Yavuz Bahadıroğlu’nun Çocuk Hikâyelerinde Değerler Eğitimi Ve Söz Varlığı


Creative Commons License

Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Eğitimi (Yl), Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2015

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Yasemin KATI

Danışman: Salim Durukoğlu

Özet:

Edebiyat, ruhu besleyen unsurlardandır. İyi beslenmiş bir ruh bireye güzel duygular yaşatır. Ruhu besleme ihtiyacından dolayı, her yaş grubuna hitap edecek eserler hazırlanmaktadır. Çocuk ruhuna hitap edecek eserlerin bir kısmını ise, çocuk hikâyeleri oluşturur. Yavuz Bahadıroğlu, roman, hikâye, çocuk kitapları, araştırmalar, oyunlar, film yapılmış senaryolar ve fikri eserler olmak üzere yüzlerce çalışmaya imza atmıştır. Araştırma-inceleme, röportaj ve fıkra yazarlığı yapmıştır. Kaleme aldığı tarihi romanlarıyla adından sıkça söz ettirir. Bu alanda güzel çalışmaları olan yazarın, çocukları da unutmayıp, çocuk edebiyatına da eğildiğini görmekteyiz.

Yazar, kaleme aldığı çocuk kitaplarıyla çocukların ruhunu özellikle; zihinsel ve sosyal açılardan beslemeye çalışmıştır. Buna karşın, onun hakkında yeterince çalışma yapılmadığı kanaatindeyiz. Bu çalışmada, Yavuz Bahadıroğlu’nun çocuk hikâyelerinin seçilmesinin nedeni; bu eserlerin daha önce çocuk edebiyatı bakış açısıyla incelenmemiş olmasıdır. Çalışmamızın konusu, onun çocuk hikâyeleridir, yirmi iki çocuk hikâyesi üzerinde durulmuştur. Yazarın hikâyelerinde genellikle; sevgi, dostluk, saygı, yardımlaşma, iyilik, sağlık vb. temalar işlenmiş, çocuklarda değer yargılarını oluşturacak kavramlar, konu seçiminde dikkate alınmıştır. Yazar, kitaplarını; sade, yalın, duru ve akıcı bir dille kaleme almıştır. Yavuz Bahadıroğlu’nun Çocuk Hikâyelerinde Değerler Eğitimi ve Söz Varlığı başlığı altında yapmış olduğumuz çalışmamızda onun, eserleri aracılığıyla çocuklara vermek istedikleri; değer eğitimi ve söz varlığı çatısı altında çocuk eğitimine katkısı açısından incelenmiştir.