Genel kimya laboratuarı dersinde uygulanan farklı işbirlikli tekniklerin fen bilgisi öğretmen adaylarının laboratuar başarısına etkileri


Creative Commons License

Aksoy G., Doymuş K.

BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, cilt.7, sa.12, ss.30-40, 2012 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 7 Sayı: 12
  • Basım Tarihi: 2012
  • Dergi Adı: BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.30-40
  • İnönü Üniversitesi Adresli: Hayır

Özet

Öz

Bu araştırmanın amacı, genel kimya laboratuarı dersinde yürütülen okuma-yazma-uygulama tekniği ve jigsaw tekniğinin öğrencilerin laboratuar başarıları üzerine etkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2008-2009 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Erzurum Atatürk Üniversitesi 1. sınıf fen bilgisi öğretmenliği bölümünde öğrenim gören, laboratuar uygulamaları aynı araştırmacı tarafından yürütülen iki farklı şubedeki 67 öğrenci oluşturmaktadır. Sınıflardan biri okuma-yazma-uygulama tekniğine göre hazırlanan laboratuar etkinliklerinin uygulandığı Okuma-Yazma-Uygulama Grubu (OYUG) (n=35), diğeri ise jigsaw tekniğinin uygulandığı Jigsaw Grubu (JG) (n=32) olarak rastgele belirlenmiştir. Veri toplama aracı olarak Laboratuar Başarı Testi (LBT) kullanılmıştır. Veriler SPSS programıyla değerlendirilmiştir. Verilerin analizi için bağımsız gruplar ve eşleştirilmiş grup t-testi kullanılmıştır. LBT sonuçlarının istatistikî analizlerine göre, okuma-yazmauygulama tekniğinin uygulandığı OYUG'daki öğrencilerin laboratuar başarılarını; jigsaw tekniğinin uygulandığı JG'ye göre daha fazla artırdığı tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler

Abstract

The aim of this study is to determine the effect of two different cooperative learning techniques prospective science teachers’ laboratory achievement in general chemistry laboratory course. The participants of the study were composed of 67 undergraduates enrolled to General Chemistry Laboratory Course from two 1st classes of the Ataturk University Department of Primary Science Teacher Training at 2008-2009 academic year. One of the groups was chosen randomly as Reading-Writing-Application Group (RWAG) (n=35) where the reading-writingapplication technique was trialed and the other as the Jigsaw Group (JG) (n=32) where the jigsaw technique was trialed. Data were collected through instrument called; Laboratory Achievement Test (LAT). The results were analyzed by SPSS and frequencies were calculated and independent sample t-test and paired sample t-test was performed. The results indicated that there is a statistically significant difference between the RWAG and JG in favor of the RWAG.

Key Words: Reading-Writing-Application technique, Jigsaw technique, general chemistry laboratory, cooperative learning, laboratory achievement