Eğitim Bilgileri
2001 - 2007
2001 - 2007Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü, Türkiye
1997 - 1999
1997 - 1999Yüksek Lisans
Adelphi University, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim ve Özel Eğitim, Amerika Birleşik Devletleri
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
1989 - 1993
1989 - 1993Lisans Yandal
Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Özel Eğitim
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2008 - 2015
2008 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2007 - 2008
2007 - 2008Araştırma Görevlisi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2001 - 2007
2001 - 2007Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2000 - 2001
2000 - 2001Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1999 - 2000
1999 - 2000Araştırma Görevlisi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorErasmus Programı Kurum Koordinatörü
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
2016 - 2017
2016 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim
Akademi Dışı Deneyim
2008 - Devam Ediyor
2008 - Devam EdiyorYardımcı Doçent Doktor
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
2017 - 2017
2017 - 2017Visiting Scholar
Columbia University Teachers College
2001 - 2007
2001 - 2007Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
2000 - 2001
2000 - 2001Araştırma Görevlisi
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
1999 - 2000
1999 - 2000Araştırma Görevlisi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi
1994 - 1995
1994 - 1995Sınıf Öğretmeni
Milli Eğitim Bakanlığı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2016
2016Yüksek Lisans
Özel gereksinimli bireylerin aldıkları destek hizmetlerin bütünleştirme uygulamaları açısından incelenmesi
KIŞ A.
F.KESER(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Farklılaştırılmış ev ödevlerinin dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan öğrencilerin ev ödevlerine yönelik tutumlarına etkileri
KIŞ A.
M.KORAY(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Özel eğitim öğretmenlerine sunulan mentorluk hizmeti (Bir eylem araştırması)
KIŞ A.
S.İLHAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Hastane ilköğretim okullarına devam eden öğrenci ailelerinin hastane ilköğretim okullarına ilişkin algıları ve beklentileri
KIŞ A.
G.TÜRKÖZ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Kaynaştırma uygulamaları yapılan ilköğretim okullarına devam eden zihinsel engelli bireylerin eğitim yaşantılarına yönelik görüşlerinin betimlenmesi
KIŞ A.
Y.YEKTA(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Including the excluded: the case of a student with multiple disabilities(*)
KIŞ A., SARICA A. D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
, cilt.23, sa.4, ss.454-468, 2019 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Teacher Competencies and Qualifications for Support Services in Special Education Institutions
Fırat K., TANRIVERDİ A.
Pamukkale University Journal of Education
, cilt.0, ss.328-354, 2021 (ESCI)
2019
2019DETERMINING SUPPORT SERVICES RECEIVED BY INDIVIDUALS WITH SPECIAL NEEDS LIVING IN MARDIN AND ISTANBUL
Keser F., TANRIVERDİ A.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi/The Journal of International Social Research , cilt.12, sa.62, ss.1058-1066, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Social Problems and Coping Mechanisms in Families of Children with Special Needs
Yuksel H., Tanriverdi A.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.20, sa.3, ss.535-559, 2019 (ESCI)
2018
2018The psychometric properties of the Turkish version of the teacher efficacy for Inclusive practices (TEIP) scale
TANRIVERDİ A., ÖZOKCU O.
Educational Research and Reviews , cilt.13, sa.18, ss.654-663, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Qualifications of Subject Teachers in Special Education Schools
UÇAR RASMUSSEN M., KIŞ A.
Journal of Education and Training Studies , cilt.6, sa.4, ss.48-57, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016ADAPTATION OF THE SENTIMENTS, ATTITUDES, AND CONCERNS ABOUT INCLUSIVE EDUCATION REVISED (SACIE-R) SCALE ON A TURKISH POPULATION
KIŞ A.
Academic Research International
, cilt.7, sa.1, ss.123-134, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
2014Eğitim Fakülteleri Öğretim Elemanlarının Öğretmen AdaylarınınMesleki Gelişim Gereksinimlerine Yönelik Görüşleri
KIŞ A., SARICA A. D., AKÇAMETE A. G.
BAŞKENT UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.1, sa.2, ss.43-53, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013THE IMPACT OF THE EDUCATOR STUDY GROUP MODEL ON THE PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS OF MAINSTREAM ELEMENTARY CLASSROOMS
KIŞ A.
Academic Research International , cilt.4, sa.4, ss.524-534, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Engelli Öğretmenlerin İş Doyumları ve Çalışma Koşulları
KIŞ A., GÜRGÜR H., AKÇAMETE A. G.
Mehmet Akif Ersoy University Journal of Education Faculty , sa.23, ss.272-294, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Kaynaştırma Öğrencilerine Sunulan Bireysel Destek Hizmetlere İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşlerinin İncelenmesi
GÜRGÜR H., KIŞ A., AKÇAMETE A. G.
İlköğretim Online , cilt.3, sa.3, ss.689-701, 2012 (Hakemli Dergi)
2004
2004Özel eğitim bölümü zihin engelliler öğretmenliği anabilim dalı 3. ve 4. sınıf öğrencileri ve mezunlarının kendi bölüm programları öğretmen yetiştirme ve eğitim fakülteleri ile ilgili düşünce ve görüşleri
DEDEOĞLU s., DURALİ S., KIŞ A.
Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.47-55, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
2003Erken eğitimin dil gelişimi ve okuma yazma öğrenmeye katkısı
TANRIVERDİ A.
Çoluk Çocuk Dergisi , cilt.33, sa.6, ss.29, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
2003Kaynaştırma Programlarına Yerleştirilmiş Özel Gereksinimli Öğrencilerin Okuma Yazma Becerilerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
AKÇAMETE A. G., GÜRGÜR H., KIŞ A.
Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.39-53, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Kaynaştırma Eğitimi ve Bütünleştirilmiş Eğitime İlişkin Literatürün Görselleştirilmiş Bibliyometrik Analizi
CİNAL C., AKKAYA G., ERTEKİN P., TANRIVERDİ A.
33. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2023
2018
2018Özel Gereksinimi Olan Çocuğa Sahip Olan Ailelerin Yaşadıkları Sosyal Sorunlar ve Baş Etme Yolları
YÜKSEL H., KIŞ A.
Uluslararası Sosyal Bilimlerde Kritik Tartışmalar Kongresi (ICCDSS’xx18), İzmir, Türkiye, 5 - 07 Ekim 2018
2016
2016Qualifications of Subject Teachers in Special Education Schools in Turkey
Uçar Rasmussen M., KIŞ A.
ISNITE2016, Savonlinna, Finlandiya, 30 Ağustos - 01 Eylül 2016
2014
2014Özel Eğitim Öğretmenlerine Sunulan Mentorluk Hizmeti (Bir Eylem Araştırması)
ilhan s. g., KIŞ A.
XXIV Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
2014
2014Özel Eğitim Hizmetlerine İlişkin Yasal Düzenlemeler ve Uygulamalar Hakkında Uygulayıcı Görüşlerinin Belirlenmesi
Tuna Sırkıntı Ş., KIŞ A.
XXIV Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Edirne, Türkiye, 25 - 27 Eylül 2014
2014
2014Öğretmen adaylarının mesleki gelişim gereksinimlerine yönelik eğitim fakültelerinde çalışan öğretim elemanlarının görüşlerinin incelenmesi
KIŞ A., SARICA A. D., AKÇAMETE A. G.
XVII. Ulusal Özel EĞitim Kongresi, Türkiye, 11 - 12 Nisan 2014
2010
2010Kaynaştırma Uygulamaları Yapılan İlköğretim Okullarına Devam Eden Zihinsel Engelli Bireylerin Eğitim Yaşantılarına Yönelik Deneyimlerinin Betimlenmesi
yekta y., KIŞ A.
XX. Ulusal Özel EĞitim Kongresi, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2010
2009
2009Adequacy of Measurement Instruments Used in Turkiye to Diagnose and Assess Individuals with Special Needs
KIŞ A., ÇAKAN M., CEBECİ S.
12th International Conference on Inclusive Education in the Balkan Countries: Policy and Practice, Ohrid, Makedonya, 25 - 27 Haziran 2009
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Eğitimde Bütünleştirme: Kuramsal ve Pratik Temeller
TANRIVERDİ A., SARICA A. D.
Eğitimde Bütünleştirme: Herkes için bir Okul Yaratmak, Sarıca, Ayşe Dolunay; Tanrıverdi, Arzu, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.25-41, 2021
2021
2021Bütünleştirme Uygulamalarının Temel Koşulları: Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları ve Destek Hizmetler
SARICA A. D., TANRIVERDİ A.
Eğitimde Bütünleştirme: Herkes için bir Okul Yaratmak, Sarıca, Ayşe Dolunay; Tanrıverdi, Arzu, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.43-62, 2021
2019
2019Özel Eğitimde Kullanılan İnformel Değerlendirme Türleri
Tanrıverdi A.
Özel Gereksinimli Öğrencilerin Eğitiminde Değerlendirme, Aksoy,Veysel, Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.101-121, 2019
2016
2016EÇG Modelinin Kaynaştırılmış Sınıflarda Etkisinin İncelenmesi
KIŞ A.
LAP LAMBERT Academic Publishing, Saarbrücken, 2016
2011
2011Kaynaştırma Uygulamaları ve Özel Eğitim Uygulamaları Öğretmen El Kitabı
KIŞ A.
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2011
2011
2011Sağlık Personeli Eğiticilerin Eğitimi EL Kitabı
KIŞ A., CEBECİ S.
MARKA Doğu Marmara Kalkınma Ajansı, Ankara, 2011
Bilimsel Danışmanlıklar
2021 - 2022
2021 - 2022Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Özel İnönü Üniversitesi Vakfı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim, Türkiye
Burslar
2017 - 2017
2017 - 20172219- Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı
TÜBİTAK
1996 - 1999
1996 - 1999Yurtdışında lisansüstü eğitim bursu
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 5
h-indeksi (WOS): 2
Jüri Üyelikleri
Eylül-2022
Eylül 2022