teachers as Mentors at Initial Distance Teacher Education
KOÇ E. M.
TEACHING AND TEACHER EDUCATION , cilt.26, sa.8, ss.818-826, 2011 (SSCI, Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
20201. A GENERAL EVALUATION OF SCHOOL EXPERIENCE THROUGH THE EYES OF STUDENT TEACHERS
KOÇ E. M.
2nd International African Conference on Current Studies, Abuja, Nijerya, 17 - 18 Ekim 2020, ss.180-186, (Tam Metin Bildiri)
2020
20202. PROBLEMS FACED BY FOREIGN UNIVERSITY STUDENTS IN TURKEY
KOÇ E. M.
UBCAK 4th International Academic Studies Conference, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2020, ss.122-133, (Tam Metin Bildiri)
2020
20203. Erasmus Experiences of University Students
KOÇ E. M.
Tokyo Summit-2 II. International Conference on Innovative Studies of Contemporary Sciences, Tokyo, Japonya, 17 - 19 Ağustos 2020, ss.121-125, (Tam Metin Bildiri)
2020
20204. Perceptions of University Students at the Faculty of Education on E-assessment: A Quantitative Study
KOÇ E. M.
IV. ULUSLARARASI BATTALGAZİBİLİMSEL ÇALIŞMALAR KONGRESİ, Malatya, Türkiye, 29 Şubat - 01 Mart 2020, (Özet Bildiri)
2019
20195. USING TABA-TYLER MODEL TO EVALUATE WEB-BASED 5I COURSES IN TURKISH UNIVERSITIES
KOÇ E. M.
ICQH 2019 International Conference on Quality in Higher Education, Nicosia, Kıbrıs (Kktc), 26 - 27 Aralık 2019, ss.171, (Özet Bildiri)
2018
20186. Using the ADDIE MODEL for Designing a WEb-based EAP Course in Higher Education
KOÇ E. M.
15th INTERNATIONAL BILKENT UNIVERSITYSCHOOL OF ENGLISH LANGUAGEELT CONFERENCE:The Future of EAP: Provision, Standards and Practices”, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2018, ss.15, (Özet Bildiri)
2018
20187. Training Student Teachers as Active Researchers: Evaluation of an Academic Writing Course
KOÇ E. M.
15th INTERNATIONAL BILKENT UNIVERSITYSCHOOL OF ENGLISH LANGUAGE ELT CONFERENCE:The Future of EAP: Provision, Standards and Practices”, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2018, ss.23, (Özet Bildiri)
2017
20178. Common Errors in Academic Writing
KOÇ E. M.
The European Conference on Education, Brighton, İngiltere, 30 Haziran - 02 Temmuz 2017, ss.79, (Özet Bildiri)
2017
20179. Academic Writing problems of graduate students: voices of the academics
KOÇ E. M.
The European Conference on Language Learning, Brighton, İngiltere, 30 Haziran - 02 Temmuz 2017, ss.89, (Özet Bildiri)
2010
201010. A qualitative study at distance English teacher training program What are the problems of student teachers during distance field experience
KOÇ E. M.
10th International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2010, ss.38-41, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Motivation in Virtual English Language Classrooms During the COVID-19 Pandemic: Through the Eyes of Teachers.
KOÇ E. M.
Handbook of Research on Effective Online Language Teaching in a Disruptive Environment, LeLoup, Jean , Swanson, Peter, Editör, IGI GLOBAL, Hershey, ss.372-392, 2022
2021
20212. Yükseköğretimdeki Öğrencilerin Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim ile İlgili Düşünceleri
KOÇ E. M., Öcel B. N.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Araştırma ve Değerlendirmeler -III, DOÇ. DR. AYŞE ÇATALCALI CEYLAN , DR. ÖĞR. ÜYESI GÖZDE SUNAL, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.522-536, 2021
2020
20203. A CLOSER LOOK AT E-ASSESSMENT IN DISTANCE EDUCATION IN TURKISH HIGHER EDUCATION
KOÇ E. M.
Academic Studies in Social Sciences, Babacan,H. Eraslan,M. Temizer, A., Editör, IVPE, Cetinje, ss.425-450, 2020
2019
20194. Towards a new trend in continuous development of teachers: Integrating distance and blended learning in the training of in-service language teachers
KOÇ E. M.
Academic Studies in Educational Sciences, Harun Şahin, Editör, IVPE, Cetinje, ss.39-52, 2019
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 20189th International Ulead Congress 2nd International Conference on Research in Applied Linguistics
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
GENÇ G. (Yürütücü), KULUŞAKLI E., GENÇ B., ÜLKERSOY N., KOÇ E. M., DARMAZ V.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2013 - 2017
2013 - 2017IAFOR JOURNAL OF LANGUAGE LEARNING
Baş Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2017
Ocak 2017Teaching and Teacher Education
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2016
Eylül 2016- The International Review of Research in Open and Distributed Learning
SSCI Kapsamındaki Dergi
Burslar
2013 - 2013
2013 - 2013