XVI. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Sivas, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.75-80
ÖZET Son yıllarda yaşanan deprem, sel ve salgın hastalıklar toplumsal yapıyı ve insanların yaşantı şeklini etkilemektedir. Bu tür felaketler doğal olarak eğitim öğretim süreecini de etkilemektedir. Son beş yılda yaşanan bu tür felaketler eğitim bilimlerinde uzaktan eğitim ve hibrit öğrenme modellerini ön plana çıkarmıştır. Covıd-19 salgın döneminde uzaktan eğitim uygulamaları eğitim öğretim sürecinin merkezinde yer alırken alanyazında yüz yüze eğitime göre avantajları ve dezavantajları tartışma konusu olmuştur. Bu durum eğitimcilerin ve eğitim araştırmacılarının hibrit öğrenme modeline yönelmesine neden olmuştur. Hibrit öğrenme, hamanlanmış öğrenme ya da karma öğrenme olarakta adlandırılmaktadır. Hibrit öğrenmenin kaynağı ise öğrenmenin tek seferde sağlanamayacağı bundan dolayı farklı eğitim modellerinin bir arada kullanılması gerektiği düşüncesidir. Hibrit öğrenmenin sınırlarını ve kriterlerini ortaya koyan net bir tanımı bulunmamaktadır. Hibrit öğrenmeyi tanımlarken felsefi yaklaşımlar yönüyle ele tanımlanmaya çalışılırsa yapılandırmacı, davranışçı ve bilişsel yaklaşımın birleşimi olarak tanımlanmaktadır. Öğretim teknolojileri yönü ile tanımlanmaya çalışılırsa web tabanlı teknolojiler ile yüz yüze eğitimde kullanılan teknolojik materyallerin her türlü birleştirilmesi olarak tanımlanabilir. Bu doğrultuda çalışmanın amacı hibrit öğrenme modelini kuramsal olarak incelemektir. Bu bağlamda hibrit öğrenme modelinde öğrentmenin rolü nedir?, Hibrit öğrenme modelleri nelerdir?, Hibrit öğrenme modelinde mikro öğrenmenin yeri nedir? soruların cevapları aranmıştır. Sonuç olarak hibrit öğrenme modeli kuramsal bir çerçevede değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Hibrit Öğrenme, Öğretmen Rolü, Mikro Öğrenme
ABSTRACT
In recent years, earthquakes, floods, and infectious diseases have been affecting societal structures and people's
lifestyles. Naturally, these types of disasters also impact the field of education. Over the last five years, such disasters
have brought to the forefront distance learning and hybrid learning models in educational sciences. During the
COVID-19 pandemic, distance learning applications took center stage in the educational process, sparking debates in
the literature about their advantages and disadvantages compared to face-to-face education. This situation has led
educators and educational researchers to turn towards the hybrid learning model, also known as blended learning.
Hybrid learning, also referred to as augmented learning or blended learning, originates from the idea that learning
cannot be achieved in a single instance, necessitating the use of different educational models simultaneously. There
is no clear definition that outlines the limits and criteria of hybrid learning. Philosophically, it can be described as a
combination of constructivist, behaviorist, and cognitive approaches when attempting to define hybrid learning. From
the perspective of instructional technologies, it can be defined as the integration of web-based technologies with all
kinds of technological materials used in face-to-face education. In this context, the aim of the study is to theoretically
examine the hybrid learning model. In line with this, questions such as: What is the role of the instructor in the hybrid
learning model? What are the models of hybrid learning? What is the place of microlearning in the hybrid learning
model? have been explored. Ultimately, the hybrid learning model will be evaluated within a theoretical framework.
Keywords: Hybrid Learning, Teacher Role, Microlearning